Petronella

Vainko samaa sukupuolta polttareihin?

44 viestiä aiheessa

Löytyykö kokemuksia? Kuulisin niitä mielelläni - toinen kaasoni nimittäin (ainakin toistaiseksi) on mies?!

 Tyyppiä hieman häiritsee, että hän jää outsideriksi bileissä tai jotakin... Kaikki vinkit - vaarit -  kokemukset & jutut otan mielelläni vastaan!

Kiitos jo etukäteen!!

;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mielestäni mukana voi hyvinkin olla mies. polttareiden ohjelma täytyy sitten vaan olla jotain muuta kuin saunomista ja vastaavaa, ettei miespuolisen tosiaan täydy eristäytyä porukasta. ja ei välttämättä kannata sitä miesstripparia pyytää paikalle (ellei tämä miespuolinenkin siitä innostu...)  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun polttareihini on tulossa yksi miespuolinen henkilö, mutta hän suunnittelee polttarit toisen kaverini kanssa (nainen), joten varmaankin hänet otetaan huomioon ohjelman suunnittelussa. Hän olisi kyllä halunnut miesstripparin, mutta kukaan naisista (mukaanlukien oma, jyrkkä vastustukseni) ei halua  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mukavaa, etten ole ainoa erilainen morsian!  ;) Minäkin haluaisin, että asia huomioidaan jo polttareita suunnitellessa... Pitää pistää toinen kaaso koville, jotta näin myös tapahtuu  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm... En ole osannut ajatella, että tässä olisi mitään ongelmaa. Itselläni on miespuolisia opiskelukavereita, jotka ovat sen verran läheisiä, etten osaisi ajatella passittavani heitä mieheni polttareihin, vaan itsestään selvästi omiini. En ole tullut ajatelleeksi, että muutaman miehen läsnäolo olisi jotenkin outoa, samaa kaveriporukkaa kun ollaan ja on saunottukin yhdessä monesti. Tietysti asia on eri, jos kaikki eivät tunne toisiaan (ja varsinkin sen saunan suhteen;) ).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvähyvä, että on muitakin keillä on myös miehiä tulossa polttareihin. Itse olen kuvitellut koko ajan, että yksi opiskelukaverini tulee kanssa mukaan. Täytyypä kaasolle ilmoitella ja muistutella, että sitten suunnittelevat yhdessä sopivaa ohjelmaa. Itse en ole onneksi mikään saunojaihminen ja uskon/toivon/luotan, että polttareissani ei hirveästi mitään mökkeillä tai saunota.. joten ei pitäisi tulla ongelmaa, että yksi joutuu eristäytymään porukasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun polttareihin on toivottavasti tulossa useampikin mies, kun suuri osa laheisista ystavistani taalla Irlannissa on miehia, esim. entisia kamppiksia jne. Sulhasella ei ole mitaan asiaa vastaan, hanta vaan suuresti huvittaa ajatus siita, etta miehet kertovat kavereilleen olevansa menossa viettamaan "hen nightia" :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun polttareihin on tulossa (toivottavasti) muutama mies, hyvä ystäväni, sekä veljeni :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

miun polttariehin on tulossa hyviä mies ystäviäni sekä veljeni ja serkkuni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ollut mukana polttareissa, joissa oli sekä naisia että miehiä. Kaikki morsiamen kanssa samaa kaveriporukkaa, naiset ja miehet. Ei sitä tullut edes ajatelleeksi, että polttareihin osallistujat edustavat eri sukupuolia. Yleensähän sitä kavereitaan ajattelee nimenomaan niinä henkilöinä, ei varsinaisesti miehinä tai naisina (... tai itselläni ainakin on näin).

Näissä kyseessä olevissa polttareissa ohjelma oli "molemmille sukupuolille sopivaa"  :). Tosin, ohjelmassa oli myös saunomista, mutta se toteutettiin niin, että naiset ja miehet kävivät vuorollaan saunomassa. Saunominen ei ollut se pääohjelmanumero, joten sen puolesta tuo porukan hajoittaminen saunomisen ajaksi ei haitannut.

Jos miehet kuuluvat samaan kaveriporukkaan morsiamen kanssa, niin tuskimpa heistä mitään "ongelmaa" on. Ja kyllä varmaan samaan porukkaan kuuluvat miehet ovat sen verran perillä naisten jutuista, että ei ohjelmaa tarvitse kovin paljon heitä silmälläpitäen muutella  :D Uskoisin, että kyllä ne miespuoliset kaverit osaavat myös kauniisti kieltäytyä kutsusta, jos ajatus naisten polttareista ohjelmineen alkaa tuntua liian ahdistavalta  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime kesänä olin kaverin polttareissa, joissa oli pari miestä. Miehet kävivät omalla vuorollaan saunassa, eikä se mitenkään porukkaa tuntunut hajottavan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on polttarit vietetty ja kaikilla oli hauskaa! :)

Tämä miespuolinen ystäväni ei jäänyt paitsi mistään muusta ohjelmasta kuin saunomisesta, eikä hän muutenkaan pidä saunomisesta. Mikäli hän olisi halunnut saunaan, olisi hän ollut tervetullut mukaan.  Meillä oli kuitenkin kaikilla uikkarit mukana, joten kenenkään ei olisi tarvinnut alasti saunoa miesseurassa jos ei olisi halunnut.

Kivat polttarit oli :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koska enemmistö mun kavereita on miehiä, niin ei voisi kuvitella viettäväni polttareita vain naisporukassa. Oma kaasonikin on suurella todennäköisyydellä mies. Meidän kaveriporukoissa on muutenkin totuttu kimppasaunoihin.

Hei nyt eletään 2000-lukua. Vanhoja perinteitä voi hyvin muokata uusiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 Hei,

 No nyt on polttarit vietetty ja vietävän kivaa olikin!  ;) Sisareni / Kaasoni ei alkupäivän ohjelmaan päässytkään osallistumaan - Vanhempieni kissa päätti aloittaa synnytyksensä juuri sillä hetkellä, joten hän joutui toimimaan kätilönä  :P No, täytyy vesijetti seikkailut korvata hänelle jotenkin jälkeenpäin!  :D

 Miehiä & Naisia oli polttareissa sekaisin - mutta ei tuo menoa haitannut!  :) Hermoilin aivan suotta!  ;D

 Mukavia polttareita kaikille muille "hermo heikoille" morsioille!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös muutamia hyviä miespuolisia opiskelukavereita. Morsiamen polttarit on kuitenkin mun mielestä tyttöjen juttu (vain mun mielipide! hienoa, että joku tekee asioita eri tavalla) ja olis kiva olla tyttöporukalla, kun töissä ja muutenkin tulee oltua enemmän miesten kanssa. En kuitenkaan halua sulkea kavereitani pois polttarijutusta, joten ehkäpä he voivat osallistua miehen polttareihin... Ovathan hekin kuitenkin kavereita, kun ollaan niin kauan tunnettu. Samoin esim miehen siskoa pyydetään minun polttareihin eikä miehen. Onhan se aika vanhanaikaista jaotella porukat vain sukupuolen mukaan, mutta se kuitenkin tässä yhteydessä tuntuu luontevimmalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun polttareihini (mikäli sellaiset ovat tulossa) osallistuu useampikin mies. Olisi outoa, jos parhaita ystäviäni jäisi pois niistä sen takia, että sattuvat edustamaan väärää sukupuolta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun polttareihin tulee ehdottomasti yksi lapsuudenystäväni, joka on mies. Olin asian miettinyt jo valmiiksi ennen häitä. Ja vastaavasti mieheni polttareihin tulee mukaan hänen paras naispuolinen ystävänsä. Ei kai siinä nyt enää mitään kummallista ole nykyaikana?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei todellakaan ole mitään kummallista, että polttareissa on sekä miehiä että naisia. Jos jotain haittaa, niin tarttee olla melkoisen ahdasmielinen ihminen  :-?

Saunomiset voidaan aina järkätä porukan kesken sopimaan: sekasauna, saunavuorot, ei lainkaan saunaa... Monesti joutuu saunomisen kuitenkin tekemään osissa, jos sauna ei ole kovin iso..ja eihän se SAUNA siinä tärkein juttu ole, vaan hauskanpito kavereiden kesken, sukupuoleen katsomatta!! Vai miksikä sitä muutoin kokoonnuttaisiin?!?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan normaaliahan on nykypäivänä miehienkin olla mukana naisten polttareissa. Ja toisinpäin, mieheni kutsui naispuolisia serkkujaan polttareihin...tosin kukaan niistä ei tullut. Kaverin polttareihin oltiin kutsumassa yksi läheinen miesopiskelukaveri, mutta ei sitten kuitenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana löytää muitakin, joille asiassa ei ole mitään erikoista, Itse laitoin kaasolle listan missä ovat muutamat ihmiset, joiden toivoisin olevan mukana ja yksi niistä on miespuolinen. Edellä mainitussa on jo kaksi asiaa, joille rakas mieheni pyöritteli silmiään, nimittäin se että itse laitan listan kavereiden yhteystiedoista kaasolle ja ettei se ollut täynnä vain naisia. Kaverit vaan ovat eri puolilta ja eri vaiheista elämää, joten haluan varmistaa että oleelliset henkilöt kutsutaan. Ei ole helppoa tämä naimisiin meno  ::).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nosto!!!

Kuulisin mielelläni kokemuksia - saunominen nyt aina on oma juttunsa, mutta onko poikien huomiointi muuttanut jollain tapaa polttariohjelmaa? Jos on kokemuksia ja hyviä vertailukohtia naiset & naiset/pojat -polttareista, kertokaa ihmeessä! Onko muilla vierailla ollut ongelmaa asiasta? Mulla on kavereita, joille saattais olla pikku hämmennys että tulee pojat mukaan - samalla saattais polttareissa olla myös pari ex-pariskuntaa... hmm. :D

Pakollinen huomautus: tottakai kaikkien polttarit on ihan omanlaisiaan, ja siihen vaikuttaa niin moni muukin kuin osallistujien sukupuoli.... ;) ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nosto!!!

Kuulisin mielelläni kokemuksia - saunominen nyt aina on oma juttunsa, mutta onko poikien huomiointi muuttanut jollain tapaa polttariohjelmaa? Jos on kokemuksia ja hyviä vertailukohtia naiset & naiset/pojat -polttareista, kertokaa ihmeessä! Onko muilla vierailla ollut ongelmaa asiasta? Mulla on kavereita, joille saattais olla pikku hämmennys että tulee pojat mukaan - samalla saattais polttareissa olla myös pari ex-pariskuntaa... hmm. :D

Pakollinen huomautus: tottakai kaikkien polttarit on ihan omanlaisiaan, ja siihen vaikuttaa niin moni muukin kuin osallistujien sukupuoli.... ;) ;)

Mun yksi kaaso on veljeni. Ei puhettakaan, etteikö hän olisi ihan täysillä polttareissa mukana! Hänhän ne järkkääkin! :D

Saunominen nyt on aika pikkuosa polttareita eikä ole mikään pakko tunkea koko polttariporukan samaan aikaan saunaan. Kukaan ei ole mitään pahaa sanonut edes siitä, että veljeni on kaaso, enkä usko hänen järkkäilynsä suuresti poikkeavan 'normipolttareista' (mutta saa tietty nähdä :). Meno voi kylläkin olla jonkun verran vauhdikkaampaa, luulisin. Vaikka hän on ihan miehinen mies, hän viihtyy kyllä juhlimassa porukassa, jossa kaikki muut on naisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuulisin mielelläni kokemuksia - saunominen nyt aina on oma juttunsa, mutta onko poikien huomiointi muuttanut jollain tapaa polttariohjelmaa? Jos on kokemuksia ja hyviä vertailukohtia naiset & naiset/pojat -polttareista, kertokaa ihmeessä! Onko muilla vierailla ollut ongelmaa asiasta? Mulla on kavereita, joille saattais olla pikku hämmennys että tulee pojat mukaan - samalla saattais polttareissa olla myös pari ex-pariskuntaa... hmm. :D

Minun polttareissani oli yksi mies ja kolmetoista naista. Kellään ei tuntunut olevan mitään ongelmaa asian kanssa ja mitään erikoisjärjestelyjä ei tehty. Halusin ehdottomasti tämän miehen mukaan polttareihini, sillä hän on yksi parhaimmista kavereistani. Kavereistamme, tarkemmin sanoen, sillä samainen mies oli sitten miehenikin polttareissa. :)

Samainen mies mietti pari vuotta sitten yhteisen kaverimme polttareihin menoa, että mitenköhän on, kannattaako hänen mennä sinne, mietti, että mitä muut ajattelevat. Minä -ja muut kaverimme- kannustimme häntä lähtemään mukaan, koska hänhän kuuluu osana "meidän porukkaamme" ja jos joku on niin ahdasmielinen, että hänen läsnäolonsa vaivaannuttaa, niin eiköhän ko. henkilö sitten vaivaannu monesta muustakin asiasta, mitä polttareissa tapahtuu. Silloinkaan kenelläkään ei ollut mitään ongelmaa tämän mieshenkilön läsnäolon kanssa, vaan kaikilla oli hauskaa. Mitään erikoisjärjestelyjä ei silloinkaan tehty -saunomisen suhteen tämä mies vain sanoi, ettei halua saunaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hauska kuulla kokemuksista! Tartuin härkää sarvista ja otin poikain kanssa asian puheeksi, sillä seurauksella että saattavat joko tulla tai pitää mulle omat polttarit. Mutta ajattelin heittää pallon sitten heille, jos haluavat tulla niin aina tervetulleita, ellei niin sit ei tuu :) Hauskaa tulee joka tapauksessa! Ja saattais ko poikien järkkäämät polttarit olla "unohtumaton elämys" ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään