kristasy

Kokemuksia Zazabellasta?

53 viestiä aiheessa

Onko joillain kokemuksia nettikaupasta nimeltä Zazabella? Heiltä pystyy tilamaan hääpuvun mittatilaustyönä, ja vieläpä todella edullisesti. Vuoden loppuut asti oli kolme erilaista pakettitarjousta, joista itse kiinnostuin siitä jonka hinta oli muistaakseni 500 euroa, ja siihen sai valkoisen mittatilaus puvun ja tiaran. Eli mielestäni todella halpa!

Nyt kaipailisinkin kokemuksia kyseisestä liikeestä? Toimitusajat? Materiaalien laadut? Istuvuus? yms..

Kun lueskelin nettisivuja, niin teksteissä oli aika paljon kirjoitus virheitä, oli kirjoitettu vissiin vähän huonolla suomella, niin pisti vähän epäillyttämään. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Ystäväni teetti pukunsa kyseisessä paikassa ja puku oli kyllä tosi upea ja toiveiden mukainen. Tosin kävi ihan itse liikkeessä teettämässä, ei netin kautta. Liikkeet on Kaarinassa ja Espoossa että jos asiaa jompaan kumpaan. Pitäjät ihan asiaporukkaa, Aasialaisia eli siksi varmaan kieli tökkii. Ompelija tosin oli ihan supisuomalainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen kuullut kaverilta Espoon Zazabellasta mittatilauspuvusta kauhutarinan, jossa pukua korjattiin moneen otteeseen eikä siitä tullut hyvä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En hirveästi tiedä, mutta itse kävin ko.paikassa mekkoja sovittelemassa.

Paikan omat puvut (mittatilauspuvut) olivat ihan ok laatuisia. Molemmissa helmani oli liian lyhyt, mutta sanoivat siellä että koska mekot ovat mittatilauspukuja, niin lyhtentäminen (ja muut muutokset kuten vetskari nyöreiksi!!) ei maksaisi mitään vaan sisältyisi hintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin aikoinaan heidän nettisivuilta juhlamekon mieheni RUK-juhliin. Tuli nopeasti perille ja olin oikein tyytyväinen (ei ollut mittatilaus). Häiden lähestyessä tilasin vannehameen ja puvunsäilytyspussin. Jälleen tuli nopeasti perille. Olen usein selaillut heidän sivujaan, kun on niin hyviä alennuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, mulla on paaaaljon kokemusta Zazasta! Tilasin sieltä oman hääpukuni, sekä kaasonikin tilasi omansa. Ihan ongelmitta se ei käynyt, ja nyt mulla on sitten uusi puku! (se tosin johtui omasta ailahtelevaisuudestani, mut silti).

Varasin Espoon-liikkeeseen avajaispäivälle (oliko nyt syysk. 2010) sovitusajan, ja mentiin sinne. Mulla oli siellä monta myyjää, eli ei ns. omaa, vaan koko ajan eri tyyppi (miespuolisia) hääräs mun sovituskopissa.

Mitään pukua (huom!) ei nyöritetty edes kiinni, vaan peilattiin vain nopeasti peilin edessä. Tuntui että koko ajan oli kiire kiire kiire, ja tunnelma tyyliin: valkkaa nyt jo! Tyypeillä tuntui siis olevan pelkkä raha mielessä palvelun sijaan.

Varasin sitten mittatilaustyönä erään puvun, jonka toimituksessa meni hyvin kauan. Kaasonikin tilasi oman mekkonsa.

Mitat otettiin huolimattomasti paksut villapaidat päällä..

No, mekot tulivat sitten tyyliin 6 viikon päästä tilauksesta (piti olla muistaakseni 5 vk toimitusajat!), ja reissasimme taas Espooseen (asumme eri paikkakunnalla, joten bensakuluja tuli melkoisesti!). Menin uudelleen sovittamaan, ja mekko oli sovitunlainen, mutta laatu kieltämättä sitä kuuluisaa kiinalaatua: paljetit roikkuivat ja osa runsaasta helmasta oli huonosti huoliteltu. Myös nyöritys oli jotenkin huonosti tehty: satiininauhan sauma repsotti, ja piilovetoketju oli VÄÄRÄNVÄRINEN! No, siinä hetken huumassa en edes kiinnittänyt noihin asioihin huomiota.

Mekkoa piti kuitenkin pienentää (koska ottivat mitat päin h***ä), joten siitä tuli TAAS uusi reissu Espooseen. Tilasin siihen mennessä mekkoon sopivan hunnunkin.

No, kun virallinen puvunsovitusaika tuli, ja menimme liikkeeseen, siellä oli paljon porukkaa. Emme mahtuneet kunnolla kaasoni kanssa sovittamaan, koko ajan joku ulkopuolinen oli vallannut sovituskoppimme. Nice! Tunnelmaa nostattavaa!

Kävi ilmi, että tilattu huntuni oltiinkin toimitettu Kaarinan eikä Espoon liikkeeseen, enkä näinollen päässyt sitä sovittamaan, no he lupasivat sen postittaa minulle (koskaan en sitä p*skaa postista noutanut!)

Sitten ompelija teki merkinnät hääpukuun, ja ryhtyi sitä ompelemaan. Meniköhän siinä 3-4 tuntia (noin) kunnes mekko oli valmis (siis minun, kaasoni mekko oli vielä kesken siinä vaiheessa!), ja palloilimme odotellessamme kauppakeskuksessa. Tylsää! Sitten sain mekon kotiini, ja kun kotona sitä joskus sovitin, tajusin että en edes PIDÄ SIITÄ!

Niinpä marssin lähimpään laadukkaaseen morsiuspukuliikkeeseen ostamaan uuden... annoin Kiina-puvun vaihdossa, hah!

Eli mitä tästä opimme? Jos haluat halppista & huonoa palvelua, niin mene sitten Zazaan. Mutta jos haluat hyvää palvelua ja laadukkaan, aidon hääpuvun, niin mene kotimaiseen. Tämän minä opin kantapään kautta!

Ai niin, ja miten kävi kaason mekon: siitä tuli loppujen lopuksi hieno ja hyvä, mutta rehellisesti sanottuna se oli mielestäni tuplasti ylihintainen. Kiina-mekkojen arvo on oikeasti korkeintaan 100€ mutta hyväuskoisilta suomalaisilta viedään rahat pois, ja sitten me vielä kuvitellaan säästäneemme jotain! Harkitkaa siis tarkkaan!!

ps. Pakko vielä lisätä tämä: Zazan omistajilla (en tiedä johtuuko kulttuurieroista tms) ei ollut mitään tajua siitä, kuinka tärkeä tämä sovitus on morsiamelle. He eivät edes teeskennelleet olevansa mitenkään kiinnostuneita häistäni, halusivat vain rahat pois ja eroon asiakkaasta! Olen herkkä ihminen, ja saatan loukkaantuakin helposti. Mutta suomalaiset liikkeet ovat siinä mielessä hyviä, että asiakkaita kohdellaan arvokkaasti ja kunnioittaen, eikä olla heti tinkaamassa maksua. Olin pettynyt siihen, että hääpukuni valinta oli heille ihan yhdentekevää, he vain halusivat myydä, myydä ja myydä. Omalla fiilikselläni ei ollut niin väliä.

Muokattu: , käyttäjä: My_Dream_Wedding
MissMe likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos My_Dream_Wedding! Minun ei siis todellakaan tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa siitä että aion tilata kalliin mittatilauspuvun suomalaiselta ompelijalta ellei paikkakunnan hääpukuliikkeistä löydy mieleistäni pukua. Olin jo miettinyt että pitäisikö olla järkevä ja mennä ennemmin halppisompelijalle, mutta tosiasiassa järkevä ratkaisu onkin tuo toinen :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitään pukua (huom!) ei nyöritetty edes kiinni, vaan peilattiin vain nopeasti peilin edessä. Tuntui että koko ajan oli kiire kiire kiire, ja tunnelma tyyliin: valkkaa nyt jo! Tyypeillä tuntui siis olevan pelkkä raha mielessä palvelun sijaan.

Itse soittelin myös espoon liikkeeseen varausaikaa joka järjestyikin nopeasti.

Myyjä ei kuunnellut yhtään mun toiveita - pyysin mekkoja siinä ja siinä hintaluokassa, ja sen ja sen mallisia.. toi kaikkea muuta kuin pyytämääni ja hinnat alkoivat +500e siitä mitä olin max hinnaksi antanut.

Mitään pukua ei nyöritetty kiinni, osaa vaan munkin kohdalla mallattiin peilin edessä iman että vedettiin mekkoa edes vyötäisille!

En kiellä etteikö zazabellan puvut olleet nättejä.

Varmasti olisin sieltä löytänyt muutamankin vaihtoehdon JOS kokoja olisi ollut myös mulle (olin siis toisaan soittanut paikanpäälle viikkoa aikasemmin ja ilmoittanut kokoni).

Jos puvut olisi puettu ylle asti, eikä olisi mallailtu kuin verhokangasta tapettia vasten.

Jos myyjää olisi edes KIINNOSTANUT palvella meitä.

Koko käynti oli niin fiasko ja suoraansanottuna vtutti niin ankarasti sen jälkeen ettei tosikaan.

Onneksi leimulinessa sattui olemaan vapaita sovitusaikoja, niin pakkasin kaason kyytiin ja kurvasin espoosta hyvinkäälle.

Nyt sain laadukasta ja asiantuntevaa palvelua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulin nyt siihen tulokseen, että taidan mennä pukua etsimään jostain tasokkaasta liikkeestä ja ennenkaikkea paikanpäältä, ettei tarvi pettyä. Kiitos kaikille, jotka jakoivat kokemuksensa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Zazabellasta Kaarinan myymälästä ostin tiaran ja korusetin häihin - olivat tosi upeita.

Mittatilauksena tilasin boleron, ja kokotaulukon mukaan valitsin koon. No he tilasivat siis sen kokoisen boleron, ilman mitään mittoja (vaikka olisin voinut mennä myymälään mitattavaksi, he pyysivät vaan tekemään tilauksen netin kautta) ja se oli kaksi kokoa liian suuri. Maksoi 120 euroa vaikka muut bolerot 80 euroa eivätkä he tehneet mitään muutostöitä siihen. Jouduin viemään boleron toiselle ompelijalle, joka myös ihmetteli tätä "mittatilaustyötä" joka todellisuudessa olikin vaan valmisbolero... toinen ompelija otti yli 200 euroa boleron + hääpuvun korjauksesta et rahaa kyllä meni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin Kaarinan liikkeessä sovittamassa pukuja ja sitten tilasin pukuni sieltä, enkä mennyt muualle. Nyt näin jälkeenpäin harmitta, sillä palvelu ei ollut hyvää ja puvun kanssa tuli muutenkin harmia :girl_sad:

He mainostavat pukuja mittatilaustyönä. Se käsittääkseni tarkoittaa sitä, että puvun tilaajasta otetaan mitat ja sitten puku lähtee tilaukseen. Mutta siellä tilataankin standardi kokoinen puku ja tehdään korjaukset, jotka tilaaja maksaa itse :girl_mad:

Aina kun liikeeseen menin ja vaikka olin varannur ajan jouduin odottamaan pitkään palvelua, kukaan ei koskaan keskittynyt täysillä MINUUN. Myyjät juoksivat asiakkaasta toiseen kauhealla kiireellä. Koskaan en saanut eriteltyä kuittia ja vastaukset kysymyksiini vaihteli riippuen kuka vastaa.Pukuuni piti tehdä niskalenkki ylimääräisenä, mutta se oli niin ala-arvoinen, etten missään nimessä voinut kuvitella laittavani sitä mekkooni. vetoketju oli ommeltu ihan vinoon ja sen kanssa sai inttää kovasti, että korjaavat sen kunnolla suoraan.

Rahastuksen makua ja palvelua ei nimeksikään.

Loppujen lopuksi vein puvun vielä toiselle ompelijalle korjattavaksi, sillä rinnanympärys oli aivan liian iso. Zazabellassa sanoivat, että laita vähän isommat rintaliivit alle :girl_impossible: :girl_impossible: Puvusta tuli oikein hyvä kun vähän korjailtiin ja tämä toinen ompelija pelasti päiväni täysin...Hänkin vähän ihmetteli tätä mittatilaussysteemiä.

Muokattu: , käyttäjä: aatu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samat fiilikset kuin Aatulla ^ !

Pukutilauksen jälkeen ajattelin, että kyllä se ihana hääpuku sitten korvaa keskinkertaisen palvelun. Mutta kun itse mekkokin oli sutaisten tehty.. Onneksi sain sen vaihdossa myytyä, kun ostin myöhemmin sen Oikean hääpuvun.

Kaasoni puolesta harmittaa, että hän joutui maksamaan puvustaan jotain 300€, ja vaikka se on kyllä upea, niin ei siitä sellaista hintaa kehtaisi kyllä pyytää. Samanlaiset iltapuvut esim. Sokoksella/Kekäleessä/Halosella tms ovat hinnaltaan puolet halvempia, ja kuitenkin laadukkaita merkkivaatteita.

Zazan Espoon-liike itsessään ei muutenkaan ollut viihtyisä, kuten useimmat hääliikkeet ovat. Sisustukseen ei oltu panostettu (tai tunnelmaan/valaistukseen), mekot roikkuivat vain rekeissään ja sovituskopit olivat ahtaita ja hämäriä. Kunnon taustapeilit puuttuivat.

Lisäksi harmitti se, että kun olimme (maksavina asiakkaina) varanneet omat sovitusaikamme, niin niitä ei kunnioitettu. Emme saaneet omaa sovituskoppia, vaan muut asiakkaat valtasivat ne (vaikka meidän laukut & omat vaatteet olivat edelleen siellä!), ja kaikkia asiakkaita piti palvella samanaikaisesti, jonka takia jouduimme hieman odottelemaan.

Ai niin - ja rahastuksen maku korostui myös siinä, kun halusin tilata pukuni pienellä laahuksella: piti maksaa 100€ extraa. Myös huntuni hinnaksi sovittiin aluksi ~60€, mutta myöhemmin se pompsahtikin 88€!! Onneksi en ottanut sitä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en itse uskaltaisi tilata pukua sivustolta missä esillä olevien pukujen kuvat on kopioitu jostain muualta, ja nettisivuilla lukee jossain pienellä että puvut eivät ole täysin identtisiä kuvan pukujen kanssa (kaikissa ei edes lue).

Kaikista varminta on mennä liikkeeseen, joka myy suoraan valmistajalta ja aitoja pukuja. Mulla on Eddy K:n puku, ja olen ehkä turhamainen mutta tuntuu kivalta kun puvussa roikkuu ylelliseltä näyttävä hintalappu valmistajan logoineen, vaikka tosiaan tiedänkin että pukuni ei mikään houte couture olekaan.

Plus että säästää stressissä aika lailla jos on niin onnekas että löytää puvun suoraan rekistä, ilman että sitä tarvitsee edes korjata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en itse uskaltaisi tilata pukua sivustolta missä esillä olevien pukujen kuvat on kopioitu jostain muualta, ja nettisivuilla lukee jossain pienellä että puvut eivät ole täysin identtisiä kuvan pukujen kanssa (kaikissa ei edes lue).

Kaikista varminta on mennä liikkeeseen, joka myy suoraan valmistajalta ja aitoja pukuja. Mulla on Eddy K:n puku, ja olen ehkä turhamainen mutta tuntuu kivalta kun puvussa roikkuu ylelliseltä näyttävä hintalappu valmistajan logoineen, vaikka tosiaan tiedänkin että pukuni ei mikään houte couture olekaan.

Plus että säästää stressissä aika lailla jos on niin onnekas että löytää puvun suoraan rekistä, ilman että sitä tarvitsee edes korjata.

Et ole turhamainen, vaan fiksu :D! Muakin kadutti, kun sellainen rahasumma pistettiin tuohon rättifirmaan. Onneksi sain lopuksi myös laatumekon!

Muokattu: , käyttäjä: My_Dream_Wedding

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla maksoi 500e oma puku, eikä ollut missään alennuksessa edes. Joten eipä kai tää turhamaista olekaan, totta... voinpahan olla varma että mitä saan kun ostaa puvun missä roikkuu se turhamainen lappu. :girl_haha:

Kangas on organzaa ja puvussa on paljon yksityiskohtia joiden perusteella ajattelin että puku olisi kalliimpi. Kuulema puku oli sen takia niin edullinen, koska niitä oli liikkeesä vaan yksi ja niitä ei enää kuulema valmisteta siinä sävyssä (ivory) ja 2012 mallisto alkaa heillä olla tilauksessa jo. Sen takia mulla onkin puku jo vuotta ennen häitä kun sattui toisella katselukierroksella niin hyvä ja edullinen löytymään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eddyn pukuja suosittelen kyllä kaikille, niissä on hinnat kohdallaan ja puvuissa on ihania yksityiskohtia. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Minulla on hiukan erilainen kokemus Zazabellasta, tosin nettikaupaste en tiedä, mutta Kaarinan liikkeessä olen kerran käynyt. Varasin ensin sähköpostilla ajan hääpuvun sovitukseen, heiltä tuli samanpäivän aikana vastaus että aika sopii. Menimme liikkeeseen hiukan etuajassa, mutta myyjä otti meidät ystävällisesti vastaan ja alkoi etsimään kanssani pukua, kysyi malli-, väri- ja hintatoivetta. Sovituskoppi oli yksin minulle, ei nyt mikään hirmu iso, mutta kylä sinne sellaisen ison mekon kanssa mahtui hyvin. Kokeilin paria pukua missä nyörit, mitkä nyöritettiin joka toiseen lenkkiin kiinni, sekä paria pukua missä oli vetoketju ja nämä eivät todellakaan mahtuneet kiinni, mutta myyjä piti peilin edessä puvusta kiinni, niin että se näytti "oikealta" jos jompikumpi näistä puvuista olisi ollut se oikea, olisi se teetetty mittojeni mukaan. Minua ei yhtään haitannut ettei pukuja laitettu mitenkään kiinni kun se toimi näinkin ihan hyvin. Viimeisenä kokeilin vielä uudestaan yhtä nyöritettävää pukua joka laitettiin nyt jokaisesti lenkistä kunnolla kiinni, jotta lopputulos näyttäsi vielä paremmalta. Kaikkien kokelemieni pukujen kanssa sai pyöriä peilin edessä tarpeeksi kauan ja myyjä oli ystävällinen ja avulias koko ajan. Sain myös kokeilla huntuja ja tiaroita yllin kyllin eri pukujen kanssa. Yhden kauniin puvun löysin ja sain muutostöistä tarkan hinnan, en kuitenkaan vielä sitä ottanut, kun häihin on vielä vuosi aikaa ja tarkoitus laihdutus prosessi menossa. Mutta kokonaisuudessaan ensimmäiseen hääpuvun sovitukseen olen todella tyytyväinen. Suosittelin paikkaa myös ystävälleni joka heiltä tilasikin mittatilaus iltapuvun ja sekin tuli aikataulussa sellaisena kuin pitikin. Joten omasta kokemuksesta voi hyvin suositella paikkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on zazasta hyviä kokemuksia :)

Rupesin etsiskelemään edullisia pukuja netistä, koska mielestäni halvalla voi saada yhtä näyttävän ja hienon puvun, kuin joku maggie sottero. Erona vain se, että edullisempi on 50% edullisempi, koska siinä ei lue maggie sottero :)

Noh. Löysin Zazan sivuilta mieluisan puvun ja tilasin sen kaarinan liikkeestä espooseen sovitettavaksi. Toimitus onnistui alle viikossa ja he soittivat, että heti kun haluan, voin tulla sovittamaan ja varasinkin ajan parin päivän päähän.

Kun menin liikkeeseen kaksi naista ottivat minut vastaan ja toinen tuli auttamaan päälle pukemisessa. Puku istui todella hyvin ja neitokaiset siellä kyselivät tietty olenko miettinyt mitään muuta kuten :huntua, kenkiä, laukkua, koruja, tiaraa yms. näyttivät eri vaihtoehtoja ja kokeiltiin niitä puvun kanssa. Palvelu siis tosiaan pelasi!

Ihastuin pukuun todella ja se oli juuri sellainen kuin netin kuva kertoikin. Aluksi myöskin epäilin sitä, ettei se kuva vaan olisi kopioitu jostain muualta, mutta kyllä se tosiaan oli täsmälleen samanlainen. Päätin siis ostaa puvun ja hinta 380e... Sillä hinnalla sais niinattaressa ehkä käsipäivää:n mutta 1000 euroa siihen lisää nii sais samanlaisen puvun jollain "NIMELLÄ" varustettuna.

Puvun sai jättää säilytykseen zazaan niin kauaksi aikaa kun haluan sen hakea ja 2vk varotusajalla tehdään vielä korjauksia jos olen laihtunut liikaa tmv ( olin sovittaessani vielä raskauden jäljiltä niin vähän kyllä nestettä lähteny poies vyötäröstä).

Mulla ei siis pahaa sanottavaa palvelusta, puvun laadusta tai muustakaan :)

Ps. Liitteenä kuva puvustani

post-34284-1314775430,6519_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on zazasta hyviä kokemuksia :)

Rupesin etsiskelemään edullisia pukuja netistä, koska mielestäni halvalla voi saada yhtä näyttävän ja hienon puvun, kuin joku maggie sottero. Erona vain se, että edullisempi on 50% edullisempi, koska siinä ei lue maggie sottero :)

Noh. Löysin Zazan sivuilta mieluisan puvun ja tilasin sen kaarinan liikkeestä espooseen sovitettavaksi. Toimitus onnistui alle viikossa ja he soittivat, että heti kun haluan, voin tulla sovittamaan ja varasinkin ajan parin päivän päähän.

Kun menin liikkeeseen kaksi naista ottivat minut vastaan ja toinen tuli auttamaan päälle pukemisessa. Puku istui todella hyvin ja neitokaiset siellä kyselivät tietty olenko miettinyt mitään muuta kuten :huntua, kenkiä, laukkua, koruja, tiaraa yms. näyttivät eri vaihtoehtoja ja kokeiltiin niitä puvun kanssa. Palvelu siis tosiaan pelasi!

Ihastuin pukuun todella ja se oli juuri sellainen kuin netin kuva kertoikin. Aluksi myöskin epäilin sitä, ettei se kuva vaan olisi kopioitu jostain muualta, mutta kyllä se tosiaan oli täsmälleen samanlainen. Päätin siis ostaa puvun ja hinta 380e... Sillä hinnalla sais niinattaressa ehkä käsipäivää:n mutta 1000 euroa siihen lisää nii sais samanlaisen puvun jollain "NIMELLÄ" varustettuna.

Puvun sai jättää säilytykseen zazaan niin kauaksi aikaa kun haluan sen hakea ja 2vk varotusajalla tehdään vielä korjauksia jos olen laihtunut liikaa tmv ( olin sovittaessani vielä raskauden jäljiltä niin vähän kyllä nestettä lähteny poies vyötäröstä).

Mulla ei siis pahaa sanottavaa palvelusta, puvun laadusta tai muustakaan :)

Ps. Liitteenä kuva puvustani

Kiva kun löysit mieleisesi puvun tuolta! Kaikille vain halpa hinta ei ole se tärkein tekijä, vaan myös palvelu ja se koko "kokonaisuus". Ja et voi tosissasi väittää, että Sotteron ja Zazan pukujen erona on ainoastaan merkkilappu, tiesithän että zaza käyttää halvimpia mahdollisia materiaaleja, mitä jostain Kiinasta vain löytyy? Ja ompelijat eivät ole välttämättä ammattimaisia, eettisesti palkattuja täysi-ikäisiä ihmisiä, vaan varmasti lapsiakin löytyy heidän hikipajoistaan. Nyt meni paasaukseksi :D! Meinasin itsekin langeta Zazaan, ja lankesinkin, mutta onneksi tulin järkiini ajoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin siskoni kanssa Kaarinan Zazabellassa ja ihan kivoja pukuja löytyi. Palvelu oli tosiaan vähän niin ja näin. No, mulle oli ihan ok pukea siskoni itse, mutta myyjältä irtosi vaan ihasteluja puvuista :girl_sigh: siis niistäkin, jotka ei ihan istuneet.. Mietinnässä oli yksi mittatilauspuku, mutta ei saatu oikeen tarkkaan selvitettyä, että miten se mittatilausjuttu ja muutokset toimii, niin ei uskallettu ottaa pukua sieltä. Hunnun taisi sisko sieltä ostaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on zazasta hyviä kokemuksia :)

Rupesin etsiskelemään edullisia pukuja netistä, koska mielestäni halvalla voi saada yhtä näyttävän ja hienon puvun, kuin joku maggie sottero. Erona vain se, että edullisempi on 50% edullisempi, koska siinä ei lue maggie sottero :)

Noh. Löysin Zazan sivuilta mieluisan puvun ja tilasin sen kaarinan liikkeestä espooseen sovitettavaksi. Toimitus onnistui alle viikossa ja he soittivat, että heti kun haluan, voin tulla sovittamaan ja varasinkin ajan parin päivän päähän.

Kun menin liikkeeseen kaksi naista ottivat minut vastaan ja toinen tuli auttamaan päälle pukemisessa. Puku istui todella hyvin ja neitokaiset siellä kyselivät tietty olenko miettinyt mitään muuta kuten :huntua, kenkiä, laukkua, koruja, tiaraa yms. näyttivät eri vaihtoehtoja ja kokeiltiin niitä puvun kanssa. Palvelu siis tosiaan pelasi!

Ihastuin pukuun todella ja se oli juuri sellainen kuin netin kuva kertoikin. Aluksi myöskin epäilin sitä, ettei se kuva vaan olisi kopioitu jostain muualta, mutta kyllä se tosiaan oli täsmälleen samanlainen. Päätin siis ostaa puvun ja hinta 380e... Sillä hinnalla sais niinattaressa ehkä käsipäivää:n mutta 1000 euroa siihen lisää nii sais samanlaisen puvun jollain "NIMELLÄ" varustettuna.

Puvun sai jättää säilytykseen zazaan niin kauaksi aikaa kun haluan sen hakea ja 2vk varotusajalla tehdään vielä korjauksia jos olen laihtunut liikaa tmv ( olin sovittaessani vielä raskauden jäljiltä niin vähän kyllä nestettä lähteny poies vyötäröstä).

Mulla ei siis pahaa sanottavaa palvelusta, puvun laadusta tai muustakaan :)

Ps. Liitteenä kuva puvustani

Kiva kun löysit mieleisesi puvun tuolta! Kaikille vain halpa hinta ei ole se tärkein tekijä, vaan myös palvelu ja se koko "kokonaisuus". Ja et voi tosissasi väittää, että Sotteron ja Zazan pukujen erona on ainoastaan merkkilappu, tiesithän että zaza käyttää halvimpia mahdollisia materiaaleja, mitä jostain Kiinasta vain löytyy? Ja ompelijat eivät ole välttämättä ammattimaisia, eettisesti palkattuja täysi-ikäisiä ihmisiä, vaan varmasti lapsiakin löytyy heidän hikipajoistaan. Nyt meni paasaukseksi :D! Meinasin itsekin langeta Zazaan, ja lankesinkin, mutta onneksi tulin järkiini ajoissa.

No "kokonaisuutena" ei ole kuin hyvää sanottavaa... Sain paljon parempaa palvelua, kuin olisin kuvitellut saavani. Ja olen todella pikkutarkka, että en tosiaankaan kehuisi jollei olisi aihetta.

Ja kyllä olen tietoinen, että käyttää kiinalaisia kankaita, mutta tuo puku on tehty kyllä euroopassa, en nyt muista missä, mutta kuitenkin. Ja jos tolle linjalle lähtee niin tehdäänhän suomalaisen MARIMEKON kankaatkin kiinassa ja intiassa ( vaikka merkkilapussa lukee made in finland). Ne on "laatutarkistettu" suomessa ja vaikka jokin laukku ommeltu suomessa ( mutta kankaat siis kiinasta) niin ne voi sen perusteella kirjoittaa siihen made in finland ku se on ommeltu ja tarkistettu täällä. Kankaat siis ovat voineet jotku idän lapset tehdä orjatyöllä.

Sellaisiakin laatumerkkejä kuin Louis Vuitton, tekee laukkuja Turkissa. Ja 100% aitoa kamaa... Ne vaan laatutarkistetaan Italiassa ja niihin präntätään siellä made in italy. Eli ikinä et voi tosissasi olla myöskään varma missä se merkkipukus on tehty tai mistä maasta kankaat/raaka-aineet ovat lähtöisin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli vuokrapuku Espoonkeskuksen Zazabellasta ja olin todella tyytyväinen upeaan pukuun ja palveluun. Asioin kahden eri työntekijän kanssa, jotka molemmat olivat todella avuliaita ja ystävällisiä.

Vuokrapukuni oli aiemmin käyttämätön, upeasti kirjailtu silkkipuku, jonka olisin voinut myös ostaa omaksi. Se muokattiin juuri minulle sopivaksi ja sain vuokrahinnalla myös alushameen lainaksi. Vastaavanlaista unelmieni pukua en löytänyt mistään muista liikkeistä, joissa sovitin pukuja (Suomen Pukuvuokraamossa, Niinattaressa ja Stilissimassa). Myös asiakaspalvelu oli täällä mielestäni parasta muihin verrattuna. En halunnut pitsihörhellystä tai trendikästä merenneitomallista pukua vaan klassisen selkeän korsettiyläosaisen A-linjaisen puvun ja juuri sellaisen löysin. Mitään edes suunnilleen samankaltaista ei löytynyt edes sovitettavaksi muista liikkeistä.

Ostin Zazabellasta myös korut, laukun ja huivin, joihin olin myös tyytyväinen.

Suosittelen lämpimästi Espoonkeskuksen Zazabellaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävinpä tuossa pari päivää sitten ihan ohimennen vilkaisemassa Espoon Zazabellan meininkiä, yllätyin kovasti..Ensinnäkin "tökkivä palvelu" :n tilalla oli nuori ystävällinen myyjätär joka pyysi minua vain riisumaan kenkäni ja sain vapaasti käydä ihmettelemässä pukuja. Kun minä ihmettelin keskellä pukumerta, tuli myyjätär kysymään, haluaisinko sovittaa jotakin..kuulemma mitä vain saisin sovittaa kunhan vain kerron mitä tahdon..Minut vietiin pukukoppiin, myyjä valitsi alushameen, ohjasti ja auttoi pukemisessa, laittoi nyörit tarpeeksi kireälle jotta saa kuvan miltä puvun kuuluu näyttää...Tämä kyseinen myyjätär ei mielistellyt, vaan kertoi rehdisti mitä oli mieltä pukujen malleista verrattuna kropan muotoihin yms...Löysin unelmapukuni omaksi yllätyksekseni TANSSIPUKUJEN puolelta! Se tehdään mittatilauksena, sain kaikki mahdolliset tiedot suullisesti ja paperilla, ohjeisti mikä keino on paras tehdä mittatilaus ja mitä hintaan sisältyy.

Onhan ne Maggie Sotterot sun muut sutturat ihan kivoja varmasti, mutta kaikki meistä eivät tarvitse kauneuteen "ensiluokkaisinta silkkiä ja Sotteron leima perssiissä" fiilistä kävellessä alttarille. Mulle riittää että se puku kestää sen päivän, tuntuu hyvältä päällä ja teki mulle sen WAU efektin. En nimittäin ole yksissäkään häissä istunut persus penkissä ja pohtinut että "No onkohan toi morsmaikun puku nyt joku "halpis kopio" vai Sotterosutturan luomus???" Ei se 500e kään ole mikään "pikkuraha"..itseasiassa se on tuhansia markkoja vanhaa rahaa ja hemmetin paljon kangasta. Saman verta suunnilleen maksaisi jos itse hankkisin kaikki kankaat, tilpehöörit, tarvikkeet ja koristeet jotta voisin ommella puvun..ongelma vain on että EN osaa ommella. :)

Tämä kina "halpis kopioiden" ja "aitojen pukujen" välillä tuntuu olevan ikuinen ja niin kauan kun on mielipiteitä, on eripuraa..VARSINKIN kun on naisista kysymys. *virn*

Mutta eiköhän se loppujen lopuksi ole tärkeintä että sulla itelläs on just se WAU fiilis kun astelet vihille, oli se puku sitten 50e luomus kirppikseltä tai 2000e muotiilmestys hääkaupan näyteikkunasta.

Rakkaudestahan sinne vihille mennään, ei puvun takia. Vai? ;)

Muokattu: , käyttäjä: i_sabel

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui, meinas jo pelästyä kun näitä luki. Kävin eilen nimittäin laittamassa tilauksen sisään Helsingin Zazabellassa. Pukuni rakennetaan kahdesta eri puvusta (toisesta ylä- ja toisesta alaosa). Koska värinä on ei-niin-perinteinen-hääpukuväri oranssi, niin puku/puvut löytyi tanssiaispukujen osastolta. Myyjät olivat sekä sovituksessa että nyt tilaamisvaiheessa todella ystävällisiä. Mekkoja sai sovitella rauhassa, ja ne puettiin kokonaaan päälle alushameen kera. Nyt tilattuun pukuun rakennetaan vielä olkain täällä Suomessa. Kankaat olivat organzaa ja satiinia, eli ihan perus hääpukumateriaaleja (?). Hintaa puvulle tuli 530€. Kysyin mistä puku tulee, ja myyjä vastasi että Kiinasta. Kuten joku tuolla aiemminkin totesi, Marimekkokin tehdään Kiinassa joten se ei nyt vaan riitä itsessään tuomitsemaan huonolaatuiseksi.

Kerron kyllä kun puku tulee, että millainen siitä tuli. Onneksi jollakin oli ollut hyvääkin sanottavaa kyseisestä liikkeestä :)

p.s. Kysyin toisessa liikkeessä, onko hää- ja tanssipuvuilla laadullista eroa, kun hinnassa voi olla puolet enemmän. Ei kuulemma. Vähän sama juttu, miksi HÄÄkampaus maksaa 200€ ja JUHLAkampaus 100€, vaikka kyseessä voi olla täysin sama kampaus... Hää -etuliitteellä kun voi rahastaa aina enemmän :girl_to_take_umbrage2:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään