Jump to content
Naimisiin.info

Lyhyt/ei niin perinteinen hääpuku ja ihmisten reaktiot?


Guest i_sabel

Recommended Posts

Eli otsikossa jotenkin yritin kiteyttää kysymystä, mutta siis mua kiinnostaisi kuulla onko täällä ketään joka olisi marssinut alttarille esim. näissä nykyään enemmän tunnetuiksi tulleissa lyhyemmissä mekoissa? Ja nyt puhun siis ihan kirkkohäistä. Myös jos ollut jonkinlainen muu asu, erivärinen, housuasu yms yms yms...Tiesikö sulhanen etukäteen valinnastanne vai tuliko yllätyksenä alttarilla? Miten sulho reagoi ja miten vieraat reagoivat?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mulla oli lyhyt puku. Ihan valkoinen ja hääpukumainen, mutta lyhyt. :girl_sigh: Meillä ei ollut kirkkohäitä, mutta kirkollinen vihkiminen

suoritettiin juhlapaikalla.

Sulhanen tiesi lyhyestä puvusta jo etukäteen, ja on ollut aina innoissaan valinnastani. <3 Myös hyvin useat vieraat kehuivat mekkoani. Tykkäsivät todella paljon, ja kehuivat sitä minun tyyliseksi. Joten rohkeasti vain erilaisia vaihtoehtoja miettimään. Kyllä vieraatkin varmasti huomaavat, jos morsian on todella löytänyt sen omansa, oli se sitten kuinka perinteinen tai erikoinen tahansa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulla oli myös lyhyt puku, teetetty 50-luvun vintagehenkinen. Sulhanen tiesi ennalta suurinpiirtein puvun idean, mutta näki lopputuloksen vasta alttarilla (kirkossa vihittiin siis). Moni vieraskin tiesi ennalta pukuni tarinan ja odotti uteliaana sen näkemistä. Sain valtavasti kehuja pitkin päivää ja moni erikseen mainitsi, että oli mukavaa vaihtelua nähdä jotakin vähän erilaista. Lyhyyden lisäksi puvussa "erityisempää" oli pienet hihat.

Myös juhlapaikan isäntä kehui, ettei ollut vuosiin nähnyt niin nappiin osunutta tyylivalintaa.

Ihan kuten Lauraliini- yllä kirjoitti, tärkeintä on löytää omantyylinen vaihtoehtonsa ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Itselläni ei ollut häissä lyhyttä pukua vaan syksyinen mustan ja kullan sävyinen hieman prinsessamallinen puku. Vieraiden kommentit olivat lähinnä sellaisia että eivät olisi minulle valkoista pukua osanneet kuvitellakkaan ja kuulemma sopi minulle täydellisesti. Kukaan ei vaikuttanut kovin yllättyneeltä, kun eivät muutenkaan olleet perinteiset kirkkohäät kyseessä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulla on suunnitelmissa musta, veistoksellinen puku. Pitkä tosin, mutta väri ja leikkaus (avonainen selkä, korkea kaulus, syvä kaula-aukko jne.) tulee todennäköisesti hämäämään ihmisiä, varsinkin kun vanhoillisesta ja perinteitä rakastavasta suvusta olen... Mutta musta-hopea-valkoinen on kuitenkin teemavärit häissä ja mun kirkkaan punaiseen tukkaan sopii hyvin musta, leikkaus ja puvun malli siksi tuollainen, kun olen pitkä ja laiha, joten istuu ja näyttää hyvältä.'

 

Miehen mummo on helluntailainen, mahtaneeko saada halvauksen, varsinkin kun puku jättää tatuoinninkin näkyviin :D Tosin halvauksia on saaneet kaikki vanhoilliset meidän suvuissa, mulla on aiemmasta avoliitosta poika ja molemmat nykyisen miehen kanssa ollaan melko nuoria eikä suhdettakaan takana vielä kovin kauaa. Silti ne vaan on naimisiin tuuppaamassa ! ;D

Link to comment
Share on other sites

gallery_40717_986_91311.jpggallery_40717_986_101035.jpg

 

Itselläni oli tämä ja kyllä kaikki ketkä kommentoi pukua tykkäsivät ja olivat sitä mieltä että nappiin meni, minun näköiseni. Joitain vetoja oli ollut että onko punainen vai musta :) 

Muokattu: , käyttäjä: E.charlotta
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hääpukuni oli lyhyt ja valkoinen. Ei meitä kylläkään kirkossa vihitty, vaan maistraatissa. Mutta kuitenkin heti sen jälkeen oli juhlat niin voinen vastata :lol: Pukuani kehuttiin erittäin onnistuneeksi ja minulle sopivaksi, ei kukaan vaikuttanut pitkän perään kaipailevan. Vielä kiitoskortteja jaettasakin pukua muisteltiin ihaillen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mulle tulee viininpunainen. Ne jotka ennalta nähneet, on olleet ihan et wau, upea puku. Saa nähdä mitä kommentteja tulee kun häät on. : D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nyt kun katselee ihmisten kuvia häistä Facebookissa tai täällä pukeutumis-osastolla niin iso osa tuntuu olevan niitä ei-perinteisiä mekkoja. Rohkeasti vaan ylle sellainen asu, missä itse viihtyy. Kauniimmaltahan sitä näyttää silloin, kun näyttää eniten itseltään.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mulla oli polvipituinen juhlamekko, en edes harkinnut oikean hääpuvun valitsemista. Kukaan ei tätä asiaa häissä ihmetellyt, vaan kehuivat pukua, että oli kaunis ja minun näköinen. Lisäksi puvulla voisi olla jatkokäyttöäkin, ellei se omassa mielessäni ole niin voimakkaasti The Mekko, jota ei voi ikinä missään muualla pitää ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...