Adelheid`

Pienissä asioissa voi säästää - niin missä???

196 viestiä aiheessa

Nuo luonnonkukat olisivat kyllä ihana idea omiin häihimmekin. Meidän häät on 2015 toukokuun lopulla, joten luulisi kuitenkin noita luonnonkukkiakin jo jonkin verran olevan... Morsiuskimpun olin ajatellut ottaa ihan kukkaliikkeestä, mutta esimerkiksi nuo pöytiin tulevat asetelmathan saisi näppärästi luonnonkukistakin. Te, jotka olette luonnonkukkakimppuja/asetelmia värkänneet itse - voisitteko laittaa näistä kuvia? Saisi vähän ideaa... :)

 

Muita säästöjä haetaan tekemällä kutsukortit, kirkko-ohjelmat, menukortit, hääjuhlan ohjelmalehtiset, istumapaikkakyltit ja opaskyltit itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te, jotka olette luonnonkukkakimppuja/asetelmia värkänneet itse - voisitteko laittaa näistä kuvia? Saisi vähän ideaa... :)

Matskua löytyy tuolta kukka-puolelta ainakin ketjusta: Luonnonkukat (kuvia) ja Itse tehdyt hääkimput ja vieheet (kuvia) sekä somistuspuolelta löytyy Somistukset halvalla? (siellä oli muistaakseni aiheesta myös). Lisäksi voisi kiinnostaa Kasvattaako kukaan itse hääkukkiaan? tai Halpa hääkimppu -haun perusteella näissäkin ketjuissa on luonnonkukista puhuttu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä pihistellään kanssa

 

-Puvun löysin käytettynä tori.fistä ja juuri sellaisen mistä olin unelmoinutkin

-Askartelen kaiken mahdollisen itse (kutsut, paikkakortit, menu- ja ohjelmakortit jne)

-Kosmetologi kaverini tekee meikin + muita kauneudenhoitoon liittyviä juttuja kohtuulliseen hintaan

-Koristeita pyritään ostamaan käytettyinä niin paljon kuin mahdollista

-Juomat haetaan Virosta

-Miehen puku mahdollisesti vuokrataan

-Juhlat juhlitaan samassa paikassa alusta loppuun

 

Ainakin nuissa asioissa säästellään, tiedä sitten mitä muuta keksii missä voisi säästää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me säästetään näissä:

- Huusin pukuni ebaysta

- Mun sormus löytyi uudenvuoden jälkeisistä alennusmyynneistä puoleen hintaan

- Oon ostanut konkka-Tiimarista askarteluvärkkejä

- Mies laittaa vanhan mustan pukunsa

- Miehen isä harrastelee kuvaamista ja ottaa meidän hääkuvat

- Juhlapaikalle tulee orkesteri ihan omasta takaa, joten meidän ei tarvitse sitä maksaa

- Juhlapaikka tarjoaa hääyön majoituksen

- Aion tehdä kynnet itse

- Koristelut teen itse, ja ovat muutenkin aika vähäisiä

 

Lisäksi koitetaan hoitaa suhteilla alennukset hääautoon, kampaukseen ja meikkiin sekä kukkasiin ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläpäin häät tullaan maksamaan itse ellei kummankaan vanhemmat tuppaudu auttamaan kuluissa.

 

Näissä säästetään:
- Kutsuihin hommattiin tarvikkeet Tiimarin loppualesta alle 30 eurolla ja kaveri kuvasi korttiin kuvan meistä.
- Hääautoksi kelpaa oma auto pestynä.
- Hääyö vietetään sukulaisen mökillä, jossa kaikki sai alkunsa.
- Hääkarkit yhdistetään paikkakortteihin > ostamme pipareita joihin kaveriporukalla pursotamme vieraiden nimet.
- Ei uusia alusvaatteita tai koruja, niitä on jo ennestään.
- Musiikki hoidetaan tietokoneelle tehtävällä soittolistalla.

- Sulhanen, kaaso ja bestman käyttävät vanhoja pukujaan.

- Minun puku ja tiara ostettiin eBaysta alle 100 eurolla.

- Minun meikin ja kampauksen tulee tekemään sukulainen lahjana.

- Valokuvauksen hoitaa perhetutut.

- Kimput kootaan itse irtokukista.

- Sormukset. Minun sormus löydettiin suht edullisesti alennusmyynnistä, ja sulhasen terässormus maksoi 20 euroa > ei halunnut kalliimpaa, kun tietää hukkaavansa sen kumminkin jollekin työmaalle.

- Kengät tullaan hommaamaan jostain halvalla, esim. Skopunkten myy halpoja ja kelvollisia kenkiä.


Ainoat asia, jossa ei taideta säästellä, on juhlapaikka. Tiedämme tasan tarkkaan, missä haluamme juhlat järjestää ja pakettiin kuuluu kaikki; alkuvalmistelut, ruoka, loppusiivous yms. Ja hintaa tähän paikkaan kertyy yli 5 000 euroa, kun vieraita tulee olemaan yli 60.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Askartelutarvikkeita löydettiin halvalla Tiimarin konkkamyynnistä, ja säästöä tulee myös hiukan siitä, että meillä kakut tekee hyvä ystävä, joka on innokas harrastelija-leipuri. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä kans ilmoittautuu mukaan yks pihistelevä morsian.

 

Meillä yritetään pihistää ja säästä mahdollisimman monessa asiassa. Mutta ruoka on sellainen ystävä, että sen kanssa ei pihistellä, mutta kalleintakaan ei silti oteta. Sellainen ruoka mikä meitä miellyttää ja on hyvin tehty suhteessa kohtuulliseen hintaan, sillä mennään. Ja onneksi sellainen löytyikin.

Lisää meidän säästöjä:

-hääpuku, käytetty ja todella halpa niin hyväkuntoiseksi.

-sulhaselle ja bestmanille vuokrapuvut, bestmanin vuokra ehkä sovitellaan puoliksi

-kaason mekko, sellainen josta hän pitää, kustannukset ehkä sovitellaan puoliksi, jos tahtoo voidaan vuokratakin

-alkoholituotteet Virosta, jos armas enoni siihen ryhtyy =)

-onnittelumalja alkoholiton

-kampausken kenties suhraan itse anopin avustuksella

-meikin teen itse

-hääkimpun teen itse tai etsin valmiin

-pöytäkoristeet itse luonnosta löytyvillä tarvikkeilla

-juhlapaikka läheltä kirkkoa, erittäin kohtuuhintainen

-kuljetusta vain pieni pätkä, sekin bestmanin autolla

-kukka-asetelmat tekee morsian itse

-kutsukortit itse

-kiitoskortit itse

-musiikkia levyltä (bändi piti olla mutta tilanteet näköjään maailmassa muuttuu)

-hääyö kotona ehdottomasti

- ja jotain vielä on....varmasti oli...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä kans ilmoittautuu mukaan yks pihistelevä morsian.

 

Meillä yritetään pihistää ja säästä mahdollisimman monessa asiassa. Mutta ruoka on sellainen ystävä, että sen kanssa ei pihistellä, mutta kalleintakaan ei silti oteta. Sellainen ruoka mikä meitä miellyttää ja on hyvin tehty suhteessa kohtuulliseen hintaan, sillä mennään. Ja onneksi sellainen löytyikin.

Lisää meidän säästöjä:

-hääpuku, käytetty ja todella halpa niin hyväkuntoiseksi.

-sulhaselle ja bestmanille vuokrapuvut, bestmanin vuokra ehkä sovitellaan puoliksi

-kaason mekko, sellainen josta hän pitää, kustannukset ehkä sovitellaan puoliksi, jos tahtoo voidaan vuokratakin

-alkoholituotteet Virosta, jos armas enoni siihen ryhtyy =)

-onnittelumalja alkoholiton

-kampausken kenties suhraan itse anopin avustuksella

-meikin teen itse

-hääkimpun teen itse tai etsin valmiin

-pöytäkoristeet itse luonnosta löytyvillä tarvikkeilla

-juhlapaikka läheltä kirkkoa, erittäin kohtuuhintainen

-kuljetusta vain pieni pätkä, sekin bestmanin autolla

-kukka-asetelmat tekee morsian itse

-kutsukortit itse

-kiitoskortit itse

-musiikkia levyltä (bändi piti olla mutta tilanteet näköjään maailmassa muuttuu)

-hääyö kotona ehdottomasti

- ja jotain vielä on....varmasti oli...

 

 

Ps. Jos noutaa alkoholia Virosta, niin edullinen skumpapullo tervetuliaismaljaksi maksaa n. 3 eur/plo ja siitä tulee kuohari lasi monelle. Kylmänä aivan ok kuoharin, joten tuskin se alkoholiton tuo enempää säästöä kuin 2 eur. Se kannattaa tinkiä sormuksesta/ kukasta tms. koska ensivaikutelmalla on aika iso merkitys vieraille....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Suli!

 

Niin laskeskeltiin, että ei Virosta tuotu skumppa paljoo heitä budjetissa, mutta haluttiin alkoholiton alkumalja...ja siihen tulee oma pikku twistinsä mukaan, joten voi itsessään jo tehdä vaikutuksen ;) Tahdon ensivaikutelman tehdä jotenkin toisella tavalla.

 

Ja sormuksesta en tingi, vaan se on mieleinen, ei liian pramea, minun näköinen ja ostettu jo monta vuotta sitten jolloin kullan hinta oli alhaisempi joten saatiin se paljon halvemmalla jos nyt vasta ostettaisiin. Mutta monessa muussa mietimme käytännöllisempää ja kohtuuhintaisempaa vaihtoehtoa, tehdään kuitenkin kaikki niin, että se on meidän näköistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on a-oikeuksellinen hääpaikka, ja vaikka tarjoammekin vieraille alkumaljat, ruokaviinin kaadon x2, avecin ja x-määrän oluita ja siidereitä, sekä boolia, tiedämme kuinka juomaista kansaa suomalaiset ovat. Tästä johtuen, jos meidän tarjoamat juomat eivät riitä, paikalla on itsemaksuinen baari.  Tässä säästyy muutama penni :D Toki jos on mahdollista, niin Virosta hakemaan juomat!

 

Mistä itse aion säästää:

 

- Ei todellakaan tule mitään kertakäyttökameroita pöytiin

- Todennäköisesti ei tule Save the Date kortteja, korkeintaan sähköpostia asiasta ja facebookvinkkaus.

- Ei tule hääkarkkeja yms.

- Ei tule karkkibuffettia

- EI mitään photobooth-hömppää

- Emme ota pöytäkoristeiksi kukkia

- Valokuvaaja on kokenut hääkuvaaja ja ystävämme, ei kuitenkaan ammattilainen. Kuvaa ihan koko päivän. Oikein sopiva hinta

- Ystävä kuvaa vihkisimen videolle ilmaiseksi

- En aseta kaasoille vaatevaatimuksia, haluan ainostaa hyväksyä ennen ostopäätöstä :D Eli en maksa kaasojen vaatteita, kaunistautumista ym.

- Heittokimppuun en panosta, kunhan tulee joku :D

- Hääauto on sukulaisen oma auto

- Mielestäni hääkorut eivät ole mikään must, koska THE SORMUSHAN on pääosassa. Jos kuitenkin hääkorut halajaa, aion lainata äidiltä tai anopilta perinteiset helmet kaulaan ja korviin.

- Kaasoni lainaa hunnun, jos haluan ( tosin taidan haluta ihkaoman :) )
- Kutsukortit, menuhässäkät ym. askarrellaan itse ja tarvikkeet tilataan Sinellistä, joka on vertailujeni mukaan edullisin ja laadukkain. Toki halvalla pääse tilaamalla valmiit esim. kutsupohjat ulkomailta.

- Bändin sijaan voi itse tehdä soittolistoja spotifyhin tai muihin soittimiin, tai pyytää jotakuta tuttua dj:n hommiin.

- Ostan sellaiset hääkengät, että niitä voi käyttää omien häidenkin jälkeen. Eli ei mitään valkoisia unelmamorsianprinsessa korkkareita, vaan kauniit, nuden väriset korkkarit, joilla kelpaa kipsutella :)

- Kirkkoon EI tule ohjelmalehdykkää. Kyllä kaikki tietää, mitä kirkossa tapahtuu. Jos lauletaan virsiä, niin kyllä ne on lätätty sinne taululle ne numerot. Eikä kukaan kirkosta ainakaan kesken lähde, kyllä siinä on tahdon, aamen, häämarssit ja ulos. Kyllä siitä tajuaa :D

- Ei välttämättä tarvita tienvarsikylttejä

Muokattu: , käyttäjä: Rouvaksi_2015

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mm. näin me säästetään:


 


- emme lähetä Save the Date kortteja, vaan kihlajaisissa ilmoitamme koska häitämme vietetään ja tieto päätyy varmasti muidenkin kutsuttujen tietoon jo hyvissä ajoissa


- emme hanki hääkarkkeja yms.


- hääjuhla järjestetään vanhempieni luona ja he maksavat paikan koristelun sekä ruoat


- dokumentaarinen valokuvaaja on mukanamme vain siviilivihkimisessä, joka ei kauaa kestä


- minulla ei ole hääkimppua


- minulla ei myöskään ole perinteistä häämekkoa, vaan voin hyvinkin kuvitella löytäväni mekkoni esim. Zarasta, Mangosta tai vastaavasta


- hääkenkinä toimii varmaankin jotkin jo omistamani kengät, eikä uutta laukkuakaan tarvitse ostaa


- meillä ei ole hääautoa


- laitan itse hiukseni ja meikkaan itse itseni


Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä säästetään:

 

- Itse askartelemalla

- Ruuat tehdään itse ja juomat haetaan Tallinnasta

- Pöytäliinoiksi ostettu Ikean lakanoita

- Tuikkukipot ja korttipohjat kuorineen löysin halvalla tältä palstalta

- Hääpuvun ostin käytettynä, sekin tältä palstalta :)

- Hääkakun saamme ilmaiseksi ystäväni tekemänä (häälahja)

- Musiikki soitetaan Spotifyn/iTunesin/vastaavan kautta

- Valokuvaajaksi palkkasimme alan opiskelijan

- Ei aitoja kukkia (ei minun kimppuuni, ei pöytiin, ei vieheisiin)

- Hääautoa emme tarvitse

- Siskoni tekee meikin ja kampauksen

- En kustanna kaasojen mekkoja, mutta en myöskään vaadi heiltä tietynlaisia tai värisiä mekkoja

- Saan pari koulukaveria ilmaiseksi hoitamaan buffapöytää/tiskejä, kun satun opiskelemaan ravintola/hotellialaa, häälahjana tämäkin

- Ystäväni maalaa meille vieraskirjapuun A3-kokoisena

- Vieraslahjoiksi tulee kaikessa yksinkertaisuudessaan Muumi-tikkarit, jotka toimivat paikkakortteina samalla

 

Muoks:// meidän säästökohteet ja -tavat päivitetty :D

Muokattu: , käyttäjä: esssie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki mahdolliset suhteet kannattaa käyttää hyödyksi. Me yritämme säästää kaikessa mahdollisessa, koska en halua upottaa rahaa aivan hirveitä summia yhteen päivään.

Olin viime vuoden puolella kaasona yksissä häissä ja morsian halusi päästä mahdollisimman helpolla. Monia hänen valintojaan vierestä seuranneena totesin, että kun olisi vähän käyttänyt aikaa ja vaivaa olisi löytänyt halvemman ratkaisun. Mutta noh, tämä sopi hänelle, itse olen vähän liian pihi tuollaiseen :D

Me säästämme ainakin seuraavissa:

-Hääpaikka: varasimme yhden puolueen omistuksessa olevan paikan ja koska isäni kuuluu kyseiseen puolueeseen saatiin hänen kauttaan -50% paikan vuokrasta.

-Valokuvaus: eräs ystävämme ottaa kuvat. Hän on kuvannut monet häät aikaisemminkin. Hän ottaa varmaan vaan "viralliset" kuvat ja muuten toivon vieraiden ottavan kuvia. En siis halua velvoittaa tätä ystävääni roikkumaan kameran takana koko juhlaa, koska haluan hänen osallistuvan juhlintaan.

-Koristeet: en halua käyttää koristelussa kovinkaan paljoa kukkia. Kukkia tulee jos tulee buffapöytään. Muuten pöytiin tulee koristeita ihan tarpeeksi. Keksin mielestäni loistavan idean koristeisiin ja voin hyödyntää tähän FB:n annetaan/vaihdetaan palstoja. Juhlapaikalta saadaan valkeat liinat. Näiden päälle tulee "kaitaliinaksi" palapeilejä. Peilien päälle taas hommaan paljon erinäköisiä, mutta samanvärisiä tuikkukippoja. Näiden lisäksi ajattelin sijoittaa koristekiviin, mutta nekin etsin mieluusti käytettynä joltain FB kirpulta. Toivon, että ideani toimii ja lopputuloksena on paaaljon kimallusta ja bling blingiä :P

-Kampaus ja meikki: teen itse oman meikkini ja joku lukuisista kampaajaystävistä kampaukseni.

-Sormus: ajatuksena on etsiä sormus jostain netin panttilainaamoista yms. Ja kaiverruttaa se sitten uusiksi. Hurja timanttimäärä ei ole minulle kovin olennaista. Kukaan tiedä onko sinulla timantteja vai ei, jos et ite sano :D

-Hääpuku: tilaan varmaan jenkeistä tai jostain muualta ulkomailta ja käytän sit ompelijalla, jos tarvii jotain muuttaa. Eräs tuttu oli nimittäin tilannut hääpuvun jenkeistä ja maksanut siitä 150€, ompelija otti muutos töistä 100€. Hän löysi myöhemmin saman puvun morsiusliikkeestä ja siellä hintalapussa komeili yli 1000€

Tässä meidän säästövinkkejä ja lisää tulee varmasti vielä. Meidän häitä juhlitaan siis 15.8.15, joten aikaa on vielä keksiä ne edullisimmat keinot saada haluamansa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä kuuluuko varsinaisesti tähän ketjuun, mutta menköön... Tein tässä juuri budjettiin viimehetken viilailuja ja lueskelin netistä juttuja aiheeseen liittyen. Sitten törmäsin tähän: http://www.naimisiin.info/haalehti/saastamalla_ikimuistoiset_haat.html

 

En mielestäni ole mitenkään herkkähipiäinen, mutta olen tosta tekstistä kyllä ihan rehellisen järkyttynyt. :o Vaikka tuo nyt onkin nokkelasti nimetty pakinaksi (muuta nokkelaa siinä ei sitten olekaan), niin sisältö on ihan silkkaa ilkeilyä ja vittuilua vailla tietoakaan oivaltavasta huumorista. Mikä motiivi naimisiin.infolla on tuolla tavoin herjata pienellä budjetilla häitään järjestäviä? Kysynpä vaan...

 

Täytyy kyllä sanoa, että kirjoittaja on ylittänyt itsensä uusien nerokkaiden kielikuvien keksijänä kun netistä tilattu puku näyttää tottakai "norsun oksentamalta teltalta", sahti on yhtä hyvää kuin "suopotkupalloilijoiden alushousujen pesuvesi" ja sulhaselle kannattaa vuokrata "satojen muiden miesten käyttämät kusenpolttamat housut, nuhruinen ja huonosti istuva takki, keltakainaloinen ’valkoinen’ paita ja sokerina pohjalla linttaan astutut jalkasilsaiset vuokrakengät". Ehdotan kirjoittajalle seuraavaa Pulitzeria.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Samainen kirjoitustyyli esim. "kiinarätti" -teksteissä on nostanut karvat pystyy muillakin. (tässä) Kannattaa jättää omaan arvoonsa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huhhhuhhh, mitä tekstiä :o

 

Meillä kukat on ehkä yksi iso säästökohde. Aussihäissä käytetään hyväksi anopin pihaa, sieltä siis valkoisista ruusuista kimppu mulle ja vieheet pojille ja muista valkoisista kukista pöytäkoristeita.

 

Suomessa taas kaverin äiti, floristi, on lupautunut avuksi. Tammikuu ei ole mikään suurin kukkasesonki Suomessa, joten ajatuksena on jotain todella simppeliä ja sitten yksi asetelma buffet-pöytään. Heittokimppua ei tule, heitän sen oman kimppuni. Mitä sitä säästelemään, kun lähdetään Suomesta pois heti viikon päästä häistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme yrittäneet säästää kaikessa mahdollisessa mitä vain voi olla :D

 

- Kukat. Kirkkoon tai juhlapaikalle ei tule yhtäkään kukkaa. Morsiuskimppunikin on yksinkertainen ja tekokukista.

- Kutsukortit. Askartelen itse ja materiaalit ostettiin Tiimarin alesta -50 % :D

- Bändi. Saatiin halvalla sillä bestman on soittaja ja kokosi suhteillaan bändin.

- Äänentoistolaitteet. Sulhon tuttu tuo äänentoistolaitteet ilmaiseksi.

- Huntu. Hunnun ostin netistä puoleen hintaan käytettynä.

- Kaitaliinat pöytiin. Ostin netistä puoleen hintaan käytettyinä.

- Tyllikoristeet. Nekin ostin puoleen hintaan käytettyinä netistä.

- Pöytäkoristeet. Ne tulee ihan oman kodin sisustuksesta.

- Vihkisormus. Ostan halvan hopeisen vihkisormuksen. En tykkää kullasta.

- Paikkakortit. Isäni teki puiset paikkakortit ilmaiseksi.

- Pullopostivieraskirjat. Pulloissa siis säästetty, kaikki saatu kavereilta yms., eikä jouduttu ostamaan yhtään.

 

Näitä on muitakin mutta nyt juuri ei tule mieleen mitään.

 

Lisäksi meille ei tullut/ei tule mitään

- karkkibuffettia

- save the date-kortteja

- photo bootheja

- hääkarkkeja

- kirkko-ohjelmia

- koruja (puvuni dekoteessa on sen verran blingblingiä ettei koruja tarvitse)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä säästetään näissä:

- ei tule karkkibuffaa, tai hääkarkkeja/ muita pikkulahjoja vieraille

- kaason poikaystävä toimii dj:nä ilmaiseksi, ei siis bändiä tai kuluja musiikista

- tienvarsikyltit löysin netin vaihtoringistä kahvipakettia vastaan, eli vain maalaillaan remontista yli jääneellä maalilla uusiksi

- kaverilta lainaan sata tuikkukippoa,koristeluihin ei muutenkaan mene rahaa, käytetään syksyistä luontoa hyväksi

- paikkakorteissa käytän kirjastosta ilmaiseksi saatuja poistokirjoja (tai siis kirjojen sivuja) materiaalina

- sulhasen siskon tuttu tekee kimput yms kukat halvalla sopuhintaan

- oma puku vuokrattu, kengät sellaiset, että tulee varmasti ihan arkikäyttöön jatkossa

- mahdollisesti lainaan korut

- auto sulhasen enolta lainaan

- jos haluan morsiuskäsilaukun, saan lainaan kaverilta (voi olla etten edes halua sellaista pussukkaa

- juomapuoli menee muutamien meidän tarjoamien ruokajuomien jälkeen jokaisen omakustanteiseksi, paikassa on siis a-oikeudet

- teatterikaverit ilmaiseksi esittämään ohjelmaa

- miehen puku sellainen, että voi käyttää jatkossa vaikka töissä tms, ei ole siis musta

Nuo nyt tuli mieleen. Harmi kun ei ole suhteita tuonne kaunistautumispuolelle, kaikki kampaamot ja meikkaukset tarvii maksaa koko rahalla. Ja ruoka/juomapuoli nyt maksaa mitä maksaa.

Muokattu: , käyttäjä: Jenni Elisa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mm. nämä säästökohteet:

-Hääautona oma auto (tosin tulee kyllä hevonen + vaunut loppumatkalle :grin: )

-Teen itse hääjuhlan puvun (ja sukkanauhan) ja vihkipukuna äidin vanha hääpuku

-Minulla äidin vanhat hääkengät

-Sulhasella vuokrattu asukokonaisuus

-Tavallinen vadelma-kermatäytekakku

-Vieraat ostavat itse alkoholinsa tervetuliaismaljaa lukuun ottamatta

-Laitan kynteni itse

-Emme vaadi kaasoilta, bestmaneilta, morsiustytöltä ja sulhaspojalta mitään tietynlaista vaatetusta tai kampausta, joten kaikki avustajat hankkivat itse pukunsa ym.

-Ei hääkarkkeja tms. (jokaiselle nätisti askarreltu ohjelma/pieni häälehti + paikkakortti muistoksi, ei muuta)

-Ei dokumentaarista hääkuvausta, pelkät miljööpotretit ammattikuvaajalta, ei myöskään ammattivideointia

-Ei kukkia pöytiin ja pöytien/juhlapaikan koristelussa hyödynnetään sieltä saatavia ja hintaan kuuluvia koristeita

-Kaikki musiikki soitetaan Spotifysta

-Ei tienvarsikylttejä

-Kirkkoa ei tarvitse koristella mitenkään

-Ei kalliita alusvaatteita, sormuksia tai muitakaan koruja

-Ei maksullista/ulkopuolisilta tilattua ohjelmaa

-En tarvitse huntua enkä alushametta

-Valokuvauskopit tms. ekstrat ei tulis mieleenkään :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän säästökohteet:

- kirkkoa ei koristella mitään

- juhlatilaan vaan ihan vähän koristeita (jotka ostettu täältä kirpparilta)

- kaasolle ja bm:le ei mitään erityistä pukuvaatimusta

- ei karkkibuffaa

- tuttu tulee kuvaamaan meidän häät

- ei tule photo bootheja

- emme lähetä mitään save the date kortteja vaan olen facessa ilmottanut ja sanonut myös kasvotusten päivämäärämme

- ei tule kirkko ohjelmia ja tuskin tulee mitään ohjelmaa häihn. Mennään tuntemuksen mukaan :)

- ei hääkarkkeja

- ei kertakäyttökameroita

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuon photoboothin toteuttamiseen menee meillä 20 eur (erittäin kattava rekvisiittapaketti käytettynä) joten haluttiin se ehdottomasti mukaan kun ei maksa juuri mitään. Kameroita löytyy omasta takaa ja lisäksi valokuvaaja on kuvaamassa myös boothilla. Yksi tän kesän halpoja mut kivoja ohjelmia! No joo, maksaahan toki kuvien teettäminen sitten n. 0.10 €/kuva :girl_haha:  Näissä säästettiin:

 

- isän avoauto hääautona

- tuttu valokuvaaja

- juomat Virosta

- ei hääkarkkeja (en oo koskaan tajunnut mitä varten niitä annetaan?)

- teen itse paikkakortit

- tuttu graafikko suunnitteli ja painatti kutsut 

- hääkakku (2 erilaista) kuuluu meillä illallisen hintaan

- ei koristella kirkkoa

- ei kukkia pöytiin vaan itse taittelemani origamilinnut roikkumaan oksiin (origamipaperit 200 kpl maksoi 16€)

- teen ja printtaan itse kirkko-ohjelmat

- ei ohjelmalehtisiä jatkoilla

- photobooth-rekvisiitat käytettynä, boothille omat ylimääräiset kamerat kotoota

- tuttu kampaaja ja meikkaaja sopuhintaan

- ennen ja jälkeen bändin (sekin tuttu sopuhintaan) musiikki Spotifysta

- tuikkukipot yms. ylimääräiset astiat kuuluvat tilavuokran hintaan

- ostin pukuni käytettynä 

- sulhaselle vuokrataan saketti

- ei save the date -kortteja

- juhlapaikan koristelu minimissä - ei mitään väriteemoja tms.

- tienvarsikyltit ja pöytäjärjestys tehdään itse, materiaalit maksavat yhteensä n. 30 €

 

Ja mitäköhän vielä? Kyllä tällä listalla kerää jo kiitosta sulhaselta =) 

Muokattu: , käyttäjä: nora_elokuu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä säästetään kutsuissa, koristelussa, miehen puvussa, sormuksissa. Enemmän rahaa saa mennä paikassa, morsiamen puvussa sekä ruoassa. Mutta onneksi pihtaan kaikesta, meille on tärkeämpää että saamme toisemme, vaimo on tyytyväinen mekkoonsa ja kaikki saa masut täyteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä kuuluuko varsinaisesti tähän ketjuun, mutta menköön... Tein tässä juuri budjettiin viimehetken viilailuja ja lueskelin netistä juttuja aiheeseen liittyen. Sitten törmäsin tähän: http://www.naimisiin.info/haalehti/saastamalla_ikimuistoiset_haat.html

 

En mielestäni ole mitenkään herkkähipiäinen, mutta olen tosta tekstistä kyllä ihan rehellisen järkyttynyt. :o Vaikka tuo nyt onkin nokkelasti nimetty pakinaksi (muuta nokkelaa siinä ei sitten olekaan), niin sisältö on ihan silkkaa ilkeilyä ja vittuilua vailla tietoakaan oivaltavasta huumorista. Mikä motiivi naimisiin.infolla on tuolla tavoin herjata pienellä budjetilla häitään järjestäviä? Kysynpä vaan...

 

Täytyy kyllä sanoa, että kirjoittaja on ylittänyt itsensä uusien nerokkaiden kielikuvien keksijänä kun netistä tilattu puku näyttää tottakai "norsun oksentamalta teltalta", sahti on yhtä hyvää kuin "suopotkupalloilijoiden alushousujen pesuvesi" ja sulhaselle kannattaa vuokrata "satojen muiden miesten käyttämät kusenpolttamat housut, nuhruinen ja huonosti istuva takki, keltakainaloinen ’valkoinen’ paita ja sokerina pohjalla linttaan astutut jalkasilsaiset vuokrakengät". Ehdotan kirjoittajalle seuraavaa Pulitzeria.

Lukaisin tuon aika pintapuolisesti läpi, ja minusta tuossa ei suinkaan pilkattu pienellä budjetilla häitä järjestäviä ihmisiä vaan toisten hyväksikäyttäjiä. Ja tuo miesten pukuun viittaava lainaus oli kappaleessa, jossa moitittiin sitä, että morsiamelle kyllä hankitaan tonnin puku mutta sulhanen joutuu tyytymään niihin linttaan astuttuihin jalkasilsaisiin vuokrakenkiin. Eli taas, ei ihmisiä, jotka joutuvat tulemaan toimeen vähällä vaan sellaisia, jotka arvottavat parisuhteessa itsensä toisia tärkeämmäksi.

 

Täytyy nimittäin myöntää, että mua ainakin häiritsee vähän kun säästökohteena mainitaan se, että joku muu käytännössä maksaa sen halutun palvelun/tavaran/muun. Ei se ole säästöä, se on kustannusten siirto toiselle henkilölle. Tuttavanpalveluksetkin on vähän siinä rajalla, tilanteesta riippuen. Joo, palveluksen käyttäjä säästää siinä, koska tämä tuttava maksaa pussistaan sen loppuosuuden. Ei välttämättä joudu laittamaan suoraan seteleitä pöytään, mutta esimerkiksi siten, että ei voi ottaa kunnolla maksavaa keikkaa sille päivälle. Toisaalta ystävänpalvelukset on tosi hieno juttu jos se toimii ystäväpiirissä vastavuoroisesti. Yksi tekee toiselle kampauksen, toinen taas vastavuoroisesti nettisivut sille kampaamoyritykselle. Lopputuloksena on toki parhaimmillaan entistä parempi ystävyyssuhde ja toisaalta hyvälle ystävällehän sitä mielellään tarjoaa apuaan jos vain mahdollista. Mutta sanotaan näin, että mulla on aika monta ystävää ja tuttavaa joiden ammattiala on sellaista, mitä häissä usein tarvitaan (valokuvaajaa, graafista suunnittelijaa, kampaajaa, askartelijaa...) ja aika harva on hirveen riemuissaan siitä, että puolitutut olettaa heidän tarjoavan ammattitaitoaan käyttöön melkein ilmaiseksi. 

 

Todennäköisiä säästökohteita meidän tulevissa häissä:

- Vihkiminen ja hääjuhla samassa paikassa, joten kuljetuksia paikkojen välillä ei tarvita juhlavieraille

- Samasta syystä ei hääautoakaan tarvita

- Kukkien määrä todennäköisesti minimissään

- Bändikin jäänee välistä, taustamusiikkia levyltä kun kovin tanssipitoisia häitä ei ole tarkoitus järjestää

- Harkinnassa myös se, että tekisin asusteeni itse

- Yritän suunnitella koristelut kokonaisuutena siten, että ei tarvitse ostaa ihan hirveästi mitään erikoisia juttuja, joille ei ole häiden jälkeen käyttöä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me koitetaan säästää seuraavissa asioissa:

 

- Mies laittaa päälleen omistamansa tumman harmaan puvun, valkoisen kauluspaidan ja kengät. Tarvitsee hankkia vain hääteemaan sopiva solmio.

- Mulle ei osteta koruja tai muita asusteita häihin juurikaan. Ballerinat ja hääpuku kylläkin, korut lainataan veljen vaimolta, jolla niitä on aikamoinen valikoima.

- Kutsut, koristeet, ohjelmalehtiset jne. tehdään lähes kaikki itse.

- Häihin tulee grillaaja, mutta lisukesalaatit yms. tehdään itse.

- Vihkiminen ja hääjuhla molemmat perheemme mökillä (ilmainen juhlapaikka)

- Ei myöskään hääautoa

- Koristeiksi ostetaan sellaista, jota voidaan jatkokäyttää. Ei siis kalliita kukkalaitteita vaan tee-se-itse-juttuja.

- Kaasot ja bestmanit ostavat pukunsa itse

- Ei hääbändiä vaan teemme soittolistat ja äänentoistolaitteet tulee miehen veljeltä

 

Noista saa jo aika hyvin nitistettyä. Vanhempien kanssa on myös puhuttu, että osallistuvat häiden kustannuksiin eivätkä osta häälahjoja, kun kaikkea meillä jo on. Voihan sitä lähipiirille ehdotta, että jos hääparia haluaa muistaa, voi leipoa häihin esimerkiksi pikkuleipiä, askarrella koristeita tms. lahjojen sijaan. Lisäksi vierasmäärä vaikuttaa hurjasti, meille tulee 50-60 vierasta.

Muokattu: , käyttäjä: Nanna93

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään