Sunday

Mitä kustannat kaasolle?

98 viestiä aiheessa

Meillä kaasot saivat itse päättää miten pukeutuvat ja sovittiin että he kustantavat mekkonsa itse. He kylläkin päättivät kevään aikana että pukeutuvat hääteeman värisiin mekkoihin, kylläkin erilaisiin, vaikka sanoin että jokainen päättää itse mitä ja minkäväristä pukee päällensä.

Me kustannetaan kaasoille kampaus + meikki ja rannekukat, bestmanille vuokrataan puku + viehe ja hääaamuna käydään syömässä hotellissa aamupala meidän piikkiin. Häiden jälkeen muistamme kaasoja lahjakorteilla ja bestmanille sulhanen saa keksiä jonkun lahjan, esim. perinteisen taskumatin tms.

Muokattu: , käyttäjä: pyymee

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kustansin kaasolle puvun hinnasta puolet (olisin maksanut kokonaan jos oisin itse valinnut hänen pukunsa, mutta kaaso sai päättää puvun itse, valitsin vain värin). Kustansimme myös kaason kampauksen ja meikin sekä yöpymisen juhlapaikalla. Tämän lisäksi kaaso ja bestmanit tulevat saamaan kukin vielä n. 100€ arvoisen lahjan. Meillä kaaso käytännössä järjesti koko juhlan, joten lahjomiseen on syytä... :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen sillä linjalla, että jos haluaisin kaasoilleni tietynlaiset puvut, meikit ja kampaukset, niin maksaisin ne itse. Kaasot kuitenkin saavat valita pukunsa täysin vapaasti itse, samoin meikit ja kampaukset. Ainoastaan pukujen värin olemme sopineet ja se kävi kaikille, joten en kustanna niitä. Aion osallistua matkakustannuksiin, jos kaasot joutuvat hääpalaverien vuoksi matkustelemaan. Myös ruuat ja yöpymiset aion kustantaa hääpaikkakunnalle. Matkoja tuskin, sillä ilman kaason tehtävääkin nämä tytöt olisivat paikalla vieraina.

Minusta kaason tehtävä on kunniatehtävä, enkä itsekään läheisteni kaasona haluaisi, että minulle tyrkytetään rahaa kaikesta, sillä haluan auttaa ystävänä. That's what friends are for :) Totta kai aion kiittää kaasojani ja osoittaa heille kiitokseni häiden jälkeen jollain yllätyksellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on suunnitelma, että annamme kaasolle 200 euroa rahaa seuraavin ohjein: Kaaso saa käyttää rahat häihin liittyviin kustannuksiin oman harkintansa mukaan. Suositeltavia käyttökohteita ovat esim. juhlavaatteet, meikki, kampaus tai polttarit.

Tämän 200:n lisäksi olen luvannut maksaa hänelle kukat (tulevat hiuksiin tai ranteeseen) ja 50 % mahdollisista kahvila- / ravintolapalavereista. Yritämme kyllä järjestää palaverit kotona, jottei näitä kustannuksia tulisi kummallekaan. Tarjoilut on "ilmaista" :girl_wink: järjestää kotona. Matkakustannuksia emme laske, koska sekä minä että kaasoni kuljemme HSL:n matkakortilla, kausilippu, joka on voimassa hääjärjestelyistä riippumatta. Myöskään majoituskustannuksia ei tule, kun molemmat nukkuvat kotonaan. Hääyöksi sulhasen kanssa toki menemme hotelliin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maksoimme kaasoille (kolme) puolet heidän puvuista. Oli meidän väritoiveella, mutta muuten heidän itse valitsemansa ja jää toki heille itselleen. Majoitun myös sviittiin kaasojen kanssa häitä edeltäväksi yöksi, jonka maksamme tietysti. Lounaat hääpäivänä menevät myös meidän pussista ja mahdollisesti myös kampaukset. (Menemme porukalla kampaukseen ja meikkiin hääaamuna.) Kiitoslahjaksi olen miettinyt jokaiselle vähän erilaista sisältöä, mutta kuitenkin kaikille ystävysten yhteistä laatuaikaa, herkuttelua ja hieman hemmottelu. Ainakin hienovaraiset vihjailut "tulevasta" ovat saaneet erittäin hyvän vastaanoton. :)

Muokattu: , käyttäjä: Chantelle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasoille en tule antamaan mitään pukukoodia, pääasia että jotain on päällä. Samoin hiukset ja meikki, ystäväni hoitaa minun pääni, toivottavasti myös kaasojen siinä samalla (en halua mitään nutturaa tai muuten hankalaa kampausta, joten ajan ei pitäisi olla ongelma). Meikin tekevät itse. Kukat maksan minä.

Tosin jos sattuvat löytämään jonkin väreihin natsaavat öky-kalliin mekon, voin tulla vähän hinnassa vastaan. Kaasoillani kun ei välttämättä ole kauheasti rahaa käytettävissä (ei kyllä täälläkään...). Bestmanilla on jo tumma puku, se kelpaa kun sulhasellakaan ei ole sen kummempaa päällä.

Mikäli suunniteltu pukusovitusreissu toteutuu, maksan hotellin meille. Juomat ja syömingit omakustanteisena. Bensa menee minun piikkiin kun omalla autolla ajellaan. Samoin viinanhakureissu meidän laskuun.

Kiitoslahjan annan kaikille aivan varmasti. Mitä, se on vielä auki...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä olen kovasti myös jo pohtinut miettiessäni ketä pyytäisin kaasokseni. "Pitääkö" pyytää sitä jonka kaasona olen itse ollut vai voinko pyytää sukulaista jonka tiedän suoriutuvan hommista ehkä paremmin? Taidan pyytää molemmat :) Miehen kanssa alustavasti puhuttu että bestmanille ainakin väriteemaan sopiva kravatti+kukat+ sukat ;) Ja kaasoille tilanteen mukaan ainakin mekkorahaa. Pienenpienellä budjetilla mennään joten taidetaan kattoo palkka vasta jälkikäteen panoksen mukaan :D

Muoks: Pyysin molemmat! Ja suostuivatkin!! :girl_in_love:

Muokattu: , käyttäjä: Esbes

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Minä kyllä pyydän niitä ketä haluan enkä mieti ketä pitää pyytää :)

Meillä kaasot ja bm:t saa ite valita ja myös maksaa vaatteet, meikit ja hiukset. Jos haluan niille kukat tai muuta erikoista, maksan ite. Lahjotaan häiden jälkeen, joku illanvietto ja lahjat pitää miettiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla kaasona ja morsiusneitoina omat siskot yht. 3kpl ja sulhaseni sisko. En vaatinut mitään tiettyä tyyliä vaatteiden suhteen, mutta kyllä heidän pukunsa aikalailla sopi yhteen. Sulhasella, bestmanilla ja minun

isälläni oli hopeanharmaat sävyt, mutta bestmanilla oli valmiina erilaisia pukuja yms. työnsä puolesta joten häneltä löytyi vaatteet ihan omasta takaa ja isältäkin löytyi valmiiksi lähes samaa sävyä, joten

hyvin sopivat yhteen. En olisi ruvennut vaatimaan ketään pukeutumaan tiettyihin pukuihin, ellen olisi itse ollut valmis kustantamaan myös suurinta osaa niistä.

Meikit ja kampaukset sisareni suostuivat maksamaan itse ja koska osa morsiusseurueesta oli lapsia niin ei heitä tarvitse paljon meikkailla.. Ostin sisarilleni pienet lahjat (saivat itse valita). Bestmanin lahjan jätin sulhaseni hoidettavaksi, koska kyseessä oli kumminkin hänen ystävänsä..

Kukat toki maksoimme miehille vieheet ja naisille kimput, kimput tytöt saivat pitää ominaan. Vieheistä ei tainnut paljoa olla illan jälkeen jäljellä... :D

Meillä sisareni osallistuivat suurilta osin suunnitteluun ja minä aijon osallistua myös heidän häidensä suunnitteluun, koska ollaan sovittu että ollaan toistemme kaasoja, joten tavallaan "maksan" palveluksen heille takaisin ja ilohan se on omaa siskoa auttaa. Ehkä enemmänkin kuin kaveria..

Mielestäni siinä vaiheessa kun aletaan vaatimaan tiettyjä erikoisjuttuja esim. täysin samanlaisia pukuja, kampauksia yms. on morsiusparin tultava vastaan kustannuksissa. Suunnitteluun ja häiden toteutukseen käytetty aika pitäisi mielestäni myös huomioida, jos vaatii hirmuista määrää toisen aikaa ja vaivaa niin pitäisi olla valmis myös kiittämään jollain tavalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näillä näkymin ei tarvitse maksaa mitään. Ei olla kylläkään kaason kanssa asiasta juteltu..

Luultavasti käydään samalla kampaajalla ja meikkaajalla. Ehkä maksan molempien kampaukset ja meikit, mikäli rahatilanne sen sallii.

Juhlapuvun voin maksaa, mikäli on edullinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me maksetaan kaasoille puvut ja kukkavieheet, bestmaneille puvut&vieheet ja morsiuslapsille mekot/puku&vieheet. Lisäksi kaasot ja bestmanit saavat kiitoslahjat. Kaasot saavat jokainen tyynyt joissa lukee "friends in need are friends indeed" sekä jotkut korut ja mies hommaa bestmaneille todennäköisesti taskumatit kaiverruksilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on suunnitelma, että annamme kaasolle 200 euroa rahaa seuraavin ohjein: Kaaso saa käyttää rahat häihin liittyviin kustannuksiin oman harkintansa mukaan. Suositeltavia käyttökohteita ovat esim. juhlavaatteet, meikki, kampaus tai polttarit.

Tällaisesta en olekaan kuullut aiemmin.. Mitä mieltä olette ideasta? Jos ajattelee, että meikkiin menisi 40-60e? ja kampaukseen 50-70e? ja mekkoon 50-100-150e? Voiko tässä käydä niin, ettei kaaso käytäkään rahaa mihinkään (tekee itse meikin ja kampauksen, käyttää jo olemassa olevaa mekkoa)? Eihän rahaa voi takaisinkaan pyytää. Tämä olisi tietysti helpompi kuin itse paikanpäällä maksaminen, jos asutaan esim. eri paikkakunnilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kaks kaasoa. Maksoin toiselle kampauksen ja meikin (toinen ei halunnut käydä ammattilaisella. Olisin maksanut hänenkin ehostautumisen, jos hän olisi halunnut) sekä kummallekin kukkakoristeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on sovittu että kahdelle kaasolle annamme 50e/per henki mekkorahaa, ja ylimenevän osan saavat maksaa itse, jos haluavat erikoisemmat puvut. Puvut on siis tarkoitus tilata paikasta josta saa mekkoja n. 50eurolla. Väriehdotuksia tarjosin 4 kpl:tta toiveena että päätyvät samaan väriin, mutta mallin saavat valita itse. Vieheet maksamme tietenkin myös :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekon. Hiukset ja meikinkin jos hän haluaa :)

Joutuu kuitenkin kyydittämään mua (juhlapaikalle on matkaa), joten samallahan sitä istutaan sitten kaunistautumassa.

Niin ja tietty kukat! Kimppu varmaan :

Muokattu: , käyttäjä: Annas kun

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuohon aiempaan viestiini siis lisään, että nettikauppa on Lightinthebox.com. Siellä tosiaan siis halvimmat mekot on tuota 50e luokkaa, toki postikulut tulee tähän päälle. Alla esimerkki haku. Rajatahan tuolta pystyy sitten valikoimaa oman maun mukaan, väreistä, hintaluokasta, helmanpituudesta, kaula-aukonmuodosta jne. :) ja kun mekon tiedot avaa niin sivun alareunasta löytyy kommentteja että mitä ostajat ovat olleet mekosta mieltä ja monesti kuvakin on että miten istuu "normaalin" naisen päälle :) omat kaasot olivat tästä ideasta ainakin innoissaan!

Ainiin ja tosiaan tuolta on mahdollisuus tilata vielä omilla mitoilla, jos ei vartalon muoto noihin tavallisiin kokoihin istu! Toki tästäkin tulee sitten lisähintaa :)

http://www.lightinth...d-dresses_c1773

Muokattu: , käyttäjä: mlinna

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekon,Hartiahuivin...tietysti sitten kampaaja ja meikkaus. jos vaan aikatauluumme mahtuu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kampaukset ja mekkokankaat sekä rannekukat :) Sitten muistan jokaista vielä jollain kiitoslahjalla. Osa kaasoista haluaa maksaa kuitenkin kankaatkin itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie näillä näkymin maksan kampaukset ja sellaisen strassikoristeen tukkaan. Jos jää budjetista tilaa, meillä on se niin pieni muutenkin :) Toivotaan parasta! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me maksoimme bestmanille ja kaasolle vain kukat (bestmanille viehe ja kaasolle rannekukka) ja kiitoslahjat. Molemmat saivat pukeutua haluamallaan tavalla, joten saivat valita päällensä jotain, mitä käyttävät muutenkin, emmekä osoittaneet "osta tuo" -ajatusmallilla yhtään mitään. Lisäksi minä lainasin omasta kaapistani kaasolle boleron ja bestman sai kaulaansa mieheni kravatin, joten niissä sinänsä säästivät, vaikkeivät niitä omiksi saaneetkaan.

Muuten kaaso ja bestman kulkivat hääpäivänä meidän autossamme (yölliset, juhlien ja jatkojen jälkeiset taksit hoitivat itse) ja tarjosimme kyllä aina ruuan jos olivat meillä palaveeraamassa ja jotain syötiin. Eli sinäsnä kaasolle ei suoranaisesti tullut suuria kulujakaan häidemme vuoksi, vaikka halusikin itse ostaa häihimme itselleen mekon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me maksamme toiselle kaasoista kampauksen, osan pukeutumisesta ja rannekukan. Toiselle pukeutumisesta ja rannekukan. Toki jotkin kiitoslahjatkin varmasti järkkäämme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan pähkitty asiaa näin:
Bestmanille vuokrataan puku ja maksetaan majoitus hotelliin.
Kaasoille annamme vaihtoehdot joista saavat valita: A) Mekki + kampaus tai B) hotelliyö. Tämä siksi että toinen kaasoista asuu paikkakunnalla, eikä välttämättä halua "turhaan" mennä hoteliin. Toinen kun taas tulee kauempaa niin hotelliyö on siksi vaihtoehdoissa. Ollaan vielä tutkailtu että aika lailla samoihin hintoihin pääsee, ottaa sitten kumman vaan.

Kaasoille vaatteita emme kustanna, koska puvulle emme aseta mitään vaatimuksia.
Häiden jälkeen tietysti sitten kiitos-lahjat kaikille.


ja tietysti nyt jos jotain suurta menoerää kaasoja/bestmaniä kohtaan tulee niin olemme ne valmiit kustantamaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kustannetaan kampaus pelkästään. Jos eivät halua kampaajalla käydä, niin annamme 50e esim. mekkoon tai bensoihin. Lahjat toki ostamme :) Ei minulle ole kaasona kustannettu mitään ihmeellisempiä ja en ole edes moista osannut odottaakaan. Itse olen matkani/kampaukseni/vaatteeni ja meikkini maksanut. Minulla ei kyllä ole mitään vaatimuksia vaatetuksen tai kampauksen suhteen. Majoituksen tarjoamme omassa kodissamme ensimmäiseksi yöksi. Toisen yön halusivat majoittua omakustanteisesti hääpaikalla.

 

Muoks. Eivät halunneet ottaa vastaan kampausta, eivätkä rahaa, joten panostamme lahjoihin sitten enemmän...

Muokattu: , käyttäjä: JennyH

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaaso on niin huippu että on kyllä täysin kustannusten väärti. Tähän mennessä toteutuneet tohellukset jotka olen pääosin kustantanut:

- Hääpuvun haku Tampereelta

- Suunnitteluiltamat jolloin lähinä viini virtasi (ja ehkä kaupunkiinkin päädyttiin :D)

- Helsingin häämessumatka

 

Vielä varmasti illanistujaisia askartelun parissa on tiedossa, mutta hääjuhlan aikaisia/läheisiä kustannuksia on:

- Meikki ja kampaus

- Kukkakimppu

- Kiitoslahja joka on varmaan kosmetologin lahjakortti tai vastaava

 

Kaasolla itsellään on sopivat vaatteet jo olemassa, jos ei olisi ollut niin olisin varmasti auttanut oikean mekon etsinnässä ja kustannuksissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekään emme vaadi avustajiltamme mitään tiettyä pukeutumista. Luotamme jokaisen omaan arviointikykyyn. Näin ollen, pukeutumista emme kustanna. Mutta kaasoille tulemme kustantamaan kampauksen, kukkakoristeen ranne/hiuskoristeen sekä jonkin kaasonlahjan.

Samoin sitten bestmaneille kukkavieheen(taskukukka) ja bestmanien lahjan. Olemme tässä kevään aikana järjestämässä suunnittelukokouksia ja askartelutuokioita, joissa luonnollisesti tarjoamme juotavaa ja syötävää.

Se millaisen lahjan annamme heille on vielä täysin auki. Pitää ideoita vielä keräillä... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään