Mellis

Miten aikasin olette ostaneet hääpuvun?

232 viestiä aiheessa

Häät elokuussa ja lokakuussa ostin puvun. Olisi voinut odottaa vähän kauemmankin kun kerran ei tilauspuku ollut (ei taideta täälä jyväskylässä käsitettä tuntea?).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin puvun maaliskuussa, häihin aikaa silloin siis noin 5 kuukautta. Vielä olis ollu juuri aikaa, jos olis tarvinnu tilata mutta oli liikkeessä juuri oikea koko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin puvun viime viikolla ja häät ovat syyskuussa, joten viisi kuukautta pitää vielä odottaa ennen kuin saan unelmien puvun pukea päälleni. Menin liikkeeseen katselemaan tarjontaa, mutta puku lähtikin saman tien matkaan, kun löytyi juuri sopiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin puvun n. 11 kk ennen häitä. Käytin hyväkseni joulun alla olleet "varastontyhjennys" alennusmyynnit ja siksi puku valikoitui niin aikaisin. Puvussa on nyöritys, joka mahdollistaa myös pienet painonmuutokset vuoden sisällä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tilaan pukuni ilmeisesti torstaina..

Olen vannonut etten tilaa sitä kuin aikaisintaan joulukuussa mutta nyt tuli vastaan ihan törkeän halpa puku niin pakko on tilata!!

Sen saan heti myytyä pois tarvittaessa varmasti..

Pukua oli siis vain yksi kappale ja pitäisi olla juuri minun koko!

Häihin aikaa 1v4kk

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin pukuni n. 1 v ja 3 kk aiemmin, koska satuin vahingossa löytämään juuri sen oikean puvun niin aikaisin. Sen valmistus oltiin lopettamassa, joten se oli pakko tilata niin aikaisin, muuten olisin jäänyt ilman.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Unelmieni puku on löytynyt ja tarkoituksena olisi ostaa se tulevana syksynä, eli vuotta ennen häitä. Puvussa on nyöritys, joten ihan luottavaisin mielin uskallan ostaa sen jemmaan. Vaikka tuskin tässä paino tulee kovin paljoa heilumaan suuntaan taikka toiseen ;) Tuskin maltan odottaa, että saan sovittaa sitä! :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikö kukaan ole ostanut pukuaan suoraan liikkeestä ilman mitään tilaamisia? Oon eläny käsityksessä että sillainki voi tehä. Meidän häillä kiire aikataulu, heinäkuun lopulla häät ja pääsen ensi torstaina vasta sovittelemaan pukua eli silloin on häihin aikaa tasan kuukausi ;)

Eikö 34-kokoisia pukuja luulisi löytyvän aika hyvin suoraan tangosta??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Itse ostin puvun ilman tilaamista, toki muutoksia piti tehdä. Sydänkävyssä Turussa on ainakin paljon pukuja suoraan ostettavaksi. Osa oli vanhoja vuokrapukuja, osa taisi olla ihan uusia. Puvut oli vielä reilussa alennuksessakin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ostin puvun (no okei, tilasin liikkeen kautta :D ) n. 8 kk ennen h-hetkeä, juuri sopiva aika minusta :) Halusin jättää pelivaraa myös siihen, että ihastuisin pukuun, jonka tilausaika olisi 6 kk ja siihen vielä muokkaukset päälle. Mekkoni tilausaika oli lopulta 3 kk ja sen pitäisi saapua liikkeeseen ensi viikolla :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin puvun ennenku oltiin edes kihloissa! :D Oon hulluna LIViltä tulevaan "Hulluna häämekkoihin" ohjelmaan ja mun piti vaan googlailla et löydänkö sen tietyn suunnittelijan pukuja suomesta.. Noh, kappas ku sattumalta tuli vastaan nykyinen pukuni ni mun oli pakko saada se. Onnek mies oli just kotona ni näytin kuvaa sille ja kysyin et saanko tilata. Sit se totes vaan et ompa kiva, tilaa vaan :D Kerroin sitte et pitää mennä naimisiin sitte aika pian ja mies totes et sitten mennään.. Tilanne ei ehkä tässä kuulosta hauskalta mut oli se aika hauskaa luonnossa :D

Tilasin siis pukuni tammikuussa, (sain sen helmikuun alussa)... Kihloihin mentiin karkauspäivänä ja häät ens vuoden kesäkuussa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

miiuli^: Voi ihanaa! Juuri tänään varasin Sydänkäpyyn sovitusajan, joten voin olla aika toiveikas puvun löytymisen suhteen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joulukuussa -11 tilasin puvun, se tuli perille helmikuussa -12 ja häät on elokuussa -12.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oman pukuni ostin touko-kesäkuun vaihteessa ja häät ovat syyskuussa 2013. Aika ajoissa siis, mutta minkäs sille voi, kun juuri oikea puku löytyi jo :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin oman pukuni 10kk ennen häitä. Ei ollut kyllä tarkoitus vielä silloin ostaa, mutta löytyi heti ensimmäisellä kerralla juuri se täydellinen ja vielä alennuksesta, niin eihän sitä voinut liikkeeseen jättää.. :tender: Sen jälkeen en ole uskaltanutkaan enää katsella pukuja, ettei vaan alkaisi kaduttamaan nopea päätökseni!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua pelottaa, että jos ostan puvum nyt, niin lihon ensi vuodeksi. Tarkoitus olisi kiinteytä mutta mitäs sit jos puku onkin iso? :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole vielä käynyt pukuja katsomassa, mutta huomaan että noissa morsiuspukuliikkeissä on jo alennusmyyntejä (oletin että ne on syksyllä eikä kesäkuussa..)

Miten voitte olla niin varmoja että vielä vuoden päästä puku tuntuu oikealta?? Onko tunne pukua kohtaan vaan niin voimakas ettei mieli muutu..? Se mua tässä vähän pelottaa jos nyt jo (yli vuotta ennen häitä) käyn katsomassa ja löytyykin heti se oikea mutta puolen vuoden päästä puku ei ehkä tunnukkaan enään täydelliseltä...

Mietin myös semmosta että monethan laihduttaa ennen häitä.. Koska pukuihin tehdään viimeiset sovitukset/korjaukset? Eikö liikeiden hintaan yleensä kuulu myös korjausompelu..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

GwenMari, olin myös huolissani siitä, onko puku vielä vuoden päästä "se oikea".. Hankin silti puvun melko tarkalleen vuotta aikaisemmin. Ostin puvun, jossa mulle tuli tosi kaunis fiilis. Luotan siis siihen, että se tunne ei katoa. Kun tarpeeksi monta pukua sovittaa, jossain kohtaa vain tulee sellainen olo, että se oli nyt tässä. Ostopäätökseen vaikutti myös se, että ainakin Stilissimassa on tyytyväisyystakuu - jos jostain syystää muuttaa mieltänsä puvun suhteen, tietyissä rajoissa on mahdollista vaihtaa pukua toiseen (kannattaa käydä katsomassa tarkemmin http://www.stilissim...ssima/takuu.php )

Olen tyytyväinen, että tilasin puvun niin aikaisin. Toimitusajan piti olla 3-4kk (n. 16vko), nyt on kulunut 20 viikkoa ja edelleen odotellaan tehtaalta. Liikkeessä eivät vielä tarkalleen tiedä, milloin puku on tulossa, mutta piakkoin sen pitäisi saapua liikkeeseen. Muutostyöt olemme sopineet noin 2kk ennen hääpäivää ja viimeinen sovitus sitten ehkä muutamaa viikkoa ennen? Laihduttamista en osaa sen tarkemmin kommentoida, koska itse tilasin malliston pienimmän koon valmiiksi ja pienennetään sitten lisää, jos jostain syystä laihdun vielä ennen häitä. Nyöritettävien pukujen kanssa tilanne on helpompi, koska koko joustaa kumpaankin suuntaan.

Korjausompelussa on nähtävästi aika erilaisia käytäntöjä - Stilissamassa ainakin isommista muutoksista veloitetaan, pienestä puvun koon muutoksesta en osaa vielä sanoa. Voin tulla uudelleen kommentoimaan, kun pääsen kysäisemään asiaa puvun saavuttua liikkeeseen ^_^

Edit. asiavirhe (laskettu toimitusaikaviikot väärin)

Muokattu: , käyttäjä: Daliya

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oltiin just varattu juhlapaikka (15kk ennen häitä) ja mun piti vaan vähän fiilistellä ja katsella kuvia täällä myyntipalstalla... No löysin vahingossa aivan ihanan käyttämättömän puvun ja sain vielä vähän tingattua hinnastakin. Tällä viikolla ihanuus tuli postissa, häät syyskuussa 2013. Eli aika ajoissa oon, mutta tyytyväinen kun löytyi mieleinen ja halvalla. :)

Mietin kyllä sitäkin, että tuntuuko puku oikealta enää vuoden päästä, mutta uskon että saan myytyä ilman kovin suurta tappiota jos mieli muuttuukin lähempänä häitä.

Muokattu: , käyttäjä: Lotto

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

N. vuotta ja kahta viikkoa ennen haita tuli nyt sitten puku ostettua! Kylla minullakin kavi mielessa, etta entas jos mieli muuttuu, mutta ajattelin sitten ettei se nyt voi mihinkaan muuttua kun puku on niin ihana! :girl_pinkglassesf: Ja paatokseni olen tehnyt niin siina pysytaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puku ostettu myös noin kahdeksan kuukautta ennen häitä. Tarkoitus oli vähän katsella, mutta löytyi heti Se Oikea puku, joten pakkohan se oli ostaa! On niin mieleinen ja näköiseni, että taatusti tiedän, ettei mieli muutu ennen häitä. Nyöritys tietysti varmistaa parhaan istuvuuden hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kymmenen kuukautta ennen häitä ostin, kun alennuksesta sain. Se huono puoli aikaisin ostamisessa on, että helposti sitä pukua alkaa ylimiettimään ja arpomaan. Välillä tuntuu, että olisiko sittenkin joku muu ollut kiva, mutta enpä ole kivempäänkään törmännyt, joten...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin "the puvun" puolitoista vuotta ennen häitä... Hyvää aikaa hävitellä senttejä vyötäröltä =) Oli käytettynä just sama puku mitä olin katellu aikasemmin netistä ni oli pakko ostaa pois kuleksimasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nelisen kuukautta ennen häitä.

Samoin. Maaliskuussa päätettiin, että heinäkuussa on juhlien aika. Olin jo pidempään seurannut preownedweddingdresses.com-sivustoa, jossa pääasiassa jenkkimorsiamet myyvät käytettyjä hääpukujaan. Halusin ehdotomasti erään tietyn suunnittelinjan puvun, jota varten olisi pitänyt tehdä matka Pariisiin tai Moskovaan. Sellaiseen ei luonnollisesti ollut varaa, mutta sivuston ansiosta tätä ei tarvinnut surkutella: puku löytyi chicagolaismorsiamelta ja tuli Suomeen parissa viikossa. Olen niiiin tyytyväinen valintaan. Rakkaus on universaali asia ja tuntui todella hienolta, että joku toinen on pitänyt samaa pukua tärkeänä päivänä toisella puolelta maailmaa. Ja puku oli uskomattoman upea!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään