Hedi863

Vanhaan sormukseen uusi kivi hukkuneen tilalle

3 viestiä aiheessa

Minulle on päätynyt äitini vanha sormus, josta nyt haaveilen itselleni vihkisormusta. Tämä sormus on kaikinpuolin muuten hyvä minulle mutta siitä on jo vuosia sitten kadonnut kivenä ollut sinisafiiri. Mistä minun nyt kannattaisi ruveta kyselemään uutta kiveä tuon vanhan tilalle ja onko se uusi ylipäänsä edes mahdollista sovittaa vanhaan "aihioon" tekemättä juuri minkäänlaisia muutoksia ja maksaakohan tällainen toimenpide paljon?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos kivi on jokin yleinen muoto, kuten pyöreä tai ovaali, niin helpohkosti pitäisi löytyä uusi kivi pudonneen tilalle. Kaikki korjaustöitä tekevät kultasepät kyllä istuttavat uusia kivia tippuneiden ja kadonneiden tilalle. Hintaan tietysti vaikuttavat kiven koko, laatu ja väri, sekä istutustyö. Jos sormuksessa oleva kastikka on hyvässä kunnossa, niin kivi voidaan istuttaa suoraan vanhaan kastikkaan. Usein vanhoissa sormuksissa tosin saattaa olla istutuksen kynnet niin kuluneet tai jopa katkenneet, että niitä pitää hieman vahvistaa (voihan olla, että kivi on tippunut juuri siitä syystä).

 

Kannattaa kiikuttaa sormus näytille lähikultasepälle joka osaa arvioida korjaustyön kustannuksia tai voit laittaa esim. meille sähköpostia sormuksen kuvan kera.

 

Kaisa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään