Jump to content
Naimisiin.info

gootin hääpuku


Guest goth pride

Recommended Posts

Guest goth pride

Kovinkaa moni gootti ei (uskoakseni) halua mennä naimisiin valkoisessa puvussa...eli ainaki mun puku tulee olemaan musta.. Mulle musta ei oo mikää suruväri, se vaan on kaunista. Mutta papinhan ei oo pakko vihkiä jos morsian on mustissa... Asusteissa valkoista, verenpunaista ja lilaa...mutta riittääkö ne?

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mulla vaan ekalla kierroksella oli musta puku viininpunasin koristuksin. Toisella kiekalla tulee olemaan valkoinen mustilla kirjailuilla.

En tiedä, mistä keskiajalta olettamus "papin ei ole pakko vihkiä jos morsian on mustissa" -on. Saa olla aika helvetin niuho pappi jos ei suostu vihkimään. Ja sitäpaitsi... menneinä vuosina morsiamen puku oli se ns. parempi puku ja hyvin usein se oli nimenomaan musta. Tapa, että morsian on valkoisissa, on ns. uusi juttu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Uskoisin, että vanhanaikaiset papit pitävät mustaa valkoista parempana moderneille morsiammille jotkai eivät odota avioliittoon asti esimerkiksi yhdessä asumisen, lasten, seksin yms. kanssa. Se taas sitten että millainen tyyli on voi vaikuttaa enemmän kuin itse väri. Mustastakin saa hyvin herkkää ja romanttista, mutta myös sitä aivan vastakkaista vaikutelmaa myös ja sillä olisi oman kuvitelmani mukaan enemmän vaikutusta vihkijän mahdollisiin ennakkoluuloihin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...