TuomiK

Kuinka monta vapaapäivää otatte ennen hääpäivää?

169 viestiä aiheessa

Pitäisi jotenkin jakaa kallisarvoiset lomapäivät tälle vuodelle, enkä millään haluaisi käyttää niitä ainakaan liikaa häiden alla, vaan tietysti häiden jälkeen häämatkaan. Kuinka monta vapaapäivää teillä oli/on ennen h-hetkeä ja oliko riittävästi?

Meille on tulossa ravintolahäät, eikä itse tarvitse tehdä juhlien järjestämisen eteen plaseerauksen lisäksi mitään. Mutta kun ei oikein tiedä mitä kaikkea hässäkkää sille viikolle oikeasti jää tehtäväksi (ohjelman viimeistely, plaseerauksen viime hetken säätäminen, soittolistojen tekeminen jne.jne.) niin on vaikea varautua..

Muokattu: , käyttäjä: TuomiK

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kun ei lomapäiviä ole ollenkaan, joten otan muutaman palkattoman vapaapäivän.. Ajattelin nyt jos ke-ti pitäis vapaata.. Tuohon pitää varmaan ottaa pari kolme palkatonta.. Ihan varmasti en tätä ole vielä lyöny lukkoon.. Häämatkalle me ei lähdetä häiden jälkeen, vaan mennään sitten kun aikaa ja rahaa.. Nyt panostetaan häihin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen miettinyt samaa, meilläkin ravintolahäät ja ainakin vielä toistaiseksi tuntuu, että tekemistä ei ole mitenkään liikaa :) Ainakin edellisen päivän eli perjantain pidän vapaata mutta ehkä myös jo torstain. Matkalle lähdetään häiden jälkeen ti eli häiden jälkeinen viikko + pari päivää lomaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä aloitan kesälomani viikkoa ennen häitä - sen vaan on riitettävä. Viime vuonna pomoni kanssa sovittiin (kun hääpäivä oli lyöty lukkoon) että saan aloittaa lomani kahta viikkoa ennen h-hetkeä, mutta nyt kun viralliset lomalistat on lyöty lähes lukkoon, niin se ei vaan yksinkertaisesti onnistu - muuten olisi 3 ihmistä viikon verran päällekkäin lomalla.

Mies aloittaa lomansa viikkoa aikaisemmin, mutta eipä tuo varmaan mitään konkreettista osaa tehdä sillä aikaa.

En kyllä toisaalta tiedä, mitä siinä vaiheessa on enää tehtävää. Juhlapaikalle saadaan avaimet ke tai to, jotenka silloin pistetään koristelut kuntoon ja perjantaina keskitytään viralliseen vihkimiseen ja lauantaina siunauksen jälkeen juhlimiseen.

Koko hötäkässä harmittaa vaan se, että lapsia on työnnettävä koko ajan jonnekin sukulaisille että saa hoitaa rauhassa asioita, tai toisaalta voisin hoitaa asioita yksinäni ja mies olisi kotona lasten kanssa. Kuitenkin tenavat ovat hoidossa pe-aamusta sunnuntai-iltaan saakka jossain (ei vielä varmistunut että kuka isovanhempi/täti/ystävä heistä häähulinan aikaan huolehtii).

Kaaso aloittaa lomansa samaan aikaan kun minäkin, joten eiköhän me kaksin saada jotain aikaiseksi.

Yhteistä lomaa on onneksi vielä häiden jälkeen kaksi viikkoa, jolloin suuntaamme koko perheen voimin Lappiin. Virallinen häämatka (Kyprokselle viikoksi) on ajankohtainen vasta ensi keväänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen sopinut listantekijän kanssa tekeväni alkukuusta paljon tuplavuoroja jotta saan sitten ke-ke vapaaksi, eli kolme päivää ennen ja jälkeen varsinaisen hääpäivän. Suurimaksi osaksi teen asiat itse, mutta onneksi toinen kaasoista on äitiyslomalla ja ehtii auttelemaan =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä vihkiminen siis lauantaina ja tarkoitus olisi ottaa vapaata to-ke. Häämatkalle mennään vasta talvella, joten loput kesälomat säästetään sinne. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihkiminen lauantaina (ensi vuonna), ajattelin jos olisin töissä sillä viikolla vain ma ja ti ja seuraavan viikon vapaalla. Jälkimmäisestä on jo sovittu, mutta noista muista ei. Tosin, aikaakin on vielä ihan reilusti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kesälomaa viikko ennen ja viikko jälkeen. Matkalle suunnataan myöhempänä ajankohtana, johon on lomaa säästössä. :) Luulen ettei edelliselle viikolle tule kauheasti jätettyä hommaa, mutta jostainhan sitä kuitenkin ilmaantuu, joten hyvä näin. Ja kiva rauhassa päästä tunnelmaan! Jälkimmäinen viikko lomaillaan miehen kanssa kotimaassa, kyseessä ei kuitenkaan ole varsinainen häämatka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelin pitää häitä edeltävän viikon lomaa. Toivon kuitenkin, että se viikko menisi myös oikeasti lomaillessa. :P Yritän siis järjestää kaiken jo niin valmiiksi, että viimeiselle viikolle jäisi enää viimeiset palaverit ja tapaamiset, sekä kampaajalla käynti. ^_^ Lomailen myös häiden jälkeen 2-3 viikkoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos pari päivää ennen häitä ottaisi vapaaksi.. Kesä on itselle pääasiallinen työsesonki, niin ei parane liikaa ottaa rentoutumisaikaa. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät sattuvat helatorstain jälkeiselle lauantaille, joten perinteisesti työpaikkani on kiinni myös sen perjantain! Perjantai menee ylityötunneista, mutta maanantaina häämatkaa varten joudun ottamaan lähes 3 viikkoa lomaa. Kesällä olemme taas suljettuna 4 viikkoa, joten tämähän on yhtä juhlaa... :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kun on häät elokuussa 2013, niin ajattelin että pidän sitten koko elokuun kesälomaa. Tuskin saisin itse edes töistä palkatonta vapaata 2viikoksi,

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No enpä kyllä yhtään päivää ajatellut ottaa. Tosin on siinä helatorstai, mutta sen ja häiden välissä olevan ainoan päivän kyllä varmaan olen töissä ainakin osittain (meillä mahdollista tehdä vajaita päiviä milloin vaan). Häiden jälkeenkin maanantaina normaalisti töihin, mitenkäs se arki siitä naimisiin menosta muuttuu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkotus olis mulla lomailla se viikko, kun häät on lauantaina. Meillä on ravintola häät, joten paljon ei oo mitään valmisteltavaa enää siinä vaiheessa, mut haluun tehdä siitä viikosta jotenki erilaista ja juhlallista :) Miehellä ei ole kun 1 päivä vapaata ennen varsinaista hääpäivää. Mutta sokerina pohjalla on häiden jälkeisenä maanantaina lähtö kuukauden häämatkalle :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen alustavasti sopinut pomon kanssa että otan reilusti vapaata ennen ja jälkeen, teen toiminimellä hommia pomolleni joten vähän vapaammin tietenkin saan omia vapaaaikojani sopia.. Ideaalitilanne olisi kuukausi ennen ja kuukausi jälkeen häitä vapaata, mutta vähintään kaksi viikkoa molemmin puolin. Töiden suhteen ei varmaan ihan toi 8 viikkoa putkeen onnistu, mutta ainaki silleen että teen vaan tarpeelliset työt, esim. paria päivää viikossa. Ideana kuitenkin ettei tarvii hosua ja sählätä viimetingassa... Sulho vähän pelkää että musta tulee "bridezilla", siksi koitan suunnitella että rauhalliseen tahtiin edetään :girl_wink:

Muokattu: , käyttäjä: GwenMari

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en lomaile ollenkaan häiden ympärillä, lomapäivät säästetään häämatkaan, joka on n. kuukausi häiden jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi tarviitte vapaapäiviä ennen häitä? Muuten vaan vai onko niin paljon asioita tehtävänä? En mä ainakaan aatellut pitää yhtään ylimääräistä vapaa päivää ennen häitä... Vielä perjantainakin meinasin mennä töihin (häät siis lauantaina).

Oonko mä nyt untohtanut jotain hyvin oleellista, vai oonko mukamas organisoinut kaikki asiat niinkin mallikkaasti että kaikki jutut on jo valmiina kun häihin on kolme viikkoa aikaa? No okei, ohjelmalappuset on vielä tekemättä, mutta ne nyt tekee yhden illan aikana.

Muuta asiaa mä en keksi mitä puuttuisi.

Joten jos saan pyytää, laittakaa vielä lista asioista jotka on tekemättä/ meinaatte hääviikolla tehdä! Saa muutkin samalla vinkkiä mitä itse on voinut unohtaa. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksi tarviitte vapaapäiviä ennen häitä? Muuten vaan vai onko niin paljon asioita tehtävänä? En mä ainakaan aatellut pitää yhtään ylimääräistä vapaa päivää ennen häitä... Vielä perjantainakin meinasin mennä töihin (häät siis lauantaina).

Oonko mä nyt untohtanut jotain hyvin oleellista, vai oonko mukamas organisoinut kaikki asiat niinkin mallikkaasti että kaikki jutut on jo valmiina kun häihin on kolme viikkoa aikaa? No okei, ohjelmalappuset on vielä tekemättä, mutta ne nyt tekee yhden illan aikana.

Muuta asiaa mä en keksi mitä puuttuisi.

Joten jos saan pyytää, laittakaa vielä lista asioista jotka on tekemättä/ meinaatte hääviikolla tehdä! Saa muutkin samalla vinkkiä mitä itse on voinut unohtaa. :girl_smile:

Ihan ensinnäkin, luulen ettei mulla ajatus juokse enää hääviikolla niin jouheasti työasioissa. Kirkkoharjoituksen ajattelin änkeä siihen perjantaille, jos se vain sinne sopii. Plaseerauslaput pitää käydä asettelemassa pöytään. Ja sitten käyn ottamassa ranskalaisen manikyyrin ja menen aikaisin nukkumaan :)

Ja aina voi tulla ilmoitus useammalta pariskunnalta viime hetkellä etteivät tule kun ovat vatsataudissa, ja plaseeraus menee uusiksi.. tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilda83: Aina on helpompaa kun on häät viikonloppuna, niin ei tarvitse vapaata päivän suhteen :D

Meillä on vihkiminen tiistaina 13.8.13 Espoossa ja Siunaaminen kirkossa 20.8.13 tiistaina Oulun läänissä, joten on hieman pakko ottaa vapaata/lomaa :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilda83: Tietty vapaan tarve riippuu siitä miten häät järjestää, jos järjestät häät vaikka ravintolassa niin siellähän kaikki silleen valmista ravintolan kautta.

Meinasin varata siihen häitä ennen aikaa kaikkien koristeluiden jne jne viimeistelyyn, vaikka tarkotus onkin tehdä kaikki talven aikana mahdollisimman pitkälle valmiiksi (kun on aikaa ensi kesän loppuun) Teen kuitenkin kaiken häihin liittyvän itse (paitsi ruuat), haluan tehdä häistäni todella omannäköiset :)

Viikolle ennen häitä haluan varata kaiken "kaunistautumisen", kampaajalla käynti (värjäys leikkaus) kynsien laitto, kasvohoito jne jne. Ja perjantai ennen häitä menee meillä ainakin julhapaikan koristeluun ja järjestämiseen..

Uskon että vaikka kuinka hyvin kaiken suunnittelee löytyy parille viikolle ennen häitä kunnolla tekemistä ja jos on vapaalla ei tarvitse stressata niin että tulee naama täyteen finnejä ;) (ja jos käy niin hienosti ettei tekemistä ole, onpahan sitten vaikka aikaa fikstata tasaista päivetystä :D)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin aikanaan pari päivää ennen häitä vapaalla. Riitti ihan hyvin. Meillä oli kaikki järjestelyt varsinaisesti jo tehtynä, mutta torstaina oli kirkkoharjoitus ja mä kävin myös kynsihuollossa ja pidettiin vielä bestmanien ja kaasojen kanssa viimeinen palaveri hääpäivän kulusta. Perjantaina hain puvun ompelijalta ja vein sen kampaamoon ja illalla käytiin kaasojen/bestmanien/appisten kanssa laittamassa juhlapaikan koristukset ja av-laitteet kondikseen. Mä en ainakaan olisi voinut kuvitella olevani töissä noina päivinä tai ainakaan perjantaina. Mutta kukin tekee kuinka omalta tuntuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on suunnitelmissa olla torstai ja perjantai vapaalla kun lauantaina häät ja sitten kaksi viikkoa häiden jälkeen matkaa ja yleistä rentoutumista varten :) Ravintolatyyliset häät tulossa eli hyvin vähän tekemistä itse juhlien suhteen kun ruuat ja juomat tulee paikasta enkä meinaa edes koristella, mutta pitää ottaa sen verran vapaata että ehtii pitämään polttarit ulkomaanvieraiden kanssa :girl_dance:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla alkaa loma viikkoa ennen häitä - erittäin hyvä, koska jo nyt vajaata kolmea viikkoa ennen keskittymiskyky on aivan tiessään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäivä on lauantai, joten ainakin to-pe täytyy olla vapaata, mielellään koko häitä edeltävä viikko. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli pelkästään perjantai vapaana ennen lauantaisia häitä, ja ihan hienosti ehti. Helpompaa oli olla duunissa se edeltävä viikko kun panikoida himassa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään