Jump to content
Naimisiin.info

Sulhasella ja bestmanilla samanlainen puku?


nightatvogue

Recommended Posts

  • 1 month later...

Mietin ihan samaa, kun periaatteessa etiketin mukaan kai sulhasella, bestmanilla ja iseillä pitäisi olla yhtenäiset asut. Meillä sulhaselle vuokrataan saketti, ja on täysin poissuljettua että isejä puettaisiin saketteihin, vaan isät pukeutuvat tummiin pukuihin. Kysymys kuuluu siis että miten tällaisessa tilanteessa bestamanin tulisi pukeutua?? Olisikohan ok jos bestmanilla olisi tumma puku, mutta liivi + plastron kuten sulhasella??

Link to comment
Share on other sites

No tumma puku + liivi + plastron ei kyllä sovi yhteen sitten ollenkaan. Sehän on ihan itestä kiinni miten haluaa, eihän tuo pukeutumisasia ole mihkään kiveen hakattu asia.

Meille tulee bestmanille saketti kuten myös mulle, mutta viime kesänä oltiin häissä missä sulholla saketti ja bestmaneilla (2kpl) oli tummat puvut eikä ne sieltä silmään pistäny.

Tehkää niin kuin itsestä parhaalta tuntuu, tuo asia on kuitenkin ehkä vähiten tärkeimpiä asioita kokonaisuuden kannalta.

Mutta siihen tummaan pukuun ei mitään plastroneja työnnetä..

Link to comment
Share on other sites

07072012, miksi ei sopisi? Olen myynyt työkseni pukuja ja ihan sulhasille ostetaan paljon yhdistelmää tumma puku+liivi+plastron (ja lähinnä siis se dumbo-mallinen plastron, ei se leveä perinteisempi), toki riippuu ihan siitä liivistä ja plastronista että miten sopii. Ja onhan tuo myös makuasia, mutta kyllä ne yhteen sopii. Ja toki jos se plastron tumman puvun kanssa häiritsee, niin liiviinkin voi yhdistää solmion. Ja takuulla on tyylikäs. :)

Link to comment
Share on other sites

Mäkään en nyt ymmärrää et miksei vois olla tummapuku+liivi+plastron :o Mä oon luullut sen olevan ihan yleinen juttu,et on tollanen yhdistelmä..

Mun sulhollani on tummapuku (mut ei ole ihan perinteinen, vaan halusi että siinä pitää olla "joku juttu" ) ja sit on liivi ja en kyllä enää muista että valkkasiko hän siihen solmion vai blastronin vai minkä..mut joka tapauksessa se mitä valkkasi näytti pirun hyvältä! tai sit se oli vaan se mun mies joka näytti pirun hyvältä ;)

Me ei olla mietitty ollenkaan tota isien pukeutumista, vaan on ajateltu että kyllähän he kai osaavat itse pukeutua tyylikkäästi. Tulevan anoppini pukeutuminen määrää pitkälti appiukon pukeutumista..tiedän että anoppi ei suostu laittamaan itselleen esim.punaista iltapuku tms ja miehelle vihreetä solmioo.. vaan ne tulee oleen toisiinsa sopivat, aivan varmasti. Ja tiedän että anoppini tulee pukeutumaan turkoosiin asuun, joten luulen että appiukolle tulee turkoosia solmiota ja taskuliinaa. Ja sehän sopii meille kun turkoosi on meidän teemaväreistä yksi.

Bestmaneille (2kpl) meillä tulee joko turkoosi solmio ja taskuliina tai turkoosit kauluspaidat. Tällä hetkellä olemme kallistumassa enemmän kauluspaitoihin. Ja sulholla itsellään on vaaleaa kultaa. Mutta bestmanien pukeutuminen haluttiin niin että se sopii hyvin yhteen kaason pukeutumisen kanssa ja kaasolle olemme hankkineet turkoosin juhlamekon.

Näin siis meillä :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Printsessa

Siis todellakin on täysin yleistä ja suositeltavaa, että bestamanilla on musta puku ja sulhasen kanssa mätsäävät liivi ja plastron. Sulhanen saa loistaa shaketissaan, mutta silti myös bestman erottuu joukosta. Melkein kaikissa häissä näin on ollut eikä todellakaan ole kuulunut kommenttia etteikö muka sopisi. Näin myös me aiomme tehdä. Tietty niillä, joilla on varaa kustantaa shaketit ja kaasojen puvut yms on helppo vaatia tollaista, itse en voisi bestmania ainakaan käskeä maksaa sellaisesta.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Meillä ollaan ajateltu valkoista/vaaleaa pukua miehelle. Mun puku tulee olemaan vaalea kulta/valkoinen eikä me haluta perinteisiä (valkoinen mulle, musta meihelle) pukuja. Eli tulisiko tässä tapauksessa bestmanilla olla myös vaalea puku vai käykö harmaa tai vastaava? Kaasoille tulee valkoista/kultaa/beigeä ja jottain semmosta. Isälleni siis varmaan sitten kullan väriste krakaa ja taskuliinaa? Oon ihan pikkusen pihalla näistä :D HELP.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meillä päin on pienoinen ongelma tuossa isien pukeutumisessa (sulhon puolelta ei niinkään mutta morsiammen isä, huoh!). Tosiaan morsiammen isällä on ainoastaan yksi puku (joka hänen mielestään menee joka juhlissa, jopa taisi mennä omissa häissä), ja kun se puku ei ole nähnytkään tummaa!! Puku on sellainen vaalea beigen sävyinen, jossa hieman harmaata sävyä seassa. Ja minähän itse haluan että isälläni on mitään muuta kuin tumma puku päällä.

Miten voin hänelle ilmaista asiani hienovaraisesti? Meillä ei kuitenkaan niin hirveän lämpimät välit koskaan ole ollut.

HUOKAISU!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...