Salla_90

Miten saitte ajan kulumaan ennen suurta päivää?

26 viestiä aiheessa

Meillä on kirkko (ja hääpaikka) varattuna kesäkuulle, ja tuntuu etten saa aikaa kulumaan sitten millään. :girl_mad:

Kutsukortit, paikkakortit (ilman nimiä vielä tietysti), koristeet, henkilökunta (läheisistä koostuva) esim. kuvaajat, auton kuljettaja, kokki, kaaso, morsiusneidot, sulhaspojat YNNÄ MUUT on jo valittu ja pydetty hoitamaan hommia. Valssit ja lähes kaikki mahsollinen jo valittu. Puku on tilattu, ainoastaan sukkanauha ja muu tälläinen pieni puuttuu. Suurin osa askarteluista hoidettu. JA TÄMÄN KAIKEN HOIDIN KUUKAUDESSA. :girl_haha: Eli miten ihmeessa saan kulutettua seuraavat yli 9kk mitenkään, pelkään että kohta on koristeita ja kaikkea liikaa jo, kun haluaisin vaan tehdä ja tehdä.

Miten te muut olette toimineet? :girl_blum:

(En oikein keksint mihin osioon olisi kuulunut, sirtääköön joku jos on ihan väärä paikka) :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä varattiin kirkko ja juhlapaikka ym 1,5v sitten ja häät siis nyt tulevassa marraskuussa. Alkuun tein kanssa kaikkee kauheesti, mut kyllä se into siitä laantu ja osin unohtu se touhotus. Koitin järjestää itelleni mahd. paljon muuta tekemistä. Nyt huomaan kuitenkin et tosi paljon tekemättä ja reilu kaks kk häihin :/ alkaa tulee se viime hetken stressi ja jänskätys. Lupasin itelleni etten jännitä ja hoidan valmistelut tosi ajoissa ettei tuu stressii ja paniikkii. Koko ajan tulee lisää tekemistä kun muistaa mitä kaikkee on unohtunu :D Varotan jo omalta kohdaltani että meillä ainakin on suunnitelmat menny uusiks sata kertaa, kutsuista lähtien on tehty uusiks kaikkee ku on ehtiny pohtii paremmin :) Mutta oikein hauskaa tulevaa odotusta sinulle ja kyllä se aikaa menee äkkiä, usko pois! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki "pelottelee" :girl_wink: tolla et vaihdan värin ainakin kerran ja haluan toisenlaiset kutsut/koristeet, mutta en oikein usko, kun viimeset 4vuotta oon tollasia halunnu ja himonnu. :D

Pitänee tosiaan yrittää saada päiviin muuta(kin) tekemistä, tosin kun tässä oon just häihin asti 2v lapsen kanssa KOTONA niin ei oikein oo muutakaan tekemistä ku suunnitella häitä :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voikun itsekin olisin noin ehtiväinen :)

Meilläkin on ensivuoden kesäkuussa häät, tähän mennessä on kirkko ja juhlapaikka varattu, morsiustytöt valittu sekä kaasot ja bestman pyydetty niin ja vieraslista laadittu.. Kaikki muu vasta suunnitteluasteella, mikä hieman stressaa kun seuraillut ensikesänä naimisiin menevien blogeja/kirjoituksia ja musta tuntuu, että kaikilla on jo kaikki valmiina, kääk..no enköhän mää vielä ehi :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voikun itsekin olisin noin ehtiväinen :)

Meilläkin on ensivuoden kesäkuussa häät, tähän mennessä on kirkko ja juhlapaikka varattu, morsiustytöt valittu sekä kaasot ja bestman pyydetty niin ja vieraslista laadittu.. Kaikki muu vasta suunnitteluasteella, mikä hieman stressaa kun seuraillut ensikesänä naimisiin menevien blogeja/kirjoituksia ja musta tuntuu, että kaikilla on jo kaikki valmiina, kääk..no enköhän mää vielä ehi :rolleyes:

Ehdit ehdit... :girl_smile: Siskokin alko häitään suunnittelemaan vasta 3kk ennen suurta päivää, ja hyvin ehti. (Siis tietty kirkko ja juhlapaikka oli varattuna)

Itse vaan oon sellanen et innostun ja teen kaiken mahdollisen samantien valmiiks :girl_sigh:

Pitänee kohta täällä alkaa huutelemaan että "MÄ OON VALMIS ILMAISEKSI KÄYTTÖÖN JA ORJUUTETTAVAKS" :girl_haha: Jospa pääsisin auttamaan muita sit kaikessa :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oho, oletpas todella ollut tehokas! :grin: Me sovittiin hääpäivä lähes kahden vuoden päähän kihloista ja nyt on jäljellä reilu vuosi. Olen ottanut vähän erilaisen taktiikan kyllä kuin sinä, eli kun aikaa kerran on niin perehdyn ehkä vähän turhankin tarkkaan jokaiseen asiaan ja erilaisten vaihtoehtojen selvittämiseen ja teen valintoja hitaasti pikkuhiljaa, jolloin tekeminen ei heti lopu. ;) Olen huomannut että välillä häätouhut jää muutenkin taka-alalle ja välillä sitten taas innostun enemmän suunnittelemaan. Jos kaikki häihin liittyvä on jo tehty, niin olisiko joku toinen projekti johon voisit käyttää aikaa odotellessa? Sisustamista tai kuntoilua tai joku uusi harrastus, opettele leipomaan tai tekemään käsitöitä tai ihan mitä vaan. :girl_smile: Ja ainahan voi fiilistellä katsomalla kaikenlaisia hääohjelmia. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, sisustus-projekti on tässä samalla ollu käynnissä :D

Se on vaan vähän vaikea keksiä "tekemistä" kun asutaan suht korvessa (mulla ei oo ajokorttia) ja lapsen kanssa ollaan kotona, mies silloin tällöin töissä.. Noo, jospa tää tästä, mieskin naureskeli että sillä olis tullu hää-puheet korvista pihalle jos oltain parin vuoden päähän varattu kirkko :girl_haha: Onneks on monta kaveria kenen kanssa näistä voi kommunikoida :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kai se kantsii keksiä jotain muita projekteja odottelun ajaksi :girl_smile:

Mulla ei tosiaan aika käynyt pitkäksi häitä odotellessa. Vaikka järjestettiinkin lyhyemmällä aikataululla kuin OP niin siinä opiskellessa ja muita töitä tehdessä ei kyllä tuntunut jäävän aikaa yhtään häähommille. Missä mulla erityisen paljon aikaa meni, oli häämekon tekemisessä (anopin kanssa tosin), eli jos se tilattu häämekko ei olekaan kiva niin ehkä siinä uusi projekti :) Itse tein myös hunnun, ja alunperin olin suunnitellut tekeväni siihen koristeommelta käsin, tai ommella siihen pitsiä eli ehkä siinä yks lisäidea :) (tosin minulla se jäi ajanpuutteen vuoksi kesken - viimeistelemättömällä reunalla menin). Muita näpertelyjuttuja voi keksiä hääblogeja selailemalla - sieltä kyllä löytää vaikka mitä ideaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ah, tilattu puku oli just sellanen mitä toivoinkin :-X Että siitä ei ainakaan saa uutta tekemistä. :grin: Onneks nyt selvis et kaveri menee naimisiin pari kk meidän jälkeen, sain kasan tehtäviä siltä :girl_haha: Pääsen luvan kanssa askartelemaan lisää, eikä meidän hääpaikalla sitten ole (ehkä) liikaa koristeita :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olet todella ollut tehokas. Meillä myös häät ensi kesäkuussa ja kuosissa "vasta" kirkko, juhlapaikka, pitopalvelu, vieraslista(?), kaaso & bestman, sormukset, minun pukuni sekä alustavat suunnitelmat kutsuista. Mutta veikkaampa, että tajuan sitten kuukautta tai kahta ennen häitä, että mitä kaikkea on vielä tekemättä, mutta se on sen ajan murhe :)

Onneksi ei ole niin paljon luppoaikaa opiskelujen ja töiden kanssa, että ehtisi etukäteen liikaa stressata vaikka h-hetkeä odottaakin jo kovasti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Keksin onneks lisää juttuja mitä voi tehdä ite (ja melkein joka ilta sitten väsäilen), nimittäin löysin joku aika sitten ihanan ohjeen karkkirasioille. Niitä kun 140 väsää, kestää hetken aikaa. (Siis 70rasiaa, kansi ja pohja). Samoin nyt oon meinannu alkaa opiskelemaan origamien tekoa, muutaman ihanan kukka-ohjeen löysin, niistä vois väsätä pöytäkoristeet kun tekee mahdollisimman isot. Nyt kun on "enää" näin vähän aikaa, olen tyytyväinen ettei tekemistä ole hirveästi jäljellä, niin ehdin noihin ns. ylimääräisiin tilpehööreihin panostaa.. :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

öysin joku aika sitten ihanan ohjeen karkkirasioille. Niitä kun 140 väsää, kestää hetken aikaa. (Siis 70rasiaa, kansi ja pohja).

Meillä on häihin matkaa vielä 1v 2kk..Nyt on hirvee suunnittelu päällä, mutta muakin peloittaa tuo, että nyt hösötän hirveesti ja sit multa loppuu tekeminen ennen aikasesti..Millainen tuo karkkirasian ohje on? Voitko laittaa jotain linkkiä? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

öysin joku aika sitten ihanan ohjeen karkkirasioille. Niitä kun 140 väsää, kestää hetken aikaa. (Siis 70rasiaa, kansi ja pohja).

Meillä on häihin matkaa vielä 1v 2kk..Nyt on hirvee suunnittelu päällä, mutta muakin peloittaa tuo, että nyt hösötän hirveesti ja sit multa loppuu tekeminen ennen aikasesti..Millainen tuo karkkirasian ohje on? Voitko laittaa jotain linkkiä? :)

http://kakkupaivakirjat.blogspot.com/p/askarteluohjeet.html Siinä on ohje! Tosi helppoja tehdä, parin jälkeen ohje on päässä ja pysyy.

Tuli ihania kun tein toisen puolen mustasta ja toisen puolen sinisestä kartongista, ja koristelin. Ollos hyvä! :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos! Onpas mukavan näköinen ohje :) jospa innostuisin askartelemaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei onneks ollu tuota ongelmaa, suunnittelu aloitettiin puoli vuotta ennen hääpäivää, joten ei ollut edes kovin pitkää odotteluaikaa. Ja lisäksi meillä oli siihen aikaan reilun vuoden ikäinen lapsi, hoidimme häntä kotona ja kävimme töissä vuorotellen... Eli rauhallista suunnittelu- ja askarteluaikaa oli tosi vähän, siinä ei ehtinyt tulla aika pitkäksi ja kiirettä piti että sai kaiken valmiiksi. Tsemppiä teille joilla odottelu käy hermoille, ymmärrän että se voi olla tuskastuttavaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä alotettiin suunnittelut tammikuussa ja häät 2013 elokuussa. Nyt on jo kirkko varattu, juhlapaikka alustavasti varattu, pitopalvelu ja valokuvaaja varattu, teemavärejä ja koristeluja mietitty, kutsujen teksti alustavasti mietitty. Unelmieni kimppua, sormusta ja hääpukua olen jo netistä alustavasti katsellut :girl_smile: Tuntuu, että on vielä hirveesti aikaa häihin, ja en millään malttaisi olla suunnittelematta koko ajan. Ja tekisi mieli ruveta jo ostelemaan kaikkea, mutta ehkä vielä liian aikaista (jos vaikka muutankin mieltäni esim. teemavärin suhteen). Mietityttää vaan, että onko tää nyt koko puoltoista vuotta tätä, kun ei meinaa opistelustakaan tulla mitään, kun hillun vaan täällä naimisiin-foorumilla ja googlettelen hääkakkuja :D Luulen, että meillä on aikalailla kaikki jo jouluun mennessä valmiina :D Tietty on asioita, joita ei voi tehdä kuin vähän ennen häitä, mutta kuitenkin. Täytyisi nyt jollakin keinolla saada ajatukset pois häistä! Ja emme voi aikaistaa hääpäivää vielä tähän kesään, koska olemme molemmat opiskelijoita ja hääbudjetin kasaan saaminen vaatii aika paljon töitä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis tässä minun ketjuni! Phuuh, Meidän häihin vähän päälle vuosi, mikä ei kuulemma ole edes pitkä aika................. WHAT???? Mulle se tuntuu IÄISYYDELTÄ! :girl_cray2::D Ihan oikeesti. Mun tekisi mieli aikaistaa, mutta kun talvihäät ei nyt sit natsannutkaan (niinkuin alunperin ajateltiin) niin näin nyt on. Jos JOTAIN positiivista niin emmepähän ensimmäistä kirkkoa ja juhlapaikkaa välttis ota sittenkään mitä aluksi ajateltiin. Nyt jo parissa viikossa pohtinut ja mieli muuttunut..Toisaalta parempi näin mutta pidemmän päälle jos mulla on liikaa aikaa vaan pohtia näitä juttuja ni ei tässä tuu olee mitään järkeä! :girl_haha: Tähän mennessä siis YRITETTY varata kirkkoa mutta tuli tieto että saamme sen varattua tasan vuosi ennen häitämme eikä yhtään ennen...noh, ulkopaikkakuntalaiset saavat vasta puolivuotta ennen ni kai tääki parempi. -.- Juhlapaikkaa olin jo varaamassa mutta metsästin ja metsästin ja löysin jotain muuta mikä jäi mieleen. Tänään ajeltiin jo miehen kanssa katsomaan kyseistä paikkaa ja ensi viikolla aion soittaa ja kysellä näyttöä sekä varausta. Kirkon tiedän jo saavani koska tällä innolla mä olen TASAN JA JUST sillä minuutilla luurin päässä kun kirkkoherranvirasto avaa ovensa, silloin kun on lupa varata. :D :D :D Alustava vieraslista jo valmiina, väriteemaa jo kovasti pohdin ja hääpukua olis kauhee hinku päästä sovittelee jonnekkin.......MMMALTA hyvä nainen!..ei ei ei, taidankin tästä lähteä kuulostelemaan häämarsseja. xD

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin kuulun teihin hössöihin :D Meillä häät huhtikuussa 2013 ja oon kerinnyt jo tehdä ja varailla ties mitä. Melkein hääpuvunkin ostin hetken mielijohteesta, vaikka olen raskaana vikalla kolmanneksella. Onneks tulin viime hetkellä järkiini ja päätin odottaa ens syksyyn kun on kroppa edes vähän palautunut. Ja kuuntelen tietty mäkin häämarsseja ja suunnittelen väriteemaa ja hössötän niin, että mies varmaan kohta peruu koko häät, ku muutun ihan sekopäiseksi :D Sitten aina välillä iskee pelkopeikko, et MITÄ JOS en kerkii suunnitella sitten ku on vauva ja kolmevuotias uhmaaja jaloissa. Eli ehkä ihan hyvä, et vähän aloittaa jo nyt :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä on myös tuskailtu..Ja se fiilis, kun mitään ei oikeastaan kannata vielä tehdä nurkkiin seisomaan!! Materiaalia on kerättynä jo niin paljon, että voisi samalla vaivalla alkaa hääsuunnittelijaksi. Tämän lisäksi mua on alkanut myös jännittämään miten kaikki sujuu..

välillä ihan siinä määrin, että ihan yököttää :D

Muokattu: , käyttäjä: ~Edith~

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edit. poistettu

Muokattu: , käyttäjä: Daliya

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

IIIIIKS. Nyt on enää viitisen viikkoa häihin. Toisaalta aika menny tosi nopeesti, muttei tarpeeks. :D Yhäkin lähes päivittäin etin jotain uutta askarreltavaa. ÄÄÄÄÄH, yritin ettiä linkkiä sellasiin kukkiin, mitä oon tehtaillu n30kpl, (aikaa sai kulumaan TODELLA PALJON) mutten löytänyt sitä YouTubesta ollenkaan.. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on reilu 2kk häihin ja mä hukun vielä kaikkeen tekemättömään! :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä viikko (hääviikko) on varmasti tähänastisen elämäni tunteellisin ja aikataulutetuin viikko... :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään