Jump to content
Naimisiin.info

Satuhäihin kutsutekstejä?


nelaatu

Recommended Posts

Ensimmäisenä tuli toki heti mieleen aloitus "Olipa kerran...", mutta liekö sitten liian kliseinen? Siihen perään sitten vaikka lyhyt tarina (parisen lausetta ehkä) tapaamisestanne, ja jälkeen jotain tyyliin. "Pian on koittava päivä, jolloin nämä kaksi saavat vihdoin toisensa."... En tiedä, kuulostaako vähän hassulta. Mutta mielestäni satu-teema on kyllä ihana! Onko teillä ihan vain sadut yleisesti teemana, vai jokin tietty satu?

Link to comment
Share on other sites

Täälläsen väsäsin.. mutta nimet ja pvmt on vaa esimerkkejä :girl_smile: Olisko kellään muunlaisia ehotuksia? tai muutos kohtia tähän?

Olipa kerran

pienessä kaupungissa

kaunis prinsessa.

Joka tapasi sattumalta

unelmiensa prinssin.

He matkasivat yhdessä elämän virtoja

ja

pian on koittava päivä,

jolloin nämä kaksi saavat vihdoin toisensa.

Teidät on täten kutsuttu todistamaan kun

Ruusunen & Uljas

sanovat toisilleen

TAHDON

Kalajoen kirkossa 1.1.2011

ajanraudan näyttäessä tasan 12.00

jonka jälkeen satumaisia häitä

siirrytään juhlimaan

Kalajoen Hiihtomajalle.

Ilmoitathan tulostasi viimeistään

12.12.2010

Ruusunen 0400012340

Uljas 0400012340

Link to comment
Share on other sites

Ehdottomasti itse sisältäisin jollain tapaa sen perus lopetuksenkin, eli "ja niin he elivät onnellisina elämänsä loppuun saakka". Tai sitten vaihtoehtoisesti tuo sama teksti voisi olla hieno kiitoskortteihin! :)

"

Olipa kerran

pienessä kaupungissa

kaunis prinsessa.

Joka tapasi sattumalta

unelmiensa prinssin"

Ihan näin kieliopillisesti särähti korvaan tuo kohta. Itse laittaisin joko prinsessan jälkeen pilkun, tai korvaisin joka=hän. Muuten kuulosti kivalta!

Link to comment
Share on other sites

Minäkin vaihtaisin tuohon prinsessa-sanan jälkeen pilkun, mutta siis kokonaisuudessaan aivan ihana kutsuteksti, nelaatu! :girl_pinkglassesf:

rw_0710_devon_dan_0031_xl.jpg

The save-the-date, a square mini book, sets the tone for the wedding. Disclosing the story of how the couple met in a whimsical, fairy-tale manner, it begins with "Once upon a time." (Kuvat Martha Stewart Weddings.)

Itsekin ihastuin ajatukseen satuteemasta nähtyäni tuon ylläolevan kuvan. Ainakin kutsukortteihin olisin halunnut kirjoittaa pienen sadun meidän tapaamisesta jne. Hylkäsin kuitenkin lopulta idean kun ajattelin, ettei meidän tarina ole kovinkaan satumainen, mutta noin yleisellä tasolla tuollainen lyhyt, ei-niin-henkilökohtainen satu voisikin toimia! :)

Tässä vielä kuva kutsusta, jossa parin tarina on kirjoitettu lyhyesti sadun muotoon (kuvan saa niin isoksi että tekstin voi lukea):

th_once-upon-a-time-tealyellow.jpg

Muokattu: , käyttäjä: darling
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Elomorsian

Mä olen nähnytkin netissä kyseiseen tyyliin toteutetun kutsun ja kiitoskortin. Niissä tekstit meni näin:

KUTSU: Once upon a time, a couple met, fell in love and decided they wanted to invite you to witness their special day. And drink this wine.

KIITOSKORTTI: Once upon a time, a couple got married, got a wonderful gift from you, and wanted to say thanks.

Mun mielestä oli kans aika ihastuttava idea. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...