Jump to content
Naimisiin.info

Kappelin Kellari (Helsinki)


Santtuli

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Hei, nyt on varattu Kappelin Kellari 1.8. ja käytiin katsomassa paikkaa. Ihanan tunnelmalliset tiiliseinät, takka, oma baaritiski/buffatila, iso sali johon menee 60 henkeä (meidän häihin kutsutaan n. 45 henkeä). Suomalaisten kuuluisien taiteilijoiden seinämaalauksia=maksaneet ryyppyputkensa maalaamalla pari seinää. Kiva, vähän boheemi paikka tunnelmallisiin häihin. Meidän juttu. Lisäksi ravintolanjohtaja oli älyttömän kiva mies, jonka kanssa päästiin nopeasti yksimielisyyteen menumuutoksista ja saatiin tingittyä viinihinnoista n. 15 euroa per pullo.. näitäkin pitää miettiä kun janoisa ystäväporukka ja kyse on kuitenkin ravintolahinnoista =)

Ai niin ja oman hääkakun ja koristetelun saa hoitaa itse jos näin tahtoo. Plus, valomerkki tulee 3.30.. saapahan vieraat keikkua ja tanssia djiin tahtiin koko illan jos näin tahtovat =)

Juu, ja tuosta djiistä tuli mieleen, että sieltä löytyy äänentoisto/dj:lle valmiiksi tilat..

Eikä sijaintikaan ole hassumpi, kauppatorin laidalla espan puistossa!

nyt ihan jännittää... apuaaaaaaaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Moikka, olen itekkin katsellut kyseistä paikkaa nimenomaan häidenviettopaikkana. Millaisen menun otitte ja saako kysyä mihin hintan saitte per hlö?

Niin ja saakohan paikkaan viedä omia juomia, vai täytyykö kaikki ostaa paikan päältä baari-tyyppisesti? Mietin vaan että meidän suvut kun ovat tottuneet että juomaa on, että osan voisimme me tarjota (esim boolin ja ruokaviinit) ja sitten loput vieraat voisivat vaikka itse kustantaa.

Oliko paikan vuokra henkilömäärän mukaan vai miten? Ja miten, saako paikan koristella itse ja millä aikataululla? Eli voiko tilan käydä koristelemassa edellisenä päivänä vai vasta juhla-aamuna? Ja kuuluuko koristelujen purku/siivous hintaan vai tehdäänkö se itse?

Hirveesti kysymyksiä :) mutta kun ei meinaa löytyä oikeen mistään tommosia tietoja.. Kiitos tosi paljon jos jaksat vastata :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Me paadyttiin intensiivisen juhlapaikan etsimisen jalkeen Kappelin kellariin eilen! Kaaso kavi paikan katsastamassa, kun ei itse ennen tammikuuta Suomeen paasta kaymaan. Paikka vaikutti aivan ihanalta, meille tulee syyshaat. Paikan puolesta tulee kynttilat, niita tulee paljon, ja takka voi olla pari tuntia aluksi paalla (ei koko iltaa, koska muuten lammittais tilaa liikaa). Tilavuokraa ei ole, ainut on, etta taytyy kuluttaa illan aikana 2500€, meilla tuo tulee helposti. Tan vuoden menuvaihtoehtoja (ens vuodet menuut ei ole viela paatetty) on useita, halvin 35€, sitten 40€ ja kallein 45€/paa. Sisaltaa veden. Me kiinnostuttiin kovasti tosta 40€ menusta, johon tulee useita alkupaloja ja yksi paaruoka. Erityisruoat (kasviruoat) saa tilauksesta veloituksetta. Ja tuo sisaltaa siis kaiken - tarjoilijat, tilan, servietit, siis kaiken. Voi itse miettia haluaako palkata illaksi ovimikon, maksaa 28€/h. Me paatettiin, etta se on pieni hinta siita, etta avaa oven tupakoitsijoille (muuten olis lukossa ja pitais koko ajan kattoo, ettei kukaan jais oven taakse, tai jattais vahingossa auki) ja ottaa takit vastaan narikkaan. Alkoholipitoiset juomat ostetaan sielta, kellarissa on baaritiski. Meille sanottiin, etta niilla on joka kk pullo punkkua, valkkari ja skumppaa tarjouksessa s-etukortilla, 19,50€. Olut/siideri 5,3€/kpl, mutta sanottiin, etta voi olla oluistakin joku tarjous, talla hetkella esim. Sandels 3,7€/kpl. Laskettiin, etta meidan 50 hengen haihin alkoholi tulis maksaa n.1500€ (osa ei juo ollenkaan. Tassa juojille olis puolikas pullo punkkua, lasi valkkaria, skumppalasi, 2 olutta ja siideri.) Loppuillasta jokainen saa ostaa itse omat drinkkinsa, jos niin haluaa.

Palvelu on heidan puolestaan ollut todella hyvaa. Paikalla kayminen onnistui 12h varoitusajalla ja todella ystavallinen palvelu. Heidan kauttaan saisi myos suht. edullisesti (en viela mene sanomaan hintaa, silla tama on vain puhetta, en usko, ennen kuin naen paperilla hinnan) DJ:n / bandin tilaan. Tilassa on tanssilattia, joka on mielestani ihan riittava, silla ei kaikki tanssi kerralla. Meille tulee myos vihkiminen tilaan, joka on mielestani erittain mukavaa, silla itse kellarisaliin mahtuu kaikki vieraat ja nain ollen, kaikki tulevat vihkimisen nakemaan ja kuulemaan. Kellari on muistaakseni mitoitettu max. 60 hengelle. Kaasolle sanottiin, etta jos haat on la, ja pe ei ole varattua tilaisuutta, saa jo pe menna paikalle koristelemaan. Jos ei, niin sitten saman paivan aamuna voi menna paikalle. Ja lahjat voi jattaa tilaan ja hakea vasta sunnuntaina. Jos on jotain hyvin arvokasta tai joku toinen tilaisuus siella, niin he hoitavat lahjat lukolliseen tilaan. Me halusimme rennot ja intiimit, hyvalla sijainnilla ja ennen kaikkea helpot haat! Me tuskin mitaan haluamme erikseen koristella, ehka aikaisemmin viedaan istumajarjestykset ja menulistat. Alkulaskelmien mukaan haajuhlaan menisi (ruoka&juomat) n.4000€, joka ei mielestani ole hirveasti. Kannattaa ottaa yhteytta, sielta vastataan nopeasti!

Link to comment
Share on other sites

No otti se kuvia, me kun niita tarvittiin, etta osattiin paattaa, etta halutaanko se. ;) Mutta kaason kommenttien perusteella suosittelen, etta menet itse kaymaan. Sanoi, etta kuvat kun otti salamalla, niin se samanlainen fiilis ei niissa nay kuin itse paikalla ollessa. Saakohan tassa kuuluttaa suoraan henkiloiden nimia ja puh. numeroita? Ehka laitan vaan s-postiosoitteen, [email protected]. Sielta saa varattua esittelyajan. Laita vaikka yksaria, jos haluat suoran numeron.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei vaan kaikille!

Omat häät ovat vielä valovuosien päässä (reilu 2v.), mutta eihän se estä tekemästä hyvää pohjatyötä... :)

Onko kukaan viettänyt tai viettämässä häitä itse Ravintola Kappelissa? Lueskelin, että siellä voi pitää yksityisiä juhlia talviaikaan (häät olisivat helmikuussa). Kaipailisin nyt kokemuksia paikasta, ruoasta ja hinnoista..? Ja onko paikassa erikseen tilavuokraa?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heippa vaan, lähetin juuri tarjouspyynnön kappelin kellariin, katsotaan mitä sieltä kuuluu, voinsitten tänne tulla kertomaan.. meillä olisi häät ensivuoden alkusyksystä. Paikkaa en vain tahdo millään löytää.. Aluksi piti ottaa sellainen paikka johon saa tuoda omat juomat ja ehkä oman pitopalvelunkin mutta olen niin stressaja tyyppi ja tahdon päästä mahd.helpolla niin olen taas päätymässä ravintolahäihin.. kaikki kuuluisi samaan hintaan eikä tarvitsisi itse väsätä kuin kutsut ja ehkä menut pöytiin, paikkakortit ja that´s it. Sitä vain mietin mitä vieraat ovat mieltä siitä että joutuvat itse kustantamaan baarin puolelta omat juomat, meiltä tulisi vain ruokajuomat, alkumalja ja muutama drinkkilippu + kahvin kanssa avec.

Minä en ole ikinä käynyt koko kappelissa mutta sitä on kehuttu ja paikka näyttää sopivan tunnelmalliselta, juuri sitä mitä juhlapaikalta toivonkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heippa, nyt on käyty tila katsastamassa.. 2000,- piti kuluttaa niin eivät ota erillistä tilavuokraa. Meillä olisi vieraita n. 55 ja sellainen määrä sinne pitäisi mahtua, se kuitenkin vähän mietityttää että tuleeko sitten liian ahdasta. Erikseen tosiaan se buffetpöytä ja baari, ja omat hienot vessat mieheille ja naisille ja oma narikka johon suositellaan vahvasti ottamaan ovimies. Paikkaoli mielestäni siisti, tunnelmallinen ja intiimi. Ihan mun näköinen :) tykättiin tosi paljon. Tietty ruokajuomat sitten ja alkumalja maksaa maltaita mutta ehkä ollaan se valmiita sijoittamaan siihen kun muutenhan kaikki tulevat ravintolan puolesta eikä tarvitse huolehtia siivouksista tai yhtään mistään ja tahdon päästä niin helpolla kuin olla ja voi... sen kun vie menut ja paikkakortit valmiiksi ja aloittaa juhlimisen. Juhlia saa 3.30 asti ja tosiaan dj:lle kamat valmiina. Mitäs vielä.. niin, kynttilöitä ei valitettavasti saa polttaa mutta heillä on hienot pikku lyhdyt siellä joissa palaa oikea tuli joten ne riittää meille ja takkaa voi vaikka alkutilaisuudesta lämmitellä mutta ei kannata koko iltaa pitää päällä, tulee muuten liian kuuma. Noh, minä ainakin mietin hetken vielä että otetaanko tila, muuten ottaisin sen kiljuen mutta jänskättää tosiaan tuo ahtaus.. luvataan kyllä että mahtuu 60 hlöä mutta mietin sitä silti :)

Ja mielestäni tila ei juurikaan vaadi koristeluja, on itsessään jo niin hieno paikka. meillä ei varmaan olisi kuin muutama hassu kukkanen..:) onko täällä vielä joitakin jotka olisi pitäneet tässä lähiaikoina häät kappelin kellarissa tai olleet vieraina juhlissa siellä tms?? kertokaahan kokemuksia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Moi,

juhlimme omia häitämme viime lauantaina 19.5.12 Kappelin Kellarissa. Kaikki, siis ihan kaikki sujui aivan mahtavasti. Henkilökunta on avuliasta ja luontevaa, ruoka oli todella hyvää ja tunnelma tilassa intiimi ja silti tyylikäs. Meitä oli 49, ja mahduimme oikein hyvin. Istuimme kaikki salin puolella ja siten baarin puolella olikin vielä kolme ylimääräistä istuskelupöytää. Bändikin mahtui ja tanssilattia täyttyi mukavasti. Ihan mahtavat puitteet vaikka vielä pikkuisen isommallekkin porukalle. Voin ehdottomasti suositella tätä paikkaa kaikille.

T: Ikionnelliset suurperheen vanhemmat S&M

Link to comment
Share on other sites

Kiva kuulla suositteluja ^_^ Meillä on Kellari varattuna ja tähän mennessä kaikki on sujunut loistavasti, varsinkin yhteyshenkilömme on ihana ja tosi avulias ihminen! Vaikuttaa siltä, että hyvä paikka ollaan varattu.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest Helsinki-morsio

Hei, onko kenelläkään tuoreita mielipiteitä/ajatuksia/kokemuksia Kapelin Kellarista? Olimme jo päätyneet kyseiseen paikkaan, mutta menuhintojen nousu ja yllättävän negatiivisten ruokailupalautteiden lukeminen on ruvennut jännittämään. Haluamme syödä ja tarjota vieraillemme hyvää ruokaa, jonka takia olemme päätyneet pitämään juhlamme ravintolassa. Jos Kappelin ruoan taso on tosiaan niin huono kun esim. eat.fi -sivuston perusteella voi olettaa, joudumme miettimään valintaamme uudestaan!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Laiska morsio

Mietinnäss myös sama paikka, päivämäärää ei vielä päätetty, mutta aikaisintaan toukokuussa 2013.... (taitaa olla utopistinen toive tässä ajassa). Minua kiinnostaa, pääseekö sinne pyörätuolilla?

Link to comment
Share on other sites

Mietinnäss myös sama paikka, päivämäärää ei vielä päätetty, mutta aikaisintaan toukokuussa 2013.... (taitaa olla utopistinen toive tässä ajassa). Minua kiinnostaa, pääseekö sinne pyörätuolilla?

 

Meillä on Kellari varattuna helmikuuksi ja sinne johtaa aikas kapeat portaat. Oletan siis, että tilaan ei välttämättä pääse pyörätuolilla, mutta kannattanee kuitenkin kysyä ^_^ Esteettömistä ravintoloista näyttäisi löytyvän tietoa täältä.

  

 

Hei, onko kenelläkään tuoreita mielipiteitä/ajatuksia/kokemuksia Kapelin Kellarista? Olimme jo päätyneet kyseiseen paikkaan, mutta menuhintojen nousu ja yllättävän negatiivisten ruokailupalautteiden lukeminen on ruvennut jännittämään. Haluamme syödä ja tarjota vieraillemme hyvää ruokaa, jonka takia olemme päätyneet pitämään juhlamme ravintolassa. Jos Kappelin ruoan taso on tosiaan niin huono kun esim. eat.fi -sivuston perusteella voi olettaa, joudumme miettimään valintaamme uudestaan!

  

Me ollaan käyty Kappelissa syömässä, eikä ruoassa ole ollut mitään vikaa. Kannattaa varmaan käydä itse testaamassa - kävin lukemassa eat.fi:n arvioita ja ne eivät vastanneet meidän kokemustamme ruoasta. Tosin eihän sitä voi tietää, että ollaanko vain satuttu "hyvinä päivinä" paikalle ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olen ollut vieraana häissä kappelissa. Paikka on kivan pieni ja tunnelmallinen. Vieraita näissä häissä oli about 60?

Ihan mukavat häät olivat!

Ruoka oli ihan hyvää, MUTTA se loppui kesken! Eli viimeiset hakijat saivat vain "jämiä".

Pysäköintijärjestelyt on myös aika huonot, koska Helsingin keskustassa ollaan. Lähinnä pitkämatkalaisia kannattaa hyvin infota.

Link to comment
Share on other sites

Lupasin palata kirjoittelemaan kokemuksia Kellarista, joten täällä sitä taas ollaan ;)

  

Juhlat sujuivat ihan mielettömän hyvin! :-X Uudehko hovimestari Kim oli täysin kartalla koko illan ajan ja huolehti sekä meidän että vieraiden viihtyvyydestä parhaalla mahdollisella tavalla. Meillä oli vieraita noin 25 henkilöä ja kaikki mahtuivat mukavasti samalle seinustalle aseteltuihin neljään pöytään istumaan. Alku- ja pääruoka tarjoiltiin seisovasta pöydästä ja hovimestari ohjeisti vieraita ruokailun ajan. Alkuruokia oli runsaasti ja ne olivat ihan superhyviä! N&P:n kommentista huolestuneena kävin kurkkaamassa buffetpöytää vielä sen jälkeen, kun kaikki olivat hakeneet itselleen syötävää ja astiat olivat vielä reippaasti yli puolillaan, eli ruoka ei todellakaan loppunut kesken. Pääruoka noudetiin erikseen ja sekin oli maukasta - alkupalat oli jätetty vielä tarjolle, joten niitäkin pääsi ottamaan vielä lisää pääruoan kanssa. Kasvissyöjille toimitettiin erilliset lautasannokset suoraan ravintolan keittiöstä ja sen perusteella mitä pääsin pikkuisen kaason ateriasta maistelemaan, ne olivat todella hyviä!

 

Jälkiruoka tilattiin ulkopuolisesta konditoriasta ja se huomioitiin menuhinnassa. Ravintola kattoi jälkiruoan esille todella nätisti, pöytään oli tehty erilaisia korokkeita ja nostoja, jotka oli peitetty valkoisilla pöytäliinoilla. Jälkiruoalla tarjoiltu kahvi ja tee jätettiin koko illan ajaksi tarjolle ja pannuja täytettiin tiiviiseen tahtiin vieraiden noutaessa juotavaa, eikä siitä veloitettu erikseen (lasku on vielä tulossa, eli tulen korjaamaan tiedon tämän viikon aikana, jos olen jostain syystä väärässä).

 

Iltapala tarjoiltiin noin klo23.00 maissa ja se oli räätälöity Kellarin omasta yöruokabuffetista. Yöruokabuffet itsessään on melko hintava, mutta saimme vapaasti valikoida siitä muutaman ruokalajin tarjoiltavaksi edullisempaan hintaa. Iltapala jätettiin tarjolle koko yöksi, joten siitä riitti vieraille naposteltavaa aina pikkunälän yllättäessä ^_^ Erityisesti nachot ja salsa tekivät kauppansa, ne olivat todella hyviä!

 

Tarjosimme vieraille illallisen aikana ruokajuomat (2x12cl/olut/virvoke) ja loppuillan vieraat saivat noutaa baarista itselleen mieluista juotavaa. Olisimme voineet myös esim. määritellä jonkun tietyn summan, jonka verran vieraiden juomista menisi omaan piikkiimme tai tuoda paikalle vaikka juomalippuja, joilla saisi tiettyjä juomia, mutta päätimme tarjota vieraille vain alku- ja ruokajuomat. Ravintolalla oli illan ajan jonkinlainen kuoharipullotarjous, johon en tutustunut sen tarkemmin, mutta ainakin kaveripöydälle vaikutti skumppa maistuvan ;) Kun pääruoan aikana huomattiin, että viinejä ei ollutkaan kulunut niin paljon, kuin olimme etukäteen laskeneet, hovimestari ehdotti kolmannen lasillisen tarjoilemista kaikille ja pidimme tätä erittäin mieluisana yllätyksenä. Loput viinipullot, jotka mahtuivat vielä budjettiimme, tuotiin meidän ja avustajien pöytään illan aikana nautittaviksi. Saimme illan aikana nähtäväksemme myös välilaskun, jonka päätimme jättää auki, ettei meidän tarvinnut näyttää käteistä tai korttia koko iltana omia juomia noutaessamme ;) Koko laskusta kertyy myös S-bonusta, meidän tapauksessamme yli sata euroa.

 

Muistaakseni tämän vuoden menuhinnat ovat jotain 50 euron luokkaa, mutta me maksoimme ruoista edellisen vuoden hinnaston mukaisesti, koska olimme varanneet tilan yli vuotta aikaisemmin. Jälkiruoan tilaaminen muualta alensi menuhintaa vielä 5 eurolla, kunhan jälkiruoka oli tilattu ammattimaisesta konditoriasta ja se kuljetettiin ravintolalle asianmukaisesti kylmäsäilytettynä konditorian puolesta. Saimme myös tuoda karkkeja yms. pikkunaposteltavaa paikan päälle ilman mitään ongelmia. Näin ollen karkkibuffakin voisi varmaan onnistua? Kellarista ei peritä erillistä tilavuokraa, jos ennalta määritelty minimilaskutusraja ylitetään ja me saimme sopivasti illan aikana kulutettua eurojamme pari kymppiä tuon rajan yli ^_^ Meidän minimisummamme oli 2000 euroa, mutta se riippuu ainakin vierasmäärästä ja mahdollisesti myös muista seikoista, joten tarkan arvion oman tilaisuutensa minimilaskutuksesta saa varmastikin ravintolan myyntipalvelulta.

 

Ravintolan henkilökunta oli todella ystävällistä ja asiantuntevaa, kiitos siitä heille! :-X Myös järjestelyvaiheessa konsultoimamme myyntihenkilö Jussi oli todella mahtava persoona, hänen kanssaan kaikki asiat sujuivat aina nopealla aikataululla ja saimme kattavat vastaukset kaikkiin esittämiimme kysymyksiin. Ennen juhlia Jussi laittoi pöydät ja kattauksen kuntoon sekä piti minulle seuraa koristelujen aikana (ja toi ilmaista kahvia, kyllä kelpasi  koristella ;)). Tilaa pääsi koristelemaan häitä edeltävänä päivänä jo klo10.00, koska Kellarissa ei ollut sinä päivänä tilaisuutta. Juhlien jälkeen henkilökunta oli siivonnut paikat ja kerännyt kaikki koristeemme muutamalle pöydälle valmiiksi, joten ne oli helppoa vain pakata laatikoihin ja noutaa mukaansa seuraavana päivänä.

  

Tilassa oli valmiina äänentoistolaitteet, joten DJ:n tarvitsi tuoda vain omat soittokamansa paikalle. Tilaisuuksiin saa vuokrattua ravintolalta myös narikkamiehen, jota suositellaan kuulemma lämpimästi vähänkin isommissa tilaisuuksissa. Meille ei tullut narikkaan ketään vahdiksi, koska vierasmäärä oli niin pieni. Ymmärtääkseni Kellarin puolesta voidaan hankkia paikalle myös DJ, kukat ja muita juttuja, niitäkin kannattanee tiedustella heiltä suoraan.

 

Jos jollekulle tulee mieleen jotain kysyttävää, vastailen niihin mielelläni! ^_^ Oli nimittäin sen verran onnistuneet pippalot ;):-X

Muokattu: , käyttäjä: Daliya
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...