Sessa

Häätanssi / häähidas

505 viestiä aiheessa

Meidän häissä 30.6 tänä kesänä nelihenkinen live-bändi soitti Finlandersin "Oikeesti". Häät olivat merenrannalla venevajassa, kaunis ilta-aurinko, meri tyyni, tunnelma aivan katossa ja sukulaiset kaiveli nenäliinojaan. Tanssimme sen normaalein "slovarin" askelin. Bändin mielestä sitä ei oikein olisi voinut muuten tanssia.  :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä on nää sanat:

YÖ: Satukirjan sankari

Kerran sankari mätkähti tarinastaan  

satukirjasta arkehen vaan.

Outoja katseli maisemiaan,  

kun ei linnaa näy ainuttakaan.

Lohikäärmeitä ei kreivit ratsastaneet

eivät neitojaan pelastamaan.

Minnepä saapuikaan hän matkallaan,

näki työtä ja touhua vaan.

Ihmisten silmissä tuikkivan sen

näki lämpöään hehkuvan innostaen

läpi aikuisten huolten ja haastehien

näki rakkauden - ja hän tunnisti sen.

Eipä sankari ei kohta haikaillutkaan

satukirjaansa seikkailemaan.

Löysi hän onnen ja sankaruuden  

tosipaikoista arjesta vaan.

Ihmisten silmissä tuikkivan sen

näki lämpöään hehkuvan innostaen

läpi aikuisten huolten ja haastehien

näki rakkauden - ja hän tunnisti sen.

soolo

Ihmisten silmissä tuikkivan sen

näki lämpöään hehkuvan innostaen

läpi aikuisten huolten ja haastehien

näki rakkauden -  

     

Ihmisten silmissä tuikkivan sen

näki lämpöään hehkuvan innostaen

läpi aikuisten huolten ja haastehien

näki rakkauden - ja hän tunnisti sen.

   

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tietääkö kukaan mistä vois saada ladattua Metallican Nothing Else Matters- biisin???

Tosta löytyy myös ihan lucie silvasin versio siis tosta nothing else mattersista. AIVAN IHANA ja näillä näkymin tulee meille häätanssiksi =) :-X :-X :-X

löytyy youtubesta :http://www.youtube.com/watch?v=a-7DBJfvnHE

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häätanssina tanssitaan Veetin "Saat". Oltiin sulhon kanssa heti samaa mieltä kappaleesta, koska ollaan aina siitä tykätty ja se saa vielä väreitä selkäpiihin vaikka se on kuultu sata kertaa. Tietysti sanat kertoo myös hieman omistamisenhalusta (muita tulkintoja, kertokaa!), mutta ei katsota sen haittaavan. Myös bändin laulaja joka kappaleen laulaa, omistaa täydellisen äänen tälle kappaleelle ja luulen että tulkinnasta tulee hiano!

Saat

Mä aion sua rakastaa, niin kuin ei kukaan muu.

Mä aion sua rakastaa, niin kuin ei kukaan muu.

Mä tahdon sut omistaa, niin kuin

ei kukaan muu.

Kai se käy?

Mä aion sua rakastaa, niin kuin ei kukaan muu.

Mä tahdon sut omistaa, niin kuin

ei kukaan muu.

Jos joku toinen sut haluaa,

mun kirsikkasuu,

niin se ei käy!

Sä oot vain mun, etkä

kenenkään muun.

Sä oot vain mun.

Saat minut kokonaan,

saat toiset unohtaa.

Saat sarvet pimeyden,

arvet rakkauden, saat.

Täysii, tai ei ollenkaan.

Kaikki, tai ei mitään.

Täysii, tai ei ollenkaan.

Kaikki, tai ei mitään.

Mä tahdon sua rakastaa,

sua, tai en ketään.

Saat minut kokonaan,

saat toiset unohtaa.

Saat sarvet pimeyden,

arvet rakkauden, saat.

Satoi tai paistoi, aurinko

tai kuu.

Mä aion sua rakastaa, niin kuin

ei kukaan muu.

Sä oot vain mun.

Saat minut kokonaan,

saat toiset unohtaa.

Saat sarvet pimeyden,

arvet rakkauden, saat.

Saat minut kokonaan,

saat toiset unohtaa.

Saat sarvet pimeyden,

arvet rakkauden, saat.

Mä aion sua rakastaa, niin kuin ei kukaan muu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee näillä näkymin (2vko aikaa päättää, kääk!!!!) YUP:n Rakkaus on pesti hulluuteen. Ihan meidän arkea kuvaava biisi: kimpassa 10 vuotta, muksuja 2kpl = arki jyrää ;D!!! Ihan hyvässä mielessä siis ;) !!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh! Meillekin on tulossa toi YUP:n hittibiisi! Ajateltiin kyllä vasta "illan viimeisille" mut kuitenkin! Niiiin huippu biisi ja bändi :)

Itse hääbiisiksi valittiin Egotripin posteljooni, kun se vaan on niin ihana  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tanssimme valssin valssina (Ystävän laulu) mutta hääparin viimeinen tanssi ennen poistumistamme oli Unforgettable - täälläkin monessa ketjussa mainittu...

Nat King Cole: Unforgettable

Unforgettable, that's what you are

Unforgettable though near or far

Like a song of love that clings to me

How the thought of you does things to me

Never before has someone been more

Unforgettable in every way

And forever more, that's how you'll stay

That's why, darling, it's incredible

That someone so unforgettable

Thinks that I am unforgettable too

No never before

has someone been more ooh

Unforgettable in every way

And forever more, that's how you'll stay

That's why, darling, it's incredible

That someone so unforgettable

Thinks that I am unforgettable too

Kaunis rakkauslaulu, joka mielestäni sopii erityisen hyvin häihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidan ensimmainen tanssimme oli Carly Simonin "Nobody does it better" ja sen jalkeen tanssittiin Dean Martinin "You're nobody till somebody loves you", Billy Joelin "She's always a woman" ja Aretha Franklinin "You send me". Ihania ja tanssittavia kappaleita kaikki!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kenelläkään ideoita hyvistä hitaista biiseistä, jotka sopisivat häävalssin sijasta tanssittavaksi? Ei olla kumpikaan oikeen innostuneita tosta valssaamisesta, mutta ei oo kuitenkaan mitään "omaa" biisiäkään, jonka vois vetästä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan vähän kahden vaiheilla häävalssin suhteen... Ihanaa olisi kyllä tanssia joku omannäköinen, hidas biisi eikä valssia. En tiedä yhtään valssia, joka ns. kolahtaisi. Mutta tuntuu, että suku nyt oottaa sitä valssia niin kovasti! Sulho ja meikä osataan kyllä joten kuten tanssia, ollaan aikoinaan tanssikurssillekin keretty yhessä, vaikka ei lavatansseja harrastetakaan yhtään. Ollaan enemmän rock-pop-dance, yms. -ihmisiä.

Mutta jos nyt jokin hidas biisi valittaisiin (olisi siinä kyllä enemmän tunnetta kuin jossain itselle täysin merkityksettömässä valssissa), niin miten hääpari sitä yleensä tanssii??? Ihanko "discohitaana" sitä vedettäisiin...? Tuntuu vaan, että aika pitkä aika on tahkota yksi kappale pelkästään puolelta toiselle huojumalla... Onko kellään tähän idoita, onko joku vetänyt hidasta esim. foxina tai fuskuna (mikähän niiden ero nyt oli?), joka tapauksessa sillä tavalla "hidaaas-hidaaas, nopee-nopee -tyylillä"? Meinaan että tulisi itsellekin jotakin mielekkyyttä tuohon tanssiin:) Jos siihen voisi liittää vielä muutaman käden ali menemisen tai jotakin...Voih, pitäsköhän mennä takaisin sille tanssikurssille :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulisi ehkä Nightwishin "Kiss while your lips are still red". Aivan ihana kappale, sekä sanoituksensa että sävelmänsä puolesta :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Sanoisin, että vetäkää ihan niin kuin itsestä parhaalta tuntuu :) Jenkeissä ainakin tuntuvat harrastavan paljon just noita häähitaita, joita vedellään ihan siihen perusdiscotyyliin heiluen.

Meillekään ei tule häävalssia, mutta joku spektaakkelimainen häätanssi kylläkin :lol: Oon itse keikkaillutkin tanssijana ja yhdessä sulhasen kanssa tanssitaan salsaa, joten tanssi on meille yksi tärkeimmistä jutuista häissä. Kaveripiirikin viihtyy innokkaasti parketilla.

Ei haluta bändin soittavan mitään humppaa tai iskelmää, mutta jostain sulhanen nyt sit sai päähänsä, et meidän häätanssin jälkeen pitää kuitenki humpata vanhempien kans... Voi kiesus. Kai se on sitten pakko. Musta on vaan hassua, et kun ei itse tanssita valssia, niin sit pitäis kuitenki valssata appiukon ja isän kanssa (joiden kummankin tanssitaitoa hiukan epäilen...). Oma isä ehkä lähtiskin viel rokkaamaan, mutta appiukko ei kyllä varmasti :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo Nightwishin "Kiss while your lips are still red" on kyllä ihana biisi ja hyvä idea! Itse olemme miettineet Romeo and Juliet - Dire Straits tai sitten sama biisi mutta The Killersin esittämänä.. ehkä alkuperäinen on kuitenkin akluperäinen... mieli voi tietenkin muuttua koska häihin on vielä aikaa mutta tällä hetkellä tämä on 1 vaihtoehto

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, Tikrumurin viestistä tulikin mieleen, että hääsalsa voiskin olla ihan huippu! Meillä häät pidetään tällä tietoa ravintolassa, jonne ei tule bändiä; siksi perinteinen häävalssi tuntuu hassulta. Häävalssi on perinteitä kunnioittaen ihan ok, mutta musta se sopii parhaiten vain sellaisiin häihin, joissa on paljon väkeä ja oikea bändi. Tämä siis tietysti vain minun mielipide.. :)

Mutta tosiaan, hääsalsa. Jos jollain on hyviä ideoita biisiksi, niin kertokaa! Tosin, sitä ennen pitää varmaan vielä opettaa mies salsaamaan.. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huhuilin jo tuolla "ei-valssaajienkin" ketjussa, mutta toistetaan kysymys täälläkin; eli onko joku pohtinut samaa asiaa, josko häävalssi olisikin hääsalsa? Sen pitäisi olla joku hieman hitaampi salsa.. Tai miksei peräti rumba tai muu vastaava. Ite tykkään tosi paljon Mas que nada -biisistä, mutta sanat nyt ei oo kaikista osuvimmat.. ;) Ja se taitaa muuten olla sambaa..(?) Millä näistä ottaa selvää! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei olla ollenkaan tanssivia tyyppejä, ei varmaan oo ikinä oikeestaan edes kännipäissämme tanssittu!

Tässä nyt sitten mietiskellään, että pitääkö meidän tanssia vai ei? Siis ei pidä, mutta että tanssitaanko? Sen verran kuitenkin perinteisiä nuo vanhemmat jne, että saattavat haluta tanssittaa morsianta ja sulhasta ja ja ja... Bändikin jo lupautui opettelemaan biisin joka meidän häähidas olisi <3 Jos tässä nyt alkais harjoittelemaan, niin ehkä se sujuisi ;)

Se meidän biisi on siis Audioslaven - I am the highway :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei mitään tanssahtelua meillä. Minä voisin häävalssin verran tanssia jos puolisoni niin toivoisi mutta hän kerta kaikkiaan inhoaa tanssimista enkä minäkään kaikkien edessä tykkäisi pyörähdellä.

Tanssia voi silloin kun tanssittaa, eikä ainakaan esittää erinäisiä askelsarjoja vain muiden iloksi - tai kauhuksi... :wacko:

Kaunistahan se on, häävalssi tai mikä tahansa muu tanssi, jos molemmat hallitsee askelkuviot hyvin ja pitää tanssimisesta. Pakotettu, töksähtelevä liikehdintä voi joskus olla melkeinpä surullista katseltavaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kyllä valssin kuviot hallussa mutta häävalssi on taas niitä perinteitä jotka ei kauheesti meitä innosta. Tanssia kuitenkin aiotaan, ei tosin häissä vaan jälkeenpäin juhlissa. Onneks myös foksi sujuu joten kappaleissa on valinnan varaa. Ja eipä sillä väliä, mitä tahansa voi aina notkua :D Itse oon tykästyny YUP:n kappaleeseen "Rakkaus on pesti hulluuteen". Toi Audioslaven biisi on muuten aikasta ihana!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on kyllä valssin kuviot hallussa mutta häävalssi on taas niitä perinteitä jotka ei kauheesti meitä innosta. Tanssia kuitenkin aiotaan, ei tosin häissä vaan jälkeenpäin juhlissa. Onneks myös foksi sujuu joten kappaleissa on valinnan varaa. Ja eipä sillä väliä, mitä tahansa voi aina notkua :D Itse oon tykästyny YUP:n kappaleeseen "Rakkaus on pesti hulluuteen". Toi Audioslaven biisi on muuten aikasta ihana!!

^^

viikonloppuna tajusin, että toinen vaihtoehto olisi faith no moren versio biisistä 'This guy's in love with you'

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tanssittiin chachacha/rumba viritelma ja yleiso oli kovin ihastuksissaan vaikka mies onkin ihan mahdoton rytmihairioinen puujalka :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tanssitaan Bleakin Faten tahdissa.. Metallican Unforgiven on "meidän biisi", mutta sulho ei sitä hyväksynyt, juurikin sanojen takia. <_<

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tykkään tästä Bryan Adams When you love someone

suomeksi: (tosin tuo toinen "säkeistö" vähän särähtää korvaan)

Rakastaessasi jotakuta

Rakastaessasi jotakuta teet mitä vain

Teet kaikkia hulluja asioita, joita et pysty selittämään

Laukaiset kuun – panet auringon esille

Rakastaessasi jotakuta

Torjut totuuden, uskot valheeseen

Tulee olemaan aikoja, jolloin uskot voivasi lentää

mutta yksinäiset iltasi ovat vasta alkaneet

Rakastaessasi jotakuta

Rakastaessasi jotakuta tunnet sen syvällä sisälläsi

Eikä mikään muu voi ikinä muuttaa mieltäsi

Halutessasi jotakuta – tarvitessasi jotakuta

Rakasteassasi jotakuta

Rakastaessasi jotakuta uhraudut

Antaisit kaiken mitä sinulla on, et ajattele kahdesti

Riskeeraisit sen kaiken, eikä väliä, mitä tulee

Rakastaessasi jotakuta

Ja Sonata Arctica - Tallulah on aivan ihana!!RRRakastan!!Ei kyllä välttämättä häihin, mutta silti niiiin ihana!!

Muokattu: , käyttäjä: salmiakki_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään