Jump to content
Naimisiin.info

Turun maistraatti


missen

Recommended Posts

Olemme päättäneet mennä naimisiin kesällä 2012. Emme ole mitenkään uskonnollisia, joten tahdomme siviilivihkimisen. Olen lukenut aika monia kertomuksia Turun maistraatista, mutta ne ovat kaikki käsitelleet vihkimisiä monen vuoden takaa, joten nyt haen hieman tuoreempaa tietoa.

  • Kuinka monta vierasta voimme ottaa mukaamme maistraattiin?
  • Kuinka pitkä seremonia saa maks. olla?
  • Pystytäänkö kaavaan sisällyttämään omat vihkivalat, juhlapuhuja, musiikkia jne.?
  • Olen lukenut vanhoista aiheista, että maistraatissa olisi terassi, jossa voidaan järjestää kuohuviini tarjoilu seremonian jälkeen - pitääkö yhä paikkansa?

Kiitos kaikista vastauksista!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Turussa yhteen vihkimiseen varataan aikaa 30 minuuttia. Itse seremonia kestää lyhymmillään vain pari minuuttia, mutta mukaanhan on mahdollista lisätä sormusten vaihto, valat, runonlausuntaa, musiikkiesitys tms. Kannattaa soittaa sille vihkijälle (nimen ja numeron saa maistraatista) ja sopia vihkitilaisuudesta tarkemmin.

Terassista en osaa kyllä sanoa, oma vihkiminen tuolla vasta heinäkuun lopulla, joten voin asiaa valaista sitten uudestaan ;). Turun maistraattiin voi kuitenkin soittaa, neuvovat sieltä kyllä. Soitin itse esteettömystodistuksesta ja sain todella ystävällistä palvelua. Meille on paikalle tulossa runsaat 20 vierasta, en tiedä mikä on maksimi. Olen siellä yhdessä vihkimisessä ollut, eikä tila nyt niin pieni ole etteikö tuo 20-25 mene heittämällä :) Saattaa olla että mahtuu enemmänkin, mutta kannattaa kysyä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...