Elissa

Onko koko UK10 skandinaavinen 36?

10 viestiä aiheessa

Hei!

Täällä Naikkareissakin mm. myynti-ilmoituksissa on kahta tietoa UK-kokojen vertaavuudesta skandinaavisiin. Tarkemman tutkimuksen myötä ymmärsin, että UK10 olisikin lähempnä 36 kuin meidän 38? "Eurooppalainen" 38 se kyllä olisi, eli Ranska/Espanja/Portugali jne.

Kysymykseni ammattilaisosastolla, mutta kaikki tietävät saa vastata :)

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php?/topic/85300-onko-puvun-koonmuutos-mahdollinen-kiire/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se varmasti riippuu ihan mallista ja merkistä. Minä sanoisin, että se on lähempänä kokoa 38. Ainakin minulle UK10 on toivottoman iso, oli vaate mikä tahansa. Hääpuvuissa se oli yleensä vielä tavallista isompi, jostain syystä nimittäin koko 34 oli hääpuvuissa sopiva ja 36 liian iso, vaikka normivaatteissa käytän useammin nimenomaan kokoa 36 eikä 34.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm, okei.. Parissa morsiusliikkeessäkin sanottiin, että UK10 olisi virallisesti meidän 36. Toki saattaa malleittain ihan vaihdella.

No onkohan koonmuutos mahdollinen UK10 -> 34/36 tuossa linkittämässäni tapauksessa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No se saattaa tosiaan vaihdella merkeittäin tai malleittain, tämä oli siis vain minun kokemukseni puvuista.

Tuossa puvussa pitsi tietysti saattaa olla jossain määrin haastava, mikäli puku on esim. hartioista löysä. Joka tapauksessahan se on melkein aina niin, että pienentäminen on helpompaa kuin suurentaminen. Ammattilaisosastolla varmaan osaavat vastata varmemmin, mutta minä luulisin, että hyvä ompelija pystyy tuotakin pienentämään onnistuneesti. Ja jos puku on pitsikohdastaan sopiva ja pitää pienentää esim. vain vyötäröltä niin silloinhan se ei ole mikään ongelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

* ei sittenkään mitään, jos kerran liikkeissä on noin neuvottu.

Olisin ollut MiniMrs kanssa samaa mieltä, koska mä mahdun johonkin UK10 yläosiin, vaikka en ole kokoa 36 nähnytkään :D. Mutta ehkä hääpuvut ovat sitten jotenkin erilaisia mitoitukseltaan.

Muokattu: , käyttäjä: Lainie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos! Juu, tämä on nyt tosi hämärä juttu :D Saa vielkii vastata, niin selviäis tämä homma. Tai enkö tiedä onko 100% oikeaa vastausta?

Katsoin tänään yhdestä mun Espritin paitapuserosta (joka ei saisi olla yhtään pienempi mulle vaan on just sopiva), niin siinä oli meidän 36, UK10 ja FR38. Mut sit taas esim. Amoriinin sivuilla oli että UK10 olisi meidän 40!!! Sitä en oikein ainakaan usko??

Itse olen 84-70-88...

hmm. saa nähdä miten käy...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Katoin vielä Topshopin ja Asosin kokotaulukoita ja niiden molempien mukaan UK10 olisi ainakin lantion kohdalta sulle iso

http://www.asos.com/infopages/SizeGuide/pgesizechart.aspx, jossa UK10 lantion kohdalta 93,5cm ja

http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=0&viewAllFlag=&catalogId=33057&storeId=12556&productId=2365560&langId=-1&sort_field=Relevance&categoryId=208523&parent_categoryId=203984&pageSize=20, lantio 91,5

Ennemmikin kannattaa juuri katsoa noita mittoja kuin numeromerkintöjä.

mutta hääpuvut on varmaan vähän eri lailla mitoitettuja, mutta toisaalta siis niistä usein menee kokoa pienempikin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kokemukseni mukaan UK10 vastaa Suomen 38-kokoa. Tosin Britti-puvuissa vyötärö tuntui olevan kapea ja rintamus iso.

Muistaakseni sovittamani hääpuvut olivat enimmäkseen UK10-kokoa ja ostan esim. HM:stä kokoa M/38. Ja tilatessani Briteistä vaatteita on UK10 ollut aina sopiva koko.

Hääpukujen mitoitukset kyllä menevät ihan miten sattuu ja riippuu todella paljon siitä mistä maasta puku tulee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun pukuni on UK10 ja olen itse kokoa 38. Puku on juurikin yläosasta hulvattoman suuri mutta vyötäröltä todella tiukka, täytyisi olla ihanteellinen tiimalasi vartalo:) ei auta kun paastota...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään