Vladusik

Yleistä hääaskartelua

13 viestiä aiheessa

Ajattelin aloittaa uuden aiheen askartelusta, koska askarteluideat, joita haluaisin näyttää, eivät oikein sovi jo valmiina oleviin aiheisiin. Ajattelin, että tänne voisi laittaa kuvia ja ohjeita hääaskarteluun liittyen. Jotain uutta ja erilaista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloitan heti aivan ihanalla askarteluohjeella. Olisi tarkoitus kokeilla tätä omiin häihin:

x_c739f040.jpg

x_5d61ffc3.jpg

Eli hankitaan taikuri-ilmapallot ja sidotaan ilmapallon päät yhteen. Lanka kastellaan vedellä laimennetussa liimassa.

Laitetaan lanka ilmapalloon kuvan mukaan ja jätetään kuivumaan vuorokaudeksi.

x_8107a5b8.jpg

Kuivumisen jälkeen puhkaistaan ilmapallot ja varovasti otetaan lankaputkesta ulos.

x_d0af0ba2.jpg

Leikataan ylimääräiset langat pois. Muotoillaan sydän kuvan mukaan ja liittymäkohtiin lisätään liimassa kasteltua lankaa ja annetaan kuivua.

x_4380a143.jpg

Valmista! :)

x_32eb63eb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Seuraavaa ohjetta voisi käyttää esim. kesähäissä. Löysin kuvasarjan, muttei ollut ohjetta. Mun mielestä kuvat ovat tarpeeksi kerronnallisia.

x_1a03c41b.jpg

x_39bb23d2.jpg

x_b6c3c3f7.jpg

x_8f58b298.jpg

x_c9eaaa8c.jpg

x_a4987bc9.jpg

x_a90893bf.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä ohjeessa käytettyjä kukkia voi leikata itse paperista tai ostaa jostain. En vaan tiedä mistä :)

x_d59a128d.jpg

x_de2c03da.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me teimme kaason ja miehen kanssa häihimme jokaiselle vieraalle origamikukan. Kukkia oli kahdenlaisia: liljoja ja kusudamoja. Lisäksi kukkia oli myös karkkibuffetissa, noutopöydässä ja yleensä koristeena. Oli onnistunut juttu, vaikka väsäämistä riitti. Emme olisi hommaan kuitenkaan ryhtyneet, ellei askartelu olisi ollut myös mukavaa puuhastelua ja yhdessäoloaikaa. Jaoimme työn useammalle eri ajankohdalle, joten urakka ei siinäkään mielessä ollut liian suuri.

En osaa linkittämisiä tai kuvien lisäämistä (vielä) mutta netistä löytyy googlettamalla hyvin ohjeita, jos on kiinnostunut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vladusik: olisi kiinnostavaa tietää, miten sydämen teko onnistui. Lähtikö ilmapallo siististi irti? Mitä lankaa käytit? Menikö muotoilemisessa hermot?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mua kiinnostaa tuo viimeisin kukka, joka tehty öö. mistä? kreppipaperi? silkkipaperi? Mä en tosiaan mitään tiedä askartelusta, mutta tuo näyttää helpolta tehdä, kun vaan tietäisi mitä meteriaalia tuo paperi on... :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mä veikkaisin kreppipaperia, vaikka en olekaan askarteluguru ;) Paremmin tietävät korjatkoon!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Idea pöytänumeroihin: pyydä iskä leikkaamaan moottorisahalla koivun rungosta kiilamallisia vinoja palasia, maalaa niihin pöytänumerot. Toimii myös muina "kyltteinä" esim. ruokapöydässä: "laktoositon", "kasvisruoka", lahjapöydällä "lahjat" tms. tms. Laitan kuvankin tänne, jos vaan onnistun...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kas, en pystykään lähettämään enempää kuvia (en tiennyt maksimikuvatilasta).

Muokattu: , käyttäjä: saijajulia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään