Mellis

Kutsutteko kaikki työkaverit häihinne?

33 viestiä aiheessa

Olen töissä paikassa, jossa työskentelee n.20 hlö. Osa on läheisiä työkavereita ja näen heitä vapaa-ajallakin. Onko outoa jos kutsun vain osan työkavereita häihini?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kutsuisin vaan ne lähimmät, joita näen vapaa-ajalla muutenkin.. Mutta mä en kyllä ole muutenkaan kutsumassa omia työkavereitani, niin vaikea sanoa, tosin kutsuisin varmasti, jos olisin jonkun kanssa vapaa-ajalla tekemisissä ihan ystävänä. Ja riippuu myös, kuinka laajat häät muuten on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en ainakaan edes olettaisi saavani kutsua työkavereitteni häihin ellen kyseisen kaverin kanssa olisi tekemisissä vapaallakin. Jos taas joku toinen työkaveri kutsun saisi, ei se mua häiritsisi. Siksi aion myös kutsua vaan niitä työkavereita joiden kanssa vietän aikaa myös työpaikan ulkopuolella.

Kerran sain kutsun silloisen työkaverin häihin, olin vaihtanut ehkä muutaman sanan kyseisen henkilön kanssa ja oli outoa saada kutsu. En myöskään mennyt koska en tahtonut osallistua häihin joissa ei tunne edes toista hääparista eikä siten pääse oikein oikeaan tunnelmaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips!

Mun entinen työkaveri ihmetteli miksei hän saanut kutsua mun häihin. Ollaan muutaman kerran nähty sen jälkeen kun vaihdoin toiseen työpaikkaan. Mulla on itelläni aika paljon sukulaisia kuten myös mun miehellä. Ja sitten myös sellaisia kavereita joiden kanssa ollaan paljon enemmän tekemisissä kun ton mun entisen työkaverin. Ei siellä muitakaan mun työkavereita ollut juhlimassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kutsuisin vaan ne lähimmät, joita näen vapaa-ajalla muutenkin..

Näin minäkin ajattelin.

Mulla on periaatteessa 30 samanyksikön työkaveria, mutta toisessa saman rakennuksen yksikössä on vielä 30 lisää... Eli en ole kutsumassa näitä kaikkia, ja harkinnassa on ylipäätään kutsunko ketään. Aikaa on toki päättää. Kaksi-neljä mahdollista pyörii kuitenkin mielessä.. Näiden kanssa olen eniten tekemisissä.

Muokattu: , käyttäjä: iialiia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kutsun työkavereistani ainoastaan ne työkaverit,joiden kanssa olen tekemisissä työn ulkopuolellakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos työkavereideni piirissä olisi hyviä ystäviäni, kutsuisin heidät häihin. Nytkin minulla on työkavereita ja entisiä työkavereita, joita näen joskus vapaa-ajalla, mutta sen verran etäisiä he ovat, että tuskin hääkutsua tipahtaisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo tottakai, mun työskentelemässä yrityksessä konsernissa on töissä 9800 henkeä niin saadaan ainakin kunnon bileet pystyyn :girl_haha: No vitsit vitsinä. Me ei aiota kutsua kyl ketään kun miehellä ei oo työpaikalla niin hyviä kavereita jotka haluaisi häihimme ja minulla taas on paljon hyviä työkavereita mutta en ole pahemmin heidän kanssaan vapaa-ajalla tekemisissä ja sitten niitä "hyviä työkavereita" on sen verran paljon että vierasmäärä nousisi taivaisiin......

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on vain seitsemän työkaveria, mutta en aio kutsua heistä ketään. Kutsutaan ystäviä ja sukulaisia, jotka kaikkein läheisimpiä meille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Työ- ja opiskelukavereista kutsutaan ne, kenen kans ollaan tekemisissä vapaa-ajallakin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei kutsuta työkavereita ollenkaan. Tiedän ainakin omasta puolestani, että kun tuolta työpaikasta lähden, niin en heihin enää sen jälkeen pidä yhteyttä. Samaa sanoo mies, että ei siellä ole ketään niin läheistä. Muuten kutsutaan läheisten perheen- ja suvun jäsenten lisäksi vain niitä ystäviä, joita on tullut koulu- ja opiskeluvuosilta, harrastuksista yms. Siis ystäviä, ei hyvän päivän tuttuja.

Ehkä (omasta mielestäni) typerin tapa "kutsua" työkaverit häihin, oli serkullani, joka oli jo paisuttanut vieraslistaa yli 150 ihmiseen ja sitten laittoivat miehen kanssa työpaikkojen ilmoitustauluille "rasti ruutuun" -listan, että ruksi tähän, jos haluat mukaan, kun eivät enää kutsuja jaksaneet väsätä. Kyllä niitä työkavereita tuli ja sitten tuli muutama sellainenkin, jota eivät edes tunteneet. Asuvat melko pienessä kaupungissa, jossa monet tuntevat sulhasen nimeltä / näöltä ja sitten kun kylällä alkoi kiertää huhu, että ne vihitään nyt, niin kutsumattomiakin pääsi mukaan boolimaljalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liian iso työyhteisö, sitten joskus kutsuisikin pari läheisintä niin aina olisi joku miettimässä miksei häntä kutsuttu.. parempi olla luokittelematta hyviin (kutsuttuihin) ja huonompiin (ei-kutsuttuihn) niin eipähän kenenkään tarvi tuntea pahaa mieltä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää on paha, olen vuoden alusta aloittanut 5 henkisessä työyhteisössä, jossa aamukahvit, lounaat yms. vietetään yhdessä. Onko korrektia kutsua heidät häihin, vaikkei vapaa-ajalla ollakaan tekemisissä, ja he ovat kaikki n. 30v minua vanhempia? Kuitenkin juttelen paljon hääsuunnittelusta ja he kyselevät paljon, joten olisi ehkä töykeää jättää kutsumatta näin pientä työyhteisöä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En usko, että he siitä loukkaantuvat, vaikket työkavereitasi kutsuisi. Olet tuntenut heidät loppujen lopuksi aika pienen aikaa etkä ole heidän kanssaan tekemisissä töiden ulkopuolella, joten en välttämättä näe syytä kutsua heitä. Vaikea tietää kuinka läheisiksi olette tulleet, mutta itse en lähtisi kutsumaan työkavereita ilman, että olisimme vapaa-ajallakin tekemisissä. Asiaan varmasti vaikuttaa myös se, mihin yleisesti ottaenkin lyö rajan kutsuttujen osalta. Sinänsä viisi henkilöä ei hirveästi kutsuttujen määrää nosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun 4 työkaveriani tulevat soittamaan kirkkoon, olemme myös kutsuneet heidät hääjuhlaan, mutteivät pääse tulemaan. Muuten en työkavereita kutsu/kutsuisi, sillä työyhteisömme on hyvin hajallaan, eikä olla paljoakaan tekemisissä työpäivien aikana, sekä ikäjakaumakin sellainen, ettei kollegat ole kovin läheisiä minulle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ongelma ratkaistu, ainakin osittain. Kutsun vain 5 työkaveria, ne läheisimmät. Uusi ongelma on se että kutsunko pomoni ja "pikku" pomoni. Pomoni on saanut kutsuja muiden työkavereiden häihin, mutta ei ota osaa koska ei halua olla osa yksityiselämäämme. Häät pidetään vain kilometrin päässä missä hän asuu,joten onko noloa jos en kutsu? Pikku pomon kanssa en tiedä mitä tekisin, ei olla yhteyksissä vapaa-ajalla. Ja meillä on häät työpäivänä ja muut lähtevät töistä ajoissa häiden vuoksi, joten ehkä se "pikku" pomo joutuu jäämään töihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites sitten tälläinen ongelma: olen parturi-kampaaja ja tietenkin haluaisin meikin ja tukan työkavereiltani, mutta en kuitenkaan halua kutsua esim meikin tekijää, koska vaikka työkaverini rakas onkin, hänellä tuntuu olevan miestäni vastaan jotain ja kuitenkin haluan häihimme vain sellaisia, jotka ovat onnellisia molempien puolesta :girl_sad: . Ja mielestäni olisi töykeää kutsua vain muutama työkaveri (joista yksi olisi tukanlaittaja) ja jättää meikkaaja pois.. eli pitäisikö suosiolla jättää kutsumatta kaikki? Vaikeaa.. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon automaattisesti ajatellut, etten ole kutsumassa työkavereita häihin, mutta nyt kun oon sivulauseella maininnut häistä töissä, niin työkaverit ovatkin olleet ihan älyttömän iloisia ja kiinnostuneita meidän häiden suhteen. Oletuksenani siis oli se, että ketään ei kiinnosta. Pitääkin varmaan seurata tilannetta vuoden mittaan ja ehkä yllättää joitain työkavereita kutsuilla, jos siltä tuntuu. En kuitenkaan usko, että kukaan olettaa saavansa häihin kutsua. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vietetään kesä ennen meidän syyshäitä tiiviissä alle kymmenen hengen työporukassa (ollaan siis sulhon kanssa samassa työpaikassa). Ajateltiin tuon tiiviyden vuoksi kutsua kaikki työkaverit, vaikka ei muuten ollakaan hirveästi tekemisissä. Mutta pitääkö niiltä kutsua koko perheet, vai riittääkö, että kutsuu työkaverit työkavereina ilman avecia? Kustannukset alkaa hirvittää kun kaikki on naimisissa ja niillä on useita pieniä lapsia, joita ei varmasti saa hoitoon mihinkään.. Eikä edes tunneta työkavereiden puolisoita. Onko paha etikettimoka jos ajattelee, että onhan niillä siellä juhlissa sitten toisensa..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen lähimmät työkaverit kutsumassa, mutta onko korrektia laittaa heille avecittomat kutsut? Eli että toimivat toistensa avecceina? en sinäänsä usko että heidän puolisonsa välttämättä tulisivatkaan mukaan vaikka kutsu olisi avec, mutta näin välttyisi ylimääräisiltä tyypeiltä kun pääluku on aika tiukoilla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä juuri tänään päätin että kutsun työkaverit. Meillä on 8:n  hengen porukka ja työskennellään nuorisokodissa, joten ollaan pikemminkin toistemme perhe kuin pelkkiä työkavereita. Aloitin paikassa viime elokuussa ja nyt pohdittuani päätin heidätkin kutsua. Meillä ei sukulaisia ole niin paljoa ja halutaan ennemminkin rennot, "nuorison" kanssa vietetyt juhlat. Ja tosiaan olen häistä kyllä työpaikalla puhunutkin  :girl_smile: GwenMarin kysymykseen, minä ainakin aion kutsua ihan vaan nuo työkaverit, sillä en kenenkään puolisoja tunne ja varmasti saadaan rennompi fiilis kun ovat keskenään eikä esim lapsineen paikalla. Ei minusta ole ollenkaan tökeröä, itsekin menisin mieluusti jonkun heidän häihinsä ihan vaan sillä porukalla juhlimaan  :curtsey: Väkiluku kyllä nousee aika roimasti jos jokainen toisi myös perheensä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä juuri tänään päätin että kutsun työkaverit. Meillä on 8:n  hengen porukka ja työskennellään nuorisokodissa, joten ollaan pikemminkin toistemme perhe kuin pelkkiä työkavereita. Aloitin paikassa viime elokuussa ja nyt pohdittuani päätin heidätkin kutsua. Meillä ei sukulaisia ole niin paljoa ja halutaan ennemminkin rennot, "nuorison" kanssa vietetyt juhlat. Ja tosiaan olen häistä kyllä työpaikalla puhunutkin  :girl_smile: GwenMarin kysymykseen, minä ainakin aion kutsua ihan vaan nuo työkaverit, sillä en kenenkään puolisoja tunne ja varmasti saadaan rennompi fiilis kun ovat keskenään eikä esim lapsineen paikalla. Ei minusta ole ollenkaan tökeröä, itsekin menisin mieluusti jonkun heidän häihinsä ihan vaan sillä porukalla juhlimaan  :curtsey: Väkiluku kyllä nousee aika roimasti jos jokainen toisi myös perheensä!

 

Minäkin siis häistä sen verran puhun töissä että olisihan se tökeröä olla kutsumatta  :girl_haha: Meitä on vaan neljän hengen työporukka, mutta pomon mieskin on kuulunut joukkoon eli hänet on kyllä pakko myös kutsua, pomo kyllä jo sanoikin että lapsi jätetään ehdottomasti isovanhemmille hoitoon, eli päästiin siitä keskustelusta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon päättänyt kutsua vaan sellaiset työkaverit joiden kanssa oon muutenkin tekemisissä paljon.Yksi on paras ystäväni ja samalla kaasoni. Kaksi heistä on ystäviäni jo ammattikoulu ajoiltani.  Kolme on työpaikan kautta tullut ystävikseni. Eli kuusi ihmistä kutsun työpaikaltani häihimme. Meillä on töissä vähän reilu 20 työntekijää, jos työnjohto puolta ei lasketa. Tuntuisi tosi oudolta kutsua sellaisia työkavereita jotka työskentee eri yksikössä tai toisesta vuorosta sellaisia joiden kanssa ei oikeastaan edes työajalla tule oltua puheissa tms. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä kutsu on lähdössä ainoastaan yhdelle työkaverille ja hänen puolisolleen. Mulla on jotenkin hankala tilanne, kun työskentelen periaatteessa kahdessa eri paikassa vuorotellen, joten oikeastaan olisi kutsuttava työkavereita molemmista työpaikoista! Osa työkavereista on tullut mulle jo aika läheisiksi, mutta sitten jos alkaisin kutsua heitä tuon yhden työkaverini lisäksi tuntuisi todella vaikealle vetää raja johonkin muuhun kohti. Kaiken lisäksi olen töissä ulkomailla, joten vieraiden ei ole niin vain helppoa lähteä viettämään häitäni Suomeen.

No onneksi on vielä hetki aikaa miettiä, että kenelle kaikille kutsu lähtee. Liian kauankaan ei saisi miettiä, että nuo työkaverit pystyisivät sitten todella tulemaan häihini, ettei matkan hinta kohoaisi ihan pilviin.

 

Mies on vielä opiskelija, joten hänen kohdallaan tilanne on helppo  :girl_haha: Tosin niitä opiskelukavereita tuleekin juhliin sitten senkin edestä.

 

Muoks. Piti vielä siis sanoa, että missään nimessä en ole kutsumassa kaikkia työkavereitani häihin, sillä niin isoja häitä ei voisi kukaan kustantaa! 

Muokattu: , käyttäjä: pink_girl

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsun yhden,läheisimmän työkaverin puolisoineen sekä mahdollisesti pomon puolisoineen.Olen nämä kaikki tuntenut 10vuotta,muu työporukka on vaihtunut moneen kertaan enkä tunne niin hyvin että tahtoisin kutsua.Miehen puolelta noita työkavereita perheineen tulee sitten reilusti enempi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään