My_Dream_Wedding

Vierasmäärä hupenee

45 viestiä aiheessa

Täällä kutsut lähetetty viikko sitten, joten vielä ei voi vetää suuria linjoja. Kutsuttuja yhteensä 73henkeä, vastauksia tullut nyt kymmeneltä ihmiseltä. Itselläni ei ole suuria ystäväjoukkoja ja harmittaa kovin, kun ne vähäisetkin ovat jättäneet vielä vastaamatta. Ehtiihän sitä, mutta kuvittelin, että ennen erittäin lämpimät välit omanneina olisivat jo jotain laittaneet..

Tyytyväinen olen, jos nyt 60 henkeä paikelle tulisi. Nytkin kutsuttiin vain läheisimpiä tuttuja/sukulaisia, joten toisaalta positiivista jos vieraita tulisikin hieman kutsuttuja vähemmän, niin myös kustannukset laskevat. ;) Katsellaan nyt eikä hätiköidä, 1.6 tiedetään sitten tarkemmin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsuttu 113 ja nyt ilmoittautuneita 48. Ilmoittaumisaikaa jäljellä reilu viikko. Olen pyytänyt myös paikalle pääsemättömiä ilmoittautumaan. Onko vastaamispyyntöön reagointo oikeasti näin hidasta vai eikö ihmisiä kiinnosta? Kuitenkin save the date-korttikin lähetettiin viime vuoden puolella, joten vieraat ovat varmasti osanneet varautua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän vastauspyyntöpäivä umpeutu jo muutama päivä sitten, ja vielä noin puolet on jättänyt ilmoittamatta puoleen taikka toiseen. Vähän alkaa jo epätoivo iskeä, ei varmaankaan suurin osa ole sitten huomannut sitä päivämäärää ajoissa. No, onneksi lähetettiin kutsut hyvissä ajoin, niin ei tartte vielä alkaa panikoimaan, vaikka nyt kyllä harmittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt alkoi itseänikin pelottamaan. Kutsuja lähti 112 henkilölle. Alle viikon päästä olisi viimeinen ilmoittautuminen ja kuulemma (kaasoni ottaa ilmoittautumisia vastaan) vain 12 on ilmoittautunut.. :girl_cray3:

Yritän lohduttautua sillä, että moni ilmoittautuu viimeisenä mahdollisena päivänä, mutta silti mielestäni tuo määrä on kohtuuttoman pieni!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsuttu 113 ja nyt ilmoittautuneita 48. Ilmoittaumisaikaa jäljellä reilu viikko. Olen pyytänyt myös paikalle pääsemättömiä ilmoittautumaan. Onko vastaamispyyntöön reagointo oikeasti näin hidasta vai eikö ihmisiä kiinnosta? Kuitenkin save the date-korttikin lähetettiin viime vuoden puolella, joten vieraat ovat varmasti osanneet varautua.

Lopulta kävi niin, että viimeisenä ilmoittautumispäivänä loputkin muistivat ilmoittaa, pääsevätkö vai ei. Muutamaa "unohtelijaksi muutenkin osoittautunutta" muistuteltiin viimeisenä päivänä. Kenellekään ei tarvinnut onneksi soitella ilmoittaitumispäivän jälkeen. Lopulta juhliimme tulee 89 hlö (113 oli kutsuttu). Suurin osa poisjääneistä oli lapsia, mikä hyvä asia. Äsyttää kylläkin se, että neljä ihmistä ilmoitti olevansa epävarmoja. Toivon heidän kuitenkin ilmoittavan varmasta tulostaan viimeistään pari viikkoa ennen h-hetkeä, sillä pitopalveluun pitää vierasmäärä ilmoittaa ja sen mukaan tulee lasku. Eivät taida ihmiset tajuta, että muutamankin ihmisen poissaolo/läsnäolo vaikuttaa jo monilla sadoilla euroilla budjettiin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsuttu 113 ja nyt ilmoittautuneita 48. Ilmoittaumisaikaa jäljellä reilu viikko. Olen pyytänyt myös paikalle pääsemättömiä ilmoittautumaan. Onko vastaamispyyntöön reagointo oikeasti näin hidasta vai eikö ihmisiä kiinnosta? Kuitenkin save the date-korttikin lähetettiin viime vuoden puolella, joten vieraat ovat varmasti osanneet varautua.

Lopulta kävi niin, että viimeisenä ilmoittautumispäivänä loputkin muistivat ilmoittaa, pääsevätkö vai ei. Muutamaa "unohtelijaksi muutenkin osoittautunutta" muistuteltiin viimeisenä päivänä. Kenellekään ei tarvinnut onneksi soitella ilmoittaitumispäivän jälkeen. Lopulta juhliimme tulee 89 hlö (113 oli kutsuttu). Suurin osa poisjääneistä oli lapsia, mikä hyvä asia. Äsyttää kylläkin se, että neljä ihmistä ilmoitti olevansa epävarmoja. Toivon heidän kuitenkin ilmoittavan varmasta tulostaan viimeistään pari viikkoa ennen h-hetkeä, sillä pitopalveluun pitää vierasmäärä ilmoittaa ja sen mukaan tulee lasku. Eivät taida ihmiset tajuta, että muutamankin ihmisen poissaolo/läsnäolo vaikuttaa jo monilla sadoilla euroilla budjettiin...

Täytyy kyllä sanoa, että hieman epäkohteliasta ilmoittaa olevansa epävarma. Nyt kun itsekin häitä järjestää niin tajuaa ihan kunnolla kuinka paljon yhden ihmisen syöttäminen ja juottaminen todellakin maksaa. Itselläni ei olisi kyllä pokkaa sanoa, etten tiedä pääsenkö!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^No ei minullakaan olisi, todella epakohteliasta! Jo polttareita ystavalleni jarjestaessa meinasi palaa kaamit kun jotkut aikuiset ihmiset eivat tajua, etten ole ajatustenlukija, vaan pitaa ilmoittaa onko tulossa vai ei!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä viimeinen ilmoittautumispäivä on ylihuomenna. 163 kutsuttua oli ja ilmoittautuneita on 82. Vähän kyllä harmittaa kun niin reippaasti askarreltiin hienoja kutsuja ja sitten noin moni meinaa jättää tulematta :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minuakin hieman jännittää meidän häävierastilanne. Suunnittelemme häitä ensi vuodelle. Noin 50 ihmistä kutsutaan ja oon miettinyt, että helposti puolet voi jättää tulematta. Minun suku asuu 500km päässä, tädit, sedät yms. alkaa olla siinä iässä, ettei heidän ole helppoa lähteä noin pitkälle matkalle jo ihan terveytensä takia. Miehen sukulaisistakin asuu suuri osa kaukana, pari ulkomailla. Heihin emme pidä yhteyttä, osaa minä en ole koskaan tai kerran tavannut. En jaksa oikein uskoa heidänkään tulemiseen. Vierasmäärän hupeneminen ei itse juhlien takia harmita, koska uskon tietäväni ketkä varmasti tulee ja niiden ihmisten kanssa saadaan varmasti hyvät bileet aikaiseksi. Pitopalvelu vaan mietityttää, mahtaako heillä olla kiinnostusta järjestää noin pieniä juhlia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huih! Nyt minuakin alkoi pelottamaan vaikka kutsuja ei ole edes lähetetty ja häihin on yli vuosi aikaa! Varaamamme paikka on sellainen, että minimi vierasmäärä on 50 henkeä (hinta määräytyy vierasmäärän mukaan ja siihen sisältyy tilavuokra, pitopalvelu, asitat, pöytäliinat...jne). Mitä jos emme saakkaan 50 vierasta kasaan :o Vieraslista on nyt n.60henkeä ja jotenkin luotan (luotin) siihen että kaikki tulevat.. Mutta nyt kun alan miettimään niin voipi olla että pitkä välimatka tulee ongelmaksi, sukuni asuu 500km ja yli päässä.. Itse tosin olin ystäväni häissä, joihin matkaa tuli yli 500km enkä pitänyt välimatkaa ongelmana, joten en ajatellut että se olisi kenellekkään muulle.

Jotenkin pelottaa ajatus siitä, että moni jättää tulematta "typerien" syiden takia, tulee väkisinkin hyljeksitty olo. En tiedä pitäisikö vieraslistaa kasvattaa kavereilla, joita en olisi muuten kutsunut.. Mutta ei sekään tunnu oikein oikealta, sillä nyt olen tarkkaan miettinyt ketä haluan kutsua ja ketä en. Kaverit ja entiset ystävät, jotka eivät pidä minuun enää mitään yhteyttä (lukuunottamatta harvoja Facebook viestejä "mitäs sulle") olen heivannut vieraslistalta. Olen jotenkin ajatellut asian niin että vain "etuoikeutetut" saavat kutsun häihini ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä voi koko juhlan kaataa säälittävä ongelma ettei kutsuttavia ole tarpeeksi, minimikoko on 50 ja aikuisista ainakaan se ei täyty jos kaikki eivät tule ja pystyn jo nyt laskemaan ketkä eivät ainakaan tule. En tiedä lasketaanko minimimäärä vain aikuisista vai yhteismäärästä ei kai juhlapaikka voi perua jos vieraita oletettavasti pitäisi tulla tuo 50.. ei varmasti enää löydy uuttakaan paikkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei juhlapaikka varmaankaan teidän varaustanne voi perua, mutta jos sopimuksessa on määritelty laskutettavaksi minimimääräksi 50 niin siitä määrästä voitte kyllä joutua maksamaan vaikka porukkaa olisi vähemmän. Joissakin paikoissa taas on minimilaskutus, johon saattaa sisältyä myös alkoholijuomat (eli vaikkapa 3000e:lla pitää olla illan aikana myyntiä, oli se sitten teidän maksamaa ruokaa/juomaa tai vieraiden baarista ostamaa juomaa). Se on sitten tietenkin teidän valintanne haluatteko maksaa enemmän per henkilö vai etsiä pienemmän juhlapaikan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt minuukin jännittää! Ajattelin automaattisesti että kyllä varmaan kaikki pääsee, mut sit rupesin miettimään miten iso välimatka kaikilla on. En ajatellut asiaa ollenkaan, kun itse tulee lähdettyä kaikkiin juhliin jne, vaikka olenkin opiskelija.

Mielestäni työssäkäyvä/työtönkään ei voi vedota rahapulaan, koska mullakin opiskelijana on rahaa reissata kerran kuussa. Ja saan paljon vähemmän kuukaudessa kun työtön... Joten meillä ei mee ne tekosyyt läpi :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, täältä sai helpotusta! Mulla on ollut takaraivossa pieni epämiellyttävä kolkutus, kun meidän vierasmäärä vaan vähenee koko ajan. Eräskin ihana juhlapaikka hylättiin aikanaan liian pienenä, mutta nyt olisi sekin jo ihan sopiva. Tosin nykyinen juhlapaikka on myös todella ihana. :)

 

Niin siis, alunperin arvioitiin tietoisestikin vierasmäärää yläkanttiin eli sadan paikkeille, mutta kutsuja lähti 80 hengelle seuralaiset ja lapset mukaan lukien. Nyt on ilmoittautumisten takaraja käsillä ja varmistuneita vieraita on 51 plus pari epävarmaa päälle. Väkimäärä on toki vähentynyt reilusti jo sen takia, että suurin osa seuralaisista ja lapsista on jäämässä pois. Varsinaisia kieltäytymisiä ei ole kuin kolme taloutta, mutta ilmoittautumattomia on vielä neljästä taloudesta. Epävarmat ja ilmoittautumattomat tekevät yhteensä kymmenen henkeä, mikä on jo ihan merkittävä luku. Nuo epävarmat eivät sinällään ärsytä, siellä on hyviä syitä taustalla, mutta nuo ilmoittautumattomat. Ei sen nyt luulisi olevan niin vaikeaa laittaa vaikka tekstiviestiä, jos ei pääse tai ei halua tulla. Minä olen vielä tosi huono puhelimessa lörpöttelijä, joten tuntuu jo ahdistavalta ruveta soittelemaan ja kyselemään näiltä vähän etäisemmiltä sukulaisilta, että ovatko he tulossa vai ei. :(

 

Toisaalta, hölmösti on hieman jo nolottanut se, että joutuu pitopalveluun ilmoittamaan huomattavasti pienemmän vierasmäärän, vaikka varmasti ammattilaisina ymmärtävätkin ihan hyvin. :D Onneksi täältä sai huomata, että muillakin on vierasmäärät vähenneet ja että ihmiset ilmoittavat viime tipassa. Oikeasti, tärkeintähän se on, että ne kaikista tärkeimmät pääsevät paikalle ja että kaikilla on toivottavasti hauskaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vieraslistassa tällä hetkellä 68 nimeä, mutta mukaan mahtuu myös jokunen sellainen josta jo melkein tietää etteivät tule. Toivoisin kyllä että vähintään 50 henkeä pääsisi, sillä en ihan minimini häitäkään toivoisi. Me tarjotaan vieraille bussikyydit sillä vihkiminen ei tapahtu omassa kotikaupungissa, vaan n.40min ajomatkan päässä. Luulen että tuo matkakin saattaa porukkaa karsia, mutta jospa hieman kompensoisi tuo kyyti kuitenkin. Ja tottahan se on, että tärkeimmät varmasti tulevat ja luovat tunnelmaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kutsuttuna häihin 115 hlö, 95 on ilmoittanut tulevansa. Muutamien pariskuntien perään on pitänyt soitella että Haloooo!! Omat serkut (saman ikäisiä) jättävät tulematta, en tiedä syytä. Loukkaa suunnattomasti koska olen itse yleensä osallistunut sen puolen kissanristiäisiin. Yksi pariskunta ei tule, koska ei tiedä työharjoittelunsa työvuoroja!! Mitvit, häistä ilmoitettu jo 6kk sitten. Ainoa positiivinen asia on, että säästetään 20 henkilön ruoka/ juomakustannuksissa ;) (n.45€/hlö) Että näin, kutsumattaja jäi siltikin paljon ihmisiä jotka olisin halunnut nähdä juhlissa....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on jo nyt tiedossa, että osa porukasta ei tule. Kutsut lähetämme kaikille, mutta tiedän, että ainakin 20-30 henkeä jää pois jo vanhuuden, pitkän välimatkan ja muuten vaan kiinnostuksen puutteen vuoksi. Mummot olisi tietenkin ihana saada paikalle, mutta ymmärrän, että 600km on yli 80-vuotiaalle aivan liian pitkä matka.

Musta on oikeesti aika törkeää jäädä pois häistä tai ylipäätään juhlista, joihin on kutsuttu, sen vuoksi, että välimatka on liian pitkä (ok, ehkä en ihan minnekään thaikkulaan kk:n varoajalla itekkään lähtis, mut muuten kyllä :D) Me ajettiin toissakesänä penskojen kanssa kaks kertaa 1200km häihin ja takas, eikä ois tullu kuuloonkaan, että oisin välimatkaan vedonnu. Nää häät oli vielä molemmat elokuussa. Mielestäni on kunnia olla kutsuttuna häihin :) Meillä kaikki kutsutut ovat työssäkäyviä ihmisiä, joten rahasta tuskin on kiinni. No mut, katsotaan. Veikkaan että 104 kutsutusta tulee noin 70-75 hlöä. Meillä vieraiden määrää karsii myös se, että suurin osa lapsiperheistä jättää lapset kotiin (tämä ei toki meitä haittaa).

Angstausta: Ottaa jo valmiiksi päähän lähettää työllä ja vaivalla väsätyt kutsut niille pakollisille sukulaisille, jotka marmattavat sitten muille siitä kuinka törkeää on, kun häät järjestetään jossain muualla ku siellä heidän pitäjällään, jonne meiltä on matkaa se 650km. Sit jos ei lähetä niille kutsua, niin siitäkin ne vetää herneet nekkuun, niin ooppa siinä sitten.

Muokattu: , käyttäjä: JennyH

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huoh ihmisiä! :skilletgirl:

 

Meillä oli kutsuttuna häihin 115 hlö, 95 on ilmoittanut tulevansa. Muutamien pariskuntien perään on pitänyt soitella että Haloooo!! Omat serkut (saman ikäisiä) jättävät tulematta, en tiedä syytä. Loukkaa suunnattomasti koska olen itse yleensä osallistunut sen puolen kissanristiäisiin. Yksi pariskunta ei tule, koska ei tiedä työharjoittelunsa työvuoroja!! Mitvit, häistä ilmoitettu jo 6kk sitten. Ainoa positiivinen asia on, että säästetään 20 henkilön ruoka/ juomakustannuksissa ;) (n.45€/hlö) Että näin, kutsumattaja jäi siltikin paljon ihmisiä jotka olisin halunnut nähdä juhlissa....

 

jaahas, lainaus jäi pois, mutta TyyneS eikö näissä ole sellaisia henkilöitä, jotka haluaisivat tulla häihinne? (juu huomasin kyllä että teillä on 23 pvän varoitusaika)

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tipzilla: olishan noita kavereita jotka vatmasti tulisikin näin lyhyellä varoitusajalla. Suurin osa kuitenkin tietää, että kutsut lähetetty jne. En tavallaan halua, että kukaan ajattelee" oonko mä joku hätävara vieras kun nyt vasta kutsutaan juhlimaan". Potuttaa kutsuun vastaamatta jättäminen, jokatoiselle on pitänyt soittaa ottavatko bussikuljetuksen kirkolta juhlapaikalle, syyt että lukee kokeisiin jne. Emme ole toivoneet häälahjojakaan yms. ettei luulis olevan rahakysymys. Mä olen kiitollinen näistäkin... Mutten ikinä jättäis kenenkään häitä väliin, edes kuumeen takia :D Esikoisen ollessa 3kk ja tuli kutsu 250km päähän häihin, joihin ei lapset ollut kovin terv.tulleita ilmoitin ystävällisesti, että täysimetän ja siirryn beben kaa illaksi pois jaloista. Meitä on joka lähtöön ja toiset ei ymmärrä miten tuölästä häiden järjestely on. On kunnia saada kutsu suureen juhlaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään näki viimeinen ilmoittautumispäivä iltansa ja lopputulema on, että 100 kutsutusta (kutsuttujen määrää karsittiin 4:llä) 80 ilmoitti tulevansa, 8 ilmoitti esteestä (vanhuus ja välimatka) ja loput 12 eivät ilmoittaneet mitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään