Jump to content
Naimisiin.info

Porvoo


Hanuli

Recommended Posts

Uusi Porvoon morsian ilmoittautuu mukaan ketjuun! Avioliitto siunataan 16.6.07 Pikku kirkossa ja hääjuhlaa vietetään Levinin Kellarissa. Olemme kutsuneet (kutsut lähti viikko sitten) vain 45 lähintä ja rakkainta ystävää ja sukulaista paikalle, joten mahdutaan hyvin juhlimaan :-X Bändi on varattu ja hääpuvun haen ompelijalta torstaina, eli ihan hyvällä mallilla hääsuunnitelmat. Vielä pitäisi saada se pappi varattua, mutta eivät vielä ainakaan pääsiäisen jälkeen tienneet pappien "työaikoja" joten joudun taas yrittämään toukokuun alussa. Hirvittää vaan jättää noin myöhäseksi joku noin tärkeä asia.. Hiukset ja meikki tehdään yhdessä ja samassa paikassa, eli Salon 33:ssa. Kaaso ja sisko tulee myös laittamaan hiukset ja meikin samaan paikkaan. Kampaajia on kaksi, joten yksi joutuu odottamaan kun toisen hiukset tehdään. Toivottavasti onnistuu hyvin  :-? Aikaa kuitenkin on ruhtinaallisesti koska aika varattu klo 9.00 ja valokuvaus (Jorin kuva) vasta 13.30. Eli hyvin on aikaa. Että tällaiset suunnitelmat meillä :) Kertokaa toki jos teillä on kokemuksia Levinin kellarista tai Salon 33sta! Olemme sulhon kanssa Espoosta, joten Porvoo ei ole ennestään tuttu.    

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 584
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

meille pitäis pappi ilmoitella tapaamisesta, mut en tiiä miten kun unohtivat ottaa ylös meidän puhelinnumerot saatikka nimet ;D (kun siihen kuulutuspaperiin laitettiin vaan allekirjoitukset...:))

Link to comment
Share on other sites

Jee!! Soitin srk toimistoon ja sain kun sainkin papin nimen! Eli Martin Fagerudd siunaa meidän avioliiton 16.6  :-X Kanttori oli vielä epävarma mutta osasivat kuitenkin antaa kaksi ehdokasta joille voi kirjoitella meiliä jos haluaa sopia hitusen verran myöhemmin musiikista. Sain myös papin meiliosoitteen ja kirjoittelin hänelle heti kyselyä siitä minkä näköinen siviilivihkimisen kaava on. Sain melkein heti vastauksen missä kaava liitetiedostona :D Tosi hyvää palvelua :-X Pappi oli myös laittanut oman kännykkänumeronsa mukaan jos jotain kysyttävää vielä ilmaantuisi. Vinkkinä muuten sellanen juttu että kunhan tietää papin nimen niin hänelle voi kirjoitella meiliä muotoon [email protected]. Kaikilla seurakuntalaisilla tuo sama loppuosa.

Link to comment
Share on other sites

Hih, jo rouviintuneena seuraan vieläkin tätä ketjua ja on hauska huomata, että Sobylla on sama pappi kun meillä oli, ja sama kampaajakin! Olimme molemmat todella tyytyväisiä pappiin ja minä käyn edelleen tuolla Salon 33:ssa kun tykkäsin kovasti. Kysele ihmeessä jos jokin mietityttää...  ;)

Link to comment
Share on other sites

Meillä sulhanen päätyi nyt sitten tuohon Porvoon pikkukirkkoon kuitenkin, eli nyt se on sitten varattu myöskin 22.9. Kellonajan tiedän, ja paikan, mutta muuta ei sitten ole vielä kerrottukaan. Pitäisköhän meidän joskus nähdä avon kanssa muutenkin kuin "isommissa käänteissä", niin ehdittäisiin kartoittaa, että mitä kumpikin on sopinut  ::) ja mitä on vielä tekemättä... On se niin vaikeeta, kun tuo työnteko häiritsee näitä muita harrastuksia...

Missä muuten olette ajatelleet viettää hääyön?

Link to comment
Share on other sites

Mä en tiedä missä me vietetään hääyö kun kuultiin, että sulhasen sisarukset on järkänneet meille jonkun yllätyksen hääyön viettopaikaksi. Alunperinhän meidän piti yöpyä Porvoon Mitassa. Minä yövyn nyt sitten siellä kaason kanssa häitä edeltävän yön.

Nyt on pistetty häätouhut kunnolla pystyyn. Lauantaina käytiin ostamassa tarvikkeita kutsuja varten ja käytiin tekemässä Stockalla lahjalista. Tänään kävin ompelijalla otattamassa mitat ja ostin samalla Porvoon reissulla korsetin :) Tällä viikolla pitäis väsätä kutsut valmiiksi...

Link to comment
Share on other sites

Kiva kuulla Hannah että teillä ihan sama pappi ja kampaaja kun meillä! Ja erittäin positiivista kuulla että olit tyytyväinen molempiin! Helpottavaa  :D Ainut mikä hiukan ihmetyttää on että järjestetäänkö pikkukirkossa jotkut hää-harjoitukset ennen h-hetkeä ja suurta päivää? Ainakin voi jossain vaiheessa sopia papin kanssa ajan ja keskustella siitä miten toimitus etenee.

Link to comment
Share on other sites

Nyt mulla on mietinnän alla tässä tuo valokuvaus... Epätoivoisena istun tässä koneen ääressä puhelinluettelo kourassa, että jos sieltä vaikka löytyisi vielä lisää vaihtoehtoja. Tuntuu, että netistä löytyy vain parin porvoolaisen valokuvaajan sivut... Olisin mielelläni katsonut sivuilta, että millaisia kuvia kullakin valokuvaajalla on noin yleisesti ottaen, että jos joku vaikka tuntuisi tosi omalta ja kivalta. Onko teillä vinkkejä hyvästä kuvaajasta?

Entäs sitten tuo meikki + kampaus? Mä olen yleensä käynyt alkuperäisessä kotikaupungissani kampaajalla, kun ko. kampaaja tuntee mun hiukset ja tietää mikä mulle sopii ja muutenkin tykkään hänen tyylistään. Haluaisin kyllä kovasti hänen käsiinsä uskoa pääni myös hääpäivänä, mutta mietin vain, että miten se sitten käytännössä onnistuisi... Sieltä Porvooseen on kuitenkin n. tunnin siirtymä, mikä tietysti aiheuttaa aikatauluihin vähän paineita ehkä (tosin, meillä vihkiminen vasta neljän aikoihin, joten ei nyt ihan kukon laulun aikaan kuitenkaan joutuisi ehkä ajelemaan ympäri Etelä-Suomea  :)). Ja pelkään sitäkin, että paljonko ehdin sitten jo kulahtaa siinä matkalla... Mikä tietysti on sinänsä hauskaa, että olen kuitenkin ajatellut, että kampaus + meikki kyllä kestää koko illan, kunhan vaan siinä ei ole tunnin ylimääräistä odottelua...  ::) Ehkä siis voisin kuitenkin harkita jotain porvoolaista kampaajaa. Mutta kun en ketään tunne. Tietysti olisi tämä meidän kylänkin tarjonta, mutta jostain syystä suhtaudun siihen vähän epäilevästi...

Link to comment
Share on other sites

meille tulee valokuvaamaan hanna seppä (www.hannaseppa.com, näköjään uusitut sivut), joka asuu mänstälässä mut tulee meillekin kuvaamaan :) harrastelijahan hän on, mutta sopiva meille :)

kampaajista en oikein osaa sanoa...mullakin on ollu porvoossa vakikampaaja joka on juuri äitiyslomalla joten häntä en saanu, joten varasin yhden lähiön kampaajalta edullisen kampauksen :) kyllähän tuolla noita hyviä kampaajia on...

meillä on alle kuukauden päästä häät! :D meidät kuulutetaan 6.5, pappina on veikko klemola ja hääpaikkana gammelbackan seurakuntakeskus :) ruuat teemme ite ja kuvauksen hoitaa siis koko päivän hanna seppä (ja vielä viime vuoden hinnoilla ;D)

Link to comment
Share on other sites

Nyt mulla on mietinnän alla tässä tuo valokuvaus... Epätoivoisena istun tässä koneen ääressä puhelinluettelo kourassa, että jos sieltä vaikka löytyisi vielä lisää vaihtoehtoja. Tuntuu, että netistä löytyy vain parin porvoolaisen valokuvaajan sivut... Olisin mielelläni katsonut sivuilta, että millaisia kuvia kullakin valokuvaajalla on noin yleisesti ottaen, että jos joku vaikka tuntuisi tosi omalta ja kivalta. Onko teillä vinkkejä hyvästä kuvaajasta?

Meillä oli Tuukka Ylönen (www.haakuvaaja.com) johon olimme todella tyytyväisiä! Tuli tosin Helsingistä joten matkakorvaukset lisättiin laskuun, mutta oli todellakin sen arvoista! :-X

Link to comment
Share on other sites

Guest Tuuls23

aakoo_81, tällä hetkellä ois päikyssä 4/7 osaa polttareista ;D käytiin aamulla siwassa aleksanterinkadulla, 10-11 aikaan oltiin yhdessä jalkahoitolassa (tiiätkö muuten nimeä, on siin napsia vastapäätä?) ja 4 aikaan oltiin sevillassa ;) muuten ei hirveästi oltu porvoon keskustassa :)

Link to comment
Share on other sites

Pakkohan se oli käydä lukasemassa. Onneksi hoksasin nyt vasta, niin ei tarvinnut jännittää vaan sain lukea tuon "jatkokertomuksen" kerralla  ;D

Mukavat polttarit sulla kyllä oli varmaankin. Kuullosti ainakin kivalta.

Ja tosiaan, teillä on enää tosi vähän aikaa häihin. Joko jännittää kovasti?

Link to comment
Share on other sites

Voi miten hyvä juttu että teilläkin KeepCool on ihan samantyyliset häät kun meillä! Mennään perjantaina Levinin Kellariin juttelemaan somistuksesta ja ruuista. Sitten viikonloppuna pääsee Menuita työstämään ja Ohjelmaa miettimään  :-X Sain tänään myös sovittua papin kanssa päivän jolloin mennään sinne Pikkukirkkoon juttelemaan toimituksesta. Kyllä tässä asian kerrallaan saa hoidettua vaikka tuntuukin vielä siltä että on miljoona asiaa hoidettavana vielä :-/ Onneksi torstai on vapaa että pääsee mökille rentoutumaan :D Ajattelin kyllä sinnekin ottaa riisipussit mukaan jotta voidaan niitä sitten väsätä siellä ;D Taitaa koko suku olla helpottunut kun lopultakin häät on vietetty ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Tuuls23

ens viikolla se sitten tapahtuu :D viime sunnuntain uusimaassa oli meidän nimet ;) siel olikin myös sulhon veli ja sen morsian ;D ja joku kolmas pari...

meille tulee veikko klemola papiks, vaikutti ihan hauskalta tyypiltä :D tavataan hänet ens viikolla perjantaina...ei oo kuulunu kanttorista vielä mitään...

Link to comment
Share on other sites

Niin se vaan Tuuls H-hetki lähenee  ;D Tsemppiä kovasti viimeiseen viikkoon!

Me käytiin eilen katselemassa Tampereella hääpukuja. Löysin pari aivan ihanaa, joista toisen varasin... Nyt pitäisi huomiseen (maanantaihin) mennessä päättää, että otanko sen vai en. Puku on kyllä juuri sellainen, kuin mitä olen etsinyt. Mutta jotenkin tuntuu, että se kävi liian helposti  ;D Olin varautunut etsimään pukua kauemmin ja sovittelemaan ja sitten vaikka valitsemaan vielä sen toiseksi parhaan vaihtoehdon  ::) Ehkä täytyy vielä sulhasen kanssa keskustella, että hyväksyykö hän tuon minun pukuvalintani...

Nyt on myös varmistunut, että valitsin ihan oikean henkilön kaasoksi itselleni. Hän nimittäin onnistui ulkoistamaan kaiken meidän vähäisen askartelun ja koristelun  ;D Loistavaa, koska meillä molemmilla on peukalot keskellä kämmentä ja lisäksi aikaa rajallisesti. Eli sekin puoli on sitten enemmän tai vähemmän hoidossa.

Nyt vain sitten pitäisi valokuvaaja varata, niin sitten olisi kaikki "tärkeimmät" kasassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tuulsille onnittelut, sitä ollaan rouva sitten nyt  :-X

Kävin tänään hääpuvun ekassa sovituksessa ja voi miten ihanaa jälkeä oli ompelija tehnyt :) Olen tosi tyytyväinen ja odotan innolla, että näen puvun täysin valmiina päälläni.

Varasin ajan koekampaukseen ja koemeikkiin elokuun alkuun. Kävin myös samalla Porvoon reissulla Kynttilakamarissa tarkoituksena tilata ruoka- ja kahviservietit. Harmi kyllä, juuri se väri mitä halusin oli loppumassa eikä sitä olla tilaamassa :( Nyt pitää etsiä jostain muualta...

Link to comment
Share on other sites

Tosiaan, Tuulsille onnitteluja, jos täällä sattuu pyörähtämään rouviinnuttuaan  :D Porvoo-ketju on aika hiljainen nyt...  ;D

Harmi juttu heidig niitten serviettien kanssa... Eikö niitä ollut enää teille riittävästi jäljellä siellä? Kyllä varmaan jostain muualta kuitenkin löytyy. Tsemppiä etsintään! Ja hieno kuulla, että puku oli ainakin ihana  :)

Mun pitäisi käydä hakemassa se puku pois sieltä Tampereelta. Joutuu taas viettämään kotimaan matkailupäivän, voi harmi  ;D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...