Jump to content
Naimisiin.info

photobooth rekvisiitta


roma

Recommended Posts

onko kukaan tehnyt itse tehnyt photobooth rekvisiittaa? kannattaako edes? miten kannattaa tikku kiinnittää? miten viiksistä/huulista/laseista saa niin tukevia, että tikut saa kiinni?

paljon kysymyksiä.. :) jakakaa tietoutta.

Link to comment
Share on other sites

Minä väsäsin tikkuviiksiä ja -piippuja, viiksissä käytin pääosin näitä kaavoja, piipun taisin löytää jostain muualta (luultavasti matkin joltain Etsy-myyjältä). Lasejakin oli tarkoitus tehdä mutta siinä törmäsin juuri tuohon tukevuusongelmaan enkä ehtinyt sitä enää ennen häitä ratkaisemaan, joten jäivät odottamaan seuraavia bileitä.

Viiksien kohdalla toimi hyvin Tiimarin ohuempi askarteluhuopa kartongilla vahvistettuna, leikkasin siis jokaista viiksiparia kohden kaksi huopakappaletta ja niiden väliin hieman huopaviiksiä pienemmän tukikartongin. Liimana käytin siveltimellä kartongille sudittua Erikeeperiä, sillä sain vartena toimineen grillitikunkin pysymään ihan mukavasti huopa- ja kartonkikerrosten välissä.

Jos olisin käyttänyt paksumpaa huopaa olisi kartongin varmaan voinut jättää välistä kokonaan pois, mutta toisaalta ohut huopa oli helppoa leikata ja liiman annostelu kartonkiin oli huomattavasti helpompaa kuin suoraan huovalle. Huopaan kun tuntui uppoavan liimaa ihan törkeästi, ja liima sitten painui koko huovan läpi pinnalle asti.

Viikset ja piiput tulivat valmiiksi kohtuullisen pienellä vaivalla, mutta jos alkaisin laskemaan kustannuksia en tiedä kuinka paljon itse tehdessä oikeasti tuli säästäneeksi. Toisaalta itse väsäillessä saa juuri sellaisia kuin sattuu tulemaan! :D

Link to comment
Share on other sites

Hei hyvä aihe! Me just joku päivä puhuttiin, että photobooth olisi hauska jossain muodossa toteuttaa. Mietin rekvisiitaksi just noita viiksiä, huulia ym. Mutta lisäksi vois olla kehyksiä ja puhekuplia tai sitten liitutaulu, johon vois sitten kirjoittaa kuka mitäkin terveisiä.

Mutta askarteluvinkkejä otetaan innolla vastaan! Tuo huopaidea oli hyvä, eipä olis ittelle tullut edes mieleen, kiitos!

Link to comment
Share on other sites

joo lisää ideoita tästä!! meilläkin löytyy kehyksiä ja liitutaulu omasta takaa, mutta mielikuvitus loppuu kun pitäis alkaa itse väsäämään.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee ehdottomasti photobooth, aivan ihana idea.

Alustavasti ajateltu juurikin kasoittain erilaisia viiksia, silmälaseja ja muuta kivaa.

Ajattelin myös tuota kapalevystä leikkaamista ja liimaamista, niin tulisi tukevat..

Itse tykkään myös, että vieraille olisi liitutaulut, joihin vieraat voivat kirjoittaa hääparille terveiset.

Varmaankin pyydetään jos joku kaasoista/bestmaneista hoitaisi photoboothin kuvauksen, jottei vieraiden tarvitse itse säheltää kameran kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Heräsin photobooth-ideaan vähän myöhässä, mutta nyt viikon sisällä olen jo keräillyt jos jonkinmoista kamaa, kaikkien kavereiden kaapit on pengottu ja kirppislöytöjä tehty: peruukkeja, pahvihattuja, soittimia, kehyksiä, mummoni hattuja jne jne

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kannattaa miettiä myös millä taustalla ne otetaan. yksissä häissä, missä olin niin kuvat otettiin punertavan tiiliseinän edessä. OLI MAKEE!

Link to comment
Share on other sites

post-30907-1323424414,362_thumb.jpg

Tällaisia viiksiä meillä oli, vieraat ottivat kuvia ihan omatoimisesti. Viiksimalleja oli puolenkymmentä erilaista, jokaiseen pöytään jaettiin kahdet viikset ja yksi piippu. Knallin sai vain morsiuspari. Erillistä photobooth -tilaa meillä ei ollut, pienissä häissä olisi tuntunut vähän turhalta ja pöydissä viiksistä tuntui riittävän riemua muutenkin kuin kuvatessa. Piipuista muun muassa saatiin pulisongit, Leningrad Cowboys -otsatukka ja paljon muuta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kirpputorit on tosi käteviä! Siellä on niin paljon kaikkea pukuleikkeihin sopivaa tosi halvalla. Ite vasta oon vähän vilkuillu mutta jo nyt on tullut paljon löytöjä ja syntynyt ideoita. :)

Link to comment
Share on other sites

Tämä nyt vähän sivuaa varsinaisesti tuota photobooth-ajatusta, mutta me tehtiin tuollainen photowall, mihin vieraat sitten onnittelujen jälkeen astelivat matkalla juhlasaliin. Kuvaajalle oli viritetty valot valmiiksi ja näin saatiin kaikista vieraista kuva (lankomies tyttärensä kanssa) ja jotkut tosiaan sitten revittelivätkin oikein kunnolla :) . Tässä on nyt yksi kuva siitä ja vieraille kiitoskorttien ohella menee sitten oma kuva ja ihan kiva että päivämäärä jää tuohon kuvaan muistoksi. Mun mielestä toimi kivasti ja itse yrittänyt sitten myydä tuota ideaa myös muille. Kovin iso ainakaan tuo mun tausta ei oo, mutta otettiin siinä sitten parhaillaan joitain yhdeksän hengen poseja illan aikana :D .

Link to comment
Share on other sites

Tämä nyt vähän sivuaa varsinaisesti tuota photobooth-ajatusta, mutta me tehtiin tuollainen photowall, mihin vieraat sitten onnittelujen jälkeen astelivat matkalla juhlasaliin. Kuvaajalle oli viritetty valot valmiiksi ja näin saatiin kaikista vieraista kuva (lankomies tyttärensä kanssa) ja jotkut tosiaan sitten revittelivätkin oikein kunnolla :) . Tässä on nyt yksi kuva siitä ja vieraille kiitoskorttien ohella menee sitten oma kuva ja ihan kiva että päivämäärä jää tuohon kuvaan muistoksi. Mun mielestä toimi kivasti ja itse yrittänyt sitten myydä tuota ideaa myös muille. Kovin iso ainakaan tuo mun tausta ei oo, mutta otettiin siinä sitten parhaillaan joitain yhdeksän hengen poseja illan aikana :D .

Aivan superihana idea!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

JS Disain: Miten teitte tuon taustan? Ihan tulostelitte vai painatitte? Näyttää hyvältä! Olin ajatellut myös taustaa, mutta erilaista tuo päivämäärä olis kiva kyllä saada siihen jotenkin mahtumaan.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on valmiina tuollainen levy, johon sitten tarvittaessa teipataan vaan uutta taustaa päälle. Tai siis vanha poistetaan ja uusi tilalle, mutta ajatus varmaan selkesi. Olen käyttänyt tuota aika monessa tapahtumassa leffan ensi-illasta näihin hääjuttuihin ja jossain opiskelijabileissä on myös ollu photowall-ajatuksella esillä. Hyviä kuvia siinä edessä saa ja ainakin itselle kyllä erittäin kiva muisto, kun sai ystäviä ikuistettua siinä ja se päivämäärä tulee samalla ikuistettua.

Link to comment
Share on other sites

Kokeilin itse tehdä rekvisiittaa valokuvausnurkkausta varten.

Tarvikkeet:

- mustaa kartonkia

- pitkiä puisia grillivartaita

- sakset

- viiksimalleja, joita otin täältä ja inannan jo mainitsemasta linkistä (tässä myös linkki huulille ja muulle rekvisiitalle)

- kuumaliimapistooli (ei maksa paljon)

viikset+valmiit.JPG

Rekvisiitan tekeminen on niin helppoa, että kannattaa kokeilla itse!

Tein viikset kartongista, joka materiaalina toimii hyvin. Ei tarvitse vahvistaa. Kokeilin myös paksua huopaa, mutta en saanut niistä yhtä siistiä tulosta aikaiseksi vaikkakin käytössä oli askarteluveitsi. Kaikki materiiali löytyi kotoa, joten kustannukset oli niin sanotusti "ilmaiset". Arviolta materiaaleihin meni alle 5 €.

Löysin kaapista valkoista maalia, jolla maalasin grillivartaat. Laitoin teräviin grillivartaan päihin punaiset puuhelmet koristukseksi. Jos haluaa tehdä Photo Boothiin kyltin niin täältä kautta löydät linkin printattavaan versioon.

Toivottavasti tästä oli jollekulle hyötyä ja iloa!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sinun ikuisesti....mistä ostit helmet grillivartaiden päihin? Täytyypä kokeilla maalata vartaat pinkeiksi :girl_in_love:

Muokattu: , käyttäjä: Prinsessahäät2013
Link to comment
Share on other sites

Tämä nyt vähän sivuaa varsinaisesti tuota photobooth-ajatusta, mutta me tehtiin tuollainen photowall, mihin vieraat sitten onnittelujen jälkeen astelivat matkalla juhlasaliin. Kuvaajalle oli viritetty valot valmiiksi ja näin saatiin kaikista vieraista kuva (lankomies tyttärensä kanssa) ja jotkut tosiaan sitten revittelivätkin oikein kunnolla :) . Tässä on nyt yksi kuva siitä ja vieraille kiitoskorttien ohella menee sitten oma kuva ja ihan kiva että päivämäärä jää tuohon kuvaan muistoksi. Mun mielestä toimi kivasti ja itse yrittänyt sitten myydä tuota ideaa myös muille. Kovin iso ainakaan tuo mun tausta ei oo, mutta otettiin siinä sitten parhaillaan joitain yhdeksän hengen poseja illan aikana :D .

Mistä sait tuon taustan? En siis tarkoita itse levyä, josta jo mainitsit, vaan tuota taustan kuviointia/tekstiä, miten se on tehty? Tilasitteko jostain teitä varten kuvioitua kangasta/tapettia?

Link to comment
Share on other sites

^ Kiitos, JS Disain! Täytyypä katsoa, ehtisikö jotain vastaavaa vielä ennen syksyä. Tosin yhdellä tuttavalla on pieni painotalofirma, häneltä voisi kysyä. Olimme alunperin ajatelleet, että sulhanen näkertää kuvaustaustan, johon ripustetaan kangasverho. Mutta ehkä hän saakin nikkaroida vain tuollaisen levyn, johon tulisi päivämäärä - tuo nimittäin näytti tosi tyylikkäältä, Ihan kuin jonkun elokuvan ensi-illassa tai jossain muussa tapahtumassa. :) Ja on tosiaan kiva, kun kuvasta näkee päivämäärän.

Link to comment
Share on other sites

Eipä mitn :) Saa ottaa yhteyttäkin jos tarttette apua sen taustan suunnittelussa. Itse asun myös Turussa ja noita taustoja tulee jonkun verran aina vekslailtua. Tuosta leffataustasta vielä sen verran että tuokin lähti sellaisesta liikkeelle että tein tuon alunperin turkulaisten lumilautailijoiden leffan ensi-iltaan ja sitten lennosta keksin oman hääpäivän lähestyessä että tuotahan voi vielä hyödyntää häissäkin. Vieraat kehuivat kovasti ja tykkäsivät kuvista. Vielä kun kunnon laitteilla ikuistetaan vieraat taustan edessä niin tulee ihan eri näköiset kuvat. Kyllä moni kävi omallakin kameralla taustalla kuvaamassa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...