Polttarit vain toiselle puolisoista (yhdistetty)


Ariam

Recommended Posts

Minä ja mieheni mennään naimisiin pienin häämenoin. Itse olen kaikille kutsutuille toitottanut että mitään polttareita ei tarvitse järjestää, kun eivät ole minun makuuni sopiva "juhlallisuus". Mieheni on ollut samaa mieltä. Hän ei halua mitään mauttomuuksi ja nöyryytyksiä kunniakseen kokea. Nyt aloin miettiä, mitä jos jotkut tosissaan haluavat hänelle polttarit järjestää ja kysyvät minulta siihen sopivaa päivää. Kiellänkö järjestämästä vai mitä teen? Voisiko häntä myöhemmin jäädä harmittamaan, jos hän on polttareistaan jäänyt paitsi? Mitä jos ystävät todellakin suunnittelevat jotain oikeasti kivaa juttua hänelle... sellaista mikä olisi hänenkin mielestä kivaa.

Muokattu: , käyttäjä: Snowdrop
Link to comment
Share on other sites

Itse en menisi polttareita ihan kokonaan kieltämään. Voithan antaa järjestäjille vähän osviittaa siittä mistä miehesi saattaisi tykätä, se voisi olla ihan vaikka miesten saunailta tai jääkiekko- ottelu. Ei polttarien tarvitse olla äärimmästä nöyryytystä ja yltiöpäistää ryyppäämistä.

Oma mieheni sanoi kanssa ennen häitä ettei välttämättä tarvi polttareita.. Kuitenkin hänellä oli sellaiset ja mies oli enemmän kuin tyytyväinen. Päivään kuului paljon vain kaverien kanssa oloa,mistä mies erityisesti tykkäsi. Minun polttarit oli vielä viikkoa aikaisemmin kuin miehen ja silloin jo saatoin huomata kuinka mies pettyi kun ei hänen polttarit ollut silloin (oli pelästynyt ettei ole ollenkaan), joten varmasti miestäni olisi jäänyt hieman kaduttaan kun ei polttareita tahtonut.

Jos mun kaveri sanoisi että ei polttareita,niin kyllä ne silti järkkäisin. :rolleyes: Tosin varmaan vaan sitten morsiussaunan ja illanistujaisten muodossa. Ilman mitään nolaus juttuja .

edit. Pitipä vielä:

Ihmiset ovat kovin erilaisia, voihan olla kuitenkin että miehesi ei todellakaan halua polttareita.. Mene ja tiedä ;)

Muokattu: , käyttäjä: Adamo
Link to comment
Share on other sites

Nyt se pelottava puhelu tuli...

Selitin soittajalle mitä mieheni oli minulle sanonut. Kerroin, että minun puolestani saavat järjestää, mutta toivoin että ottavat huomioon sen mitä kerroin mieheni kommenteista. Saas nähdä tuleeko polttareita, mutta kivoja juttuja heillä oli suunnilettuna. Sellaisia mistä mieheni kyllä todella pitää. :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mä en tietenkään tunne miestäsi, mutta nythän on ilmeisesti niin, että se mitä hän ei halua, on nöyryytys-tyyliset polttarit, mutta en usko että hän pistää pahakseen jos hänelle järkätään "tyylikästä" ylläriohjelmaa. Luulen itse asiassa että hän yllättyy todella positiivisesti kun huomaa miten paljon ystävät ovat nähneet vaivaa hänen vuokseen, ja se yllätysmomenttihan on se kaikkein jännittävin juttu.

Kunhan painotat sitä, että eivät järkkää mitään mauttomuuksia, niin uskon että sulhollasi tulee olemaan yksi parhaimmista päivistä edessä! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mä sanoisin tiukasti pitkän keskustelun kanssa että polttarit saa järjestää mutta niiden on ehdottomasti oltavan HYVÄN MAUN MUKAISET ja sulhasen näköiset. Eli veitsi kurkulla toisen vannottaisin että suunnittelee sellaiset polttarit joista sulhon ei tarvis pahottaa mieltään tai saada minkäänlaisia traumoja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei!

Onko tapana järjestää polttareita vain toiselle tulevista aviopuolisoista? Meille on tulossa hyvin pienet häät (kahvitilaisuus), joihin minun puoleltani vain yksi kaukana asuva "oma" ystäväni sekä muutama ystäväpariskunta miehen puolelta, vanhempiemme lisäksi tietysti. Ymmärrettävästi minulle ei siis ole tulossa polttareita, kun ei häihin ole kutsuttu ystäviäni, jotka niitä voisivat edes teoriassa järjestää. Eikä meillä ole mitään bestmaneja tai kaasoja. Asia tule puheeksi miehen kanssa, ja tajusin, että minusta kyllä tuntuisi pahalta, jos hänelle järjestettäisiin polttarit mutta minulle ei. Hänen parhaimpia ystäviään tulee muutama paikalle, jotka tosiaan voisivat teoriassa jotain hänelle järjestää.

Olenko ihan niuho, kun näin ajattelen?

Link to comment
Share on other sites

Et ole niuho, mutta miksei haihin voida kutsua myos muutamaa muuta ystavaasi? Sitten ehka saisit polttaritkin:)

Taidan olla sellainen joko tai ihminen: joko suurensuuret häät joihin kutsutaan sukulaiset ja ystävät tai sitten ihan vain perhepiirissä. Ja nyt päädyttiin tähän jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Tilat ei anna periksi, enkä haluaisi kyllä tämän enempää tehdä valintaa, kuka pääsee mukaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minusta on aika niuhoa odottaa että jos itsellä ei ole polttareita, niin että toinenkaan niitä ei saa, erityisesti jos se toinen polttarit haluaisi. Minä olin ainakin oikein tyytyväinen että sulho pääsi polttareitaan viettämään kavereittensa kanssa, asia kun hänelle oli kovin tärkeä. Minua ei polttarit edes kiinnostaneet enkä sellaisia halunnut viettää. Eihän molemmilla tarvii olla samat jutut!

Vaikket kavereitasi pyydäkään häihin, niin voisithan silti järjestää polttarit? Tuskin se ketään haittaa, jos selität että itse hääpäivä on varattu vain perheelle.

Link to comment
Share on other sites

Kuten näissä keskusteluissa aikaisemminkin on tullut ilmi, se kutsutaanko polttareihin ihmisiä, jotka eivät ole häihin tulossa, jakaa mielipiteitä. Minä olen sillä kannalla, että on epäkohteliasta kutsua polttareihin ihmisiä, jotka eivät ole häihin tulossa. Enkä itse kyllä osallistuisi polttareihin, jos tietäisin, että minua ei ole kutsuttu häihin. Ja yleisella tasolla ajattelen myös niin, että jos on isot häät tulossa (joihin siis kutsutaan kavereita ja muita läheisiä) niin aika ikävää ja mautonta olisi, jos vain toiselle puolisoista järjestettäisiin polttarit ja toiselle ei. Olettaen, että kummallakaan ei olisi mitään polttareita vastaan. Näen polttarit sellaisena yhteisenä hauskanpitona, jonka ystävät järjestävät morsiamelle/sulhaselle. (Minusta on jotenkin hassua ajatella, että kukaan itse järjestäisi itselleen polttareita.) Joten polttareita vaille jääminen (tilanteessa, jossa ei ole itse niitä kieltänyt ja on kaaso tms. läheinen, joka voisi ne järjestää) viittaa minusta siihen, ettei kukaan ole niin läheinen, että haluaisi morsianta/sulhasta näin ilahduttaa. Ja se tuntuisi ainakin minusta kovin ikävältä.

Nyt omalta kohdaltani tietenkään tästä ei ole kysymys, kun en ole edes antanut kenellekään teoreettisena mahdollisuutena polttareita järjestää (ystäväni eivät edes tiedä avioitumisestani), kun ei ole kaasoa eikä häävieraiden joukossa montaa niistä omista läheisimmistä ystävistäni. Mutta toki, jos toisenlaisesta juhlasta olisi ollut kyse, niin olisin minäkin polttarit toivonut ja kaaso varmasti ne järjestänyt. Silti, vaikka olen itse valinnut tämän tavan mennä naimisiin, minusta tuntuisi "vaille jääneeltä", jos puolisolle järjestettäisiin polttarit ja minulle ei. Koska jos tilanne olisi toinen, toki minäkin olisin ne polttarit halunnut.

Link to comment
Share on other sites

Entä jos pitäisit polttareiden sijaan vaikka "hemmottelupäivän" (voi viettää ihan yksinäänkin) eli kävisit vaikka jossain ihanassa kauneushoidossa ja hieronnassa / kampaajalla, hakisit hyvää ruokaa jostain tai kävisit syömässä ulkona tai jotain vastaavaa kivaa ja pikkuisen spesiaalia? Sitten ei ehkä harmittaisi jos/vaikka puolisolla onkin polttarit :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Meillä on vähän sama ongelma, vaikkakin toistepäin...Miehelläni ei nimittäin ole liiemmin ystäviä, jotka järjestäisivät polttarit. Jos hänelle ei varsinaisia polttareita järkätä, niin pyydään veljeäni viemään hänet vaikka keilaamaan ja baariin tms :) Minua ainakin harmittaisi jos hänellä olisi polttarit ja minulla ei :/ rakkaat ystäväni miettivät jo polttareita vaikka häihin on vielä yli vuosi aikaa :DD

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...