Adelheid`

Pienissä asioissa voi säästää - niin missä???

196 viestiä aiheessa

lltapala onkin tottakai runsas missä on lihaa ja paljon lämminsavulohta, salaatteja 4-5 eri laatua ja siihen jotain muuta syömistä + patonkia lisäksi :)

Ja infoon aion tottakai laittaa että juhla alkaa kahvitarjoilulla ( tässä kohtaa on lohileipä + lihaleipä tai vastaava toki tarjolla ).

Itse en pidä siitä että joskus häät menee ihan syömiseksi jos vihkiminen iltapäivällä.

Tai sehän on ihan miten ajoittaa iltapalan / yöpalan laiton esille.

En tosiaan itse näe mitään järkeä tarjota ruokaa 2x ja väliin kakkukahvit kun juhla kestää noin 17 - 01

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät ovat vasta vuoden päästä mutta olen jo suunnitellut miten säästää. En myöskään tykkää tunkea rahaa yhteen päivään tonneittain (vaikka budjettilaskelma näyttääkin 7000€! jaiks!).

-Juhlapaikka on mielestäni halpa (ja juurikin sellainen kuin halusin). Ottaa 50€/henkilö ja tähän kuuluu kaikki: pitopalvelu (buffet, kahvit +hääkakku ja yöpala, tarjoilu, siivous, pöytäliinat, servetit, astiat..) ja tilavuokra. Ja mikä loistavinta: saa koristella edellisenä päivänä ja saa juhlia niin kauan kuin haluaa (toive oli että seuraavana aamuna klo 10.00 lähdettäis pois ;) )

-Kutsukortit, menulaput, paikkakyltit askartelen itse. Budjetoin tähän 100€ ja aion pysyä tässä. Mietin tarviiko kutsukortit olla kaikille samanlaiset? Eihän niitä kuitenkaan säilytetä tai vertailla :D Tällöin voisi käyttää Tiimarin alekoreja hyödyksi -kaiken ei tartte olla samanlaista :)

-Ei bändiä tai DJ:tä (kun ei haluta), vaan soitetaan musiikki tietokoneelta. Äänentoisto ja valot maksavat 200-300€, kai tämä on säästö??

-Teen meikin itse (saan sellaisen kun haluan), ajattelin varata kampauksen oppilaitoksesta. Moni tosin varoitteli ettei kannattaisi, mutta tuntuu hullulta laittaa monta sataa yhden illan kampaukseen.

-Ei kukkia koristeeksi, ainoastaan hääkimppuun ja vieheeseen. Pöytäkoristelun ajattelin hoitaa tyllillä ja kävyillä :) Katselin myös, että ruusunterälehtiä myydään isoissa pusseissa halvalla.

-Tuttu valokuvaaja

-Häälahjaksi itsetehdyt sydän saippuat (kaasoni osaa tehdä)

-Kaasot saavat pukeutua kuten haluavat

-Kirkkoon ei koristeluita (jos saamme haluamamme kirkon, se ei tarvitse koristelua)

-Viinat Tallinnasta

-Häämekko alennuksesta syksyllä

Asiat joista en ajatellut säästää ovat viinan määrä (vaikka haetaankin Tallinnasta) ja hääyö. Mielestäni olen miettinyt kaiken mahdollisen mistä voisin säästää ja silti häälaskurini näyttää tuota 7000€! Kuinka voi olla :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainiin.. Ja yksi säästämisen kohde korut! Ajattelin aluksi etten osta mitään koruja, mutta ystävälläni oli omissa häissään halppiskorut ja TODELLA tyylikkäät! Kysyinkin häneltä saiko hän ne lahjaksi sulhaselta (ajattelin kaulakorun maksaneen jotain 1000€) ja hän vaan nauroi ostaneensa itse alle 30€! Taidan tehdä saman ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin pistän mielipiteeni tuohon ruokatarjoiluasiaan eli itse koen vieraana tarvitsevani ruokaa vihkimisen jälkeen, koska aamupäivän puolella pitää alkaa ehostamaan itseään, laittamaan hiuksia, pukeutumaan (tässä välissä tajuaa, että ei hitsi vieköön, koirakin pitää vielä ulkoiluttaa ennen hoitajalle viemistä), koiran vienti hoitoon, hääpaikkakunnalle on matkaa yleensä enemmän kuin 15 min (yleensä n. 1 h ajomatka), kirkossa pitää olla ajoissa, hääparin vihkiminen, juhlapaikalle meno, alkumaljat. Tässä vaiheessa sitä viimeistään huomaa syöneensä aamupalaksi vain pari leipää ja on hirmuinen nälkä.

Jos vihkiminen esim. klo 17-18 tai olosuhteet ovat sellaiset, että vieraiden ei tarvitse kuin sipasta poskipunaa ja menoksi ja kirkossa ollaan 15 minuutissa, voi ruokailunkin jättää väliin. Mutta kukin tekee tietysti niin kuin parhaaksi näkee, mutta juhlainfossa tulisi lukea, että tarjoillaan vain kakkukahvit ja iltapalaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-Teen meikin itse (saan sellaisen kun haluan), ajattelin varata kampauksen oppilaitoksesta. Moni tosin varoitteli ettei kannattaisi, mutta tuntuu hullulta laittaa monta sataa yhden illan kampaukseen.

Muista aikataulussa varautua siihen että opiskelijalla voi kestää kampauksen väsääminen pidempään. Se on sitten pois yöunista :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos vihkiminen esim. klo 17-18 tai olosuhteet ovat sellaiset, että vieraiden ei tarvitse kuin sipasta poskipunaa ja menoksi ja kirkossa ollaan 15 minuutissa, voi ruokailunkin jättää väliin. Mutta kukin tekee tietysti niin kuin parhaaksi näkee, mutta juhlainfossa tulisi lukea, että tarjoillaan vain kakkukahvit ja iltapalaa.

Hei! :)

Kiitos mielipiteestäsi.

Meillä onneksi sellainen tilanne, että kaikki ( paitsi appi joka tulee jo edellisenä iltana meille yöksi ) ovat paikkakunnalta kotoisin, joten matkaan ihmisilla menee max. se 15min :)

Kirkolta juhlapaikalle matkaa on 5min ajomatkan verran. Meillä ei tule kättelyitä, 70 ihmistä asettuu varmaan ihan nopsaan paikoilleen jne..

Ja kuten yllä kirjoitin, juhlainfoon tulee lukemaan että juhla aloitetaan kahvitarjoilulla pienen suolaisen syötävän kera ja että vieraat ottaisivat tämän asian huomioon juhlaan valmistautuessaan.

Tuttavani oli ollut juuri ruokahäissä jotka kesti vihkimisestä hääparin hotellille poistumiseen klo:15 - 24 ja tuttava kertoi syöneensä ( tai ainakin hänestä tuntui siltä :D ) koko juhlapaikalla olo ajan..

Ruoka 16.30 , kahvit kakkuineen ja voileipäkakkuineen 18.00 ja iltapala oli laitetty pöytään 21 jossa se oli koskemattomana pitkään ennenkuin kukaan jaksoi syödä.

Oli hääpari juomassa varmaan säästänyt kun ei maha täynnä jaksa juoda juurikaan :D :D

Mutta jokainen tyylillään, kuten on todettu ja uskon että kaikilla meillä tulee juuri omanlaisensa ja ikimuistoiset häät ♥

Muokattu: , käyttäjä: elo2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt, kun luin oman viestini, niin kuulostin kovin tuimalta.. Se ei ollut tarkoitukseni. Huomaan kyllä perus ruokatarjoilun poisjättämisen idean ja etuuden, kun suunnittelen omien häideni aikataulua ja tuntuu välillä, että ehditäänkö me tehdä mitään muuta kuin syödä ja tanssia. Mutta miehen ollessa ruoka-alalla ja itse rakastan kaikkea alkuruokaa, joten eihän me voitu ruokaa väliin jättää, ei mistään hinnasta.

Ja ettei nyt ihan OT:ksi mene, niin kyllähän siinä säästää, jos ei tarjoile ruokaa, riippuen tietysti näiden kahvilisukkeiden ja iltapalan maistiaisista (kaviaaria ja karitsamoussea :girl_smile: ). Ja useinhan jo perusruokailun ns. alkuruoat ovat tarpeeksi täyttäviä. Siinä olisi yksi kiva säästämistapa myös sitä ruokaa haluaville. Monia eri salaatteja, sormisyötäviä ym. täyttää varmasti monen vatsan, mutta on kuitenkin halvempi kuin pääruoan tarjoaville. Itse olisin voinut jättää pääruoan pois, koska yleensä omasta mielestäni ne eivät ole mitenkään erityisen makunystyröitä kutkuttavia. Voihan olla, että se on tuleva trendi häissä, kun häät pikku hiljaa muuttuvat modernimmiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jo rouviintunut tarkan markan morsian täällä vastailee.

- Askartelut on toki tosi helppo tehdä itse ja siinä säästää rahaa. Kaason ja muidenkin mahdollisten polttareille osallistuvien ystävien kanssa voi viettää Kuoharin ja Askartelun Iltaa, jossa siis tehdään yhdessä askartelut ja siemaillaan samalla kuohuvaa.

- Etsy.com:ista saa tilattua aivan ihania uniikkeja kutsuja, paikkakortteja, viirejä, yms. Ja sieltä saa tosi edullisesti aivan mahtavia printattavia juttuja. Itse tilasin sieltä tienviittoja (siis niitä joita laitetaan tienviereen ohjaamaan vieraat juhlapaikalle). Toinen tosi ihana sivu on love vs design ja etenkin heidän printables, josta voi printata ilmaiseksi mahtavia kortteja ja kutsuja. Muitakin vastaavia sivuja netissä on varmasti, eli googlettaminen kannattaa!

- Minä ostin pukuni NoaNoa:sta (130e!) ja tilasin harson (30e), eli bird cage veilin Etsystä. Kengät löysin alennusmyynnistä (18e).

- Puskaradiota kannattaa käyttää, sillä yleensä ainakin kampaaja löytyy tuttujen tai tutuntuttujen joukosta. Itse löysin kampaaja-meikkaajan juuri näin ja sain jopa sellaisen joka tuli meille kotiin hääpäivän aamulla laittamaan tukkani. Ei tarvinnut sitten juosta kaupungilla harso silmillä vaan sain laittautua rauhassa kotona.

- Me tilasimme ruoat pitopalvelusta sillä emme olisi osanneet/ehtineet valmistaa itse kaikkia ruokia. Saimme kuitenkin laskun pienemmäksi tuomalla itse osan syötävistä. Ravintolakoulu Perhosta tilasimme graavilohen, minä tein itse kahdenlaista silliä (oli tosi helppoa ja voi tehdä pari päivää etukäteen), äiti leipoi kuivakakkuja ja teki 20L raparperimehua ja sisko osti virolaisesta kaupasta tummaa limppua, joka muistuttaa saaristolaisleipää (1,50e / limppu vs. 4,50 Saaristolaisleipä k-kaupasta), mies osti Wotkinsin tehtaanmyymälästä makkaroita 2kg laatikoissa (niitä oli ilo säilyttää meidän jääkaapissa viikko ennen häitä)

Lisää meidän häiden suunnittelusta kuvien kera osoitteessa www.sirkushaat.vuodatus.net

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jo rouviintunut tarkan markan morsian täällä vastailee.

- Askartelut on toki tosi helppo tehdä itse ja siinä säästää rahaa. Kaason ja muidenkin mahdollisten polttareille osallistuvien ystävien kanssa voi viettää Kuoharin ja Askartelun Iltaa, jossa siis tehdään yhdessä askartelut ja siemaillaan samalla kuohuvaa.

- Etsy.com:ista saa tilattua aivan ihania uniikkeja kutsuja, paikkakortteja, viirejä, yms. Ja sieltä saa tosi edullisesti aivan mahtavia printattavia juttuja. Itse tilasin sieltä tienviittoja (siis niitä joita laitetaan tienviereen ohjaamaan vieraat juhlapaikalle). Toinen tosi ihana sivu on love vs design ja etenkin heidän printables, josta voi printata ilmaiseksi mahtavia kortteja ja kutsuja. Muitakin vastaavia sivuja netissä on varmasti, eli googlettaminen kannattaa!

- Minä ostin pukuni NoaNoa:sta (130e!) ja tilasin harson (30e), eli bird cage veilin Etsystä. Kengät löysin alennusmyynnistä (18e).

- Puskaradiota kannattaa käyttää, sillä yleensä ainakin kampaaja löytyy tuttujen tai tutuntuttujen joukosta. Itse löysin kampaaja-meikkaajan juuri näin ja sain jopa sellaisen joka tuli meille kotiin hääpäivän aamulla laittamaan tukkani. Ei tarvinnut sitten juosta kaupungilla harso silmillä vaan sain laittautua rauhassa kotona.

- Me tilasimme ruoat pitopalvelusta sillä emme olisi osanneet/ehtineet valmistaa itse kaikkia ruokia. Saimme kuitenkin laskun pienemmäksi tuomalla itse osan syötävistä. Ravintolakoulu Perhosta tilasimme graavilohen, minä tein itse kahdenlaista silliä (oli tosi helppoa ja voi tehdä pari päivää etukäteen), äiti leipoi kuivakakkuja ja teki 20L raparperimehua ja sisko osti virolaisesta kaupasta tummaa limppua, joka muistuttaa saaristolaisleipää (1,50e / limppu vs. 4,50 Saaristolaisleipä k-kaupasta), mies osti Wotkinsin tehtaanmyymälästä makkaroita 2kg laatikoissa (niitä oli ilo säilyttää meidän jääkaapissa viikko ennen häitä)

Lisää meidän häiden suunnittelusta kuvien kera osoitteessa www.sirkushaat.vuodatus.net

Tuolla Etsy.com:issa on ihan mielettömän ihania juttuja. Kannattaa käydä katsomassa, mä nimittäin ainakin ihastuin erityisesti noihin vieraskirja ideoihin. Kiitos vinkistä! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan mahtava tuo etsy.com! Tein heti muutamia ihania edullisia löytöjä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä ketju tuli mieleeni, kun olin heittämässä pilttipurkkeja pois. Olisiko niille jollain tarvetta? Löytyy isoja ja pieniä ja kertyy aina vaan lisää :D Vantaalta sais hakea pois.. On huuhdeltuja, mutta etikettejä ei ole poistettu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei hei hei mulla on todellakin tarvetta!!!! Pienille pilttipurkeille! Juuri oon niitä yrittänyt metsästellä ihmisiltä. :D Laitatko vaikka postia [email protected] :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pilttipurkkien käyttäjät, muistattehan myös, että tuikkukipoiksi ne eivät sovellu, jos siihen niitä ajattelitte. Pilttipurkki soveltuu lämmitettäväksi mikrossa, mutta ei kestä avotulen kuumuutta (tuikku/kynttilä on avotuli) ja jos pilttipurkkiin laittaa tuikun, se ei ole paloturvallinen vaan voi roihahtaa pahastikin. Edullinen tuohon tarkoitukseen tiedän, mutta turvallisuus nyt ennen kaikkea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä säästetään missä voidaan. Häät ovat vasta kesällä 2014, joten hyvää aikaa valmistella (ja säästää rahaa isoja maksueriä varten).

Pukuni löytyi huuto.netistä, on kiinalainen mutta käyttämätön (postikuluineen 70 €). Joudutaan vielä lyhentämään, mutta säästöä silti kaupan pukuihin verrattuna. Hääkengät niin ikään huuto.netistä (1,50 €, treffasin myyjän kanssa joten ei postikuluja!!), mieheni Bossin puku (38 € postikuluineen) samoin. Myös koruja tms. tilpehööriä (mm. viinitonkkatelineet, skumppalasit, terälehtiä, timantteja) olen sieltä huudellut pitkin kevättä, mennyt n. 80 € näihin. Mieheni liivi ja plastron löytyi täältä (35 €).

Pöytäliinoiksi kelpaa käytetyt Ikean lakanat, joita metsästän huuto.netin lisäksi täältä. Myös organzat/kuitusilkit sekä Ikean Mjöd-tuopit hakusessa, käytettyinä tietenkin. Kellukynttilöitä, hiekkaa maljakoiden pohjalle ja itse kukat joutuu varmaan ostamaan kaupasta. Kukkia lukuun ottamatta koristeisiin budjetoitu 150 €.

Kukkiin menee näillä näkymin max. 200 € (sis. kimppu, heittokimppu, viehe x 4, rannekukka x 4, maljakkokukat, pöytäkoristeet). Floristi löytyy omasta takaa. Kutsut, ohjelmat ym. paperisälä askarrellaan itse, materiaaleja löytyy kirppiksiltä, täältä, huuto.netistä... Postimerkit joutuu kyllä ostamaan, sille ei mahda mitään. Näille budjetoitu 80 €. Kaveri laittaa tukan ja meikin, itse teen rakennekynnet. Kaasot ja bestman hoitakoon omat vaatteensa. Heille on kyllä budjetoitu 200 € lahjoihin (vielä auki, mutta jotain lahjakorttia/citydiilä ajattelin, kaverit ymmärtävät kyllä ettei raha kasva puussa joten eivät ota nokkiinsa).

Muutaman lapsenlikan ajattelin lahjoa mukaan viihdyttämään pienimpiä vieraita (kavereiden siskoja muutaman kympin päiväpalkalla). Veljeni ja serkkuni puhun ympäri soittamaan jotain mukavaa, ehkä veljen vaimoke voisi laulaa? Yritän kavereiden kautta löytää edullista bändiä tms. Kaveri saa hoitaa kuvauksen (on toimittaja, valokuvapuolelle suuntautunut opinnoissaan silloin aikanaan).

Kyyti hoitunee bestmanin kautta, sellainen ikivanha musta umpiauto vuodelta nakki. Tai sitten mennään omalla Stilolla, se ei ole niin väliä. Vieraiden kuljetus pitää järjestää jollain tapaa, se ottaa oman osansa budjetista.

Suurimmat menoerät ovat juhlapaikka (max. 800 €), ruoka (catering vai hillittömät talkoot, vielä täysin auki ) ja juomapuoli. Risteily iloisella Itämerellä on meidän vaihtoehtomme, en ala Alkon hinnoilla mitään ostamaan kotimaasta. Blandikset, kivennäisvedet ym. Lidlistä. Mitenköhän olut/siideri/viini oikein säilyy, jos sitä alkaisi jo nyt hamstraamaan vaatehuoneen perukoille...? Tai siis voi olla ettei säily, jos mies äkkää lavat jemmasta. Ja tyttärenkin murkkuikä alkaa jo ilmoitella tulostaan (HUI!).

Muokattu: , käyttäjä: manaljah

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole edes hääpäivää (saatikka -vuotta :grin: ) päätetty, mutta lähes varmaa on se, että häiden aikaan vähintään toinen meistä, luultavasti molemmat, ollaan opiskelijoita. Joten tämä ketju on suuri suosikkini naikkareissa! Minimaalisella budjetilla siis mennään... Eikä se haittaa! :)

En ole vielä suunnitellut häitä, vähän vain haaveillut, mutta muutama asia on jo tiedossa: kuvaaja ja kanttori löytyvät ihan lähipiiristä; ovat tärkeimpiä ystäviämme. Ystävien joukosta löytyy myös DJ ja sulhasen veljen bändi, joten jompikumpi noista varmaan pyydetään meidän häihin.

Meikin tekee siskoni (hän ei tosin sitä vielä tiedä, mutta on niin taitava meikkaaja, että pesee ammattilaisetkin), mahdollisesti myös kampauksen. En välttämättä halua mitään tosi prameaa, koska se ei ole ollenkaan tyyliäni, joten kotikonsteillakin saatettaisiin onnistua.

Ja vielä, jotain sinistä on jo: ihanat yo-kenkäni, jotka saavat palvella tulevaisuudessa myös hääkenkinä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me säästämme todennäköisesti vihkikuluissa. Meille tulee siviilivihkiminen ja todennäköisesti menemme perjantaina maistraatissa naimisiin ja juhlimme lauantaina. Siviilivihkiminen virka-ajan ulkopuolella maksaa 200 euroa + matkakulut jos vihitään muualla kuin maistraatissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*

Muokattu: , käyttäjä: Pähkinäinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Askartelut teen kaikki itse ja askarteluvälineet olen haalinut kirppareilta tai poistomyynnistä. En osta kattausta varten mitään kippoja tai maljakoita, sillä en tulisi käyttämään niitä juhlan jälkeen. Sen sijaan hääpaikkaan/pitopalveluumme kuuluu kaikki mahdolliset astiat, myös esim tuikkukipot ja maljakot.

Hunnun ostin Facebookin "kierrätetään häät" -yhteisöstä, kruunu, korut ja Bolero Huuto.netistä.

Menen naimisiin villasukat jalassa ja villasukat teen itse.

Aion tehdä hääkakut ehkä itse, sillä olen ammatiltani leipuri-kondiittori.

Osa musiikista tulee ystävieni kautta.

Kuvaajaksi saan myös mahdollisesti ystäväni.

Sukkanauhan tein itse.

Miehen housut, liivi ja plastron ostettiin poistomyynnistä erittäin halvalla.

Morsiustyttöjen hiuskoristeet ostettiin alennusmyynnistä.

Hääpaikkanamme ei ole mikään hulppea kartanomiljöö, vaan häämme pidetään jo ihan käytännön syistä urheilutalolla. Tulee paljon halvemmaksi ja tanssihäissä yksi iso sali on vain helpompi.

Mahdollisia muita säästökohteita löytynee blogistani http://miejahaa.blogspot.fi/

Siinähän nyt ainakin osa säästökohteista

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin aion katsella alennusmyynneistä kutsu-, menu- ja muita tarvikkeita, kenkiä itselleni, alusvaatteita ym mitä nyt löytyykään. Häihin onneks viel kaks vuotta ni kerkee tulla monet alennusmyynnit :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja kuten yllä kirjoitin, juhlainfoon tulee lukemaan että juhla aloitetaan kahvitarjoilulla pienen suolaisen syötävän kera ja että vieraat ottaisivat tämän asian huomioon juhlaan valmistautuessaan.

Jos kutsussa lukee että juhla aloitetaan kahvitarjoilulla oletan kyllä että sitä jatketaan myöhemmin ruokatarjoilulla. Muuten pitäisi lukea vain että juhlassa kahvitarjoilu. Jos illalla on runsas (kylmä) buffet lihoineen ja kaloineen se on kyllä mielestäni ruokatarjoilu, ei pelkkä iltapala.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jo rouviintunut tarkan markan morsian täällä vastailee.

- Askartelut on toki tosi helppo tehdä itse ja siinä säästää rahaa. Kaason ja muidenkin mahdollisten polttareille osallistuvien ystävien kanssa voi viettää Kuoharin ja Askartelun Iltaa, jossa siis tehdään yhdessä askartelut ja siemaillaan samalla kuohuvaa.

- Etsy.com:ista saa tilattua aivan ihania uniikkeja kutsuja, paikkakortteja, viirejä, yms. Ja sieltä saa tosi edullisesti aivan mahtavia printattavia juttuja. Itse tilasin sieltä tienviittoja (siis niitä joita laitetaan tienviereen ohjaamaan vieraat juhlapaikalle). Toinen tosi ihana sivu on love vs design ja etenkin heidän printables, josta voi printata ilmaiseksi mahtavia kortteja ja kutsuja. Muitakin vastaavia sivuja netissä on varmasti, eli googlettaminen kannattaa!

- Minä ostin pukuni NoaNoa:sta (130e!) ja tilasin harson (30e), eli bird cage veilin Etsystä. Kengät löysin alennusmyynnistä (18e).

- Puskaradiota kannattaa käyttää, sillä yleensä ainakin kampaaja löytyy tuttujen tai tutuntuttujen joukosta. Itse löysin kampaaja-meikkaajan juuri näin ja sain jopa sellaisen joka tuli meille kotiin hääpäivän aamulla laittamaan tukkani. Ei tarvinnut sitten juosta kaupungilla harso silmillä vaan sain laittautua rauhassa kotona.

- Me tilasimme ruoat pitopalvelusta sillä emme olisi osanneet/ehtineet valmistaa itse kaikkia ruokia. Saimme kuitenkin laskun pienemmäksi tuomalla itse osan syötävistä. Ravintolakoulu Perhosta tilasimme graavilohen, minä tein itse kahdenlaista silliä (oli tosi helppoa ja voi tehdä pari päivää etukäteen), äiti leipoi kuivakakkuja ja teki 20L raparperimehua ja sisko osti virolaisesta kaupasta tummaa limppua, joka muistuttaa saaristolaisleipää (1,50e / limppu vs. 4,50 Saaristolaisleipä k-kaupasta), mies osti Wotkinsin tehtaanmyymälästä makkaroita 2kg laatikoissa (niitä oli ilo säilyttää meidän jääkaapissa viikko ennen häitä)

Lisää meidän häiden suunnittelusta kuvien kera osoitteessa www.sirkushaat.vuodatus.net

Kävin tuolla sun sivuilla kurkkimassa - aivan ihania pikku tilpehöörejä, kuvia ja SIRKUSTA! Loistavat sivut! Oon lumoutunut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja kuten yllä kirjoitin, juhlainfoon tulee lukemaan että juhla aloitetaan kahvitarjoilulla pienen suolaisen syötävän kera ja että vieraat ottaisivat tämän asian huomioon juhlaan valmistautuessaan.

Jos kutsussa lukee että juhla aloitetaan kahvitarjoilulla oletan kyllä että sitä jatketaan myöhemmin ruokatarjoilulla. Muuten pitäisi lukea vain että juhlassa kahvitarjoilu. Jos illalla on runsas (kylmä) buffet lihoineen ja kaloineen se on kyllä mielestäni ruokatarjoilu, ei pelkkä iltapala.

No ruokailu tai runsas iltapala.. itse miellän jälkimmäiseksi jos se tarjotaan klo 21-22 alkaen :) ja siis tämähän lukee tottakai infossa!

Pointtihan tässä oli se, että juhlapaikalle siirtyessä ei ole ruokailua kuten perinteisesti on tapana suurimmassa osassa häitä.Ja ketjun aihe oli säästäminen, joten koska ruokailua ei ole 2x niin tässähän säästää suuren summan.

Muokattu: , käyttäjä: elo2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mainioita säästövinkkejä löytyy 2000 Dollar Wedding -blogista, tuon pohjalta itse asiassa aloin mahdollista hääjuhlaamme miettiä :) Pääajatuksena on siis miettiä, mikä on minun juhlissani tärkeintä ja palveleeko tämän asian hankkiminen tai tähän asiaan panostaminen juhlien päätavoitetta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään