iialiia

Kynsien geelilakkaus

50 viestiä aiheessa

Hei!

Kohtasin itselleni ainakin ihan uuden asian kysien hoitoon liittyen eli geelilakkaukseen. :blink: (kaikkea sitä löytyykin.. :grin: )

Yritin katsella täällä onko ollut puhetta, mutta en mielestäni ainakaan löytänyt...

Eli olisiko kokemuksia kertoa geelilakkauksesta?

Onko toiminut kuinka hyvin? Pysyivätkö hyvänä pitkään? jne....

Vahvistiko selkeästi omaa kynttä eli pääsivätkö kynnet kasvamaan rauhassa?

Itselläni on herkästi liuskottuvat kynnet ja koko ajan saa olla lakkaamassa, jotta eivät heti kasvatusurakka kärsisi. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Geelaus voi tulla kyseeseen kestävyytensä puolesta!

Tavallinen lakkaus rapistuu ja lohkeilee pahimmillaan parissa päivässä. Hääpäivänä käsistä otetaan myös tavallista enemmän lähikuvia sen rinkulan takia, joten parempi varmaan pelata varman päälle.

Mä olen suunnitellut ottavani geelauksen häiden alusviikolla, vaikka 2 pv ennen häitä, täällä oli yhdessä paikassa edullinen tarjouskin (65€), joka sisälsi geelauksen lisäksi yhden korjauskäynnin.

Toisaalta jos et ole tottunut tekokynsiin, saattaa niihin totuttautuminen olla hankalaa/outoa.. Mutta ammattitaitoinen ihminen osaa tehdä sinulle sopivan mittaiset ja oikean väriset kynnet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaa myös tuo geelilakkaus. Olisi sopivan huoleton vaihtoehto normaalille lakkaukselle, varsinkin lomalle lähtiessä. Kokemuksia olisi kuitenkin kiva kuulla ennenkuin suinpäin ryntään mitään ottamaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Geelaus ja geelilaukkaus ovat kaksi eri asiaa.

Geelauksella tarkoitettaan yleensä tekokynsiä, jolloin oman kynnen päälle rakennetaan uusi kynsi, joka voi olla minkä pituinen tahansa. Tämä maksaa yleensä sen yli 60€ ja siihen kuuluu myös huollot.

Geelilaukkaus on vähän samam asia kuin kynsien lakkaaminen, siihen vain käytettään geelilakkaa ja geelilakka kovetetaan samaalla tavalla, kuin tekokynsiä tehtäessä. Eli oma kynsi muokataan haluamaansa muotoon ja sen päälle pistetään geelilakka. Kynnen pituus ei muutu eikä geelilakkaukseen kuulu hoitotoimenpiteitä (ainakaan minulla ei kuulunut) samaan hintaan. Geelilakkaus lähtee 20€ ylöspäin.

Minä otin häihini tuon geelilakkauksen ja olin tosi tyytyväinen! Kynnet olivat luonnollisen näköiset ja kestivät kolmesta neljään viikkoa. Sinä aikana kynnet kasvoivat sen verran, että ne rupesivat omasta mielestäni näyttämään rumilta. Geelilakan sain itse helposti pois "kuorimalla". Kynsien pinta ei tämän jälkeen ollut hyvässä kunnossa, joten suosittelen, että ne kävisi poistattamassa ammattilaisella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Tuo kuulostaa kyllä just eikä melkein sille mitä mä tarvitsen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon selvennyksestä Mrs. Smith. :)

Häitä ajatellen potentiaalinen vaihtoehto geelauksen sijaan , mutta erityisesti "arkikäyttöön" alkoi minua houkuttaa (kun nämä kynnet tosiaan lohkeilee herkästi, eikä aina jaksaisi olla lakkaa lisäämässä).

Kiitos myös My_Dream_Wedding. Ihan hyvä muistutus tuo, että kynnet ovat hääpäivänä paljon esillä. :)

Muokattu: , käyttäjä: iialiia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut geelilakkaus useamman kerran ja voin kyllä suositella. Saa ohuemmaksi ja on joustavampi kuin geelaus ja pysyy paremmin kuin lakka. Mun kasvuvauhdilla pysyy kaks viikoa hyvänä, sen jälkeen uutta kynttä on tullut sen verran (runsas milli tai kaks), että näyttää musta epäsiistiltä.. Toki sitä eroa voi koittaa piilottaa laittamalla värillistä lakkaa päälle, mutta se korkeusero näkyy silti.

Parasta tossa on tosiaan se, että lakat saa itsekin pois. Ne voi lähteä kuorimallakin, mutta tällöin taitaa lähteä myös kynnen päälimmäinen kerros, joten en suosittele (kokemusta on :girl_sigh: ). Asetonissa liottelemassa lähtee pois. Jos omat kynnet on tosi huonot, geelilakkauksen avulla niitä saa kasvatettua hyvin (esim. häitä varten :girl_wink: ), mutta mulla ainakin kynnet sitten pidemmän päälle kärsi siitä ainaisesta poistamisesta ja asetonissa liottamisesta. Mut niin kauan kun niitä lakkautti, niin oli tosi nätit :) sopii hyvin myös varpaankynsiin, jotka kasvaa niin hitaasti, että mulle tais riittää pari lakkauskertaa viime kesän aikana..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Geelilakka on luonnollisen näköinen mutta pitkään kestävä vaihtoehto. Ilmeisesti on jotenkin ärhäkkää ainetta koska mulle sanottiin ettei kannata tehdä sitä kun esim kaks kertaa peräkkäin ja sitten pitää taukoa. Ne aineet kuluttaa paljon omaa kynttä, näin käsitin. Jostain syystä kaikki kynsien tekijät eivät ole joko tietoisia asiasta tai sitten vain eivät ole samaa mieltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puhutaanko tässä nyt Shellac -lakkauksesta? Samalta kuulostaisi. Mulle laitettiin väritön Shellac-lakkaus ennen kihlajaisia kun kädet oli sielläkin paljon esillä. Muutaman päivän se pysyi hyvänä, mutta kun lähdettiin sen jälkeen vaellukselle, oli kädet ihan hirvittävän näköiset ja lakka lohkeili, mutta normaalikäytössä uskoisin että olisi pysynyt hyvänä pitkään, sen pari viikkoa. Siitä myös parissa viikossa alkoi näkyä se kynnen kasvaminen. Ehdottomasti ennen häitä käyn laitatuttamassa uudelleen. Se lakan poisto tapahtui mulla ikäänkuin viilaamalla, sellaisella pienellä "jyristimellä", luulin että se olisi tapahtunut asetonilla kuten olin kuullut. Ei sillä viilauksella lähtenyt kaikki, poistin sitten loput itse kotona asetonipitoisella kynsilakanpoistoaineella, ja raaputin loput pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla ei ole ikinä ollut rakennekynsiä eikä ole tehty geelilaukkausta ja manikyyrikin vain kerran. Kynteni kyllä kasvavat, mutta vaikka kuinka lakkaan yms. niin kynnet tuppaavat liuskottumaan. Huolenaiheenani onkin se, että hääpäivänäni käteni ovat muuten siistit, mutta yhtäkkiä kaikessa kiireessä esimerkiksi tuo vasemman nimettömän kynsi katkeaa :mellow: Kuulostaa turhamaiselta ärsyyntyä tuollaisesta, mutta voi olla että siinä hääpäivän jännityksessä tuollainen pikkuasia voi käydä raskaaksi.

Eli miten varmistan, että minulla on kauniit kädet hääpäivänäni ja jokainen kynsi pitkähkö?

Olen nyt varannut edellisen viikon perjantaiksi geelilakkauksen. Riittääkö se, vai olisiko lakkaus pitänyt ottaa vasta esim. paria päivää ennen häitä? Vai kannattaako tuo geelilakkaus - varmistaako se, etteivät kynteni katkea viikon aikana? Rakennekynsiä en haluaisi ottaa, koska en usko, että osaan niiden kanssa olla ja jos ne pitää käydä ottamassa erikseen vielä poiskin.

Vai riittääkö tavallinen lakkaus hääpäivänä?

Huh. Kaikkea sitä pitää pähkäillä :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viikkoa ennen on oikein hyvä geelilakkaukselle, ehdit tottua kynnen paksuuteen ja jos kynsi meneekin viikon aikana moni manikyristi tarjoaa lakkauksilleen korjaustakuun joka on yleensä juuri viikon. Eli jos kynsi ei kestä voit huoltaa ilmaiseksi, kannattaa varmaan etukäteen varmistaa löytyykö tarvittaessa korjausaikaa pienellä varoajalla vai kannattaako varata valmiiksi korjausaika ja perua tarvittaess jos manikyristille käy.

Geelilakkauksen kesto riippuu laittajasta ja kynsien kasvunopeudesta, mutta pari viikkoa pitäisi pysyä hyvänä kenellä tahansa. Itsrlläni myös liuskottuu enkä halunnu rakennekynsiä koska muuten kynnet kasvaa hyvin joten sain oman pituuden ja mallin piyää kynsissä geelauksen avulla. Ja geelatessakin saa vaikka mitä koristeluja kynsiin jos haluaa ekstraa hääpäivää varten.

Itselläni myös peukaloiden kynnet katkeaa helposti ulkoreunasta päin ja tähän geelilakkaus auttoi. Eli jo alkanut katkeaminen saatiin geelillä tuettua jotta kynsi pääsi kasvamaan ja sain myöhemmin leikattua kynnen kun oli turvallista tämä tehdä.

Toivottavasti olet tyytväinen ratkaisuun, kannattaa tuttavapiiristä kysellä suosituksia sopivasta manikyrististä koska heissä on aika paljon eroja. Geelatessa kynnen päältä ei viilata kuin pinta rikki eli kynttä ei ohenneta kuten rakennekynsissä ja molempien käsien ekaan kertaan menee helposti kaksi tuntia (tai puolitoista) eli liian nopeasti tehty on tod näk myös laadultaan jotain ihan muuta. Itse myös tykkään kun maninyristi kertoo miksi tehdään mitäkin, tulee heti asiantunteva olo manikyrististä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäyksenä vielä, itsei ei ole kertaakaan tarvinnu käydä takuuhuoltamassa kynsiä ja kuukauden kestäny pienellä kotihoidolla (tarkoittaen, että olen lakalla peittänyt kasvurajaa).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon Haley! Otan geelilakkauksen - sait minut vakuuttuneeksi ^_^ Ja tuo ns. takuu oli tosi hyvä pointti, pitää se vielä varmistaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen nyt varannut edellisen viikon perjantaiksi geelilakkauksen. Riittääkö se, vai olisiko lakkaus pitänyt ottaa vasta esim. paria päivää ennen häitä?

Minulla on nyt pariin kertaan ollut geelilakkaus, ja molemmilla kerroilla kynnet pysyivät siistinä ja kiiltävinä kolmisen viikkoa ja sen jälkeen läpinäkyvällä lakkauksella sain vielä lisäaikaa. :) Eli eiköhän kyntesi ole hyvässä kunnossa, vaikka "jo" viikkoa ennen ne otat. :)

Geelatessa kynnen päältä ei viilata kuin pinta rikki eli kynttä ei ohenneta kuten rakennekynsissä

Hmmm.. Ilmeisesti rakennekynsien tekniikoissa on eroja, sillä sekä ottaessani geelilakkauksen tai rakennekynnet, aina on vain pintaa viilattu rikki (ei siis ohennettu rakennekynsissä). On siis geelirakennekynnet ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekkin asiaa pohdin. Kynnet ovat huonossa kunnossa olleet aina, ja kaikkia kynsiöljyjä ja kynnen kovettajia on käytetty ja mikään ei auta. Voisikohan geelilakkaus olla vaihtoehto? Haluaisin ihanat kynnet hääpäivälleni :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla taas pohdituttaa tämä kynsien pureskelu. En pääse siitä eroon (lapsesta asti), joten kynnet ei ole juuri minkään mittaiset, vajaan 1cm! En ole koskaan ollut manikyyrissä, ja voin kuvitella sitä noloutta lähteä kyselemään voiko näille tehdä mitään.. :blush: Mutta lienee pakko, koska sormusta pitää näyttää. Että oiskos jollakin tietoa, millä kynsitekniikalla nää vois saada juhlakuntoon? Mulle noi termit on vähän hepreaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ehdottomasti laittaa geelirakennekynnet! Mulla ollut pari kertaa, enkä voi kuin suositella. Olen itsekin tosiaan pahainen kynsienpureskelija, ja kynnet ovat omasta takaa aika säälittävät. Kynsien päihin laitetaan sellaiset pidennykset, tipit, ja näyttää tosi upeilta, vaikka omat kynnet olisivatkin ihan lyhyet. Ja niitä ei tule pureskeltua, jos siitä olet huolissasi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Minulla on ollut molemmat akryylikynnet sekä geelikynnet. Mulla ainakin molemmissa tehtiin alustustyö samalla lailla, eli ensin viilattiin omaa kynttä "karheammaksi" jonka jälkeen kynnen kärkeen liimattiin tippi jolla saatiin pituutta kynsiin. Pituutta pystyy myös rakentamaan ilman tippiä tai jos on omat kynnet sopivan pituiset niin silloinhan ei mitään tippejä tarvita. Seuraavaksi levitettiin akryylikynsissä akryyli joka paksua massaa ja siitä muotoillaan kynnen päälle kerros, jonka jälkeen sen annetaan kuivua. Kuivimisen jälkeen se viilataan ohkasemmaks ja kiillotetaan. Geelilakkauksessa laitetaan aina kerros aikalailla kynsilakan tyylistä ainetta ja kovetetaan UV valon alla, tämän jälkeen lisätään uusi kerros, en nyt muista montako kerrosta geelilakkauksessa laitettiin ja taisi olla myös eri aineita eri kerrokseen. Molemmissa olen saanut erilaisia kuvioita ja timantteja kynsiini. Tipit kynsien kärjissä ovat vähitelleen kasvaneet pois ja loppuen lopuksi laitettiin geeli/akryyli oman kynnen päälle. Kestävyydessä en mielestäni huomannut eroa näiden kynsien välillä vaikka teenkin käsilläni töitä, eroa oli kynsien paksuudessa, akryylikynnet oliva mielestäni paljon paksummat kuin geelikynnet, mutta molempiin tottui kyllä todella nopeasti ja ainoastaan yhden aika tapahtumarikkaan risteilyn jälkeen olen joutunut käydä korjauttamassa yhtä kynttä :girl_haha: Minulla ainakin akryyli ja geelikynnet auttoivat kynsien pureskeluun, näitä ei saanut purtua poikki ja jossain vaiheessa sen vaan lopetti, sekä kynsinauhojen repeilyyn ja tulehduksiin auttoi myös, ehkä se johtui enimmäikseen siitä ettei niillä kynsillä saanut nypittyä kynsinauhoja. Minulla on viimeksi ollut geelikynnet parisen vuotta sitten ja akryylit sitä ennen joten voi olla että tekniikat on muuttunut ja olen ihan palturia teille kirjoitellut, mutta toivottavasi tämä selvensi edes hiukan :girl_drink1:

Jos ottaa geelauksen ensimmäistä kertaa niin suosittelen sen ottamaan noin viikkoa aikaisemmin silloin ehtii totuttelemaan kynsiin ja hääpäivä sujuu mukavammin kun pystyy käsillä tekemään jotain. Itse ajattelin mennä laitattamaan tauon jälkeen uudet kynnet noin kuukautta ennen häitä, joten ehdin totutella kynsiin ja pituuteen sekä noin viikkoa ennen käyn vaihdattamassa uudet :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, palaanpa uudelleen asiaan. Minulla on nyt geelikynnet tipeillä, jotta ehdin tottua elämään "pitkäkyntisenä" ennen hääpäivää. On ollut kyllä positiivinen kokemus, vaikka ensin vei aikaa tottua. Mutta pureskelu on loppu, päin vastoin huollan kotona näitä päivittäin. Eivät ole myöskään katkenneet toistaiseksi. Innoissani mietiskelen jo, mitä sitten hääviikolla laitetaan.. Suosittelen muillekin tuota harjoitteluaikaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin käyn laitattamassa geelikynnet tipeillä hääviikon tiistaina... Haluun timangeja kynsiin!! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tehtiin viime kesänä geelilakkaus kynsiin ja on aivan huippujuttu. Kesti minulla joka käy talleille lähes joka päivä,ulkoilee koirien kans ja tekee vielä hyvin liikkuvaista työtä. Aivan mahtavan näköiset tuli ja meinaan otta itsekin ne hyvissä ajoin ensi kesänä ennen häitäni ja huoltaa kynnet juuri ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otin ennen pääsiäistä nyt sitten geelilakkauksen ja se ei valitettavasti pysynyt paria viikkoa kauempaa :( Nyt on kaikki sinkkikuurit sun muut päällä, että kynsien liuskottuminen loppuisi. Menen jokatapauksessa pari päivää ennen häitä kynsihoitoon ja laitetaan sitten vaikka ne geelirakennekynnet (paitsi jos omat kynnet nyt jostain ihmeen syystä kasvaisivatkin näteiksi ja pysyisivät hääviikolle asti ehjinä). Kynnet on kuitenkin hääpäivänä - omat tai lainatut :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle laitettiin kestolakkaus muutama päivä sitten. Tän pitäisi pysyä 2-4 viikkoa hyvänä.

Sain tämän puoleen hintaan opiskelijatyönä (25€), mutta siltikin mielestäni ylihintainen kynsien lakkauksesta. Sain siniset kärjet ja hieman glitteriä.

Neljästä timantista on jo tippunut yksi ja mielestäni näyttää hieman hölmöltä kun laitettiin vain kirkasta lakkaa ja kärjet vain erottuvat.

Itse suosittelisin hakemaan samalla rahalla esim. Opin kynsilakkaa kaupasta, samalla hinnalla saa jo monta purkkia, ehkä tää on sitten rikkaiden kotirouvien harrastus, mutta itse en näe syytä miksi toiste laittaisin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen menossa ekaa kertaa elämässäni kynsien ja varpaankynsien geelilakkaukseen kaksi päivää ennen häitä. Onkohan tämä liian myöhään, osaako joku sanoa? Ts.Voiko kynsien geelilakkauksessa tapahtua jotain kamalaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään