Niia

Kuinka paljon samaa ensimmäisissä ja toisissa häissä?

13 viestiä aiheessa

Itselläni on toiset häät tiedossa, vieraat ovat käytännössä kuitenkin lähes kaikki eri ihmisiä kuin ensimmäisessä (tällä kertaa ei kutsuta sukulaisia ja kaveripiirikin on vuosien saatossa vaihtunut). Mietinkin nyt kuinka paljon samoja elementtejä näissä häissä tulee olemaan, esim. puvun ja koristelun osalta. Yhdet häät jo pidin eikä maku niistä ajoista ole muuttunut miksikään, miksi siis lähtisin vaihtamaan esim. puvun mallia vain koska mikään ei "voi olla" samalla tavalla kuin ensimmäisissä häissäni. Olen jopa mietinyt vaihtoehtoa, että käyttäisin samaa pukua (ainakin osittain, modifioituna tosin), koska budjetti on pieni ja ihan oikeasti tykkään puvustani (joka yhä roikkuu myymättömänä kaapissa). Samaten sormusta olen miettinyt, rakastin ensimmäistä sormustani ja haluan nytkin jotakuinkin samanlaisen, miksi siis laitta satoja euroja johonkin, jonka lähes kopio on käyttämättömänä kaapissa. Mitään tunnearvoa en koe tuntevani kummankaan osalta, tällä hetkellä kumpikin ovat vain käyttöesineitä, kallitta ja käyttämättömiä sellaisia.

Onko muita, joilla on ollut jotain samaa ensimäisissä ja toisissa (tai jopa kolmansissa) häissä? Laittoiko se miettimään vain ensimmäisiä häitä, häiritsikö se omaa juhlatunnelmaa vai menikö kaikki ihan hienosti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hhmmm. No meille tulee nyt kutsuihin ihan samanlaiset satiinirusetit mitä ekojen häiden kutsuissa oli. Sulhanen ihmetteli kun näytin mallia, että miten sä sen noin nopeasti teit. Naureskelin, että arvaa vaan, kerran on jo tätä lajia reenattu.

Ajattelimme, että käytämme samaa taikuria joka oli ekoissa häissäni, hän oli NIIN loistava. Meille tulee minun vanhempieni lisäksi vain kaksi samaa vierasta kuin ekoissa häissäni joten suurimmalle osalle on ihan uusi juttu.

Kimppua mietin hetken, että tekisin samanlaisen mikä oli ekalla kerralla mutta päädyin toisenlaiseen. Senkin olisin kuitenkin voinut ottaa samanlaisena, nyt en vaan jaksa panostaa ihan niin paljoa.

Ekoista häistä mulle jäi shaali (kaikki muut asusteet ym. menivät kun hääpukuni varastettiin kellarimurron yhteydessä). Veikkaan, että otan tuon nyt käyttöön. Ekoissa häissäkin se oli mukana mutta kertaakaan en päälleni pistänyt kun oli niin lämmin.

Jos jaksaisin tällä kertaa panostaa koristeluihin ym. niin ne varmasti olisivat samanlaisia kuin ensimmäisissä häissä, kuten sanoit, maku ei ole muuttunut. Olen edelleen tyytyväinen silloin tehtyihin valintoihin.

En jaksa uskoa, että tällaiset asiat oikeasti mitenkään häiritsevät yhtään mitään varsinkaan jos on about sinut sen oman menneisyytensä ja eron kanssa (siis ettei noin ylipäätään asia kamalasti kummittele).

Itse suhtaudun tavaroihin sen verran tunteettomasti, että sormus on sormus ja puku on puku. Jos vanhat miellyttävät silmää ja se on uudelle puolisolle ok niin go for it, sähän niitä käytät, pääasia, että itse tykkäät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiset hääni olivat 15v sitten ja kyllä miun maku ja tyyli on 'kypsynyt' tässä vuosien varrella.. Puku ei tule todellakaan olemaan samanlainen kuin ekalla kerralla. Helman leveys ehkä suurin piirtein sama mutta siihen se sitten jääkin. Kokovalkoista pukua en myöskään halua mutta se on enemmän makukysymys kuin periaate (että tokalla kerralla ei voisi laittaa siis kokovalkoista). Tummanpunaisia kukkia oli kimpussa ekalla kerralla valkoisen kera. Nyt tuntuisi tulevan kokopunainen kimppu. Kynsiin, hiuksiin ja muihin vermeisiin paneudun muutenkin selkeesti paremmin kuin 90-luvulla. Silloin asioita oli vaan jotenkin pakko hoitaa - nyt nautin tästä :) Pitäis vissiin käydä vippasemassa se edellinen morsiamesta otettu kuva pois vanhempieni kirjahyllystä kun eivät tajua sitä ite heittää.. Ruokapuoli menee ehkä aika samoilla kun se maku ei taas ole juurikaan muuttunut. Ja kuten teilläkin - niin miullakin - samoja vieraita ei tule kuin kolme. Miun vanhemmat ja yks kaveri. Omaa lasta ei silloin ammoisina aikoina vielä ollut. Muuta omaa sukua en kutsu kuin vanhemmat ja lapseni. Osaan nyt arvostaa itseäni ja omia ajatuksiani eri tavalla kuin nuorempana. Silloin olin hölmö ja kiertelin juttelemassa iltamyöhällä vieraiden pöydissä LUE: kyttäsin että kaikilla on kaikkea ja muutenkin vierailla kaikki hyvin - huh huh... Nyt jos joku ei tajua pitää puoliaan noutopöydässä tai boolimaljalla niin olkoot ilman ;)

Eli ei juurikaan samaa. Nyt sata kertaa paremmat pippalot!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ekat häät tapahtui matkan yhteydessä aika ex tempore meiningillä. Mukana oli vaan hääpuvut ja vihkipappi, eli ei kummankaan tuttuja ja sukulaisia. Vieraana olivat muut matkalaiset ja häät toteutettiin yllärinä heille. Matkan ohjelmaan kuului paikallista kulttuuria esittelevä tilaisuus ja siitä muodostuikin hääjuhla ja syötiin illallinen hotellilla.Matkakumppanit kyllä tykkäs kovasti tästä ylläristä, kenenkään kun ei tarvinnut millään tavalla valmistautua.. Itse avioliitosta tuli sitten lyhyt ja onneton (ei sovittu ollenkaan toisillemme, ihan eri ajatukset kaikesta) ja sitten erottiin..

No nyt sitten olen löytänyt semmoisen miehen, jonka kanssa yhteiselo sujuu kyllä loistavasti! Tällä kertaa haluan, että kaikki on viimeisen päälle etukäteen suunniteltua ja ehdottomasti haluamme vaan kaikkein tärkeimmät ihmiset paikalle. Ihanaa saada ihan oikeat kirkkohäät ja kun meitä on pieni porukka niin on voitu tarjoiluun ja ohjelmaan satsata. On kunnon ravintola ja kotoisat jatkot. Edellisellä kerralla minulla oli halpa satiinipuku, jonka sattumalta löysin paikallisesta vaateliikkeestä kun jotain piti löytää, mutta nyt teetin valkoisen pellavapuvun kun on ihan eri vartalokin nykyisin. Ja musiikkia on paljon luvassa, viimeksi ei ollut edes häämarssia...

Kun vanha ei enää ahdista niin tuntuu ihanalta aloittaa uusi avioliitto :girl_in_love: Tsemppiä kaikille uusiomorsiamille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa tulee olemaan ainoastaan häiden pieni koko, en kyllä haluaisi mitään sellaista mukaan, mikä muistuttaisi minua edellisestä liitosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä kertaa häistä tulee meidän näköiset ja kaikki suunnitellaan alusta loppuun itse. Ensimmäiset hääni olivat ex-miehen sukua kunnioittavat (ei alkoholia, ei musiikkia, ei tanssia jne.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä panostetaan siihen että mahdollisimman moni asia - lähes kaikki - olisi erilaista kuin kummankaan meidän edellisissä häissä. Tämä johtuu sekä siitä että molemmat halutaan niin (ei tahdota ns. edelliskerran toisintoa) että siitä faktasta että molempien puolelta vieraslista on lähes prikulleen sama kuin ensimmäisellä kerralla. Olisi vieraillekin tylsää käydä kahdesti samoissa häissä. Onneksi minun ja tulevan mieheni exän maku on hyvin erilainen, samoin mieheni ja ex-mieheni. Ja onneksi koko juttu hoidetaan tällä kerralla ihan eri paikkakunnalla kuin aikaisemmat häämme. Näillä näkymin vain bändi ja mun puolen vieraille morsian ja sulhon puolen vieraille sulho ovat samat

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en ensimmäisissä häissäni "saanut" oikein toteuttaa omia toiveitani. Ne eivät juurikaan olleet minun näköiseni, eikä kyllä ollut kyseinen avioliittokaan.. :D Eli itselleni tulee tällä kertaa hyvin erilaiset häät kuin silloin muinoin. Nyt häät kuvastavat sekä minun että mieheni makua.
En kuitenkaan näe että olisi periaatteessa mitään vikaa käyttää samoja ideoita ja miksei vaatteitakin kuin ensimmäisissä häissään, jos ne kokee vain käyttötavaroiksi, eikä asia häiritse itseä eikä kumppania. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki muu on toisin, paitsi vieraslistalta löytyy omat vanhempani ja paras ystäväni. 

Olisin mielelläni ottanut hääkyyhkyt käyttöön, mutta tuntui jotenkin kornilta ajatukselta, kun tosiaan eksän kanssa meillä oli ne. Muuten en niistä häistä kyllä mitään elementtejä kaipaa, päinvastoin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on nuoruuden avioliitto takana, sulhasella ensimmäinen tulossa sitten joskus. 

Ensimmäiset hääni vietettiin hyvin pitkälti sulhasen ja vanhempiemme vaatimusten mukaan - minä morsiamena tulin vain siinä sivussa jotenkin. Nyt tulevat häämme pyritään järjestämään meitä juhlakaluja miellyttävällä tavalla. Ja erona edelliseen tämä liitto ei ole käytännön sanelema, vaan puhtaasti rakkausliitto. 

Ensimmäisissä häissä olisin halunnut pukeutua simppeliin mustaan, pukeuduin kermakakkuvalkoiseen. Olisin halunnut pieniä herkkupaloja sisältävän monen ruokalajin illallisen, söimme perinteistä pitoruokaa. Olisin halunnut baarimikon tekemään drinkkejä, haimme Virosta siideriä ja kaljaa laatikoittain. 

Nyt todellakin tehdään kaikki toisin, mutta omasta halusta, ei siksi, ettemme muistuttaisi edellisiä häitäni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikään ei tule olemaan samaa eikä samanlaista paitsi se, että mennään kirkossa naimisiin ja minun vanhemmat ja sisarukset ovat paikalla. Ekalla kerralla sitä jaksoi nähdä niin hirveesti vaivaa ja jotkut tienvarsikyltit ja tilpehööriaskartelut tuntui hirveen tärkeiltä. Nyt etsin puvun, josta tykkään, menen naimisiin vain lähimmän perheen läsnäollessa ja sen jälkeen mennään meille kotiin syömään kakkua. Kaikki ylimääräinen on riisuttu pois. Sillä päivällä ei ole enää itsessään niin väliä, katse on tulevassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sanotaanko, että kaikki muu on erilaista, paitsi morsiamen, morsiamen vanhempien ja sisarusten ja yhden kaason henkilöllisyys :D Ekat pienet hääni vietettiin maistraatissa, minulla ei ollut valkoista pukua, juhlina käytiin ravintolassa syömässä, jonka isäni kustansi, siitä osan porukan kanssa lähdettiin jatkoille baariin, hääyö vietettiin kotona, kihla- ja vihkisormuksena oli yksi ja sama sormus, oltiin nuoria, eikä tiedetty mistän mitään :rolleyes:

Nyt on tulossa todella isot häät, kirkkohäät, paljon perinteitä, ehdottomasti valkoinen mekko ja huntu, hääyö jossain hienossa paikassa, maksamme kaiken itse, saan sekä kihla- että vihkisormuksen ja olemme tarpeeksi vanhoja ja viisaita, että tiedämme ettemme tiedä mistään mitään :D

Magneetti likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä juuri muuta samaa kuin morsian, eli minä ja se, että kummassakin tapauksessa kyse on siviilivihkimisestä. Edellisellä kerralla menin naimisiin maistraatissa ja meillä oli kirkollinen siunaus ja keskisuuret juhlat kaikkine mausteineen ja viimeistä piirtoa myöten mietittyine yksityiskohtineen. Häät olivat talvella. 

Tällä kertaa yksityiskohdilla ei ole oikeastaan mitään väliä. Haluan vain mennä naimisiin tämän miehen kanssa, enkä juurikaan välitä missä ja miten se tapahtuu. Tarkoitus oli mennä naimisiin Suomessa kotikaupunkini maistraatissa, mutta Koronaviruksesta ja matkustusrajoitteista johtuen menemme mitä todennäköisimmin naimisiin täällä mieheni kotimaassa jossakin vaiheessa alkukesästä ennen tulevan lapsemme syntymää. Syyskuun alkuun on suunnitteilla pienet puutarhajuhlat vanhemmille ja sisaruksille. Tarkoitus on juhlia omassa puutarhassa pienellä budjetilla ja tarjoilut itse tehden. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään