Guest Helmikuu-12

Sormuksen luovuttaminen kirkossa

15 viestiä aiheessa

Minua askarruttaa kuka luovuttaa sormukset kirkossa-onko kaason ja bestmanin homma vai käykö muutkin ihmiset siihen hommaan..?

Entä jos sulhanen ja morsian luovuttavat toisillensa sormukset..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yleensa on tapana, etta bestman luovuttaa sormukset :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä on varmaankin aika seksististä.

Tehkää mikä teistä tuntuu hyvältä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee sormuspoika. Siskon poikani (5v) luovuttaa sormukset sen ajan tullessa. Tämä on mielestäni tosi hellyyttävää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä on varmaankin aika seksististä.

No mutta voi tehda ihan kuten haluaa ;) Yleensa vain on ollut niin, etta kaaso pitaa morisamen kimppua ja bestman pitaa huolta sormuksista. Minusta on selvaa, etta nykyaan morsiuspari voi tehda kuten haluaa, mutta aloittaja halusi kuulla miten yleensa toimitaan.

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä bestman luovutti sormuksen papille. Mikä mun mielestä taitaa olla se yleisin tapa, jos siis bestman on :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä pappi sanoi, että bestmanin kuuluu antaa sormukset sulhaselle ja sulhanen antaa ne papille :huh: . Näin myös tehtiin. En tosin tiedä perusteluja, mutta pappi vaikutti määrätietoiselta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee sulhanen itse kaivamaan mun sormuksen omasta taskustaan ja ojentaa papille, sillä miehellä ei ole bestmania eikä mulla kaasoa. Tuskin mitään "kuuluu" tehdä, teette niin kuin itsestä tuntuu parhaalta.

Muokattu: , käyttäjä: miomao

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olisi ajatuksena tai siis mulla :girl_haha: että bestman luovuttaa sormuksen. Toivottavasti ei hukkaa sitä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä pelkään kans et joku hukkaa ne sormukset. Jos vaikka joku ihana, suloinen lapsi tois ne meille. Mut se ihminen joka antaa sormukset sille lapselle, hän voi myös hukata ne? :D Tai jos bestman unohtaa ne johonki?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua pelottaa ihan sikana, että bestman hukkaa sormukseni, tai unohtaa sen ennen kirkkoon lähtöä.

Muokattu: , käyttäjä: Rouvaksi_2015

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen pienenä morsiusneitona (6v?) käynyt viemässä sormuksen(/t) alttarille. Sormus oli muistaakseni pienessä korissa, jonka kannoimme kirkkoon morsiusparin edellä kulkiessamme. Taisi siinä jotain lapsista aiheutuvaa luonnollista hidastelua/töpeksimistä tapahtua :D mutta sormeen se sormus päätyi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään