roma

sulhasen hommat

67 viestiä aiheessa

Meidän häämme oli jo, ja sulhanen hoiti:

-häämatkan (Onnistui täydellisesti!)

-auttoi askartelussa (Paljon tein itse, mutta sulho tuli heti auttamaa jos vähääkää vihjasin)

-maksoi osan laskuista :girl_haha:

-Oli aina kuskina, sieti höpötyksen häistä ja stressikilarit, mietti ja pohti kanssani erinäisiä asioita.

Kaikki meni hyvin ja olin tyytyväinen! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhasen harteille on laskettu seuraavat hommat:

- hääyön viettopaikan varaus (done!)

- yhteydenotot palveluntarjoajiin, jotka on valittu yhdessä

- papin valinta & varaus (menee ensi vuodelle)

- kakkumaun valinta

Lisäksi herra avustaa lähestulkoon kaikissa valinnoissa joko hiljaisella hyväksynnällään tai esittämällä mielipiteitä mun valitsemistani lukuisista vaihtoehdoista. Lähes kaikki morsiuspuvusta ja juhlapaikasta lähtien ollaan harkittu ja valittu enemmän tai vähemmän yhteisymmärryksessä. Mä jaksan höpertää ja etsiä eri vaihtoehtoja; hänellä kuitenkin on mielipiteensä sanottavana lähes kaikkeen. Hyvin on toiminut! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen niin kovin huono päästämään mistään langoista irti. Meillä ei siis vielä ole tullut vastaan yhtään hommaa, jonka mies olisi hoitanut yksin. Eiköhän niitä kuitenkin tässä puolessatoista vuodessa tule, muuten minä tulen hulluksi :girl_impossible:

Tähän mennessä ollaan tehty päätöksiä vain isoista linjauksista ja ne toki yhdessä; mikä kirkko, mikä juhlapaikka, teemavärit, bestmanit ja kaasot.

Jatkossakin varmaan päätetään hyvin paljon yhdessä, ehkä minä teen suurimman osan työstä ennen päätöstä.

Muokattu: , käyttäjä: Kaley

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Sama juttu kun edellä, itse tehty on aina parhaiten tehty. :grin: Tähän mennessä olen keksinyt ainoastaan yhden tehtävän sulhaselle, tievarsikylttien paikalleen viemisen yhdessä bestmanin kanssa. Hääbändiä etsittiin ensin yhdessä mutta kun tajusin että itse haluan dj:n niin bändin metsästäminen jäi miehen harteille. Lopputulos: mies ei uhrannut ajatustakaan bändin järjestämiselle joten meille tulee dj. :D Lopulta ihan yhteisymmärryksessä tehty päätös kuitenkin siis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti hääyö jääköön meillä kokonaan sulhasen harteille. Ehdotin kyllä myös yllätyshäämatkan järjestämistä Egyptiin mutta ei herättänyt suurtakaan mielenkiintoa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä suunnittelu tehdään kyllä melko tasa-arvoisesti - kait. Itse sulhasena en kyllä haluaisi antaa ihan kaikkia lankoja tulevan vaimoni käsiin. Pitäähän minulla olla edes 'periaatteellinen' vaikutusmahdollisuus. Siis, että voin edes silloin tällöin tuntea voivani vaikuttaa johonkin ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi miten mies osasi yllättää, eilen kun kimmastuneena tiedustelin miksi koiria ei ollut lenkitetty, totesi mies arvokkaasti olleensa hieman kiireinen koska oli tehnyt alkoholitarjoiluilmoituksen poliisille. Tämä siis aivan oma-aloitteisesti?!? :girl_haha: Tulipa hyvä mieli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä samoin kuin minnniellä, eli yhdessä olemme tehneet päätökset, mutta sulhanen on konkreettisesti varannut esim. hääjuhlapaikan, valokuvaajan, sekä dj:n. Samoin meillä minä olen ennemmin miettinyt kutsuja, niiden tekstejä, juhlapaikan koristelua, tulevaa ohjelmaa jne. Toki näissäkin siis teemme sulhon kanssa yhteistyötä. Ehkä ehdotan sulhasta enemmän eri vaihtoehtoja, mutta yleensä sulho on samaa mieltä siitä meille sopivimmasta. Meillä on onneksi niin samanlainen maku monissa asioissa, että yhdessä ideoiminen on helppoa ja mukavaa. Hauska tuo Mimosah:n kommetti muuten. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies hoiti bändin, lisäksi hääauto on hänen hommansa. Meillä tosin autoksi tulee oma auto, miehellä on harraste-autona vanha Volvo Amazon ja se saa kunnian toimia hääautona kunhan mies saa sen laitettua kuntoon. Kuskikin on jo järjestetty.

Ihan kiitettävästi mies on myös jaksanut kierrellä kanssani askartelu-liikkeissä ja ottanut osaa suunnittelun :D

Varmasti lähempänä hääpäivää tulee lisää juttuja miehen hoidettavaksi (häät siis kesäkuun lopussa)

Itse olen vain luonteeltani sellainen, että haluan hoitaa kaiken itse, en ole vielä oikein osannut kaasoillekaan delegoida mitään hommia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies

- Varasi juhlapaikan

- Hommasi DJ:n

- Hoitaa tällä hetkellä auto asiaa

- Osallistuu mielipiteillään järjestelyihin (ruoka, teemavärit jne.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehen homma on rauhoitella minua ja karkoittaa epävarmuuteni pois.. :rolleyes:

Konkreettisia hoidettavia asioita on ja tulee olemaan varmasti enemmän minulla, mutta ei haittaa koska suunnitelmat ovat yhteisiä ja mieheni on joka tapauksessa henkisenä tukena koko ajan. Päätökset ja varaukset ollaan tehty pitkälti kahdestaan (ei siis jaeta vastuuta pelkästään toisen huoleksi), mutta ainakin papin varauksen ja raha-asioita olen jättänyt miehen hoidettavaksi. Minun yksin (no okei, kaaso auttaa) hoidettavia asioita taas ovat oman puvun hommaaminen ja koristeluiden hommaaminen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies on kyllä mukana kaikissa päätöksissä, mutta homma menee suurinpiirtein niin että minä kysyn että olisiko tällainen hyvä ja vastaus on yleensä kyllä. :) Mies hoitaa kuitenkin juomapuolen (hakee virosta) ja kakun maku valinta jää hänen harteilleen koska olen itse reissussa silloin (muuten sekin tehtäisiin yhdessä). Yritän myös saada hänet valitsemaan hääauton mutta minulla olisi jo yksi suosikki, pitää vaan saada siihen myöntävä vastaus. :girl_haha:

Edit: typo

Muokattu: , käyttäjä: -Nelly-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies on kyllä mukana kaikissa päätöksissä, mutta homma menee suurinpiirtein niin että minä kysyn että olisiko tällainen hyvä ja vastaus on yleensä kyllä. :) Mies hoitaa kuitenkin juomapuolen (hakee virosta)

Meilla menee samalla tavalla. Lahes kaikkien asioiden varaaminen ja hoitmainen taitaa olla minun harteillani jo pelkastaan siita syysta, etta haat ovat Suomessa eika mies osaa kielta. Alkot han varmaankin tulee hakemaan Virosta yhden ystavamme kanssa, mina todennakoisesti kuitenkin tilaan nekin etukateen. Mies myos aikoo miettia ja hommata jotain valaistusjuttuja juhlatilaan. ja tosiaan yhdessa tehdaan paatoksia, mutta suurin osa ideoista on ainakin tahan asti olleet minulta lahtoisin. :girl_wink:

Edit. jos meille tulisi haaauto, niin sen mies saisi valita vapaasti, mutta kun vihkiminen on juhlapaikalla, ei meille sellaista tule.

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Monta asiaa ollaan hoidettu yhdessä, mutta tottakai suurimman vastuun asioista taidan kantaa (jotenkin luonnollisesti :girl_haha: ) minä.

Sulhon kontolle on jäänyt:

- kutsukorttien pohjien askartelu

- tienvarsikyltit

- hääauton hankinta (& sen koristelu)

- oman puvun hankinta

- juomatilauksen teko (minun laskemien juttujen pohjalta!)

- jätkänkynttilöiden teko

+ jotain ihan pikkuhommia (kuten sormusten vieminen kiillotettaviksi)

Meillä kyllä sulho tekee aika paljonkin ja olisi varmaan valmis tekemään lisääkin, jos vain pyytäisin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies saisi olla niin paljon mukana suunnittelussa kuin halauisi, mutta hän ilmoitti, että mä osaan tän kaiken niin paljon paremmin, että mä saan hoitaa. Toisen teemaväriä, turkoosia, ehdotti sulho ja se kävi hienosti. Myös automiehenä saa hommata mieleisensä hääauton. Talvihäät tietty rajoittaa hieman valikoimaa. Mutta siis kaikki se, mitä mä suunnittelen, tarvitsee myös sulhasen hyväksynnän. Vaikka jääräpäinen olenkin, niin häät ovat aina yhteinen juhla, ei vain morsiammen päivä. Haluan että mies voi olla ylpeä koko hääjuhlasta kirkosta hääyöhön asti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhanen hommanut karaoken, koska hän sen halusi.. Lisäksi soitti ja varasi kirkon.. Ei hirveen aktiivisesti ole ottanut tehtäviä itselleen toteaa vain kun kysyn onko tämä hyvä, että ihan hyvä on.. Niin ja saa tehdä tienvarsi kyltit..

Muokattu: , käyttäjä: kaizu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhasta ei taida paljoakaan kiinnostaa.. lähinnä rahasta välillä kyselee. Olen koittanut välillä ihan vaan tiedoksiannon vuoksi jutella asioista, mutta vastauksena on kohteliasta hymähtelyä, kyllä-ei- vastauksia tai vastaavaa. Kerran sain ehdotuksen, että jospa sinä hoidat nämä jutut. Turhaan olen siis häneltä kysellyt hyväksyntää tai mielipiteitä? Ajattelin vaan että yleisen kiinnostuksen vuoksi hänen tulisi tietää asioista..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhanen suunnitelee kutsukortit, itseasiassa on jo suunnitellut ja alkanut niitä jo tekemään. :) Tämä oli kyllä positiivinen yllätys, sillä itse en ole yhtään arkastelu ihmisiä. Mies hoitaa myös kyydit ja kuskin, tämäkin jo hyvin hoidettu ! ;) Ja tottakai puvun mietti itse ja kuinkas sattuikaan, hyvin se osas sen valita, vaikkein ollu makutuomarina. :> Saa myös miettiä oman sukunsa pöytäjärjestyksen eli kuka missäkin istuu. Kyllähän tuo tuleva mies on ollu jo paljon tukena häävalmisteluissa, vaikka kyllä mä yksinkin oon miettiny ja suunnittelen paljon asioita. Niin ja tietysti hääbudjetti mietittiin yhdessä ja on tuo mies jo vuodenpäivät säästäny rahaa häihin eli siinäkin jo yksi asia lisättäväksi. ;) Kyllä mä uskallan jo tässä vaiheessa todeta, että jos mulla ei ois noin rauhallista ja mielikuvituksellista miestä, nii olis jo varmaan pieni stressi tullut, koska kyllä häissä on iso suunnitelu ja mielestäni on kyllä todella tärkeää, että mies on mukana siinä jonkin verran. Toki onneksi on ihanat kaasot, jotka ovat lupautuneet auttamaan, mutta silti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhasta ei taida paljoakaan kiinnostaa.. lähinnä rahasta välillä kyselee. Olen koittanut välillä ihan vaan tiedoksiannon vuoksi jutella asioista, mutta vastauksena on kohteliasta hymähtelyä, kyllä-ei- vastauksia tai vastaavaa. Kerran sain ehdotuksen, että jospa sinä hoidat nämä jutut. Turhaan olen siis häneltä kysellyt hyväksyntää tai mielipiteitä? Ajattelin vaan että yleisen kiinnostuksen vuoksi hänen tulisi tietää asioista..

Kannattaa varmaan kysyä siltä ukoltas että kiinnostaako se naimisiinmeno ylipäätään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä valtaosan asioista hoidan minä. Haluan tietää missä mennään ja muutenkin olen enempi toiminnan ihminen kuin sulho. Hän kun on vähän sellanen hidas hämäläinen... :girl_haha: Kaikessa suunnittelussa hän on kyllä mukana ja kovasti innoissaan sekä auttaa mm. askartelussa heti, kun pyydän. Varsinaisesti hänen tehtäväkseen jää tienvarsikyltit ja häämatkajärjestelyt. Matkan kohde ja ajankohta noin suurinpiirtein mietittiin yhdessä, mutta lopun hän saa hoitaa itse. Tästä erityisesti hän innostui kovasti. Lisäksi hän on varannut kaasojen, bestmanien ja kauempaa saapuvien ystävien majoitustilat. Koristeita on valittu ja ostettu yhdessä ja juomat mennään hakemaan yhdessä Virosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhasta ei taida paljoakaan kiinnostaa.. lähinnä rahasta välillä kyselee. Olen koittanut välillä ihan vaan tiedoksiannon vuoksi jutella asioista, mutta vastauksena on kohteliasta hymähtelyä, kyllä-ei- vastauksia tai vastaavaa. Kerran sain ehdotuksen, että jospa sinä hoidat nämä jutut. Turhaan olen siis häneltä kysellyt hyväksyntää tai mielipiteitä? Ajattelin vaan että yleisen kiinnostuksen vuoksi hänen tulisi tietää asioista..

Kannattaa varmaan kysyä siltä ukoltas että kiinnostaako se naimisiinmeno ylipäätään..

Tää komppailee. Onko hän oma-aloitteisesti kysynyt yhtään mistään tai esittänyt mitään toiveita? Muusta kuin rahanmenosta?

Mitä ketjun kysymykseen tulee, sulhasella ei ole mitään omia hommia, kuten ei morsiamellakaan ole mitään omia hommia. (Ehkä on syytä mainita, että meille ei tule kaasoja eikä bestmaneja.) Kyseessä on meidän molempien suuri päivä ja me ollaan tehty tähän mennessä sen jokikinen päätös ja asia yhdessä. Yhteydenottoihin voi tietysti laittaa vain yhden säpön tai puhelinnumeron, mutta yhdessä me ollaan nekin niin kirjoitettu kuin luettu.

Aina, kun mä surffailen täällä tai luen häälehteä tai jään kaupassa katselemaan jotain, hän tulee viereen katsomaan. Kun me katseltiin hääkutsuja, hän valikoi ne, mistä hän piti, ja mä valikoin niistä sitten ne, joista mä pidin, ja niistä tilattiin näytteet. Myönnettäköön, että multa pulpahtelee sekalaisia ideoita esimerkiksi pöytien nimeämisestä ja mä olen jo ehtinyt ajatella sellaista asiaa, kuin pöytien koristelu, mutta hän toisaalta tuo siihen kaikkeen jatkuvasti mielipiteensä, että meneekö se yli, ali vai onko sopivasti. Mies on meistä se tietokoneorientoituneempi ja mä taas pidän enemmän kirjoittamisesta. Niinpä ukko kirjoittaa puhtaaksi exceliin asioita ja mä kirjoitan wordiin.

Erilaisuudet täydentävät toisiaan, kuten hyvässä parisuhteessa mun nähdäkseni pitääkin :girl_smile: Mä en kestäis yhtään, jos toi haluaisi tai edes antaisi mun päättää ja tehdä kaiken. Tähän astisilla spontaaneilla ideoilla olis kyllä muuten tullut aikamoinen kaaos jo :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä menee pääosin niin, että minä suunnittelen ja haaveilen päässäni, kerron miehelle joka joko suostuu tai palauttaa mut maanpinnalle. :P On se muutaman oman ehdotuksensa antanut ja päätti kirkon, sen missä ripille pääsi. Mutta itse päätökset (varaukset, sopparit yms. viralliset) tehdään loppupeleissä yhdessä! Tai ei ihan kaikki tietenkään, itse päätän hääpukuni, jonka sulho näkee vasta kirkossa.

Me myös jaettiin juhlapaikan tuolimäärä suurinpiirtein fifty-fifty ja molemmat saa omin avuin täyttää osansa vieraslistasta. Tai siis minä ja anoppi. :rolleyes: Miehellä on valtava suku ja jostain on karsittava, eikä mies itse osaa rajanvetoa tehdä... Minulla mahtuu sopivasti suku+läheisimmät ystävät sovittuun vierasmäärään ja olen oikeastaan todella onnellinen ettei tarvitse ottaa osaa miehen (tulevaan) sukusotaan ....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häihin on vielä aikaa mutta tässä vaiheessa ollaan jo päätetty että sulhanen hommaa hääauton ;) Sulho on onneksi kiinnostunut häistä muutenkin, ihan ollaan yhdessä alusta asti mietitty ja suunniteltu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhdessä puuhaillaan kaikkea, mutta sulhasen ikiomana hommanaan on järkätä häämatka. Itse en ole koskaan matkustanut ulkomaille, joten olen aivan pihalla ja kauhuissani kaikesta asiaan liittyvään järjesteltävästä. Joten sulhanen puuhailee ja kohde pysyy salaisuutena lähtöön asti. Ainut toivomus minulla on, että matkalle päästään heti häistä seuraavana tai sitä seuraavana päivänä :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään