Guest Poppy

Kuokkavieraat

22 viestiä aiheessa

Ihan hauska juttu itseasiassa, ja pisteet morsiuspareille että olivat noin vastaanottavaisia. Ei siis sillä että kenenkään tulisi välttämättä päästää kuokkavieraita juhliinsa, mutta että osasivat suhtautua huumorilla asiaan, eivätkä suutahtaneet tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Varmaan suopeuteen vaikuttaa hyvinkin paljon se seikka että kuokkijat ilmoittivat olevansa Helsingin Sanomien toimittajia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, he kertoivat kyllä aika nopeasti mistä olivat. Eivätkä he ainakaan tuon jutun perusteella mitenkään tunkeneet pöytiin tai syömään tms. Sellaista olisi varmasti vaikeampi sietää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häihin sukulaiset toivat kuokkavieraan. He soittivat häiden aattoiltana ja kysyivät sopiiko heidän ottaa mukaan pojan tyttöystävä. Kielsin kohteliaasti ja selitin, että kyseessä on ravintolahäät ja istumajärjestys jne on jo tehty. No, sepä ei sukulaisia pysäyttänyt vaan he ilmestyivät pojan tyttöystävän kera (jonka kanssa poika oli edellisellä viikolla alkanut seukata, eikä muuten vissiin edes seurustellut montaa viikkoa häiden jälkeen). Hääpäivänä suhtauduin asiaan asiallisesti, mutta jälkeenpäin on ottanut ihan superkovaa aivoon tuo temppu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noh, tää varmaan riippuis ihan siitä millasia kuokkavieraat on. Nuo Hesarin toimittajat ovat varmaan olleet lähinnä extrahupinumero noihn häihin...

Kaverin häissä viime kesänä kadulta tuli pari tyyppiä "kuokkimaan". Jos kaverin faija ei ois niitä pysäyttänyt niin häävieraiden arvotavarat naulakosa olis lähteny ja varmaan pari rahakirjekuorta lahjapöydästä. Paljastu että tyypit oli jotain narkkareita ja poliisithan siinä sit kutsuttin korjaamaan ne talteen... Onneksi hääpari ei huomannut koko ikävää juttua, niin heidän juhlansa jatkui ikimuistoisena loppuun asti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mie mietin kanssa, etta ihan ihka aito kuokkavieras joka tunkee juhliin ilmaisen viinan/ruuan perassa (tai esim, varastelemaan niita lahjoja...) on hiukan eri asia kun Hesarin toimittaja...

Juuri keskusteltiin tasta asiasta miehen kanssa ja oltiin yhtamielta siita, etta mahdolliset kuokkavieraat saa kylla kyytia jos yrittaa meidan juhliin tunkea. Meilla (varsinkin miehella)on varsin laaja tuttavapiiri ja nyt kun haihin on vaan pari kuukautta aikaa niin sielta sun taalta on alkanut lennella "missas mun kutsu viipyy?" lausahduksia. Nama siis ihmisia joita ei todellakaan ole tarkoitus kutsua edes iltajuhlaan. Jos ne sinne ilmestyy niin usherit saavat luvan heittaa ulos.

Muokattu: , käyttäjä: SisterRay

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hih, mun äiti ja isä on kertoneet et he olivat olleet "vahingossa" ystäväpariskunnan kanssa kuokkimassa joskus parikymppisinä (ja risat) joidenkin häissä. Äiti ja isä olivat ystävineen ilmeisesti ollet jossain leirintäalueella tai vastaavassa ja siellä tai läheisyydessä oli ollut jossain ravintolassa/baarissa häät, no nämä olivat vaan olleet menossa ottamaan muutaman, kun olivat yhtäkkiä huomanneet olleen keskellä häitä :D

No sinne he olivat sitten jääneet ja syöneet hääparin kanssa kakkua, ja isä oli illana tanssittanut morsianta ja muita sukulaisia :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Itseasiassa miulle ja miehelle kavi samoin toissa kesana. Mentiin yhteen pubiin paivakaljalle ja tajuttiin yhtakkia olevamme keskella haaseuruetta. Niilla oli siis kai ollut ruokailu sun muu pubin yksityistilassa aikaisemmin ja viettivat sitten haajuhlaa siella muun pubivaen seassa. Ei kylla jaaty pitkaksi aikaa kun oli vahan vaivaantunut olo :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos meidän häihin olisi tullut kuokkavieraita niin heille ei olisi ollut pääruokaa eikä istumapaikkaa. :girl_haha: Muuten ei olisi haitannut, kunhan ovat rehellisiä ihmisiä (eli lahjat ja arvotavarat eivät lähde kuokkavieraan mukaan). Itseasiassa meidän häissä kävi kuokkavieras, mutta vasta jatkoilla. :) Istui siististi sivussa ja joi omaa juomaansa. Ei ahdistanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos nämä kuokkavieraat ovat ihan harmittomia vanhoja tuttuja niin kaipa he siinä voivat pyörähtää :) Ehkä on vain pieni hauska lisä koko iltaan sitten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Riippuu ihan ketä sinne tunkisi. Jos jotain vanhoja tuttuja tai tälläsiä, saattaisin antaa jäädä. Mutta jos ihan tuntemattomia, niin kävisin kyllä potkimassa ite persuuksille niitä. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kai nykypäivänä aivan oikeita kuokkavieraita enää ole.. Tai sellaiseen käsityksen olen tullut. Olisi aivan kauheaa jos meidän häihin ilmaantuisi jotain outoja tyyppejä :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kai nykypäivänä aivan oikeita kuokkavieraita enää ole.. Tai sellaiseen käsityksen olen tullut. Olisi aivan kauheaa jos meidän häihin ilmaantuisi jotain outoja tyyppejä :o

Miekii uskon että ei niinkään enää näitä nää jollei ole jotain sukulaisia sit joita ei oo kutusuttu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koska olen itse aikanaan kerran kuokkinut, koen että minulla on tavallaan moraalinen velvoite toivottaa mahdolliset kuokkavieraat tervetulleiksi. Toki, riippuu aika lailla mahdollisten kuokkijoiden käytöksestä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksissä häissä, joissa olin, oli morsian laittanut pöytään kuokkavieraalle ihan oman nimetyn paikkakortin :)

Ei tosin tullut katsottua, ilmaantuiko paikalle ketään kuokkimaan, koska häät olivat todella isot, yli 250 vieraan häät!

Muokattu: , käyttäjä: Napsuu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kuokkavieraita, kiitos! Onneksi meille tulee sellainen paikka, jonne ei varmaan ihan helposti eksykaan ulkopuolisia.

Viime vuonna olin haissa, jotka olivat isossa hotellissa, ja illan aikana paikalle ilmestyi pari kuokkijaa, jotka yrittivat nauttia morsiusparin kustantaman baarin antimista. Saivat morsiamen vihat paalleen ja nolasivat itsensa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tykkää kuokkijoista. meilläkin kun tulee ruoka häät niin eipä liene mun ongelma jos osa juhlijoista joutuu juhliin nälkäisenä ja janoisena. kuukaudden päästä onn häät ja huominen aikaa ilmoittaa enää tulostaan ja suurin osa vielä sulhasen suvusta ei ole kutsuun vastannut. no eipä liikuta mua muttei tarvi sit kyllä valittaakkaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä miten suhtautuisin oikeisiin kuokkavieraisiin :o

 

Jotenkin tuntuu ajatuksena tökeröltä...

 

Mutta kaippa siitäkin ilon irti saisi?

 

Lähtökohtaisesti suhtaudun kielteisesti...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En oikein tiedä, kuka/ketkä olisivat mieleisiä kuokkavieraita.. lähtökohtaisesti minäkin suhtaudun kielteisesti.

Ventovieraat? Ei.

Vieraat, joita emme halunneet kutsua? No ei.

Huonosti käyttäytyvät ketkä tahansa? Ei. Tähän siis kuuluu juurikin tuo istumapaikkojen vieminen, baarissa juominen ja kutsutuille varattujen ruokien syöminen, rettelöinti, lahjojen/vessakorin tavaroiden pölliminen tmv.

 

Vieraat, jotka jouduimme jättämään listalta pois tila- tai budjettiongelmien takia? No ehkä ok, jos tulisivat loppuillasta (hieman ruuan jälkeen), silloinhan se ei enää olisi niin iso ongelma, ettei kaikille ole istumapaikkaa eikä ruokaa. Tosin jos ruokaa olisi jäänyt yli, olisi kivempi, että se tulisi syödyksi kuin että menisi roskiin, kun suurin osa pitopaveluista ei anna tarjota sitä enää iltapalalla.

 

Jotenkin tuntuu, että tuossa jutussa ei ole annettu ihan realistista kuvaa ihmisten suhtautumisesta kuokkijoihin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Epäilenpä, että annettaisiin kuokkavieraille äkkilähtö... Kuka ihme aivan tuntemattomia häihinsä kaipaa? Ja toisaalta, ei-kutsutuilta tutuilta olisi tökeröä käytöstä tunkea paikalle silti. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuokkavieraat lentäisivät ulos kuin leppäkeihäs. Ei me ketään tuntemattomia tai ei kutsuttuja tuttuja haluta juhlien tunnelmaa pilaamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään