Jump to content
Naimisiin.info

Odottelumusiikkia kirkossa


laulaja

Recommended Posts

Tuli tässä mieleeni, että laitan tänne vinkiksi, että on aika hienoa, jos kirkossa joku soittaa/laulaa ns. odottelumusiikkia.

Omassa perhepiirissä on ensi viikonloppuna häät ja ehdotin morsiusparille, että kun morsiamen sisko soittaa pianoa ja kanttori on myös huilisti, että soittaisivat n. kymmenen minuuttia ennen vihkimisen aloitusta jotain. Päädyimme sitten P.J.Hannikaisen Menuettoon. Upea, iloinen kappale huilulla soitettuna ja pianolla säestettynä.

Kappale loppuu silloin, kun vihkikellot alkavat soida ja sitten tuleekin hää"marssi", joka on huilulla ja pianolla soitettu Love Storyn teema.

Piano aloittaa musiikin, jolloin morsiuslapset lähtevät kävelemään ja sitten, kun alkaa huiluosuus, niin morsian lähtee isänsä kanssa käytävää pitkin.

Minä yritän laulaa Enkelin rukouksen ja Tänä aamuna aurinko nousi, jos liikutukseltani pystyn. Ei oo ihan helppoo varmaan laulaa oikein läheiselle henkilölle...

Itse olen joskus ollut laulamassa häissä, jossa lauloin ns. odottelumusiikkina vieraiden tullessa kirkkoon Schubertin Ave Mariaa ja joskus taas olen laulanut sen ns. sisääntulomusiikkina vihkiparille.

Tuo odottelumusa tekee aika hienon säväyksen, kun ei tarvi olla ihan hiljaisessa kirkossa odottelemassa. Voi jo rauhoittua kuuntelemalla musiikkia

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...