Guest Bride2be2012

Halo-sormukset

26 viestiä aiheessa

Minulla olisi hakusessa Halo-sormus, eli kunnon blingiä sormeen:D

Ideoita ja kuvia otetaan vastaan:) Suomessä nämä ei taida olla kauhean yleisiä, joten kultaseppä- suosituksia tai tämän tyyppisiä sormuksia myyviä kauppoja etsinnässä myös!

Ja kiven/kivien ei tarvitse mulle olla Timantteja (Tulee aika kalliiksi) Joten luovia ratkaisuja hakusessa:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halo malli oli yksi mitä itse harkitsin. Otin yhteyttä seppäänkin jo mutta päädyin sitten hieman selkeämpään malliin. Ehdottomasti kannattaa harkita safiireja! Timanttiin harvalla tuollaisessa mallissa nyt onkaan varaa, iso kivihän siihen vaaditaan. Katen ja Dianan tyyliin voi harkita sinistä safiiria tai sitten esimerkiksi sellainen vaalea shampange gold on kanssa hieno väri. Safiirit maksaa värin, mallin ja koon mukaan joten itse asiassa edellä mainitut kuuluisa (liian) tumma sinisafiiri ja haalea shampanjakulta ei ole niitä arvostetuimpia värejä vaikkakin mun mielestä tosi kauniita :) Kalleimpia safiireja on kuitenkin vaaleammat sinisafiirit sekä vaaleanpunapersikkainen padparadscha, näissä voidaan ohittaa timanttien arvokin kun leikkaus ja väri osuu oikeaan joten safiirejakin on kaikenhintaisia. Itse suosin käsittelemättömiä sekä ei-lämpökäsiteltyjä luonnonsafiireja. Jälkimmäisiä löytyy harvemmin mutta itse vihkiini löysin onneksi sellaisen eikä hennosti lämpökäsitelty safiiri ole ollenkaan paheksuttu valinta :) Halo-sormukset on kuitenkin aika hinnakkaita tehdä, tietenkin riippuu haetko timantteja siihen ympärille ja runkoon vai et, mutta hinnakas on kuulemma myös työltään. Itse kyselin timanteilla ja useita tuhansia olisi ilmeisesti maksanut.

Tässä nyt muutamia kuvia, toivottavasti eivät ole liian isoja!

Sapphire+Micropave+Halo+Ring.jpg

gr5899-pink-sapphire-rings-gold.jpg

il_fullxfull.297117636.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysitkö itsellesi sormuksen ja jos niin, niin minkälaiseen päädyit? Mulle on tulossa tällainen sormus, on juuri parhaillaan teetettävänä, eikä millään malttais odottaa, että sais sen jo sormeen ja yleensäkin nähtäväksi! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja hei tohon hinta-asiaan, kannattaa kyselle teetettäessä monesta paikkaa arviota. Meillä arviot vaihteli 400-2500€!! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tähän uppausta :) Keksin juuri, että halo on mun unelmien sormus eli tietoa hinnoista /kultasepistä kaipaan... Ja kuvia tietty ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee halo-sormus. Saan tänän toisen sepän hinta-arvion, ensimmäisen sepän arvio oli minusta todella suolainen ottaen huomioon, että minulla on jo olemassa halon keskikivi. Rungosta tulee puoliallianssi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko morsioilla kuvia omista halo-sormuksistaan? Täällä kiperä mietintä vihkin suhteen menossa... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja minä puolestani olisin äärimmäisen innokas näkemään, millaiseen yhdistelmään halon kanssa olette päätyneet, sellainen kun yksistään on jo niin näyttävä. Haaveilen minäkin kunnon blingbling vihkistä, mutta sitä jo pullollaan oleva kihla tarjoilee pieniä haasteita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voin laittaa kuvan kunhan saan sormuksen. Yhdistelmää ei varmaankaan tule, mutta jos tulee, niin samanlevyinen puoliallianssi rinnalle. 

 

Ja minulle siis tulee 0,28 ct keskikivi, pikkutimsut ovat 0,02 ct:n kokoisia ja niitä on nyt laskettu käytettävän noin 25 kpl.

Muokattu: , käyttäjä: Mumm

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voin laittaa kuvan kunhan saan sormuksen. Yhdistelmää ei varmaankaan tule, mutta jos tulee, niin samanlevyinen puoliallianssi rinnalle. 

 

Ja minulle siis tulee 0,28 ct keskikivi, pikkutimsut ovat 0,02 ct:n kokoisia ja niitä on nyt laskettu käytettävän noin 25 kpl.

Kiitos, se olisi mahtavaa! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullakin kiinnostaa kuva! Itselle on tulossa 0,31ct princess hiottu keskikivi ja 0,22ct edestä pikkukiviä. Paljonko sormuksellesi tulee hintaa? Missä teetät sormuksen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sormukseni kokonaisarvoa on vähän vaikea arvioida, sillä minulla on jo valmiina keskikivi ja 18 ct valkokultaa (nelisen grammaa). Arvio lisäkullasta, pikkutimanteista (w/vs) ja työstä on 1400-1500 euroa. Tekijä on Mika Mäkinen Turusta. Suosittelen. Hän on tehnyt minulle edellisen vihkin ja erään toisen timanttisormuksen ja jälki on todella hyvää. Olen itse todella tarkka muun muassa istutuksista ja Mika ymmärsi ajatukseni täydellisesti. Toivotaan, että nyt käy yhtä hyvin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä tekijän kuva sormuksestani. Saan sen tällä viikolla. Tykkään itse todella paljon. Ehkä pienemmät reunakivet olisivat olleet sirommat, mutta toisaalta tykkään tuollaisesta vähän jykevämmästä. Ja luulen, että sormus näyttää sirommalta sormess

Muokattu: , käyttäjä: Mumm

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaunis lopputulos Mumm, jään odottamaan  vielä poseerauskuvia sormessa!  :girl_cleanglasses:  Onko keskikivesi sukukalleus vai päädyitkö hankkimaan sen varta vasten muualta muista syistä? Vaikka runko olisikin vähän toivomaasi vankempi, niin se on toisaalta kestävyyden kannalta hyväksi, on sitten ainakin vähän varaa vuosikymmenien saatossa kulua. Kulta materiaalina kuitenkin pikkuhiljaa hioutuu. Mallikin kun on sellainen, että ties vaikka siitä tulisi jälkipolville arvokas muisto joka on käyttökelpoinen vielä muutaman sadan vuoden kuluttua. Nimimerkillä saman asian kanssa painiskellut.  :girl_smile:

 

Janique, oliko sulla kuvaa kihlastasi täällä? Minkälaista haloa olit miettinyt? //edit:  Eikun löytyihän se Janiquen kihla tuolta sormusketjusta ja kaunis onkin. Mun mielestä ton kanssa käy mikä vaan isompikivinen halomalli! Ihan naftisti kihlan kanssa yhteen istuvaahan siitä ei saa, mutta mä olen ainakin enemmän niiden ei niin yhteensovitettujen sormusyhdistelmien ystävä. Ei muuta kun budjetinpäätös ja suunnittelemaan, sulla olikin jo niitä vinkkejä luotettavista nettikaupoista, halomallit on niin suosittuja jenkeissä että korkeintaan iskee ehkä valinnanvaikeus..  :girl_sigh:

Muokattu: , käyttäjä: wedsy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos, wedsy. Laitan toki sormiposeerauskuvankin. :D

 

Kivi oli valmiina vanhassa solitairessa, mitä en käyttänyt. Koska en juuri pidä koruja, luulen, että sormus olisi jäänyt laatikonpohjalle, joten päätin hyödyntää kiven. Ei siis ole mikään sukukalleus eikä muutenkaan ollut muitä syitä oman kiven käytölle. Runkohan on vain pari milliä leveä, joten on varmasti siro käytössä. Kestävyyttä ja käytettävyyttä hainkin koska päivittäisissä puuhissa on mukana viisivuotias.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos haluatte tilata netistä (mikä nykyään on kyllä ihan turvallista) niin voin suositella jamesallen.com sormuksia, siellä on tosi upeita halo-sormuksia ja timantit tulee GIA-todistuksella. En osaa sanoa paljonko tullimaksuista/veroista tulee lisää hintaa mutta mielestäni silti huomattavasti edullisempaa kuin Suomen liikkeissä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaisen sormuksen löysin sattumalta itselleni. Tarkoitus oli mennä vain katsastamaan valikoimia. Oli pakko ostaa, vaikka häihin on vielä aikaa... :)

 

http://aijaa.com/7L0vDf

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuota Toivomuslähdettä olen itsekin katsellut "sillä silmällä" ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaisen sormuksen löysin sattumalta itselleni. Tarkoitus oli mennä vain katsastamaan valikoimia. Oli pakko ostaa, vaikka häihin on vielä aikaa... :)

 

http://aijaa.com/7L0vDf

 

Eikö tuo sormus tartu joka paikkaan ja puseroon? :)

 

 

Tuota Toivomuslähdettä olen itsekin katsellut "sillä silmällä" ;)

 

Tämä Toivomuslähde taitaa muuten taitaa olla vähän kalliimpi. Toivomuslähde V-770w sormuksen suositushinnat asettuvat 3500-4300€ välille, riippuen keskitimantin koosta ja luokituksesta.

Muokattu: , käyttäjä: anapus

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Tällaisen sormuksen löysin sattumalta itselleni. Tarkoitus oli mennä vain katsastamaan valikoimia. Oli pakko ostaa, vaikka häihin on vielä aikaa... :)

 

http://aijaa.com/7L0vDf

 

Eikö tuo sormus tartu joka paikkaan ja puseroon? :)

 

 

 

 

Toivottavasti ei... :D Kuvassa reunat näyttävät terävämmiltä kuin oikeasti ovat. Kokeilin "liu'uttaa" sormusta pitsipaitaa vasten, eikä se siihen tuntunut mitenkään tarttuvan.  Toki varovainen täytyy olla, kun on noin ulkoneva sormus, mutta en usko sen olevan ongelma. Töissä en voi minkäänlaista sormusta käyttää, ja vapaa-ajalla olen tottunut käyttämään kaikenlaisia koruja, joten uskoakseni totun kyllä nopeasti "ison" sormuksen käyttöön (vaikkei tuo nyt niin iso olekaan). :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään