Jump to content
Naimisiin.info

Koriste lintuhäkki


iiida-

Recommended Posts

En löytänyt haulla tästä mitään..

Mutta siis onko kukaan nähnyt joissain kaupoissa koriste lintuhäkkejä?

Kun haluaisin meijän häihin sellaisen, johon saisi lukon kiinni!

Joku tuossa kuvassa näkyvän tyylinen olis kiva :)

post-30325-130574007667_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Olen nähnyt lintuhäkkejä, mutta niissä ei kyllä ole ollut lukkoja..

Hmm... missäs niitä oli, Turun seudulla ainakin seuraavat liikkeet: Kodin Ykkönen, Muovitukku, Kalustepiste ja Bauhausissakin taisi joku olla. Eli sitten vaan kiertelemään sisustuskauppoja! :)

Link to comment
Share on other sites

Lukonhan siihen saa aika varmasti ostettua erikseen! Kunhan nyt löytäisin häkin jostain! :) Jos joku on nähny tollaisia Lahdessa, ni saa hihkasta!:)

Link to comment
Share on other sites

Viime vuonna ainakin KodinTerrassa oli Renkomäellä. Meillä lintuhäkki jo hankittuna samaan tarkoitukseen (ja olin muutenkin hinkunut sellaista jo jonkun aikaa ;)), äiti löysi sellaisen ihanan kuluneen vihreän. Tosin en kyllä ajatellut lukkoa erikseen hankkia, ei kai nyt häissä tarvii varkaita pelätä? KodinTerran lisäksi ainakin tästä nettikaupasta löytyy: http://www.villasalla.com/tuotteet.html?id=1/608.

Link to comment
Share on other sites

Omani ostin viime keväänä ihan Citymarketista - tämän hetken valikoimasta en tiedä, mutta luulisi noita löytyvän vieläkin :)

Link to comment
Share on other sites

Olen nähnyt Lahdessa monessa paikassa! Varmaan kaikissa marketeissa, tavarataloissa ja puutarhaliikkeissä! Meillekin tulossa tuon tyyppinen samaan tarkoitukseen, en vain ole vielä osannut päättää että minkä valitsisin kun niitä tuntuu olevan joka paikassa. Katso ainakin Kodin Terra, Kärkkäinen, rautakaupat, Hong Kong ja Robinhood. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onko rahat siis tarkoitus työntää raoista sellaisenaan, eikö ne yleensä tule kuorissa?

Ajatus on omasta mielestäni vähän epähieno, jos häkki on täynnä rahaa kaikkien näkyvillä, mutta mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle ja niin se vaan menee monen asian kohdalla.

Korteille ja kuorille tuo olisi kiva "teline", mutta ne taas yleensä ovat lahjoissa kiinni.

Miten te käytännössä siis ajattelitte tämän homman?

Ja se vielä, että häissäkin kannattaa varkaita pelätä, olen lukenut naikkareistakin juttuja, kuinka häämatkalahjakortit on varastettu jne. Ei ehkä ne omat sukulaiset, mutta pikkuserkun kumminkaiman tyttöystävä ei välttämättä ole niin hyveellinen kuin tahtoisi.

Link to comment
Share on other sites

Siis meillä ainakin on tarkoitus, että koko kirjekuori laitetaan häkkiin!

Löysin meille lintuhäkin Anttilasta! Siinä on yläosassa niin leveät raot, että mahtuu kuori sisään ja alaosassa on sitten kapeammat raot, joista ne ei mahdu pois :) Ja ostan varmaan jostain vielä pienen kultaisen lukon, vaikka joku päiväkirjan lukko tms. Tai sitten laitan satiininauhasta oviluukun kohdalle rusetin!

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin olis tottakai että koko kuori sinne laitetaan, tuntuis tosi typerältä että ihmiset kaivais setelit kuoresta ja laittais sinne, eihän siinä tietäis mitä kukakin on antanut! Jä näyttääis aika oudolta, häkillinen seteleitä, varsinkin jos niitä olis vaan muutama. Ja joku pitkäkyntinenhän siinä innostuisi.. :)

Siitä tulikin mieleeni, että mitä ajattelitte kirjoittaa häkin viereen, tai kirjoitatteko mitään? Kun mietin että jos siihen laittaa että rahat tänne niin voi olla vähän tökeröä. :) Laittaisko että kortit tänne, mutta sitten taas jotkut saattavat repiä kortit lahjoista, jolloin ei tiedä mikä lahja on keneltäkin. Hmm..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mä olen miettinyt myöskin tuota lintuhäkkiä. Olen sitä mieltä, että viereen ei kannata laittaa mitään lappua ohjeeksi vieraille. Vieraat voivat jättää lahjapöydälle kuoret, jos eivät ymmärrä häkin ideaa, ja sitten vaikkapa kaaso voi käydä vilkaisemassa lahjapöytää ja laittaa pöydällä lojuvat kuoret häkkiin. Mehän ei varsinaisesti tiedetä, missä kuorissa on rahaa ja missä ihan vaan kortti (laitetaan siis tilinumero kutsuun), mutta siellä häkissä kaikki kuoret pysyvät hyvin yhdessä, ja siitä on sitten helppo ottaa koko häkki mukaan, kun lähtee hotellille hääyön viettoon. Otan siis koko häkin mukaan hotellille, sillä haluan lukea onnittelukortteja aamulla kun herään.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Mistähän noita häkkejä tosiaan löytäis..

Mä varmaan tekisin niin että laittaisin yhden, kaks omahommaamaa kuorta sinne pohjalle, vähän niinkuin esimerkiksi. Ei sitä kukaan tiedä että ollaan ne sinne ite laitettu... ;)

Link to comment
Share on other sites

Meillä myös lintuhäkki onnittelukuoria varten. Ajattelin laittaa siihen päälle jotenkin kauniisti "Onnittelukuoret" ja sitten jonkun pienen lukon tms. hankkia. On se vaan kaunis!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ainakin Prisman kukkapuolelta on löytynyt. Muita en ole vielä nähnyt. Jos olen, niin sellaisia tosi pieniä...

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vinkistä! Mä näin tänään anttilassa ihan sellasia pieniä myös, mutta täytyy käydä tuolla prismassa katsomassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tää idea olis tosi kiva mut mitä siihe sit ohjeeks kirjottais? Haluaisin vaa ne kuoret mis on rahaa häkkiin, kun taas lahjan kanssa olevat kuoret sais kyllä pysyä lahjan kaa yhessä..

Link to comment
Share on other sites

^ Jos laitat häkin viereen lapun "arvokkaalle postille" tms? Ja kaaso/bestman/seremoniamestari voisi alussa vaikka mainitakin asiasta, että kortit lahjan kanssa pöytää (tai mihin ikinä niitä keräättekin) ja muu posti häkkiin.

Link to comment
Share on other sites

Mä askartelin meille tällaisen. Häkin ostin aikoinaan Talous pörssistä ja maksoi jotain 10€ paikkeilla. Satiininauhan solmisin ihan vaan rusetille tonne taakse ja kulmiin laitoin vielä kaksipuolista teippiä varmistamaan että nauha pysyy paikallaan. Kaikki vieraat kyllä tajusivat mitä sinne laittaa ja mitä ei. Eli paketeissa oli omat kortit tietenkin kiinni että tietää keneltä mikäkin lahja on, mutta kuorelliset lahjat meni tuonne häkkiin. :)

33224336.jpg

Link to comment
Share on other sites

^Oi vitsi kuin kaunis! :) Mä ostin tänään omani Sokokselta. 24,90e ja ihan koristeeksi kotiin sen ostin, mutta käytämme sitä häissämmekin. Mieskin jopa tykkäsi ja kannusti ostamaan, ku tuossa on tollaisii sydämiikin ja kaikkee :D Kuva ei tuo oikeutta, koska salama tekee tuosta liian kiiltävän. 10737033.t.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...