t_m_a

Pitopalveluiden hintahaarukka/ hinnan muodostuminen (yhdistetty ketjuja)

76 viestiä aiheessa

Minä olin kuvitellut että Etelä-pohjanmaalla saisi pitopalvelun hintaan n.20€/hlö, mutta kun tarjouksia alkoi tulla hintahaarukka oli 38€ - 45€/hlö. Nyt meillä ravintola, jossa hinta 40€/hlö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa melkolailla samalta summalta kuin mitä omat häämme tulee maksamaan ensikesänä. Meillä vieraita kutsulistalla 50 hlö. Juhlat pidetään tilassa, jossa on A-oikeudet, joten alkoholista saa pulittaa melkoisesti. Alkoholia tarjoillaan alkumaljana, kaksi kaatoa viiniä ruuan kanssa, avecci kahville ja myöhemmin boolia. Ja ruoka on suunnilleen samanmoista kuin teilläkin. Meillä hinnaksi tulee noin 4000e. Hääsviitti ei sisälly tähän hintaan. Tarkkaa summaa minulla ei vielä ole, kun esim. menuu on vielä kokonaisuudessaan päättämättä. Juhlapaikan järjestely/koristelu ja siivous kuuluvat myös hintaan.

Ja omien hintavertailujeni ja tarjouspyyntöjen perusteella tämä tosiaan on kohtuullinen ns. normaali hinta sisältöön nähden kun kyseessä on A-oikeuksinen juhlapaikka. Itse sain paljon kalliimpia tarjouksia paikoista, johon olisi pitänyt itse roudata omat juomat. Ja olisi pitänyt järjestellä/koristella ja siivotakin vielä itse!

Lisäyksenä vielä vertailun vuoksi, että juhlat pidetään Naantalissa, jossa nyt hintataso ei ainakaan ole alhaisin mahdollinen.

Muokattu: , käyttäjä: Chilinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tervehdys,

Olen kyllä todennut, että kyllä tuo ON kohtuu hintainen, kun ottaa kaiken huomioon.

Eli samalla rahalla saamme paikan, ruoan,juomat, musiikin, hääsviitin, koristeet (sattui olemaan paikalla itsellään), tarjoilijat, siivoukset.. Ja mistään ei tarvitse murehtia, hoitavat kaiken =)

Eli ei loppuen lopuksi nyt pahan hintainen ollenkaan ( ja kokonais hinta arvio oli 4500€) =)

Olen oikein tyytyväinen valintaani =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Choco: Missäpäin pk-seutua olette ajatelleet häitä?

Meillä on tammikuussa häät ja pitopalvelu kustantaa 30e/henkilö. Hintaan kuuluu kaikki astiat, ruoka, kakut ja kahvit. Oltaisiin saatu halvemmallakin, mutta valittiin sen verran laaja menuu, että tulee hintaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mistä noin halvalla olette pitopalvelun löytänyt?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä täällä Länsi-Suomessa on 30 euroa/lautanen eli meidän 100 hengen häihin tulee ruoat maksamaan 3000 euroa. Siihen kuuluu menu jonka sain itse suunnitella (oli myös valmismenu vaihtoehtoja), noutopöydän koristelu (kukat ym) ja tarjoilu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on pitopalvelu hinnalla 29€/vieras, lapset halvemmalla. Sisältää myös alvin, tarjoilijat, kokin, tiskarin... Kyselyn tein haluamallamme menulla. Hinnat meni juuri tuosta 29€-45€/henkilö. Kilpailutus kannattaa. Meillä oli alkujaan n. 150 vierasta kun kyselyn tein (..ja varauksen) mutta nyt on n. 130 henkilöä.

Muokattu: , käyttäjä: Yazz

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme kysellee pitopalveluita ja yksi aika hyvä suosikki nousi esille. Hinta on 32e/hlö. Siihen kuuluu ruoka ja kahvit sekä tarjoilijat. Onko tämä teidän mielestä liian kallis?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kertoisitteko hieman menuista,niin avautuisi mitä mihinkin hintaan kuuluu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saimme kolme tarjousta, jotka liikkuivat välillä 35-38 euroa/henkilö. Siihen nähden tuo tarjous kuulostaa edulliselta. Tietysti hintaan vaikuttavat olennaisesti menun sisältö ja laajuus sekä vierasmäärä. Paikkakuntakohtaisia erojakin varmasti on.

Muoks. Laskinkin summan uudelleen lopullisen sopimuksen pohjalta ja totesin, että hinnaksi tuleekin melkein 42 euroa/henkilö, oho! Tuohon summaan kuuluu siis kaikki paitsi alkoholijuomat. Vieraita 60 ja sijainti pk-seudulla. Halvemmallakin olisi päässyt, mutta halusimme panostaa ruokaan kunnolla. Nyt tarjolla 12 ruokalajia+leivät+kakku+holittomat juomat. Jostain lihasopasta tuo tietysti olisi aika suolainen hinta :D

Muokattu: , käyttäjä: Limone

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

32e/hlö ei ole mun mielestä paha, jos tarjous sisältää ruoat, juomat, tarjoilijat :) Meillä on 29€/hlö, sisältää avl., tarjoilijoita, kokki, juoksupoika, ruoat (niin lämmin kuin kahvitarjoilu) ja juomat, tietenkin astiat kanssa. Lisähintaa tuo pöytäliina joka on metritavaraa. Meidän pitää hankkia sitten vaan shamppanjat ja limonadit :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole paha hinta ollenkaan! Meillä on ruoka n. 42€/hlö. Halusin panostaa ruokaan alkupala pöytään kuuluu 10 erilaista ruokalajia ja pääruokana tarjoillaan härkää. Hintaan kuuluu myös kotikalja, vesi, maito, mehu. Hääkakku ja kahvit. Tietty astiat, tarjoilu ja pöytäliinat+kankaiset kauniit servetit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös se siinä 30e pinnas per naama pyöri, riippuen tietysti miten monen lajin ruoan haluaa.. Meillä hinta noin 28e. (sis. tarjoilu, perus ruoka parilla vaihtoehdolla ja astioilla) Lisäksi täytyy vielä hankkia alkoholijuomat ja pöytäliinat ja servetit eli silloin se tulee sen 30e. :=)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti 32,00 euroa / hlö on buffee tyylinen ruokailu. Hinta-laatusuhde riippuu paljolti ruoan sisällöstä, mutta kaiken kaikkiaan hinnan voisi sanoa olevan halpa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitopalveluiden hinnat vaihtelee varmaan aika paljon 25e-45e/hlö välillä riippuen mitä sisältää, kuinka kattava on seisovapöytä ja sisältääkö tarjoilijat. Eli toi on varmaan aika hyvä keskihinta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hinta on 55-69e/hlö sisältäen tarjoilijat paitsi omien alkoholijuomien tarjoilusta pitää pulittaa ekstraa. Alkoholijuomia tohon hintaan ei siis kuulu ollenkaan, viedään omat. Eli siihen verrattuna sanoisin että ootte kaikki päässeet halvalla. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ylärajaahan ei tuolla hlö hinnalla oikeastaan ole!! :) Viiden ruokalajin gourmet ruokailu lautastarjoiluna on hinnaltaan aivan eri sfääreissä kuin perus buffee ruokailu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Niin siis meillä myös perusbuffet eikä mikään gourmet pöytään tarjoiltuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika vaihtelevaa on... Itse huomasin tarjouspyyntöjä lähettäessä ja vastauksia saadessa, miten tärkeää on mainita omien häiden eri asiat (buffet vai tarjoilu pöytiin, menu) ja tarkistaa, kuuluuko alv, siivous, pöytäliinat ym. hintaan. Ei olla vielä varmoja, mikä oli paras, mutta aika hyviä oli joukossa... :) Itselle tärkeintä on se, että siivousta ei joudu itse tekemään (se nyt vielä puuttuisi omissa häissä!), että hinnasta ei jää epäselvyyttä kuten olen kuullut joillakin käyneen ja että menu natsaa omiin mieltymyksiin. Hinnat liikkui kyllä selkeästi 35-40e yläpuolella, kun ei ole tilavuokraa erikseen. Varmaan 50e/hlö on tilan yhteydessä hyvästä ruoasta ja pitkästä illasta ihan ok hinta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kuulosta pahalta, meille eräs pitopalvelu sanoi että pelkät kakkukahvitarjoilut (hääkakku, kuivakakku, keksit ja pikkusuolaiset +kahvi/tee) on pelkästään 34e/henkilö :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minunkin mielestäni edullista - meillä on 37euroa/hlö plus lähes 4 euroa astioista/hlö sekä lisäksi vielä tarjoiliden palkat (tuntipalkka) sekä pöytäliinat jne..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä maksaa 39,5e/hlö sisältäen 13 eri vaihtoehdon alkupalat ja pääruokana paahtopaisti, perunat ja kasvikset. Hinta sisältää tilavuokran, tarjoilijat yms. henkilökunnan sekä liinat servetit jne. Juomat täytyy ostaa erikseen, mutta hinnat olivat edulliset. Omien laskelmieni ja saamieni tarjousten perusteella tuli halvemmaksi mennä tällaiseen juhlapaikkaan kuin vuokrata erillinen tila ja ostaa sinne ruuat pitopalvelulta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hinta kuulostaa omien vertailujen perusteella keskimääräiseltä.

Meillä buffee maksaa 34€/henkilö, sisältäen 6 alkuruokaa, 2 pääruokaa ja kasvislisäkkeen sekä hääkakun kahveineen. Halusimme kaksi pääruokavaihtoehtoa, siksi hinta on tuo. Halvempiakin menuja olisi ollut tarjolla, mutta haluamme kunnon tarjoilut. Paikan vuokra sisältyy ruoan hintaan.

Paikkaan saa tuoda omat juomat, alkumaljalaseista ja tarjoilusta veloitetaan 0,5€/lasi, mikä on mielestäni ihan ok. Siitä tulee kuitenkin ylimääräistä vaivaa henkilökunnalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee maksamaan 30 hengen menu n. 1600 € eli yli 50 €/Hlö. :blink: Buffetpöydästä kolme alkuruokaa, yksi pääruoka, perunat ja kasvikset, peruskakku, kahvit ja alkoholittomat juomat. Hinta sisältää siis kaiken, myös astiat, tarjoilun, pöytäliinat yms. Tilavuokra tulee sitten vielä tuohon päälle. Onko tää ihan törkeän kallis? Nyt kun luen tätä keskustelua niin alkoi kauhistuttaa :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kalleushan riippuu ihan siitä että mikä se pääruoka on, pelkästään hintoja ei voi vertailla. Astiat, tarjoilu ja liinat myös korottaa hintaa. Ja osa iso osa viesteistä on niin vamhoja ettei oo mitenkään vertaillukelposia... Ja tietysti sijainti vaikuttaa kans.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään