Jump to content
Naimisiin.info

Naimisiin Kanadassa BC


Recommended Posts

Olisin kysynyt teiltä, jotka ovat menneet naimisiin Kanadassa kanadalaisen kanssa... että ennen kuin menen Kanadaan, minkäsmöisiä papereita tarvitsee mukaan? Olen lukenut eri lähteistä ja ihmiset sanovat että tarvitsee:

Syntymätodistuksen

Esteettömyystodistuksen

Jonkin rokote paperin...

Terveystarkastuksen

Ja ehkä vielä jotain muuta, mutta sen lisäksi nämä kaikki pitäisi kääntää englanniksi?

Link to comment
Share on other sites

Oletko katsonut jo Kanadan maahanmuuttoviranomaisten sivut läpi. Sieltä löytyy musta hyvin ja yksityiskohtaisesti tietoa.

Tässä siis tietoa miten edetä, kun kanadalainen miehesi haluaa sponssata sut perheenjäsenenä maahan: http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/sponsor/spouse-apply-how.asp#step2

Kanadan Suomen suurlähetystöstä kannattaa kysyä noista käännöksistä. Että miten ne pitää olla. Kanada ei kuulu ns Haagin sopimukseen eli en tiedä riittääkö niihin apostile-leima, kuten esim. Yhdysvaltoihin vai miten ne pitää olla todistettuja.

Tuosta sun listasta puuttuu ainakin rikosrekisteriote, jonka saa oikeusrekisterikeskuksesta, voi tilata netin kautta ja tulee pyydettäessä suoraan englanniksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest tuleva Kanadan morsian

Jos olet siis vain nyt menossa naimisiin Kanadassa niin tarvitset englanninkielisen (saa ainakin maistraatista) syntymätodistuksen ja esteettömystodistuksen,

(ja jos olet ollut aikaisemmin naimisissa niin todistuksen, että olet eronnut). Esteettömystod. on voimassa 4kk. Soita maistraattiin tai ko. seurakuntaan, he osaavat neuvoa aika hyvin. Otin itse yht. Kanadan suurlähetystöön, mutta he neuvoivat minua ottamaan yhteyttä Kanadan puolelle. Eli jos menet maistraatissa naimisiin niin laita miehesi kyselemään sieltä päin, mitä papereita tarvitsevat. Kanada ei tosiaan kuulu Haagin sopparin piiriin.

Terveystarkastus (jonka suorittaa Helsingin lääkärikeskus tai nykyinen Aava Manskulla) ja rekisteriote tulevat kysymykseen kun aloitatte pysyvän oleskeluvan hakemuksprosessin, johon kannattaa varautua ajalla! Vaikka olet naimisissa kanukin kanssa ja hän sponssaa sinua, joudut lähettämään vaikka mitä papereita suhteenne aitoudesta ja käymään siis ton terveystarkastuksen läpi ja tilata rikosrekisteriotteen jne. Näitä ET siis tarvitse mennäksesi naimisiin kanadalaisen kanssa!

Itse olen menossa naimisiin Kanadalaisen kanssa heti kun saamme asiat järjestettyä siihen malliin! Joten sama prosessi minulla edessä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei!

 

Olen menossa naimisiin Kanadalaisen kihlattuni kanssa. 

 

Tässä vähän tietoja Halifaxissa naimisiin meneville:

 

Marriage License:n saa kätevästi ostettua Scotia Square:n toimistosta hintaan noin 125 dollaria. Sen saamiseksi tarvii VAIN PASSIN, tai muun vastaavan henkilökortin, jossa on kyseisen henkilön allekirjoitus. Ei siis tarvi huolehtia mistään esteettömyystodistuksesta tai syntymätodistuksesta. Ihan vain passi riittää. Ei tarvi mitään selittelyjä kenellekään. 

 

Sitten pitää allekirjoittaa viralliset avioliittopaperit. Meidät vihki Justice of Peace koti-tiloissa eli ei ollut kirkkohäitä. Maksu Justice of Peace:lle oli vähän alta 200 CAD. 

 

Nyt on meneillään Marriage Certificate:n hankkiminen, päivitän tänne sitten lisää tietoja, kuinka prosessi käytännössä hoituu.

 

Meidän suunnitelma oli nyt vain allekirjoittaa paperit ja kesällä järjestetään Suomessa häät. Tällä tavoin säästetään arvokkaita kuukausia Permanent Residency hakemuksen kanssa. Suunnitelmissa olis tällä hetkellä, että asutaan tulevaisuudessa Kanadassa, ainakin aluksi. Täällä Kanadassa on juuri uutisissa juttua, kuinka kamalan kauan noissa hakemuksissa menee, jopa vuosia, varsinkin jos menee In-Land hakemuksen kautta. 

 

Mun olis tarkoituksena laittaa Spousal Visa -hakemus sisään Out-Land:ina, kunhan saan kaikki paperit kasaan. Mä haen Out-Land:ina, kun ei paljon huvittais istua vaan Kanadassa kotona tekemättä mitään jopa vuosia. Ei tietenkään paljoa huvittaisi myöskään jatkaa tätä jo 4 vuotta kestänyttä ramppaamista valtameren yli, mutta minkäs tälle tekee. 

 

Vielä vinkkinä kaikille, että jos on tulossa Kanadaan ja tarkoitus on mennä naimisiin paikallisen kanssa, tätä ei missään nimessä kannata alkaa kertomaan lentokentällä viranomaisille. Parempi vain sanoa, että holiday, holiday, ja että on tulossa tapaamaan ystäviä. 

 

Yritän muistaa kirjoittaa tänne kuulumisia hakemus-prosessista. Itellä on nyt vähän luottavaisempi mieli, kun alkaa tämä prosessi pikkuhiljaa käydä selväksi omassa mielessä. Tai mistä sen tietää, vaikka suunta olis nyt vain täyttä vauhtia pää edellä puuhun.

Muokattu: , käyttäjä: verlamaria
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...