Gredelin

Lemmenlukko

53 viestiä aiheessa

Idea sinänsä ihan romanttinen (jos tykkää sellaisesta) mutta ei ehkä ihan meille sovelias kuitenkaan, me kun ollaan kaukana sellaisesta romanttisuudesta :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me aiomme kaiverruttaa ja jättää lemmenlukkomme tänne Tampereelle ennen kuin lähdemme viettämään häitä Savoon :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo silta Kölnissä on muuten todella vaikuttavan näköinen kaikkine lukkoineen. Haluaisin mieluiten kaksi pientä lukkoa kummankin nimillä, jotka sitten liitettäisiin yhteen.

Muokattu: , käyttäjä: iinesmaarit

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko joku käynyt laittamassa lukon Riikassa Latviassa sijaitsevaan siltaan? Erittäin kaunis pieni silta puistossa aivan lähellä vanhaa kaupunkia :) Siellä on meidän lukko :-X ja avaimet joessa tietysti :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tälleen etukäteen haaveiltuna: olisi ihanaa häiden jälkeen lähteä häämatkalle, ja siellä kohteessa käydä ripustamassa lemmenlukko johonkin siltaan! :) Voisi valmiiksi ostaa ja kaiverruttaa lukon täällä kotisuomessa, mutta sitten ripustaa häämatkakohteeseen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis mä oon varmaan jotenkin tynnyrissä kasvanut, mutta kuulin kyllä tästäkin hommasta nyt ihan ekaa kertaa. Ja kun ihmettelin ääneen tätä mun miehelle niin SE TIESI NÄISTÄ!!! Nyt on maaliman kirjat sekaisin. Meillä on kuulemma täällä Kajaanissa "vanhalla" sillalla ainakin yksi lukko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En oo ajatellut ostaa meille lemmenlukkoa, se ei vaan tunnu omalta jutulta. Muualla Euroopassa se taitaa olla aika suosittukin tapa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulin lemmenlukosta ekan kerran vasta viime jouluna, kun meiltä kyseltiin hommataanko sellainen. No ei hommata, koska koko idea on.. hmmm, turha ja yltiö-romanttinen. Mielestäni teennäinen idea, ja siitä on tullut taas yksi rahastuksen keino, koska jokaisella parilla pitäisi olla "jokin yhteinen, heidän rakkauttaan symboloiva paikka". Ja sitten paikkaan pitäisi käydä lyömässä kaiverrettu lukko jokaisen löydettäväksi jotta jokainen tietää että mikko rakastui maikkiin ja maikki rakastui mikkoon ja ja..

Nojoo, kaunis idea mutta tänne Suomeen rantautuessaan ehkä jo liian käytetty? Mielestäni kun sitä romanttisuuden/rakkauden näyttämistä ei voi ostaa ja pitkän mietinnän jälkeen iskeä mihinkään. Romanttisuus ja muistot syntyvät spontaanisti ja hetkessä, eikä sen todistamiseen tarvita mitään materiaalista. Lisäksi henkilökohtaisesti olisi liian suuri pala joskus huomata että lemmenlukkomme onkin rikottu, vandalisoitu, varastettu tai muuten vain poistettu. :girl_to_take_umbrage2:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies oli hankkinut "lemmenlukon" kosintaan.

Kosinta tuli tosiaan ihan puun takaa arvaamatta (ei siis oltu asiasta sovittu tai mitenkään en ollut anellut kosintaa). Ihan seurustelun alkuaikoina olin sanonut, että sitten jos/kun minua kositaan, tahdon olla kauniina. En nimittäin todellakaan ole mitään aamukahvipöytäkosinta tai supermarketinparkkipaikkakosinta -tyyppiä. Yhtenä kevätpäivänä sulho sitten sanoi että tahtoo lähteä kaupoille ja biljardia pelaamaan (tiesi etten lähde ulos laittautumatta). Käytiin kyllä kaupoilla ja biljardia pelaamassa, mutta sen jälkee sulho ajoi autolla joen rantaan, josta halusi meidän kävelevän mutaista polkua (minä piikkikoroissani koitin pysyä perässä, enkä edes tajunnut mitään vaikka sulho kantoi mukanaan ?muovipussia?) pitkin ylös rautatiesillalle. Ylhäällä sillalla junaradan vieressä mies polvistui kädessään lukko, johon oli kiinnitetty kaksi sormusta. Mies oli kaiverruttanut lukkoon meidän nimet ja kosintapäivän. Toisessa kädessä oli kaksi avainta. Suostuin tietenkin kosintaan, sormukset laitettiin sormiin ja lukko kiinitettiin siltaan. Kumpikin heitti "oman" avaimen sillalta alas jokeen.

Itse pidän nyt kovasti siitä, että meillä on oma lukko (oli muuten ensimmäinen lukko siellä sillalla. pitää käydä joskus katsomassa jos muutkin ovat innostuneet :D). Toivon, että voidaan miehen kanssa käydä vaikka hääpäivänämme aina katsomassa onko lukko vielä ehjänä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=KAL_newssite%2FAMLayout&cid=1194721759542&p=1194626958999&pagename=KALWrapper tuossa tuoreempaa tietoa Tampereen lukkosilloista, täällä myydään myös valmiita lukkosettejä ;) ne tosin taitavat olla lähinnä turisteille suunnattuja, saahan noita halvemmallakin... :)Kuten joku jo mainitsikin, Patosillalla alkaa olla jo aika paljon lukkoja. On aika vänskän näköinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana ajatus. :-X

Ehkä itse tekisin niin että vaikka tontille mille rakennetaan talo niin etsitään sieltä puu ja napsautetaan lukko ja vaikka kettinki puun ympärille. Sielläpä sitä voi sitten käydä katselemassa vuosienkin päästä. Eipä ainakaan omilta mailta uskoisi kunnan miesten sitä käyvän napsimassa pois. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin tiesin, että tää on Keski-Euroopassa yleinen juttu ja varmaan johonkin sielläpäin olevaan, lukkoja täynnä olevaan siltaan tuollaisen voisin laittaakin. Näin Suomessa tuo tapa vaan tuntuu vähän pöljältä, täällä Kuopiossakin joissain silloissa roikkuu pari hassua lukkoa sinne tänne ripoteltuna. Tuollaiset asialle osoitetut sillat on minusta hyvä juttu ja ihan hauska, jos niitä kertyy siihen enemmänkin, mutta yksittäiset lukot joka sillassa on minusta aika rumia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Höh, en ollut kuullut tällaisesta minäkään. Piti avata ketju ja katsoa, onko se joku häitä edeltävänä aikana pidettävä siveysvyön tapainen. Mutta juuei kiitos meillekään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku onko Turun seudulla tälläistä lukkopaikkaa?

Itse olen Tuomiokirrkosillalla joskus lukkoja nähnyt, mutta toisella kerralla en enää niitä nähnyt. Revitäänkö Turussa lukot siis silloilta irti vai olinko vain sokea. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös Jyväskylässä on nykyään silta, jonka kaiteeseen on ilmestynyt tällaisia lukkoja. Sovittiinkin, että viimeistään valmistumispäivänä (Jyväskylä on siis opiskelukaupunkimme) käydään viemässä oma lukko kyseiselle sillalle kunnioittaaksemme kaupunkia jossa rakkaustarinamme on alkanutkin  :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Emme hankkineet lukkoa, mutta jonkin pysyvän muiston halusimme jättää, joten istutimme kotipihaan puun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lukko jätettiin hääpaikan aitaan, siellä oli muitakin lukkoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lemmenlukko on tosi kaunis ajatus ja haluaisin toteuttaa sen, mutta en tiedä mihin niitä kannattaa tai saa viedä. Muistelisin lukeneeni, että lukkojen kerääntyessä niiden paino voi aiheuttaa ongelmia sillalle, joten täytyy olla tarkkana millaiselle sillalle lukkonsa vie...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle lukoista tulee vain mieleen kahleet ja vangitseminen, vapauttava ja ovet avaava avain toimisi mun mielestä paremmin rakkauden symbolina (sellaista vain ei voisi oikein jättää mihinkään tuon "lemmenlukko"-periaatteen mukaisesti kun joku pöllisi sen kuitenkin..)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan miehen kanssa laitettu rakkauslukko yhteisillä lomamatkoilla (siis vähän kauemmat kuin Viro & Ruotsi) jo ennen vihkimistä. Mun mielestä on ihana idea laittaa lukko yhdessä ja viskata avaimet veteen. Ollaan puhuttu, että jos jälkikasvua joskus siunaantuu, voidaan laitettuihin lukkoihin käydä lisäämässä pienempi lukko sitä symboloimaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tapasimme ensimmäistä kertaa kasvotusten Turun Teatterisillalla, joten viemme lukon sillan kaiteeseen. Symbolinen merkitys korostuu entisestään ja ympyrä "sulkeutuu".  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle lukoista tulee vain mieleen kahleet ja vangitseminen, vapauttava ja ovet avaava avain toimisi mun mielestä paremmin rakkauden symbolina (sellaista vain ei voisi oikein jättää mihinkään tuon "lemmenlukko"-periaatteen mukaisesti kun joku pöllisi sen kuitenkin..)

Enpä ollutkaan ajatellut asiaa näin, mutta nyt kieltämättä lukko tuntuu vähän hassulta ja jotenkin vanhanaikaiselta symbolilta. Olen kyllä hymyillen aina katsellut noita lukkoja, vaikken omaa olekaan laittanut. Ehkä varkaudenkin uhalla voisi jonkun nätin vanhan avaimen käydä ripustamassa siltaan, silläkin uhalla että se varastettaisiin. Vieköön sitten sellainen, joka rakkautta tarvitsee :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asiaa on joskus, varmaan 3 vuotta sitten mietitty. Oli siis aikeena käydä laittamassa, mutta jotenkin unohtui koko juttu. Ehkä naimisiinmenon jälkeen voisi laittaa :) Sitä en kyllä tiedä/muista onko täällä jotain siltaa missä niitä on. Hämärä muistikuva että olisimme niitä nähneet täällä, ja että sen takia asiaa alettiin pohtia aikanaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei laiteta häiden yhteydessä lemmenlukkoa, mutta ripustetaan se tässä lähiaikoina. :) Lukkokin on jo hankittu. Vielä kaiverrus. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lemmenlukko viety muistaakseni vuonna 2013 (?), ja ainakin viimeksi kyseisellä sillalla poiketessamme oli lukko edelleen paikallaan. Ei viety niinkään yleiseen paikkaan, vaan haluttiin että lukko saa olla rauhassa kyseisessä paikassa. :) Ja avain heitettiin yhdessä mereen. :D 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään