Tiam

Kuinka kauan ennen häitä sokerointi/vahaus?

12 viestiä aiheessa

Moi!

En ole koskaan vahaillut tai sokeroinut ihoani, joten kaipaisin hiukan tietoa erityisesti siitä, kuinka kauan ennen hääpäivää sokerointi tulisi tehdä, jos haluaa ihon (säärten, bikinirajan...) olevan smoothissa kunnossa hääpäivänä? Kauanko iho pysyy toimenpiteen jälkeen sileänä? Onko hyvä mennä viikkoa, muutamaa päivää tjs ennen sokerointiin, jotta iho ehtii palautua vai vasta ihan häiden alla?

Sokeroinnista ja vahauksesta olikin oma debattinsa täällä jo enkä ihan vielä ole päättänyt, kumpi se sitten olisi, mutta sokerointiin olisin kallistumassa, siitä kun tuntuu olevan ihmisillä vain hyviä kokemuksia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ma menisin n. viikkoa ennen. Jos et ole koskaan aiemmin kaynyt, iho todennakoisesti on arka ja punoittaa kasitellylta alueelta pari-kolme paivaa. Mulla kesti punoitusta ja kosketusarkuutta n. nelja paivaa kun kavin ensimmaisen ja tahan asti ainoan kerran.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni eka kerta taas ei tuntunut missään, oli varattu 45-60 minuuttia brassivahaukseen (perinteiseen vahaukseen, ei sokerointiin) ja meni vartti. Iho oli saman päivän aikana jo rauhoittunut eikä paikat olleet yhtään kipeet. Varmasti siis riippuu tekijästä ja omasta ihosta. Suosittelen esim ottamaan ennakkoon, jotta tietää miten iho reagoi ja tietää kuinka nopeasti kasvaa karva takaisin.

Vahauksella ei ihan kaikki karvat lähde, koska karvat kasvaa eri tahtiin, joten itse esim vedin tämän jälkeen höylällä vielä nopeasti pikku karvat pois ja pysyi siistinä parin viikon ajan, uusi karva kuitenkin alkuun hennompaa.

Jos haluaa ihan sileän jäljen niin kannattaa käydä pari kertaa vahauksessa, jotta tuo kasvava karva saadaan myös vahattua pois, tällöin kestää karvattomuus pidempään.

Eli itse pystyn suosittelemaan vahausta kokemuksen perusteella, tosin itselläni on muutenkin suuri kipukynnys :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei sokeroinnista kauheasti tullut "jälkiseuraamuksia", joten olenkin siihen menossa torstaina kun juhlat on lauantaina. Jätän melko viime tinkaan ihan siitäkin syystä, että häämatka on hetipian häiden jälkeen, niin ei tarvi sinne ottaa sheivausvälineitä mukaan :) Oman kokemuksen perusteella kahden kolmen viikon jälkeen rupeaa olemaan vähän semmoinen olo, että onko sääret enää esittelykunnossa, eli vaikka kävisi viikkoakin aikaisemmin, niin kyllä karvat pitäisi olla vielä poissa, tosin niitä yksittäisiä saattaa joutua nyppimään/sheivaamaan.

Mutta kukin on tietenkin yksilö, joten kantsii ehkä tosiaan käydä kokeilemassa operaatiota jo ennakkoon, esim. 1-2kk ennen häitä, niin tietää miten käy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ma menisin n. viikkoa ennen. Jos et ole koskaan aiemmin kaynyt, iho todennakoisesti on arka ja punoittaa kasitellylta alueelta pari-kolme paivaa.

Mulla vaihtelee tuo punoituksen kesto; joskus laskee jo päivässä, joskus menee useampi päivä.. Eli suosittelisin kanssa, että viimeistään maanantaina/tiistaina menisi vahaukseen/sokerointiin, jos häät lauantaina. Niin ei pitäisi tulla yllätyksiä ihon arkuuden suhteen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kauheeta, ai aiot Tiam-ystäväni mennä sellaiseen! :o Ootko jo kokeillut?

Tästä innostuneena mäkin päätin harkita sokerointia (bikinilinja ja reidet). Onko se ihan kauheeta? Sattuuko paljon?

Mikäli rohkenisin menemään niin täytyis varmaan varata aika heti. Voi kääk!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin mielelläni kuulisin kokemuksia sokeroinnista. Haluaisin mennä ennen häitä, mutta pelkään miten iho reagoi. Etenkin kun on lyhyt puku, ei olisi kiva jos sääret hehkuisivat punaisina... :ph34r:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin myos kokeilla sokerointia, mutta meillapain sita ei ole tarjolla. Joten olen kaynyt vahauksessa nyt kome kertaa ja siis koko alakerta pois. Se on kivuliasta, mutta kylla sen kestaa- jotenkin. Viimeksi ei ollut yhta paha kuin kaksi ekaa kertaa (olisiko vahvalla ginitonicilla ja ibuprofeenilla ollut mitaan osuutta asiaan..? :ph34r::lol: ). Voisin kuvitella, etta saaret on ihan iisihomma bikiniin verrattuna, mutta itse en ole saaria vahauttanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä yael-ystäväni näin olen ajatellut ;) Jopa niin hurjaa settiä kuin brassisokerointia! :D Kyllähän sokerointi varmasti tuntuu, varsinkin kainaloiden ja bikinin puolesta pelkään... Mutta siis en oo vielä käynyt, tässä kasvattelen karvoja säärissä ja kainaloissa (YÄK!), että kosmetologiystävä voi sitten sokeroida, kun ovat tarpeeksi pitkät -.- Tää nöyryytys ei voi olla mitään verrattuna sokeroinnin aiheuttamaan kipuun :D Salillakin pitää polkea kuntopyörää satasella, ettei kukaan ehdi nähdä säärikarvoja... En tykkää myöskään treenata pitkissä housuissa kesällä, saati t-paidoissa... Joten sattukoon miten paljon vaan, kunhan saan nää pois! :D

Ja kiitos neuvoista, varmaankin nyt kokeilen alkuun kerran, ettei tuu sit ikäviä yllätyksiä just ennen häitä. Punaiset allergiset laikut ne ihastuttavia olisivatkin... Kallistahan tuo vaan on, ystävä ei varmaan velota ihan hurjasti, mutta brassia en kehtaa hänellä teettää, ennemmin menen jollekin tuntemattomalle :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselle on varattu aika hääviikon torstaille kun juhlat on lauantaina. Eka kerta tulossa ja edessä siis brassi ja sääret, todennäköisesti sokeroinnilla, tekijä tekee siis molempia ja annan hänen päättää kumpi käsittely sopii meikälle paremmin. Jännittää, mutta sääriä en halua sheivata häämatkalla ja mies innostui tuosta brassi ideasta niin paljon että tehtiin alustava sopimus että jos kipu ei ole kuolettava hän voi maksaa karvanpoistot. Ja jos on niin aina voi sitten muistella tätä kertaa :D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tiistaina sokeroinnissa; sääret, kainalot ja brassi/L.A. Kävin jo aiemmin kainaloiden sokeroinnissa ja brassissa citydealin lahjakortilla, ja totesin hyväksi. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä varasin maanantaille vahaukset/sokeroinnit kun lauantaina on häät. Ajattelin et ehtii laittaa itseruskettavaa siinä välissä jos haluaa, muuten ois voinut mennä myöhemminkin sillä viikolla. Mäkin ostin ton citydealin kautta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään