Jump to content
Naimisiin.info

Message in a bottle


Tiam

Recommended Posts

Hei!

Meriteemaa käsittelevässä topicista nousi tällainen esille, eli onko kukaan ajatellut lähettää kutsuja pullopostina? Maailmalla näyttäisi olevan paljonkin eri saitteja, mistä voi tilata esimerkiksi hääkutsut. Keskimäärin, mitä tuossa nyt selailin, valmiille pullolle kutsuineen ja koristeluineen sisällä tulisi hintaa noin 3 dollaria, tee itse -paketeissa noin 2 dollaria. Eli jos 2 dollarin mukaan menisi niin 100 vieraan kutsut tulisivat maksamaan 200d. Jaiks. Itselläni ei ole mitään käryä, paljonko perinteisemmät itse tehdyt kutsukortit maksavat, ystävällä taisi mennä 100e/100vierasta. Eli onko tuo pulloposti-ajatus ihan törkeän kallis? Yritin kyllä katsella, josko jokin taho myisi pelkkiä pulloja ja härpäkkeitä erikseen halvemmalla, mutta en vielä löytänyt... Myisiköhän mikään askarteluliike Suomessa pulloja? Itselläni olisi pikkusimpukoita, paperia ja narua saa kaupasta, hiekkaa on rannat täynnä, ja sitten vielä jos pikkusia meritähtiä tilaisi jostain. Mutta ne pullot.

Summa summarum: ajatuksia, kokemuksia?

Tässä vielä esimerkkilinkkiä: http://www.invitationinabottle.com/SearchResults.asp?Cat=20

Link to comment
Share on other sites

Aivan ihana idea!

Olen sitä mieltä, että jos löytyy joku tuollainen hieno juttu joka selkeästi erottuu perinteisestä, siihen kannattaa panostaa. Loppujen lopuksi satasen tai kahden heitto on aika pieni, jos ajatellaan normaalia hääbudjettia (eli jos on vaikka noin 8500 euron budjetti, niin se on melkein yksi ja sama meneekö rahaa 8400 euroa vai 8600 euroa). Jos budjetti ei ole ihan mielettömän tiukka, panostaisin ehdottomasti tuollaisiin kutsuihin kun idea on noin hieno ja omaperäinen. Ja tarvittaessa sitten pihistäisin jostain muusta.

Meillä meni noin 50 euroa (+postimerkit) kutsuihin, vieraita vajaa 100, kutsuja lähti noin 50.

Onko teille tulossa 100 vierasta, vai lähteekö 100 kutsua?

Link to comment
Share on other sites

Ai silleenkin voi tehdä, ettei lähetä kutsuja kaikille? Kuinka se on mahdollista? Oon aina ajatellut, että kaikille vieraille tulee lähettää kutsu. Sehän ois tietty vaihtoehto, että lähimmille lähettäis kalliimman pullovaihtoehdon ja muille perinteisen paperikutsun. Vieraita tulee joo noin sata.

Ehkä siksi tuo 200e kutsuihin tuntuu hullulta, että tähän asti olin ajatellut ettei kutsut oo ne ensimmäinen prioriteetti... Mutta näinkö tässä taas käy :D

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä toi 200 dollaria ei ole paha hinta, me tilattiin valmiit kutsut nowandforever.fi osoitteesta, ja siellä kutsut maksoi 2.70e/kpl + painatus, + koevedos jos sen halus + postitus, eli meni yli 200e, JA kutsuja oli kuitenkin vain 65kpl...

eli ihan kohtuu hintainen tuo 200 dollaria on ;)

Ja ihana idea, olisin ainakin onnesta soikeana jos saisin noin ihanan kutsun kotiini, että joku on tosissaan panostanut noin paljon! :)

Link to comment
Share on other sites

Ai silleenkin voi tehdä, ettei lähetä kutsuja kaikille? Kuinka se on mahdollista? Oon aina ajatellut, että kaikille vieraille tulee lähettää kutsu. Sehän ois tietty vaihtoehto, että lähimmille lähettäis kalliimman pullovaihtoehdon ja muille perinteisen paperikutsun. Vieraita tulee joo noin sata.

Jos on esimerkiksi perhe joka asuu samassa osoitteessa tai pariskunta tms, niin eihän kaikille lähetetä omaa kutsua, vaan lähetetään yksi kutsu per perhe/pariskunta. Meillä näköjään oli keskimäärin kaksi kutsuttua per lähetetty kutsu!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...