Jump to content
Naimisiin.info

Ongelmia pitopalvelun kanssa (yhdistetty)


Guest vierasvaimo

Recommended Posts

Joo, no nyt sitten tämä pitopalvelu peruutti tulonsa. Eivät muka kerkä toimittamaan tilausta perille. Olin sekä puhelimitse kertonut että antanut kirjalliset ajo-ohjeet paikalle. Mutta vasta nyt muka havahtui, että missä tilaisuus pidetään, kun lähetin kartan.

Hyvä että mokomasta paikasta päästiin eroon, saimme jo tarjouksen toiselta palveluntarjoajalta. Ei ollut mitään ongelmaa sen suhteen, mihin aikaan tarjottavat tuodaan paikalle. Mutta aivan älyttömän törkeän huonoa palvelua tältä ensimmäiseltä yritykseltä.

Vahingosta viisastuneena, miten tehdään pitopalvelun kanssa kirjallinen sopimus? Mitä siinä pitää lukea ja mitä muistaa huomioida?

Huh huh mitä toimintaa! Onneksi pääsitte heistä eroon! Ei varmasti olisi ollut hyvää palvelua juhlapäivänäkään, jos paikalle olisivat ilmaantuneet... Luulen, etteivät kuluttajaviranomaiset tuossa kovin paljon voi, kun tilaisuuteen olisi ollut vielä jonkin verran aikaakin, eli varmaankin yritys vetoaisi siihen, että peruutti kohtuullisessa ajassa tulonsa kun ei pystynyt keikkaa hoitamaan.

Kirjallisen sopimuksen ei tarvitse olla mitenkään ihmeellinen, sähköpostiviestitkin käyvät. Laitat vaan ylös mistä olette mielestänne sopineet, vaikka ranskalaisin viivoin, ja sitten pyydät kuittauksen viestiin pitopalvelulta. Jos jotain on käsitetty eri tavalla, voi viestittelyä jatkaa kunnes homma on molemmin puolin selvä. Voihan sen tehdä paperillakin ja ihan ottaa allekirjoitukset, mutta tuo sähköinen on nykypäivänä ihan yhtä pitävä. Ainakin aika, paikka, tarjottavat, erikoisruokavaliot, hinta, mitä muuta pakettiin kuuluu (servetit, astiat, henkilökunta tms.), mille henkilömäärälle (hinta voi vaihdella jos porukka pienenee tai suurenee) jne. Myös pitopalvelun peruutusehtoja kannattaa kaiken varalta kysyä, jos niin ikävästi kävisi, että joutuisitte peruuttamaan/siirtämään tilaisuuden lyhyellä varoitusajalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Huh huh mitä toimintaa! Onneksi pääsitte heistä eroon! Ei varmasti olisi ollut hyvää palvelua juhlapäivänäkään, jos paikalle olisivat ilmaantuneet... Luulen, etteivät kuluttajaviranomaiset tuossa kovin paljon voi, kun tilaisuuteen olisi ollut vielä jonkin verran aikaakin, eli varmaankin yritys vetoaisi siihen, että peruutti kohtuullisessa ajassa tulonsa kun ei pystynyt keikkaa hoitamaan.

Liike-elämässä ja asiakastoiminnassa yrityksen lähettämä tarjous on sitova, joka tarkoittaa sitä, että se sitten kanssa pätee. Sähköpostit riittävät todisteeksi. Omia häitään ei halua tietenkään tahrata ikävillä asioilla, mutta tuosta ansaitsisi kyllä pitopalvelu saada ongelmia ihan kuluttajansuojaviranomaisten kautta.

Pitopalvelu sai vaan rahakkaamman keikan samalle päivälle ja huomasi, ettei aloittaja tiedä oikeuksiaan ja lemppasi pihalle. Ei tavatonta, mutta laitonta ja todella törkeää. Pitopalvelun olisi alunperin pitänyt sanoa, että odottavat, saavatko samalle päivälle isomman keikan. Sekin olisi törkeää, muttei laitonta.

Link to comment
Share on other sites

Siis aivan järjetöntä touhua! Itekki haluaisin tietää mistä pitopalvelusta on kyse. Jos noin huonosti hoitavat asioitaan. Ihmisillä on kyllä oikeus kirjottaa netissä hyvistä/huonoista kokemuksista pitopalveluiden kanssa. Hienoa et ootte saanu uuden pitopalvelun, mikäli paikkakunta olisi ollut lähellä, olisin vaikka itse voinut teidän hääruoat tehdä ja huolehtia paikanpäälle. Oon nimittäinen entinen pitopalvelun kokki ja itekseni pyörittäny 40 hengen häät ollessa samalla vieraana :)

Link to comment
Share on other sites

Saatiin tosiaan uusi pitopalvelu ottamaan keikka vastaan ja kaikki sopimiset on ainakin tähän asti sujuneet mainiosti. Toivottavasti näin on jatkossakin. Empä lähde nyt sen ensimmäisen palveluntarjoajan nimeä kuitenkaan täällä foorumilla ilmoittelemaan, vaikuttaahan se tavallaan vähän tähän omaan anonyymiteettiinkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei vaan kaikille!

 

Kyselisin täällä neuvoa ongelmaani, itsellä alkaa olemaan keinot lopussa.

 

Menemme naimisiin ensi kesänä. Olen jo kauan tiennyt missä häitämme juhlitaan ja otinkin yhteyttä kyseiseen paikkaan ja sen pitopalveluun jo viime kesänä, jolloin aloitimme jo hieman ruokalistan suunnittelua, yms. Alkutalvesta sovimme palaverin tammikuun puoleen, jossa päätettiin menu lopullisesti, jonka jälkeen antaisivat henkilöhintatarjouksen. Oletin, että ei siinä kauaa mene kun tarjouksen laskevat, sitä paitsi itse saatiin lupa tehdä kaikki leivonnaiset ja suolaiset, sekä esim, mansikat ja perunat tulevat vanhemmiltamme. Viikot kului eikä tarjousta kuulunut, se tuli vasta 7 viikon päästä palaverista (helmikuun lopussa!)! Siinä oli eräpäiväkin, varausmaksu siis maksettava maaliskuun loppuun. Lisäksi hinta oli aivan mielestämme aivan liian suuri. Laitoin heti vastauksen heille, jossa kysyin tarkenmpaa erittelyä, koska mielestämme hinta on korkea. Myöskin olen nähnyt pitopalvelun yrittäjän kiertävän kaupoissa ostelemassa tarvikkeita, joten kysyin, että voisimmeko me ostaa tavarat itse, koska säästäisimme siinä. Meni 4 viikkoa siitä, kyllästyin viikko sitten odottamiseen ja laitoin ystävällisen, mutta napakan viestin siitä, kuinka edelleenkin odotan vastausta ja yhteistyön sujumiseksi toivoisin nopeampaa vastaamista ja jos ovat kiireisiä niin ilmoittaisivat siitä. Vastaus tuli muutaman päivän päästä, jossa pahoittelivat vain vastauksen viivästymistä sekä laittoivat uuden tarjouksen, jonka hinta oli laskenyt 5,5e per henkilö "laskuvirheen" vuoksi! Olivat laskeneet summaan aiemmin myös heidän tehtäväksi suolaiset ja leivonnaisen, yms. eivätkä olleet ottaneet huomioon mitään, mitä me tuomme. Eivät pahoitelleet laskuvirhettä mitenkään. Eräpäivä siinä edelleen oli sama, maaliskuun lopussa, eli viikon päästä. Mihinkään aiemmin esittämiini kysymyksiin ei oltu vastattu sen kummemin. Kysyin alkuviikosta jälleen sitä, voisimmeko itse hoitaa ruokatarvikkeiden hankinnan ja saisimmeko edelleenkin pyytämäni erittelyn. Pääsääntöisesti kuulemma hankkivat itse tukuista, koska tällä noudattavat elintarvikelakia, terveystarkastajan ohjeita sekä omavalvontaa. En usko tuota selitystä. 10km matkalla tuskin ruuat ehtii mätänemään ja lähtekööt sitten mukaan ostamaan. No, tuohon viestiin vastasin vain, että laskun eräpäivä lähenee, emmekä maksa tuota varausmaksua ennen kuin saamme sen haluamamme erittelyn. Vastaus oli, että "tarjous koostuu monista asioista, kuten varmaan tiedät. Emme aio lähettää teille erittelyä". SIIS MITÄ?? :o

 

Mulla on mennyt heihin luottamus tosi alas, koska sattui juurikin tämä "laskuvirhe", viesteihin vastaamattomuus, haluttomuus neuvotella asiakkaan kanssa, töksäyttävä kirjoitustyyli sekä nyt kieltäytyminen erittelyn antamisesta. Enkö mä kuitenkin ole oikeutettu saamaan erittelyn? Musta tuntuu, että heillä on jotain salattavaa. Niin kuin tuo "laskuvirhekin", uskon että yrittivät vain saada meiltä korkeampaa hintaa, mutta kun huomattiin ja pyydettiin erittelyä, niin vetosivat "laskuvirheeseen" ja alensivat lähemmäs oikeaa hintaa ja varmaan toivoivat että enää erittelyä ei kaivata.

 

Olen jo harkinnut paikan vaihtamista, mutta kotipaikkakunnalla niitä ei ole. Mitä minun kannattaisi tehdä? Laitoin eilen viestin, jossa sanoin että kuluttajalla on oikeus erittelyyn eikä lain mukaan laskua tarvitse maksaa ellei erittelyä ole saatu ja asiakas on sen halunnut. Minä en maksa vielä vahvistusmaksua, koska ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen, mutta toisaalta, hehän voivat perua varaamamme päivän ja antaa sen toiselle. Sen lisäksi vielä korostin sitä, että me maksamme heille meidän häimme järjestämisestä, joten meillä on oikeus tietää mistä maksamme. Ja muutenkin jos asiakas pyytää erittelyä, olisi se kohteliasta antaa, emme ymmärrä miksemme saisi nähdä sitä ja ihan asiakastyytyväisyydenkin ja luottamuksen kannalta olisi se hyvä asiakkaalle antaa.

 

Miten meidän pitäisi tässä nyt edetä? Ajattelin arkena soittaa jonnekin kuluttajapaikkaan, jotta saan oikeesti faktaa mun oikeuksista ja voin ne pitopalvelun tyypeille näyttää.

Link to comment
Share on other sites

Tämän tekstin luettuani herää tasan yksi kysymys: VAIKKA saisittekin erittelyn ja selvennyksen, niin kuka hemmetti haluaisi enää tällaisen selkkauksen jälkeen jättää tärkeää päiväänsä kyseisen "firman" kontolle? Oikeasti? Vaikuttaa firmalta joka ei ensinnäkään hallitse minkäänlaista asiakaslähtöistä lähestymistä, tahdikkuutta, ammattitaitoa saatikka mielenkiintoa asiakasta kohtaan. En muuten maksaisi pennin hyrrää. Paikka voi olla upea mutta jos asiakaspalvelu ei toimi niin onko se sen arvoista että jää p***a maku suuhun?

 

 

No joo, tässä oli aika montakin kysymystä..mutta joo. Olisikohan vain oikeasti fiksumpaa siirtyä käyttämään energia asiantuntevavan yrityksen/juhlapaikan löytämiseen tällaisen väännön sijaan? Turhaan repii morsian hiuksiaan. Tekisin toki valituksen jonnekkin, julkistaisin paikan nimen ja varoittaisin muita jatkossa jotta mahd. moni pari säästyisi tällaiselta turhalta tuskalta häiden alla.

Link to comment
Share on other sites

Ei kyllä kuulosta kovin tärkeältä heille tehdä yhteistyötä asiakkaan (eli teidän) kanssa tilaisuuden onnistumiseksi. :S

Tuon elintarvikeasian ymmärrän kyllä siltä kantilta, että JOS nyt jotain ongelmaa ruoissa olisi niin he ovat niistä kaikista vastuussa, vaikka te olisitte hankkineet ne. Eli tuo osa heidän perusteluistaan (laki, omavalvonta, jne.) pitää kyllä, luulisin. Mutta kaikki muu sitten taas... Kyllä teidän mielestäni pitäisi saada erittely, josta ilmenee mistä hinta koostuu. Ja viesteihin pitäisi vastata ajallaan.

Samaa mietin kuin i_sabel, eli kuinka todennäköistä on, että kyseinen firma hoitaa teidän tärkeän päivänne siten, että siitä jää hyvä fiilis? Puhumattakaan stressistä ennen häitä kun ei voi olla siitä varma? Ja niin kuin PiaM itsekin kirjoitat, onko takeita siitä, että firma todella haluaa hoitaa häänne? Jos ette maksa varausmaksua (vaikkakin ehkä ihan syystä), voi paikka tosiaan perua varauksen.

Minäkin ehkä yrittäisin kaikin keinoin löytää paremmin toiveisiinne vastaavan paikan ja pitopalvelun, vaikka se sitten vaatisi naapurikunnan puolelle katselemista. Ja jos tämä ei ole mahdollista, olisiko mahdollista järjestää vielä tapaaminen kasvokkain? Sähköpostiviestintä kun usein mutkistaa tilannetta kun tulee tulkintoja puolin ja toisin, kun taas kasvokkain voi selvittää asiat suoraan.

Link to comment
Share on other sites

Eilen soitin jo yhteen lupaavaan paikkaan, mutta yllätys, yllätys, se oli varattu heinäkuussa. Kyselin pitopalvelun naiselta hänen toimintatapojaan ja kerroin kuinka meillä on käynyt. Hän oli tyrmistynyt siitä kuinka huonosti ovat hoitaneet asian ja piti hintaakin myös korkeana. Kertoi myös, että meillä on oikeus saada erittely jos haluamme. Pääsiäisen pyhien jälkeen alan ottamaan yhteyttä muihin pitopalveluihin naapurikaupungeissa. Ei käynyt mielessäkään, että pitopalvelun kanssa voisi tulla tuollaisia ongelmia, ovat olleet kehuttuja kaupungissamme ja olen kuullut vain positiivista palautetta. Minulta eivät sitä ainakaan saa, aion tasan tarkkaan kertoa ongelmista enkä suosittele kenellekään. Tämän aion myös pitopalvelun ihmisille sanoa.

 

Mietin tuota elintarvikeasiaa kun kuitenkin muissa, yleisissä kaupungin omistamissa paikoissa, asiakas saa itse ostaa tarvikkeet. Esim. seurakuntatalolla on sellainen käytäntö. Luulisi, että siellä kuitenkin noudatetaan "elintarvikelakia", yms. Mielestäni terveystarkastaja enemmänkin kiinnittää huomiota ruuan valmistukseen ja hygieenisyyteen. Lähin tukku on 50km päässä ja pitäähän sen pitopalvelun ne tarvikkeet sieltä hakea, joten en ymmärrä  miksemme voisi 10 km päästä niitä itse ostaa. Kyseisellä pitopalvelulla ei kuitenkaan ole mitään kylmäautoa käytössään, joten samalla tavalla auton takapenkillä ne tuovat kuin mekin.

 

Kieltämättä kyllä hirvittää, kuinka tosissaan he meidän päivästämme haluavat tehdä onnistuneen.. Ei vaikuta kovin hyvältä :(

Link to comment
Share on other sites

Toivottavasti löydätte toisen paikan häillenne! Kannattaa varmaan olla niin joustava kuin pystytte olemaan ja miettiä kaikkia vaihtoehtoja, sillä esim. päivämäärän vaihto tai välimatkan kasvaminen voi lopulta olla huomattavasti pienempi stressi kuin tuo kuvaamasi sotku. Missäpäin vietätte häitä?

En ole itsekään mikääna asiantuntija noissa elintarvikeasioissa, mutta luulisin kyllä, että se on asia, jonka pitopalvelu voi määritellä itse vaikka asiakas toivoisi toisin. Eli jos he eivät halua käyttää muruakaan mistään muualta kuin omista kantapaikoistaan (olivat ne sitten mitä vaan), heidän ei siihen tarvitse suostua vaikka joku toinen suostuisikin. Se on sitten ihan toinen asia miten tämä ilmaistaan asiakkaalle ja millä tyylillä... Siinä tuo firma ei kyllä ole onnistunut alkuunkaan. Ja hintaerittely ei sitten taas liity siihen mitenkään, se teidän kuuluisi ehdottomasti saada.

Link to comment
Share on other sites

Kokemuksen vakaalla rintaäänellä voin sanoa; juokse vielä kun voit! 

 

Omassa hääpäivässä vituttaa vain se, että en laittanut vaihtoon pitopalvelua, jonka kanssa kaikki tökki alusta alkaen. Hääjuhlassa tuli useampikin selkkaus, joiden vuoksi paha mieli ja vitutus kalvoi vielä monta viikkoa häiden jälkeenkin. 

 

Jos homma ei alunperinkään toimi, niin ei se siitä paremmaksi muutu.

Link to comment
Share on other sites

Kuten noissa aiemmissa viesteissä mainitsin, niin laitoin aika napakan viestin takaisin pitopalvelulle. Aika pian sieltä vastaus tulikin, pyysivät anteeksi käyttäytymistään, ovat halukkaita järjestämään hääjuhlamme ja ymmärtävät jos haluamme huonon kohtelun vuoksi perua paikan. Liitteenä oli myös täydellinen erittely kaikesta. Mainitsin silloin eräpäivästäkin ja että emme maksa sitä, koska heistä johtuen asiat ovat viivästyneet. Uusi eräpäiväkin oli laitettu useamman viikon päähän. Olemme nyt aikeissa hyväksyä tarjouksen. Toivon todellakin, että oppivat nyt kohtelemaan asiakasta paremmin. Pitopalvelun yrittäjät ovat pariskunta ja usein meille ne "töksäyttelevät" viestit oli kirjoittanut se mies, mietin että voisiko olla, että mies ei ole vain tajunnut jotenkin kirjoittavansa epäasiallisesti.. Miehethän ovat vähän sellaisia töksäyttelijöitä ja onhan sähköpostitse viestiteltäessä suuri riski väärinymmärryksiin.

 

Pitopalvelu on kuitenkin, kuten aiemmin mainitsin, saanut asiakkailtaan hääpäivästä vain positiivista palautetta ja ruokakin on ollut erittäin hyvää.. Joten muiden paikkojen puutteessa ja tietysti kun ovat oman tökeryytensä huomanneet, ajattelimme pitää paikan samana. :) Oulun suunnalla häitä juhlitaan kun joku sitä kysäisi. Oulussa olisi hyvä tarjonta pitopalvelupaikoista, mutta kuitenkin sen verran etäällä asutaan pienellä paikkakunnalla ettei niistä meidän tilanteeseen olisi ollut apua :)

Link to comment
Share on other sites

En halua masentaa, mut toi olis voinu olla mun kirjottama. Ja siltikin hääpäivänä vitutti suunnattomasti, etten pitopalvelua laittanu vaihtoon. Toivottavasti, et joudu katumaan.

Link to comment
Share on other sites

Hyppään keskusteluun hieman jälkijunassa.. mutta. Minusta tuo alun hintasotku ja töksäyttelevät vastaukset voivat aivan hyvin mennä ihan vain inhimillisen virheen pikkiin + sähköpostitse tulee varmaan itse kullekin joskus väärinymmärryksiä (kirjoitetaan nopeasti vastaus, ei lueta kunnolla koko viestiä jne.) + komppaan aloittajaa, miehet varsinkin kirjoittelevat aika töykeän kuuloisiakin viestejä. Puhelin olisi tietysti neuvotteluun paras väline, jos kasvokkain ei kyetä tapaamaan, mutta sopimus pitää tietenkin olla kirjallisena. Erittelyyn olet taatusti oikeutettu! Pahoittelu hintavirheestä ja väärästä eräpäivästä olisi ollut hyvää käytöstä myöskin. Toisaalta taas, kuten viimeisessä viestissä käy ilmi, he ovat pahoitelleet ja viestien sävy on ollut aivan eri.

 

Sen ymmärrän kyllä täysin, ettei pitopalvelu ala valmistamaan teidän ostoksista ruokaa. Sehän ei olisi pitopalvelu vaan vuokrattava kokki. Pitopalvelun "työnkuvaan" (palkkaan) kuuluu ruoka kokonaisuutena, sitten esim. martat tai seurakunnan tädit voivat hyvinkin olla tyytyväisiä kun saavat keskittyä ydinosaamiseen eli kokkaamiseen. Siinä, missä te parina säästätte (kuten sanoit) ostamalla itse, he menettävät (lisälaskelmia, sumplimista). Syitä on varmasti monia, yksi suurinpia on tuo hygienia&laki&omavalvonta&vastuu tuotteista, mutta heillä myös tod.näk. kustannusseuranta vaikeutuu, esim:

- Heillä on varmasti laskettuna könttäsumma aterialle (hankitakulut+valmistus+jälkityö), eikä eriteltynä pelkkää työn (=kokkauksen) hintaa

- Samalle laskulle ostetaan varmasti myös muihin tilauksiin käytettäviä tarvikkeita + heillä voi myös olla omat "tutunhinnat" ja niiden mukaan on laskettu tarjottavan aterian hinta per nenä. Hinnat voivat olla riippuvaisia esim. vuosittaisesta ostomäärästä.

- Lisäksi, entäpä jos tuotte tukusta liian vähän tai liian paljon jotain ruoka-ainesta (tulee virhetilaus tai ruokaa menee hävikkiin), miten laskutettaan uusi käynti tukussa? Entä kuinka sitten hinnoitellaan mm. 3 tl menekkiä olevat mausteet, joita ette varmaankaan ole valmiita ostamaan 1kg purkissa? Mihin se teidän hankinnat - pitopalvelun hankinnat vedettäisiin lopulta? Entäpä kuinka hinnoitellaan aika, joka menee kanssanne tukussa ostoksilla?

- Mistä pitopalvelu voi tietää, että toisitte esim. keskikokoisia ja keskenään samankokoisia perunoita/porkkanoita omasta maasta? Tai kuinka paljon homma vaikeutuu, kun tukun valmiin lihan sijasta keittiöön kannetaan kotitilalta kokonainen sika? Listaa voisi jatkaa loputtomiin..

 

Jossain suomalaisessa hääohjelmassa kyllä näin pitopalvelun, joka antoi parin tuoda omia raaka-aineita - he halusivat todella luomua, ekoa ja lähiruokaa.

Link to comment
Share on other sites

Suosittelen kyllä ihan kasvokkain juttelua tämän pitopalvelun kanssa ennen kuin maksat varausmaksun. Omien hääjärjestelyjeni kohdalla olen todennut parhaaksi, että jos palvelu tökkii eikä asiat etene mallikkaasti, vaihdan palvelun tarjoajaa. Itse en uskaltaisi ottaa riskiä, mistä ylempänä jo kirjoitettiinkin, siis että ottaisi kupoliin vielä kuukausia häiden jälkeen, kun ei tullut silloin vaihdettua. Ja olette nyt taatusti pitopalvelun muistissa, jos kyseiseen pitopalveluun päädytte, toivon, että pitopalvelu hoitaa asian kunnialla loppuun, eikä häiden jälkeen tule lisää selkkauksia. En kyllä toivoisi kenellekään morsiammelle lisästressiksi tuommoista, tsemppiä teille!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä on nyt tilanne, että kutsut pitäisi jo piakkoin laittaa postiin, mutta emme ole voineet maksaa pitopalvelun & siihen sidotun juhlapaikan varausmaksua, koska emme tavoita pitopalveluyrittäjää. Saimme häneltä tekstiviestin viime perjantaina jossa hän kertoi olevansa kiireinen ja palaavansa asiaan viimeistään maanantaina. Valitettavasti emme kuitenkaan saaneet minkäänlaista yhteydenottoa vielä nytkään. Olemme itse soittaneet yrittäjälle kymmeniä kertoja, lähettäneet sähköpostia ja tekstiviestejä.

 

Nyt mielessä pörrää vaihtaminen meillä aiemmin varattuna olleeseen paikkaan. On vaan hiukan nöyrää ottaa yhteyttä "ottaisitko meidät vielä takaisin" - hengessä, kun olemme jo kerran peruneet varauksemme.

Link to comment
Share on other sites

^ Oletteko kertoneet pitopalvelulle, että jos eivät vastaa/varmista varausta nyt, te vaihdatte yrittäjää?

Link to comment
Share on other sites

^^ Miksi ette ole voineet maksaa varausmaksua? Onko vielä jotain, mikä teidän pitää selvittää yrittäjän kanssa ennen kuin voitte sen maksaa? Ei kyllä kuulosta kauhean hyvältä tuollainen kommunikaatiokatkos, noi niinkuin yhteistyön kannalta.

En kyllä usko, että sen toisen paikan pitäjiä ollenkaan harmittaisi ottaa teidät takaisin jos peruuttamanne päivä on vielä vapaana. :) En tosin tiedä mitkä asiat johtivat peruutukseen - ovathan ne sellaisia, joiden kanssa pystytte sitten toimimaan jos menette takaisin?

Link to comment
Share on other sites

Siinä ensimmäisessä juhlapaikassa tila ei oikein vastanut toiveitamme. Pitopalveluyrittäjä sen sijaan oli likimain täydellinen. Juuri tämän yrittäjän vuoksi paikan alunperin varasimmekin, mutta sitten tilan aiheuttamien haasteiden vuoksi päätimme vaihtaa juhlapaikkaa. Kummassakin on siis kiinteä pitopalvelu. Mitään siltoja emme suoranaisesti ole polttaneet, mutta hiukan jouduimme tiukassa sävyssä keskustelemaan varausmaksun palauttamisesta. Loppuun asti tämä ensimmäisen paikan emäntä säilyi kuitenkin ehdottomana suosikkinani. 

 

Tämän toisen paikan kanssa olemme sopineet jo hyvinkin pitkälle asiat, mutta tuo varauksen vahvistamiseen tarvittava ennakkomaksu on suorittamatta koska yrittäjä ei ole antanut meille pankkitilin numeroa! Numeron piti tulla sähköpostilla, mutta eipä ole tullut, useista pyynnöistä huolimatta.

 

Mielestäni tämä asia on saatava selville nyt parin päivän sisään.

 

Koko ajan kasvaa epäluottamus siihen, mikä meitä sitten hääpäivänä odottaa jos yrittäjä on nyt kaksi kuukautta ennen häitä kokonaan kateissa! 

 

Laitoin nyt aamulla hänelle vielä yhden soittopyynnön  ja jos siihen ei vieläkään tule vastausta, on ilmeisesti pakko alkaa etsiä uutta paikkaa.

Muokattu: , käyttäjä: Minttumaari*
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Minua on alkanut ottaa päähän pitopalvelu jonka valitsimme, tai pikemminkin se henkilö jonka kanssa käyn sähköpostittelua.  

Häämme on juhannusaattona, ja varmistin aiemmin että tiedostaa että kyseessä on arkipyhä.

 

Viestit on usein jotenkin vinoilevia, kettuilevia ja niissä jätetään paljon kertomatta jolloin mä joudun AINA laittamaan bumerangina takaisin lisäkysymyksiä.

Meille laskettiin siis tarjouspaketti joka sisältää yhden henkilön huolehtimaan ruuista ja me hyväksyimme sen, mutta nyt meille kerrottiinkin että vaikka menu, kahvitus ja muu pitopalvelu on normaalihintaista, henkilötunneista pyydetään pyhälisää. Sehän tietää useiden satojen eurojen lisäkustannuksia!

Olin siinä käsityksessä että koska tuo yksi henkilö sisältyi pakettiin, ei lisäkustannuksia sen suhteen enää tulisi.

Mieleni tekisi pistää tämän lafkan kanssa pillit pussiin, kun rasittaa olla jatkuvasti utelemassa lisää kun mitään ei kerrota heti.

Meillä on suhteellisen pieni budjetti, ja vaikka käsitänkin että arkipyhistä pyydetään lisäkustannuksia, en osannut arvata että ne tulee vielä sen meille lasketun paketin lisäksi koska sitä ei missään vaiheessa mainittu :(

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Mode-edit: siirretty :)
Link to comment
Share on other sites

^ Siirsin Glammie  viestisi tähän, koska olisin vastannut samaa kuin jo tässä ketjussa neuvottu.

Eli onko teillä kirjallinen sopimus (vaikka sähköposti), jossa lukee "tarjous 20.6.2014" ja olette sen hyväksyneet ja he ovat vahvistaneet? Ja nyt ruvenneet perumaan puheitaan?

 

Ymmärrän kyllä, että he haluavat teidän maksavan työntekijälle pakolliset pyhälisät, mutta se on heidän mokansa, jos ovat vahvistuksen jälkeen sen vasta huomanneet. Varsinkin, kun olet asiasta huomauttanut.  Useasti sähköpostitellessa menee sukset ristiin, kun on erilaisia kirjoitustyylejä, joten minusta kannattaisi ihan soittaa henkilölle/esimiehelle ja kertoa rauhallisesti ja asiallisesti, mikä on homman nimi ja antaa heille mahdollisuus korjata asia.

 

Jos viestittely tuntuu jo nyt vaikealta eikä asiallinen selvittely auta, minusta kannattaisi etsiä toista pitopalvelua. Haluatko todella ottaa lisästressiä ja turhaa jännitystä hääpäivälle ja valmisteluille?

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Link to comment
Share on other sites

On sähköpostiketju, jossa olemme hyväksyneet tarjotun paketin päivämäärineen kaikkineen.

Nyt kun lähdin varmistamaan että ovatko he juhannusaattona avoinna kun moni pitopalvelu ei ole, lähettivät tämän kyseisen mailin jossa kerrotaan että menu, kahvitus ja muu pitopalvelu on normaalihintaista mutta henkilötunnit ovat pyhälisällisiä.

Kyseessä on varsin paljon positiivista mainetta saanut pitopalvelu ja kummastelenkin miksi minä saan töykeitä viestejä joissa ei asioita kerrota vaan ne pitää nyhtää, ja mietin johtuuko se siitä että meillä on pienet häät tulossa. Alkuun olivat kyllä ystävällisiä kun kertoivat että pienemmätkin juhlat onnistuu järjestää. Pakettitarjous oli todella edullinen ja siksi halusin pitää kiinni tästä mutta jos joudumme maksamaan sovitun paketin päälle vielä useita satoja euroja yhden henkilön vuoksi niin joudumme vaihtamaan pitopalvelua, tai sitten vaihtoehtoisesti tehdään porukalla ruuat. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...