saisai

Rouvatukka

65 viestiä aiheessa

Mieli halajaa jo kampaajalle... haluan leikata kaikki huonot latvat pis ja vähän lisää. Mies vähän huolestuneena kyllä kyseli että kuinkahan paljon aion leikata, mutta totesi sitten että "sulle sopisi varmasti myös lyhyt tukka". Ihana! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt vuosi häistä varmaan aika samanmittaiset hiukset kun ennen häitä, voi olla pari senttiä lyhyemmät kun syksyllä leikkautin reilummin huonoja latvoja pois. Mutta mitään radikaalia muutosta ei ole tapahtunut, ja tuskin tulee ainakaan lähiaikoina tapahtumaankaan. Musta tuntuu, että en osais laittaa lyhyitä hiuksia, kun aina ollut pitkät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ei kyllä käynyt edes mielessä että pätkisin hiukseni vaikka olin kuullut tästä rouvatukkailmiöstä :D Itsellä on aina ollut pitkät hiukset ja itse asiassa haluisin vieläkin pidemmät ;) , joten en osaisi olla polkkatukassa... tuntisin oloni ihan alastomaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tukka on ollut pitkä jo kauan ja oon siihen kyllästyny, varsinkin nyt kun sitä on kasvatettu vieläkin ja on ihan tylsä ja tasamittainen. Haluan kuitenki tietynlaisen hääkampauksen ja se vaatii tukkaa, ja paljon :D Joten häiden jälkeen se sitten lähtee ja saan kauan odotetun uudistuksen, vaikkakin saankin nyt sitten varmaan rouvatukka -leiman otsaan. Ja sitten varmaan kun tukka on leikattu niin haluankin kohta jo taas pitkän, näin kävi viimekskin kun näin tein.... :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on aina ollut lyhyt tukka, mutta häitä varten olin kasvattanut sitä kampausta varten. Häiden jälkeisellä viikolla palasin heti kotoisaan lyhyeen tukkaan :) Ehkei nyt mikään rouvatukka- ilmiö, mutta kaipa joku voi asiaa silti niinkin ajatella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kasvatin hiuksia sinnikkäästi vuoden ennen häitä, ja nyt kun alkaa olla taas kohtuupitkät hiukset en todellakaan aio niitä pätkäistä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla lähti heti häämatkan jälkeen, pituudesta lähti noin 30 cm. En jaksanut sitä pitkää hamppukasaa, joka oli tosi huonossa kunnossa kaikkien vaalennusten ja käsittelyjen jäljiltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on häät syyskuussa ja leikkautin hiuksista paaljon pois n. kk sitten. Mulla oli peppuun hiukset, nyt takaa hartioihin ja edestä vähän pidemmät. Saapahan siistimmän kampauksen, kun en halua kiehkurakasaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei aikoimustakaan lyhentää! Sais kasvaa nopeempaa tahtia jos multa kysytään... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lähes kaksi vuotta tätä kasvatin, joten en todellakaan aio tätä pois. Tykkään sen pituudesta!

Otsiksen leikkaus on kuitenkin alkanut houkuttaa ja ehkä värisävyn muutos... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä aion leikata hiukset lyhyemmiksi, kun häitä varten kasvatin. Oon jo kyllästynyt tähän pitkään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä taistelen tämän asian kanssa joka päivä. Häät ohi ja joka toinen päivä ajatteen, että nyt saa tämä hiirenhäntä lähteä, mutta sitten taas seuraavana päivänä totean ettei se tukka siitä paksune vaikka pituudesta ottaisikin pois. Melkein aina kun olen pitkästä lyhentänyt, niin katumus on iskenyt vähän ajan kuluttua, mutta toisaalta muutos on yleensä ollut todella radikaali. Nyt olisi tarkoitus ottaa reilu 10 senttiä pois, että olisi pitkä polkka, eli tarkoituksena on jättää kuitenkin niin paljon, että saan hätäponnarin ja urheillessa menee hyvin kiinni. Mitähän tämän asian kanssa nyt tekisi? Olen aina ollut sillä linjalla, että kasvaa se hius takaisin, joten ihmettelen tätä yhtäkkistä hannailua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juuri parturista tulleena (häistä vajaa 2 viikkoa), voin vaan todeta että tätä hetkeä odotin yli puoli vuotta! En koskaan ole pitkästä tukasta perustanut mutta hääkampauksen vuoksi pidättäydyin leikkaamasta (ja kyllä tuotti vaikeuksia). Että en nyt tätä rouvatukaksi ihan lähtis nimittelemään, vaan ihan omaa tyyliä edustan :) Vaikka jos joku tämän rouvatukkana haluaa nähdä, niin olkoon. Kyllä se varmaan on omituista nähdä mut lyhyellä tukalla kun on pitkään tuijotellut mun epämääräistä ponnarintynkää tuolla niskassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nips naps ja niin se tukka lähti. Ihana uusi polkka tuntuu niin hyväkuntoiselta siihen vanhaan hamppuun verrattuna. Vielä ei ainakaan ole kaduttanut hetkeäkään (laikkauksesta reilu viikko) kun kuitenkin jätin sen verran pitkäksi, että tukan saa reilusti kiinni ja toimii ilman mitään laittamistakin. Helpoin tukka varmasti mitä on ikinä ollut, sillä tälle ei tarvitse tehdä YHTÄÄN mitään jos ei jaksa. Rouva tykkää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin mietin, että ensi syksynä voisi leikata rouvatukan. Onhan tämä ollut pitkä jo toista kymmentä vuotta... Heila on aika järkyttynyt, kun sanoin tämän ensimmäistä kertaa ääneen (se on tuntenut minut vain pitkätukkaisena). Täytyy katsoa, uskallanko kuitenkaan.

Nykyisellään tukka yltää ristiselkään, ja se on jo vähän hankala kammattava, kun ylimääräiset latvat pitää piilottaa johonkin. Paksu se ei ole koskaan ollut, joten olen kai kompensoinut sitä pituudella. Halvaksikin pitkä tukka on tullut, sillä en ole käynyt vuosiin kampaajalla: joku sukulainen on vain siistinyt latvat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En koe tarvetta leikata rouvatukkaa :D

Mutta otsis lähti häitä varten ja ei ole häiden jälkeen tulossa takaisin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päinvastoin, minulla nimittäin hiusten kasvatus jatkuu edelleen.. Ikuisuusprojekti :)

Muokattu: , käyttäjä: vartijanmorsian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olin kasvattanut hiuksiani yli kuusi vuotta ennen häitä, joten suunnitelmissa ei todellakaan ole leikata rouvatukkaa ;) Kasvattamisen ajattelin kuitenkin lopettaa, koska hiukset ovat ihan tarpeeksi pitkät tällä hetkellä ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon kanssa havainnut rouvatukka-ilmion ympärilläni, itse en tosiaankaan kyl siihen sorru, rakastan pitkää tukkaa(ni)!!

Mut siis mistä tämä rouvatukka-ilmio johtuu, miks monet naiset leikkaavat tukkansa naimisiinmenon jälkeen??

Te keil on kokemusta, kertokaa! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse leikkautin hiukseni puolivahingossa häiden jälkeen lyhyemmäksi. Olin häitä varten kasvattanut hiuksiani ja pidennyksetkin oli laitettu, että sain haluamani kampauksen, ja tietysti väriäkin oli pidettävä yllä että se olisi parhaimmillaan hääpäivänä..tuntui niiiin vapauttavalta poistattaa pidennykset, että innostuin ja leikkautin vähän lyhyemmäksi saman tien. Värjäsin myös hiukseni tummaksi, ja ah kuinka mukavaa oli! Vaihtelu virkistää, en kokenut että tällä olisi niinkään ollut yhteyttä rouviintumisen kanssa, kuin häiden eteen nähdyn vaivan kanssa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikka en olekaan rouva niin vastaan romancccelle, koska asia oli nyt itselle ajankohtainen. Luulen, että minä liityn "rouvatukkakerhoon". Häitä varten varmastikin tulee kasvatettua hiukset taas pitkiksi (kasvattamiseen menee varmaankin noin vuosi), mutta yhtä varmasti ne alkavat jo kyllästyttää suunnattamasti ennen häitä. Nyt kun oli pitkästä aikaa pitkät hiukset (lapaluiden alle, ehkä 1,5 v. ei leikattu), niin hermo oli mennä: turha laittaa näin talvisin, menee pipon alla lyttyyn kuitenkin; niin sähköiset, että pientä kylää voisi valaista jne. Lisäksi oma rutkula ei pysy millään pöyhkeänä, vaikka pohjatuotteet, tupeeraukset yms. laittaisi, vaan roikkuu naamaa pitkin, joka ei sovi kasvoilleni ei yhtään. Eli se on jatkuvasti ponnarilla, ellei jonnekin juhliin laita nutturakampausta. Koen noin pitkät hiukset vain rasitteena pitemmän päälle.  Pisteenä iin päälle pitkä auki oleva tukka saa minut näyttämään 5v nuoremmalta, jota en todellakaan työelämässä tarvitse. Eli häiden jälkeen tulee taas sähäkkä polkka, luulemma. Hiukset on muutenkin minulla "ensimmäinen uhri", kun kaipaan elämään piristystä, vaihtelu todella virkistää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon ajatellut tehdä juuri päinvastoin, eli otan pidennykset ennen häämatkaa! :D Mulla kun on ollut tapana pitää puolet vuodesta pidennyksiä, mutta nyt mulla ei oo ollut varmaan vuoteen(?), koska oon nimenomaan kasvattanut omaa tukkaa häitä varten, kun pidennyksistä on vaikeempi tehdä kampausta, ja haluaisin pitkän ja paksun ja luonnollisen tukan häihin :) Ja jos laittaa pidennykset, niin omat hiukset kärsii, joten... En tiedä ehkä pidennysten jälkeen, kokeilen pitkästä aikaa jotain räväkkää lyhyttä ja tummaa :)

 

Edit. Ja lisään vielä, jos joku ihmettelee, että miksi laittaa pidennykset häämatkalle, jos olet juuri kasvattanut omia hiuksia :D No siis, ensinnäkin ajattelin laittaa oikein pitkät pidennykset (50-60 cm), joten ei nämä mun omat niille ihan pärjää. Ja toiseksi, pidennykset on näyttävämmät, kun niistä tulee tosi paksut jne. :)

Muokattu: , käyttäjä: bridezilla2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alunperin oli tarkoitus leikata niin sanottu rouva tukka, mutta juuri ennen häitä olimme reissussa jossa samassa paikassa kaikilla naisilla on selkeä Rouva tukka, niin päätin jättää sitten pitkän tukan.. Minulla itsellä on aina aika ajoin ollut pitkät hiukset ja sitten niihin kyllästyn niin pätkäsen lyhyeksi.. Mallia muutin hieman, koska pari vuotta meni vain hiuksia kasvatellessa.. Saas nyt nähä lyheneekö hiukset jossain vaiheessa johonki räväkkään malliin.. Kesähelteet voi jouduttaa tätä päätöstä, on tuota hiusta sen verran..

Muokattu: , käyttäjä: kaizu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun tulevan miehen suurin pelko on nimenomaan se, että häiden jälkeen leikkaan "rouvatukan" ja lopetan itsestäni huolehtimisen :D hahha!

 

Turhaan pelkää.. toki hiuksiin menen jonkin mallin leikkauttamaan, kun nyt häitä varten kasvatellut eikä ole raaskinut leikata, joten huonot latvat saatava pois heti häiden jälkeen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään