Jump to content
Naimisiin.info

Yhteiskuva?


veganprincess

Recommended Posts

Niin, haluaisin että häissä otettaisiin sellainen perinteinen yhteiskuva jossa olisi kaikki vieraat. Olisiko tälle sopiva ajankohta heti vihkimisen jälkeen (meillä on siis vihkiminen juhlapaikalla) vai onnittelujen ja maljojen jälkeen? Sitten pohdin kanssa sitä että kuka kuvan ottaisi? Kaikki sen verran läheiset joilta kehtaisi kysyä kun haluaisi mukaan kuvaan... Jos jollain on kokemusta tai mielipiteitä niin kuulisin todella mielelläni!

Link to comment
Share on other sites

Itsekin haluaisin meille yhteiskuvan. Meillä ei tapahdu vihkiminen juhlapaikalla, joten olen ajatellut, että alkumaljojen jälkeen voisi olla hyvä hetki..Tai sitten ruuan jälkeen eli ennen kakun leikkaamista. Silloin ihmiset voisivat olla rennompia.

Meille tulee valokuvaaja kuvaamaan ainakin osan hääjuhlasta. Jos kuvaajaa ei ole niin esimerkiksi pitopalvelun väkeähän voi pyytää ottamaan kuvan.

Link to comment
Share on other sites

Mäkin olen haaveillu tälläsestä, olen suunnitellu et jos sen ottais kirkolla vihkimisen jälkeen, jos meidän valokuvaaja ehtii, hän ottaa siis meistä vana viralliset potretit ennen vihkimistä ja kuvaa vihkimisen ja lähtee sit toiselle keikalle. pitää kysyä tätä maanantaina kun tapaan hänet...

Link to comment
Share on other sites

Meillä otetaan yhteiskuva vihkimisen jälkeen kirkon portailla. Kuvan ottaa ammattikuvaaja, joka kuvaa vihkimisenkin. Ihanaa, että onnistuu myös tuo yhteiskuvan otto :)

Link to comment
Share on other sites

Meillein tulee yhteiskuva. Ajateltiin ottaa se ruokailun jälkeen, kun ihmiset ovat saaneet syödä, juoda ja rupatella, niin että on sitten rennompi tunnelma.

Onko kukaan muuten ollut sellaista valokuvaus"leikkiä", että joko annetaan joku teema, ja kaikki poseeraavat sen mukaisesti (esim. viidakon eläimet) tai sitten muutama ihminen käy asettelemassa koko porukan haluamiinsa asentoihin ja sitten otetaan kuva? Ajattelin, että sen tavallisen pönötyskuvan lisäksi olisi hauska saada joku höpsömpikin kuva. Kommentteja, ajatuksia?

ps. muuten meidän häihin ei leikkejä tule.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee yhteiskuva kaikista vieraista. Haluan sen otettavan vihkikirkon puistossa ennen hääjuhlaan siirtymistä. Meillä aikataulutetaan jo kutsuun hääjuhlan alkaminen myöhemmäksi, joten tällä tavalla saadaan aikaakin hyvin kulumaan. Toivon myös hyvää säätä :)))

Haluan myös erillisen kuvan sukujen kanssa, joten täytyy kyllä hyvin suunnitella etukäteen asettelu ja pyytää esim. BM avuksi hoitamaan ihmiset paikoilleen.

Samoin haluan kunnon kuvat kaason ja bestmanin kanssa. Itse olin kaasona, jossa unohdettiin ottaa "kunnon" yhteiskuva. Vähän harmittaa kun ei jäänyt siitä kunnon muistoa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Yhteiskuvia ajateltiin!

Koko ryhmän kanssa, kaasojen (ja BM jos tulee) , perheen ja sukulaisten kanssa myös :)

Saadaan ainakin yksi hääohjelma meille tästä :D

Link to comment
Share on other sites

Meillä otettiin kaikista vieraista yhteiskuva ennen häävalssia kakku-kahvien jälkeen. Oli ihan hauska ohjelma siinä välissä. Ja hauskaa oli, ettei asia ollut käynyt mun tai miehen mielessä, vaan bestmänit ja kaasot sen olivat ideoineet.

Itse kannatan ajankohtana tuota, sillä vieraat olivat mukavan vapautuneita eikä kuvakaan ole liian virallinen pönötyskuva.

Eli ehkä kannattaa miettiä haluaako virallisemman oloisen ryhmäkuvan vai ei?

(en väitä etteikö jo heti kirkon portailla onnistuisi tuollainen leppoisampi kuva, näin meillä ainakin saatiin ryhmäkuvan aikana monet hurraa-huudot ja rento kuva)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Olin häissä vieraana missä otettiin yhteiskuva ruokailun jälkeen ulkona. Bestman ilmoitti että seuraavaksi otetaan yhteiskuva, kaikki ulos ;) Se oli tosi luonteva väli, koska ihmiset lähtivät muutenkin ruoan päälle jaloittelemaan, ja samalla pitopalvelun sakki sai rauhassa kilistellä ja kolistella ruoka-astiat pois, ja kattaa kahvisysteemit esille.

Link to comment
Share on other sites

Osaako naikkarit, jotka ovat yhteiskuvan toteuttaneet, kertoa minkä verran aikaa ryhmäkuvan ottaminen vaatii? Meillä ei lopullisesta vierasmääräästä ole vielä tarkkaa tietoa mutta jotain 60-90 väliltä.

Miellä ei juhlapaikalla ole mahdollisuutta porrastaa vieraita siten että kaikki saataisiin näkymään kuvassa, joten kuvaus pitäisi järjestää jo kirkolla vihkimisen jälkeen. Helsingin tuomiokirkon portailla ainakin olisi tilaa, mutta miten paljon se syö aikaa ja onko käytännössä hankala ajankohta? Juhlapaikalla olisi paremmin aikaa tällaiseen, mutta siellä ei myöskään ole mahdollisuutta kuvaajan ottaa ylhäältä kuvaa. Toisaalta ryhmäkuva ei ole meille pakollinen, mutta hauska se olisi..

Link to comment
Share on other sites

Myö ollaan kans mietitty ryhmäkuvan ottamista. Jujuna meillä on se, että koska olemme molemmat opettajiksi valmistuvia, otamme "luokkakuvan". Pönötetään tiiviisti riveittäin kuten vanhan ajan luokkakuvissa, ja joku saa pidellä pientä kehystettyä liitutaulua, jossa sitten lukee speksit "Ginger ja Jay 211212" tms. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Myö ollaan kans mietitty ryhmäkuvan ottamista. Jujuna meillä on se, että koska olemme molemmat opettajiksi valmistuvia, otamme "luokkakuvan". Pönötetään tiiviisti riveittäin kuten vanhan ajan luokkakuvissa, ja joku saa pidellä pientä kehystettyä liitutaulua, jossa sitten lukee speksit "Ginger ja Jay 211212" tms. :girl_smile:

Mahtava idea varsinkin kun teillä on tuo opettajajuttu siinä takana, paljonko teille tulee vieraita tuohon ryhmäkuvaan?

Link to comment
Share on other sites

Myö ollaan kans mietitty ryhmäkuvan ottamista. Jujuna meillä on se, että koska olemme molemmat opettajiksi valmistuvia, otamme "luokkakuvan". Pönötetään tiiviisti riveittäin kuten vanhan ajan luokkakuvissa, ja joku saa pidellä pientä kehystettyä liitutaulua, jossa sitten lukee speksit "Ginger ja Jay 211212" tms. :girl_smile:

Mahtava idea varsinkin kun teillä on tuo opettajajuttu siinä takana, paljonko teille tulee vieraita tuohon ryhmäkuvaan?

Yritetään saada mahtumaan kuvaan 60-80, riippuen paljonko sitä väkeä sitten loppujen lopuksi on paikalla. Pitäisi periaatteessa onnistua jos ollaan tiiviisti ja kerroksittain. Ryhmäkuvaan tarkoitettu tila on jo valkattu juhlapaikalta, sellainen salin puolikas, joten resurssienkin pitäisi olla ihan meidän puolella. Katsotaan miten onnistutaan tässä.

Link to comment
Share on other sites

Kuvaajamme keksi idean, että otettaisiin pöytäkunnittain yhteiskuvat. Yhdessä pöydässä on 10 ja pöytiä 8, joten 8 nopeahkoa kuvaus-sessiota luvassa. Kehitin ideaa eteenpäin sen verran, että otamme kuvat palmujen alla bambubaarissamme, jolloin saadaan hauskoja "tapahtuma"kuvia (osa voi olla baaritiskillä, osa edustan aurinkotuoleissa jne...) Niinkuin olisimme viettämässä rantapäivää biitsillä. Jäykät poseerauskuvat eivät ole minun makuuni. Nämä pöytäkuvat voisikin sitten lähettää vieraille muistoksi kiitoskortin ohessa. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Me otettiin yhteiskuva hieman vahingossa. Oltiin jo juhlapaikalla ja ruokailukin oli jo hoidettu. Otettiin pihalla yhteiskuvia sukulaisten ja kavereiden kanssa. Lopulta vain keksittiin että hei, otetaan meistä KAIKISTA kuva. Porukka alkoi huudella toisiaan paikalle ja lopulta oltiinkin kaikki koossa. Valokuvausta harrastava kaverimme otti kuvan (tai oikeastaan kolme kuvaa) hääporukasta. Hänet oli muutenkin palkattu häihimme kuvaamaan :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Minäkin ajattelin että meillä otettaisiin koko juhlakansasta yhteiskuva jossain vaiheessa, sekä mahdollisesti kuvat myös pöydittäin. Tästäkin saisi ohjelmanumeron... Tämä valokuvaussessio olisi minulle mieluinen, sillä itsekin harrastan valokuvausta ja jos en olisi jo morsiamen roolissa niin olisin varmasti räpsimässä kuvia :D

 

Jos on hyvä sää, yhteiskuvan voisi ottaa ruokailun jälkeen ulkona. Juhlapaikkamme lähellä on sellainen mäki, jonka päältä saisi otettua kuvan isommastakin porukasta. Jos sitten sataa, niin kyllä tuo onnistuu sisälläkin.

 

Mutta tällaisesta erityiskuvaussessiosta kannattanee varoittaa vieraita. Kaikki eivät tykkää kameroista :P

Link to comment
Share on other sites

Me otettiin yhteiskuva heti vihkimisen jalkeen, kun vihkipaikalla oli hyva sauma siihen (valokuvaaja paasi ottamaan kuvan ylempaa linnan portaikosta, joten oli helppo saada hyva kuva kaikista yhdessa). 

Link to comment
Share on other sites

Meillä yhteiskuva napattiin ruokailun jälkeen.Se oli hyvä aika koska kaikki olivat kylläisiä ja kukaan ei myöskään ollut ehtinyt lähteä.Lisäksi kuvauksen aikana keittiöjengi ehti korjata ruuat pois rauhassa kun koko juhlakansa oli ulkona.Meidän juhlapaikalla toimi myös kesäteatteri joten napotettiin kaikki teatterin katsomossa ja saatiinkin kivat kuvat koko porukasta :)

Link to comment
Share on other sites

Voi tää yhteiskuvan ottaminen olikin hyvä idea! Taidetaankin toteuttaa tämä!

 

Meillä tulossa melko pienet häät(40hlöä), joten toteutuksenkin pitäis onnistua ilman sen kummempia sählinkejä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä on vieraslistalla lähes 130 hlö, joten yhteiskuvassa ei ole oikein mitään järkeä.. ei kuvasta saisi oikein selvää, kuka on kukin, eikä taida meidän juhlapaikalla olla mitää järkevää kuvauspaikkaa, esim. leveitä rappusia.

 

Meillä toki otetaan kuvat meille tärkeimmistä ihmisistä ryhmissä, eli minä + kaasot, minä + vanhempani, sulho + vanhempanasa,  minä + sulho + molempien vanhemmat, sulho + bestman sekä minä + sulho + kaasot + bestman <33

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä otettiin nin 80 vieraasta yhteiskuva eikä ollut mitään ongelmia porukan kasaamisessa. Ensin otettiin ihan normaali yhteiskuva ja sitten kaikille jaettiin Photobooth rekvisiittaa , sydämiä, silmälaseja, viiksiä yms (osan tein itse ja osan ostin) ja taas yhteiskuva!  Kuvista tuli todella hyviä. Toki muutamat takimmaiset vieraat jäi kuvassa aika pieneen rooliin, mutta kaikki saatiin kuvaan :)

 

Yhteiskuva oli se tehtävä joka tehtiin porukalla kun juhlajuomat oli takavarikoitu :)

 

Ehkäpä porukan kasaamisessa auttoi se, että kaikki oli jo valmiiksi samassa julhatilassa ja kun talvi oli nii oltiin sisällä ....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Meillä otettiin 100 hengen yhteiskuva heti sen jälkeen, kun onnittelumaljat oli juotu ulkona. Kuvaaja säntäsi ottamaan kuvat juhlapaikan yläkerran ikkunasta, jotta saatiin kaikki mahtumaan kuvaan. Porukan asettelemisessa toki meni hetki, koska haluttiin kuva, jossa me hääpari ja lapset seistiin keskellä ja vieraat oli asettautuneena meidän ympärille sydämen muotoon! Vielä ei olla kyseistä kuvaa nähty, jännityksellä odotellaan millainen tuli!

Link to comment
Share on other sites

Yhteiskuva lienee ainoita perinteisiä häätouhuja meidän häissä. Saadaan yhteiskuvasta "ohjelmanumero" ruokailun jälkeen. Yhteiskuva olisi myös hauska liittää kiitoskorttiin,  pienestä kuvasta ei saa vaan kunnolla selvää ja isommat kuvat ovat taas aika hinnakkaita..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me toteutettiin yhteiskuvan ottaminen ulkona juotujen onnittelumaljojen jälkeen ennen ruokailuun siirtymistä. Juhlissa oli valokuvaaja, joten kenenkään vieraista ei tarvinnut jäädä pois kuvasta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...