Jump to content
Naimisiin.info

Musiikin valinta?


neitokieli

Recommended Posts

Mitäs muut morsiamet ovat mieltä, voiko 90% häämusiikista valita sen perusteella, että mistä itse ja kaverit pitää, vai pitääkö ajatella enemmän vanhempiakin sukulaisia (vanhempia jne...)?? Meille on tulossa todella kaveripainotteiset häät ja pohdin, että voiko oikeasti soittaa vaan omasta mielestään hyviä, tanssittavia biisejä vai onko vanhemmille osanottajille soitettava iskelmää tms "klassikoita", vaikka he olisivat selvä vähemmistö?

Link to comment
Share on other sites

Hyvä kysymys. Sehän on ihan miten haluaa asialle painopistettä laittaa. Jos musamaut parin, kavereiden ja toisaalta vanhempien sukulaisten osalta menevät ihan täysin ristiin niin pitää vaan tehdä valinta haluaako että itse viihtyy, osa ei niinkään hyvin vai kenties koittaa löytää kompromissi. Meillä oli myös kaveripitoiset häät mutta toisaalta musavalinta oli aika helppoa koska kaverit osaa arvostaa vanhaakin musiikkia (ei sentään iskelmää, sitä ei olisi meille tullut mistään hinnasta koska itse en tykkää siitä alkuunkaan) ja vanhemmalle polvelle se oli taas nostalgista. Ja koska itse rakastan wanhaa, 30-60 -lukujen musiikkia niin sitä soi taustalla koko hääjuhlan ja bändi soitti illalla 50-70-lukujen tanssittavaa musiikkia. En kuullut yhtään valitusta musiikista, uskoisin että niillekin joita ko. tyylilajit ei niin kovasti koskettanut, musiikki toi kuitenkin sitä kollektiivista tunnelmaa niin paljon että viihtyivät sen ansiosta. (Itse muusikkona käytin kyllä ihan järjettömän monta tuntia musiikkien valintaan ja sulhanenkin oli niihin tyytyväinen. :grin: Oli siis kaiken arvoista.)

Ehkä se on mukava jos sinne oman mielimusiikin sekaan saisi ujutettua vanhemmankin vierasväen suosikkeja tai varata sille ihan oma hetkensä jotta hekin kokevat tulleensa huomioiduksi asiassa. Nämä ovat niitä pikku yksityiskohtia jotka saattavat kääntää tunnelman "ihan ok:sta" "erittäin mukavaan". :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...