Guest liina

polvistuminen alttarilla

7 viestiä aiheessa

Tyhmä kysymys, mutta kuuluuko alttarille tultaessa polvistua heti kun sinne saavutaan, vai vasta alkumusiikin päättyessä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse mietein samaa...mitenkähän mahtaa mennä?? Mun mielestä vasta musiikin loputtua, mutta en ole lainkaan varma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en edes muista, missä vaiheessa me polvistuttiin, mutta ei kyllä ainakaan heti alttarille tultaessa. Koko alkumarssi kuunneltiin loppuun seisten ja mielestäni seistiin musiikin loputtuakin vielä aika pitkään paikoillaan. Papin kanssa tällaiset asiat käydään kyllä läpi kirkkoharjoituksissa, joten ei kannata murehtia etukäteen. :girl_wink: Ainakin meidän pappi myös näytti aina selvästi merkin, kun piti polvistua tai tehdä jotain muuta oleellista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ihan siltä omalta papilta kysyä asiaa. Minäkin asiasta vielä kysyin, kun jäi vähän epäselväksi. Mutta heti piti polvistua kun alttarille tultiin. Ja sitten vielä myöhemmin pappi ohjeisti polvitumaan kun meidät siunattiin.

Ja jos nyt unohdatte vihkimisen aikana koska teidän täytyy polvitua, niin kyllä pappi sitten käsillään viittoo teille.

Muokattu: , käyttäjä: Kellen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille pappi sanoi, että kun siihen alttarille tullaan, niin me voidaan hetkeksi polvistua jos halutaan. Tuolloin kai pappi ei vielä itse ole siinä alttarin takana. Eli tuossa alkuvaiheessa polvistuttaisiin Jumalalle eikä papille. Pakollista tuo ei kuitenkaan ole. Luulenpa, että me jäädään hölmöinä vaan seisomaan ja odotetaan sitten, että pappi komentaa polvilleen. Hän kyllä onneksi sanoi, että neuvoo aina mitä pitää tehdä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille pappi näytti merkin milloin polvistutaan. Ja se oli aika pian alttarille saapumisen jälkeen. Siinä sitten kuunneltiin marssi loppuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään