Minä&Hän

Vauva haaveissa, häät tulossa

18 viestiä aiheessa

Olemme yrittäneet vauvaa nyt n. puoli vuotta. Päätimme kuukausi sitten, että haluamme tanssia häitämme heinäkuussa 2012. Nyt on ongelmana se, että miten häät ja vauvan tulon voi yhdistää? Onko täällä kellään kokemusta? Olen yrittänyt tässä laskeskella, että jos nyt tulisin raskaaksi, vauva olisi n. viiden kuukauden ikäinen häiden aikaan. Onko niin pienen kanssa mahdollista juhlia? Tietenkin hankkisimme hoitajan lapselle, mutta silti arveluttaa kun olisi vielä noin älyttömän pieni ja täytytisi imettääkin juhlissa. Haluaisin kuulla mielipiteitä siitä, että kannattaisiko yritystä lykätä vai mitä tehdään? Vauva on kyllä kovasti haaveissa. Ei toki haittaisi, että olisin häiden aikaan raskaana, mutta silloin vauvan yrittämistä täytyisi todella lykätä ainakin puoli vuotta..Vaikeaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin kerran häissä joissa morsiamen siskon, joka oli myös kaaso, vauva oli kaksi viikkoa vanha. :) ja hyvinhän se meni, vauva nukkui suurimman osan ajasta, eli ei siitä mitään haittaa ollut. Tietenkin vauva vei myös huomiota, mutta kuitenkin kaikki sujui ihan hyvin. 5kk vanha tietysti on selvästi vanhempi, eikä koskaan tiedä minkälaiset unenlahjat kelläkin on, mutta itse en pidä sitä kuitenkaan mitenkään mahdottomana. :) voi toki olla stressaavaa suunnitella häitä ja olla raskaana, mutta kukin tavallaan, ja oma vartalo saattaa muuttua paljonkin. Mutta tilanteen mukaan sitten mennään. :)

Tsemppiä teille yritykseen, jos päätätte yrittää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä yritelty vaavia 2v. ja häitä tanssitaan ensi kuussa. Itse tuota n. vuosi sitten pähkäilin aivan samaa kun hääpäivästä sovittiin ja suurin huoleni oli ehkä puku. Puoli vuotta sitten sen löysin, maailman täydellisimmän häämekon ja kerroin avoimesti liikeessä vauvahaaveista, sanoivat ettei ole ongelma, jos masu alkaa kasvamaan voi pukua muokata. Muuten en ainakaan keksinyt mitään syytä miksi ei vauva voisi lähteä tulemaan jo ennen häitä. Noh ei vaavia ole vielä kuulunut ja pahin kuumekkin on jo laskenu kaiken hää tohinan keskellä. Kyllä se sieltä tulee jos on tullakseen sitten kun on se aika eikä siitä kannata ongelmata tehdä:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vähän samanlainen tilanne kuin Vaemokkeella. Eli häät ovat vuoden päästä ja jälkikasvua saa myös tulla jos on tullakseen. Mutta ei kai siinä sen kummempaa. Jos raskaus sattuu alkamaan niin, että syntyminen sijoittuisi sinne häiden lähistölle, niin sitten sitä kai vain pitäisi siirtää häitä suuntaan tai toiseen. Itse ainakin yritän olla tekemättä asiasta sen suurempaa ongelmaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vauvalla ollut nyt 7kk lupa tulla ja häät elokuun lopussa.

JOka kuukaus kuukautiset on tulleet ja se on herättänyt erilaisia ajatuksia. Toisaalta huojennusta etten näytä valaalta alttarilla.. tai en ainakaan yhtä valaalta mitä olisin näyttänyt kuukausi aikaisemmin.

Samalla kuitenkin surettaa että eikö vieläkään ole aika meidän saada lasta.

Alussa stressasi se että synnytänkö alttarille, sitten pelotti valaskausi, ja sen jälkeen onkin stressannu puku-asia.. nyt ei oikeastaan stressaa.. jos raskaudun niin upeaa, jos en, niin vedän kunnon kännit :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä jos luoja suo ja kaikki menee niinkuin on suunniteltu, niin vauva olisi n. 9-10kk ikäinen häiden aikaan. Tämä ei meitä haittaa vaikka olisi nuorempikin, kun luulen että hoitajia varmasti löytyy ja he huolehtivat varmasti yhtä hyvin vauvasta kuin mekin :)

Niin, olemme nyt lapsettomuushoitoja käymässä läpi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on häiden aikaan vuoden vanha lapsi ja oon tyytyväinen, että lapsi ei oo pienempi enkä oo raskaana häiden aikaan. En aio kännätä, mutta haluan juoda vähän viiniä rauhassa ja olla omissa juhlissani iltaa myöten. Lapsen kanssa tehdään niin, että lapsi nukutetaan hääpaikalle, mihin jäädään koko perhe yöksi. Jompikumpi vanhemmista käy nukuttamassa lapsen (iltapuurot keitellään hääpaikalla) ja anoppi toivottavasti suostuu menemään lapsen kanssa nukkumaan. Käyn sitten imettämässä välissä, jos lapsi ottaa vielä yötissiä (todennäköisesti se ei ennen häitä vielä luovu iltayön imetyksestään). Nyt vasta ollaan päästy yöimetyksen kanssa siihen pisteeseen, että uskoisin häiden juhlimisen onnistuvan ilta-aikaankin. Tämähän ei tietenkään oo ongelma, jos juhlissa ei ole iltaohjelmaa (eikä meilläkään mitään kännibileitä tule). Kyllähän jotkut yövieroittavat jo vauvan, mutta minä en halua priorisoida häitä lapsen edelle. Meillä ei muuten onnistuisi se, että joku muu lähtee kotiin nukuttamaan vauvan. Tai nukahtaisi lapsi lopulta, mutta huutaen ja huudattaminen ei oo meillä vaihtoehto.

Päivällä ei pienikään vauva estä häiden juhlimista. Suosittelen kantoliinan hankkimista, jos pitää juhlia vauvan kanssa. Mulla on varmasti lapsi kantoliinassa ison osan juhlista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä on keväällä 2 vuotta täyttänyt neitokainen ja on kovin vilkas ja nopea liikkeissään, tästä syystä emme vielä ennen häitä ole olleet aikeissa antaa toiselle lupaa tulla.. en haluaisi olla raskaana häissäni kun minulla on muutenkin kädet täynnä töitä tuon työtn ja kaiken järjestelyn kanssa. ja toinen syy on se että esikoisen kanssa ERITTÄIN vaikea raskaus heti alussa (riskiraskaus ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat vaivat päälle) ja olisi kamalaa omissä häissä joutua stressaamaan, tai mikä pahinta, maata omana hääpäivänä sairaalassa vuodelevossa.. mutta siis meillä kuukausi aikaa häihin niin ei tässä nyt hirveästi ehtisi raskautumaan, tai sitä ainakaan vielä ehkä huomaamaan.. mutta siis päätös asiasta tehtiin jo suunnilleen niihi aikoihin kun päätettiin hääpäivästä :) mutta jospa meilläkin sitten vierailisi haikara ensi vuoden puolella ;)

ja ei siis ole tarkoitus mitään kauhukuvia maalata raskaudesta, mutta meillä oli näin ja häät haluan viettää niin rennosti kuin mahdollista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee tyttö olemaan 5kk häissä. Tämä oli ihan suunniteltua, että lapsi ensin ja sitten häät :) Mutta raskaana en kyllä haluaisi olla omissähäissä. En alkoholin takia, vaan siksi, että minulla ainakin oli koko raskauden pahoinvointeja...ei olisi kivaa voida huonosti omissa häissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulimpas tänne kirjoittelemaan pitkästä aikaa. :) Meillä on siis häät viikon päästä ja meidän pieni neiti on silloin 5 kk. Kaikki tuntuu tosi hyvältä ja luonnolliselta. Vauvan mummu hoitaa häntä koko hääjuhlan ajan ja lähtee ajoissa hänen kanssan nukkumaan meidän kotiimme. Vauva pääsee omaan sänkyynsä, joten en usko siitä tulevan ongelmaa. Meillä imetys loppui jo 3 kk iässä rintaraivarieden vuoksi. Vaikka se olikin itselle kamalaa kun olisin halunnut imettää pitkään, on asiassa hyväkin puoli. Lapsi syö sujuvasti pullosta, jolloin hoitoon jättäminen ei ole ongelma. Neiti on hyvin kiinnostunut vieraista ihmisistä, joskin joitakin myös vierastaa hiukan. Mutta pääasia on, että mummu on tuttu ja turvallinen. :-X Äiti ja isi pääsee viettämän hääyön hotelliin ja näillä univeloilla sitä todella odottaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikka aihe näyttääkin olevan jo vanha, tuli tämä täältä vauvakuumeisena bongattua :grin:  minäkin halusin vauvaa niin kovasti ja pian, mutta parhaaksi näimme kuitenkin lykätä sitä (jotta äitiyspäiväraha kertyy edes hieman, jahka nyt keväällä ammattiin valmistun). Naimisiin mennään tosiaan ensi tammikuussa, josta ajattelin, että samoihin aikoihin voi sitten alkaa puuhaamaan pikkuista :girl_in_love:

 

Minulle tuo avioliitto merkitsee jotenkin niin käsittämättömän paljon, että on vallan loistavaa jos lapsi tulisi "valmiiseen" hetkeen... minä hoidan hää-järjestelyt, niin mies alkaa nyt rakentamaan meille taloa :tender:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liityn mukaan keskusteluun :D

Haluaisin itse jo kovasti lapsia, asiasta olemme keskustelleet ja toivomme molemmat saavamme monta lasta, vielä kun nuoria itsekin olemme.

Minua ei haittaisi ollenkaan vaikka olisinkin raskaana häiden aikaan, mutta miehen kanta on minulle vielä hieman epäselvä.

Ensin hän oli sitä mieltä, että "sähän et sitten ole raskaana meidän häissä, eikö niin?", ja nyt jälkeenpäin on todennut (kun vauvakuume on hänestä saanut kovemman otteen :wub: ), että voisimme alkaa yrittämään raskautta jo ennen häitä.

Kuulemma ukkoa eniten vaivaa se, että kun on minulle luvannut että kun olen raskaana, on hänkin yhtälailla mukana, eikä juo alkoholia, koska en itsekään silloin juo.

Ja hääjuhlasta hän haluaa kostean, ja kuulemma ei olisi kivaa jos katsoisin touhua vierestä selvinpäin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samanlaisia aatoksia on täälläkin suunnalla pähkäilty. Kovasti oltais valmiita vauvantekoon, mutta häihin on tosiaan se 5kk aikaa. Toisaalta viis kuukautta ei ole myöskään pitkä aika odottaa. Suurin syy yrityksen lykkäämiseen on just se, kun ei voi koskaan tietää millainen mahdollinen raskaus olisi tulossa. Ei ole kiva omissa häissään olla huonovointisena ja turvonneena. Mies olisi valmis vauvantekoon vaikka heti, mutta taidan itse kallistua siihen hääpäivän jälkeiseen aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meilläkin pienoista vauvakuumetta liikenteessä, mutta ollaan ny aateltu että jos häihin asti maltettaisiin ja sitte aloitettas yrittämine...kummatkin kuiteski haluais olla naimissa enne lapsia ja ois kiva juhlia kunnolla ko kerra vaa niitä omia häitä juhlitaan (en missää nimessä haluaisi häissäni olla raskaana.) !

Muokattu: , käyttäjä: nnipsu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vauvakuumetta on, mutta ollaan lykätty kakkosen yrittämistä häiden jälkeiseen aikaan. Esikoisen raskaus oli aika helppo, mutta en silti halua olla raskaana häissäni. Toinen kerta kun voi olla ihan toinen. Olisi inhottavaa voida huonosti omissa häissä. Ja olihan sitä aika väsynyt alkuun ja huonosti jaksoi liikkua ihan loppuun (päivä hulinassa vois tehä tiukkaa). Keskiraskautta nyt periaatteessa voisi harkita, mahakin olisi vielä ihan nätti, mutta turhan laskelmoitua tuollanen. Vauvan kanssakaan en haluais häitä juhlia. Ihan pikku vauva kyllä nukkuu yleensä hyvin paikassa kuin paikassa, ja toki jotkut isommatkin, mutta ainakin meidän esikoinen on ollu niin ranttu unipaikkojensa -tai lähinnä melutason- suhteen parikuisesta alkaen, että ei oikein onnistuis. Ja mitenkäs se imettäminen sen mekon kanssa... Meillä ei esikoinen suostunu pullolle kuin "äärihädässä" jos äidin kauppa tms. reissu venyi ja silloinkin tissin kaipuu iski heti kun äiti tuli näkyviin, vaikka olis ollu just syöny. Varmasti jollain voi toimia sekä raskaus- että vauva-aikana pidetyt häät, mutta ite en sitä halua. Jos nyt sattuisin raskaaksi tulemaan niin ei se katastrofi olisi, mutta kun valita voi. Odotamme siis vielä hetken, häät on syyskuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös podetaan reilua vauvakuumetta, mutta häät ensin. Mukavampi juhlia, kun ei ole mitään mahdollisia alkuraskauden oireita. Kyllähän tuo kolme kuukautta menee vaikka päällään seisten. Olenhan jo yli vuoden odottanut häitäkin. :girl_haha:  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse halusin perinteisesti naimisiin ennen kun lasta alettiin yrittämään mutta näin jälkikäteen sanottuna tämä riippuu ihan äidistä. Joillain lapsi kulkee aika rennosti elämässä mukana jolloin ei olisi ongelma ja jotkut tekevät kaikesta vähän vaikeaa kun on vauva :P

Ja sitten toki vielä se kolmas epävarmuus eli ei voi tietää millanen se vauva on…

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään