Jump to content
Naimisiin.info

Millaiset kengät?


Danielina

Recommended Posts

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hääkengät

 

Tällaset ovat minun kenkäni :) Ovat olleet jo monissa juhlissa jalassani, mutta ovat todella hyväkuntoiset; väri säilynyt hyvin valkoisena ja muutenkin hyvännäköiset.

 

En osaa kävellä korkkareilla, joten matalapohjainen oli ainut vaihtoehto. Nää on nätit ja juhlavuutta lisää se, että ne kopisee. Ja mies on minua vain muutaman sentin pidempi, että senkin puolesta ihan hyvä etten käytä korkkareita ollenkaan.

Link to comment
Share on other sites

Miten voikaan kenkien löytyminen olla näin hankalaa... Metsästin lähes jokaikisen kenkiä myyvän liikkeen (myös marketit) Oulun seudulta, eikä mitään löytynyt :( Lienekö nirsous syynä. Haluaisin löytää avokkaat, suht korkealla korolla (+platoo), jossa olisi nilkassa joku kiinnitys. Tavalliset avokkaat eivät pysy millään jalassa. Värinä sininen, hopea tai valkoinen(oltava joku koriste), jatkokäyttöinen on tärkeää. Niin ja kokoa jalallahan on 35-36 :(

Tämmöiset löysin, mutta korko 10,5cm :( Epäilen että menee liian korkeaksi. Sininen olisi kuitenkin aivan ihana.

http://fi.nextdirect.com/en/x53322s1#887676

Toinen vaihtoehto, värinä olisi pakko ottaa tuo ivory, kun mustasta on koot loppuneet :( valkoiset näyttää liikaa hääkengiltä

http://fi.nextdirect.com/en/x532324s3#878010

Auttakkee! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nyt on tehty uusinta kierros kauppoihin, katselin kenkiä hintalapuista välittämättä. Äiti halusi nimittäin asiassa sponssata. Uusinta kierroskaan ei tuottanut tulosta. Kierros tuotti vain sen faktan, että kengän koko 36 on liian suuri, ja joudun metsästämään jatkossa kokoja 35.. mitä on todella harvassa..

Olen ehkä suuntaamassa itseni Helsingin seudulle huhtikuun lopussa. Osaako joku suositella hyvää liikettä, jossa olisi pienelle jalalle kenkiä? Perusliikkeet eivät myy pieniä. Oulussa löytyi ainoastaan hääpukuliikkeistä, Pukumiehestä ja yksi pari Einon Kengästä.

Link to comment
Share on other sites

Helsingissä kannattaa käydä ainakin Bellissimassa, se on erikoistunut pieniin ja isoihin kokoihin. Muistelen että myös Kenkä-Marskissa olisi pieniä kokoja. Siellä on kengät järjestetty koon mukaan eli on helppo sovittaa.

Link to comment
Share on other sites

Mä kiertelin muutama viikko sitten Tampereen kenkäkauppoja läpi ja tulos oli se, että vielä ei ole vaaleiden kenkien aika. Eli jos vaaleaa/valkoista hakee, niin pitää odotella kesään (ellei mene morsiusliikkeistä hakemaan).
Mä kallistuin sitten nettikauppaan ja jännityksellä odotan, millaiset kengät sieltä sitten oikeasti tulevat. TIlauksen ja maksun hoidin 5.3. ja tänään tuli tieto, että kengät on postitettu. Jos ovat minulle huonot, niin tulevat sitten tänne kirpparille myyntiin.

 

Kengissä on 6,5cm:n korot, jotka on sen 1,5cm liikaa mulle, mutta sekin on niin kiinni siitä, onko kenkä muuten miellyttävä jalassa. Olin ensin ballerinojen kannalla, mutta jalkahoitaja sanoi, että ei missään nimessä saisi olla ihan lättänällä kengällä, joten kallistuin korkoon. Ihan sentin-parin korot on sitten taas omasta mielestä niin tympeän näköiset, että hakuun laitoin n. 3-5cm:n korolla olevat "ei-säihkyvät" kengät.

Link to comment
Share on other sites

Minä päädyin hurjaan 10cm korkoon, mutta tuon korkuisia kenkiä tulee käytettyä joskus töissäkin, joten uskalsin ostaa. 

Päädyin Peter Kaiserin Herdi-malliin

PE211A03E-002@5.1.jpg

Loppuiltaa varten tai kenkäongelmien sattuessa hankin myös matalat kengät, jotka ovat United Nuden Lo Res Lo -kumikengät.

united_nude_lo_res_lo_pearl_front_angled

Molempia kenkiä on tarkoitus käyttää häiden jälkeenkin.

 

Mitä mieltä olette noista kumikengistä? Sopivatko ne ollenkaan juhlakengiksi?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Onko jollain kokemusta G.Westerleighin hääkengistä? Löysin nettikaupasta hyvin kauniit kengät ja lisäksi myös hiuskamman ja korvakorut, mutta koska merkki on tuntemattomampi en uskaltaisi ostaa ns. sikaa säkissä kuulematta yhtään mielipidettä.

Link to comment
Share on other sites

Ei kukaan sattuisi tietämään mistä voisi löytää pienkinttuiselle juhlakengät? D: Missään ei tunnu tulevan vastaan, oma koipi on sen 35,5 (22,3cm) enkä ulkomailta uskaltaisi alkaa tilaamaan kalliilla jos ei olekaan sopivat.
Halosella koon 35 kengät on välillä hieman kiven alla. Koon 36 pienilestisetkin pyörii jaloissa niin että ei pystyssä meinaa pysyä. :<

Link to comment
Share on other sites

Ei kukaan sattuisi tietämään mistä voisi löytää pienkinttuiselle juhlakengät? D: Missään ei tunnu tulevan vastaan, oma koipi on sen 35,5 (22,3cm) enkä ulkomailta uskaltaisi alkaa tilaamaan kalliilla jos ei olekaan sopivat.

Halosella koon 35 kengät on välillä hieman kiven alla. Koon 36 pienilestisetkin pyörii jaloissa niin että ei pystyssä meinaa pysyä. :<

Ketjussa Mistä hääkengät?  on aiheesta muistaakseni puhuttu. :)

Link to comment
Share on other sites

Kengänkokoni on 42, joten oli todella vaikeaa löytää sopivaa matalakantaista kenkää. Olen muutenkin sulhasta pitempi, joten päädyin korottomaan vaikka korkokengistä pidänkin. Tilasin Briteistä parit Pink paradoxin kengät, mutta ne olivat liian leveälestisiä ja hiersivät. Sitten näin enneunen, jossa hääkenkäni olivat Minna Parikan pupuballerinat. En aiemmin ollut edes tiedostanut tuollaisia kenkiä, mutta päätin kokeilla, kun kerran 42:sta valmistavat. Sen jälkeen tilasin Parikat ja olin jo valmistautunut palauttamaan ne, jos eivät kuitenkaan ole sopivat, mutta onnekseni ne olivat oikein hyvän tuntoiset jalassa.

post-43432-0-90880000-1405622818_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Noin, tilattu G. Westerleighin Carmen- kengät suoraan valmistajalta, pitäisi saapua elokuun alussa kun muita tilaamia tuotteita tulee lisää varastoon. Pitää kyllä kehua saamaani palvelua, posteihin vastattiin nopeasti ja tuotteista kerrottiin yksityiskohtaisesti kysymättäkin. Toimituskulut Unkarista Suomeen 19€. Ihmettelen, kun Suomessa ko. merkin ainoa jälleenmyyjä ei ole vastannut tiedusteluihin vieläkään vaikka laitoin ensimmäisen viestin kaksi viikkoa sitten. Suosittelen siis tilaamaan suoraan G. Westerleighilta, jos mielitte merkin upeita kenkiä tai muita morsiustuotteita.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Omat hääkenkäni löysin Huuto.netistä käyttämättöminä, ja hintaa tuli huimat 16e :D En halunnut perus valkoisia kenkiä, joten lähdin häidemme teemavärien innoittamana  etsimään kirkkaanpunaisia korkkareita, sellaiset löytyikin nopeasti. Muutaman strassin olen koroista jo onnistunut hävittämään, mutta en anna sen häiritä.

 

IMG_20140730_113444.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itse suosittelen juhlakengiksi kaikille tanssikaupoissa myytäviä tanssikenkiä. Siellä on saatavilla erilaisia; lattari, tango yms.; avokärkisiä, nirunarukenkiä ja umpimalleja; eri väreissä ja eri korkuisilla koroilla, korot ovat melkein aina kuitenkin siroja. Tanssikengät ovat lähes aina 100% nahkaa joten ne mukautuvat jalan muotoon ja hengittävät käytettäessä. Kenkien suunnittelussa tukevuus on etusijalla, niinpä koron paikka on mietitty huolellisesti, ja ne ovat usein paljon mukavammat jalkaan, ja tukevammat astua kuin tavalliset korkkarit. Suutarihan tarvittaessa laittaa tanssikenkien mokkanahkapohjan päälle ns. ulkopohjan, jotta kengillä voi kävellä ulkona sateessakin, ja eivät ole niin liukkaat.

Miinuksena joskus vaatimaton ulkonäkö, eikä ihan niin monia värivaihtoehtoja jos haluaa umpikärkiset kengät. Umpikengissä yleisimmät värit tietysti flamencon musta ja punainen...

Niin ja tanssikaupoissa voi löytää pieniäkin kokoja kengistä. Tosin itse olen julmettu 39, joten en asiasta sen enempää tiiä, luulen vaan.

 

Itse onnistuin löytämään Piruetista hopean väriset umpinaiset remmikengät 6,5 cm korolla. Juuri sellaiset kuin etsinkin! Siellä näytti olevan myös vaalean roosan ja kultaan vivahtavan vaalean värisiä avokärkisiä kenkiä. isommissa kaupungeissa ja kaupoissa on vieläkin enemmän. Myös kannattaa googlata tanssitarvike hakusanalla. löytyy kauppoja erilaisia netistäkin.

Minä olin jo ostanut itselleni aiemmin Tamariksen huikeat kulta/hopeakimalle-remmikengät, joihin rakastuin ensi silmäyksellä, mutta niissä on 9,5 cm korko (toki 1,5 cm platform), joten pelkään etten kuitenkaan kestä niissä koko päivää, hyvä jos kirkon.. Ovat vielä muovia/tekonahkaa, joten eivät hengitä. Varmuuden vuoksi ja järjen äänen sanelemana hain siis kiltisti tanssikaupasta nämä järkevän tytön kengät myös. :) Päätin tänään että mekko lyhennetään niiden mukaiseksi: Jos hullutus iskee ja intohimoni kohteet päätän kuitenkin jalkaan törkätä, niin ne saavatkin sitten näkyä mekon alta! Ja tanssikengät lähtevät kassiin mukaan varakengiksi jokatapauksessa!

Muokattu: , käyttäjä: DomesticTikru
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

^Tanssikengät on joo tosi hyviä! Mietityttää vaan, miten remmikenkiä tulisi käytettyä muussa elämässä, kun tekevät sääristä lyhemmän näköiset...

 

Aion varmaan hankkia nudet nahka-avokkaat, pitää tutustua tarjontaan tarkemmin lähempänä häitä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...