Jump to content
Naimisiin.info

Irjalan makasiini (Tampere)


Ransu

Recommended Posts

Moi!

Pohdin tässä koristeluja, eli makasiinilla on hirsiseinät... saakohan niihin kiinnittää nastoilla jotain, jääkö jälkiä? ja miten kiinnittäisi koristeet ja saakohan siellä polttaa kynttilöitä? Muitakin kokemuksia makasiinista kaivataan... X/Z

Ransu

Edit: Muokkasin vähän otsikkoa. T: Marzie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei Ransu! X/Z

Meilläkin häät makasiinilla, ts olemme varanneet sen mutta muitekin vaihtoehtoja vielä harkinnassa! Koristelua emme ole vielä miettineet. Millaisella joukolla olette juhlimassa? Meitä n75 ja vähän huolestuttaa saadaanko kaikki samaan saliin syömään, sekä se mahtuuko sinne myös seisovapöytä ym. Voi olla hankalaa jos ihmiset matkustavat käytävää edestakaisin hakemaan ruokaa ja taas 2. salissa ruokailevat voivat tuntea itsensä syrjään jätetyiksi.

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin häät makasiinilla, ensi toukokuussa!  Koristeluja ei olla vielä mietitty, mutta sitä kyllä että kuinka "käytännön asiat" hoidetaan. Meille on tulossa n. 80 vierasta joista n. 10 pieniä lapsia. Ollaan ajateltu laittaa seisova pöytä toiseen pikkuhuoneeseen (jos mahtuu) ja toisesta pikkuhuoneesta tehdä "lastenhuone" jossa on leluja yms. Ongelmaa tuottaakin juuri salien koko, paljonko väkeä saisi maximissaan mahtumaan yhteen saliin?! Ohje on kai 60 hlö, mutta tuntuisi tylsältä laittaa loput 20 toiseen saliin keskenään... (toivotaan kyllä että osa sukulaisista jättäisi tulematta ja väkeä olisikin vähän vähemmän ;)) Lisäksi ohjelma ja tanssi olisi helppo järjestää jos toinen sali olisi tyhjä, vain tuolit reunoilla... Kertookaapa kuinka paljon teille on vieraita tulossa ja miten aiotte pöydät järjestellä!

Link to comment
Share on other sites

Tinsu! Meilläkin Toukokuussa, 18.5. Oletteko meitä ennen vai jälkeen? Vieraita alustavasti ajateltu 75 mutta toivottavasti vähemmän, sillä haluaisimme kaikki samaan saliin! Osittain tästä syystä katselemme vielä muitakin juhlapaikkoja. Koristeluun olemme ajatelleet viljaa, sopii jotenkin paikan henkeen. Olen kerännyt jo varalta kauraa, josta saa kauniita kimppuja! X/Z

Link to comment
Share on other sites

Heippa vaan Nea-Maria! Me ollaan sitten seuraavana viikonloppuna teidän jälkeen, 25.5 :)! Kerrohan täälä jos löydätte jonkun isomman, samantyylisen paikan! Me haeskelimme aikamme ja kun makasiini sitten tuntui muuten niin ihanalta, mitä nyt tosiaan salit vähän "hassusti", niin tyydyimme siihen. Ideasi koristeluista kuulosti hyviltä, täytyykin laittaa korvan taakse...  X/Z

Link to comment
Share on other sites

Moi!

meille ei tule kuin 50 vierasta, koska mielestäni ei kauheasti enempää mahdy yhteen saliin samaan aikaan ruokapöydän kanssa. me laitetaan ne pirttipöyädt suurinpiirtein niin kuin ne yleensä on ja siihen "tiskin" eteen ruokapöytä, kai?! Ei oo vielä ihan selvillä. Toi vilja olis ollu hyvä idea... tosin en tiedä missä olisin säilynyt kun nyt on parasta aikaa muutto menossa ja alkaa kypsyttä pikkuhiljaa  :-/ Toiseen saliin mä oon aatellu jonkinnäköistä "oleskelutilaa" myöhemmälle illalle.

Ransu

Link to comment
Share on other sites

Mekin olemme varanneet Irjalan Makasiinin -alustavasti kylläkin. Minä en ole nähnyt koko paikkaa... Joten voisitteko hieman kuvailla sitä. Varasin sen, koska luin tältä palstalta, että vilja sopii paikan henkeen. Minä kun olen suunnitellut koristeita luonnon henkisiksi. Olemme käyneet katsomassa monia paikkoja Tampereella, mutta sopivaa ei ole löytynyt.  

Olisiko jollakin edes kuvaa makasiinista?

Q/Z

Link to comment
Share on other sites

Mekin olemme varanneet Irjalan Makasiinin -alustavasti kylläkin. Minä en ole nähnyt koko paikkaa... Joten voisitteko hieman kuvailla sitä. Varasin sen, koska luin tältä palstalta, että vilja sopii paikan henkeen. Minä kun olen suunnitellut koristeita luonnon henkisiksi. Olemme käyneet katsomassa monia paikkoja Tampereella, mutta sopivaa ei ole löytynyt.  

Olisiko jollakin edes kuvaa makasiinista?

Q/Z

Moi!

Makasiini on ulospäin punavalkoinen ja puuta. Siinä on iso terassi, jossa on valkoiset ristikkokaiteet. sisälle mennessä tullaan keskelle taloa eteiseen, jonka molemmissa päissä 60 hlö:n salit. keskellä on vessat, muutama pieni huone ja keittiö. Sisälyä yleisilme on puinen; puiset lattiat ja seinät. Toisessa salissa on pirttipöydät ja toisessa pyöreät pöydät. Ikkunat ovat aika pienet ja niissä on vihreät pitsiverhot. ihanan romanttinen paikka siis  X:X

Ransu

Link to comment
Share on other sites

Onkohan kaikki siistiä? (Jotkut juhlapaikat ovat hieman ankeita, kun ne ovat hieman epäsiistejä)

Me "makasiinilaiset" voisimme pitää yhteyttä tällä palstalla, sillä voisimme käyttää yhteisesti joitakin ideoita.

Emme siis ole vielä aivan varmoja makasiinista, sillä katselemme vielä paria muuta paikkaa. Makasiini on varattuna ikäänkuin kaiken varalta.

Link to comment
Share on other sites

Tuli tässä mieleen että kummassakos salissa te olette ajatelleet ruokailla, siis jos kaikki mahtuu samaan saliin? Meillä oli ajatuksena että ovesta katsottuna oikean puoleisessa syötäisiin ja vasemman puoleissa olisi sitten ohjelmaa ja tanssit. Toisaalta voisi kääntää toisinpäin, saisi keittiöväki laittaa rauhassa kun keittiöhän on oikealla puolella...

Ja vielä toinen juttu; onko niissä pirttipöydissä penkit vai erilliset tuolit? Ei huomattu silloin käydessä katsoa. Ja montako mahtuu samaan pöytään syömään?

Tässähän sitä taas tälle kerralle...

Link to comment
Share on other sites

Tuli tässä mieleen että kummassakos salissa te olette ajatelleet ruokailla, siis jos kaikki mahtuu samaan saliin? Meillä oli ajatuksena että ovesta katsottuna oikean puoleisessa syötäisiin ja vasemman puoleissa olisi sitten ohjelmaa ja tanssit. Toisaalta voisi kääntää toisinpäin, saisi keittiöväki laittaa rauhassa kun keittiöhän on oikealla puolella...

Ja vielä toinen juttu; onko niissä pirttipöydissä penkit vai erilliset tuolit? Ei huomattu silloin käydessä katsoa. Ja montako mahtuu samaan pöytään syömään?

Tässähän sitä taas tälle kerralle...

Moi!

ajateltiin syödä oikeassa koska sitten keittiöväen on helppo pitää huolta pöydästä, että kaikkea on jne. Pirttipöydissä oli sillaiset pitkät penkit ja kyllä olin kattovinani että ne niin isoja on että 6/pöytä.

Ransu

Link to comment
Share on other sites

Mekin olemme ajatelleet ruokailun oikealla puolella olevaan saliin ja sitten tanssin yms vasemmalle.  X(B Mulla kyllä on paikasta valokuva, katsotaan jos saisin skannattua tänne. Niin ja pohjapiirrusrus myös.. Osaattekko sanoa miten kuvat liitetään? Normaalisti kopioi/liitä vai jotain koodeja :o?

Link to comment
Share on other sites

Kokeilin perinteistä konstia ja homma taitaa toimia *lisää YABBC tagi* kautta.. Ei siis näy elleivät kuvat ole jossain netissä(=URL osoite) Näin ymmärsin  :o:) Sori

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Onko makasiinilaisia kuulolla? Alkaa kesä uhkaavasti lähestyä ja pitäisi tehdä jotain suunnitelmia....

Ransu

Link to comment
Share on other sites

Hei,

minä olen 2 v. sitten ollut häissä makasiinilla - taisi olla heinäkuu ja keli aivan ihana. Makasiinin ympäristö on niin kesäinen, että! orangehat.gif  

Nämä häät olivat pienenpuoleiset, niin että kaikki mahtuivat istumaan oikeanpuoleiseen saliin, noutopöytä oli myös siellä. Vasemmalla puolen oli orkesteri ja leikkejä.

Katselin tuota syksyllä käytyä keskustelua ja minusta Ransun 50 henkeä alkaa olla mukavan istumisen ylärajalla.

???

80 henkeä samaan tilaan on jo sillipurkki. Minä harkitsisin jo väen jakamasti vaikka 40-40 kumpaankin saliin.  Ja hääparin sukkulointi molemmissa tiloissa...

scatter.gif

Juhlissa ei ole kivaa, jos joutuu ahtautumaan pöytään, pöydästä ei pääse nousemaan ellei koko pöytä tee samaa liikettä  eikä käytävillä mahdu kävelemään (varsinkaan morsiusasussa).  Nimim. muutamatkin sukkahousut hajottannut ja reidet mustelmilla pöydänkulmista.  >:(

Näissä minun käymissäni häissä koristus oli myös viljaa eri muodoissa. Kaunista!   Seiniä en muista, mutta en ukso, että niihin oli ripusteltu mitään. Hirsihän sopii suomalaiseen kesään... tongue3.gif    Ja kuistilla oli kiva vilvotella !  

Vinkkinä vilvottelusta: jos toukokuulla on jo itikoita, varatkaa joitakin itikkasavuja kuistin läheisyyteen. Muistaakseni näitä pikkuinisiöitä oli hiukan liian paljon tanssin hiestämien ihmisten kimpussa. kopfpatsch.gif

Mitä muuten makasiinin vuokra on nykyjään ?

Link to comment
Share on other sites

Moips!

Käytiin helmikuussa laskemassa istumapaikkoja; vieraat tulevat oikeanpuoleiseen saliin ja ruoka vasempaan. Tämä oli pitopalvelun ehdotus. Saatiin pöydät suht väljästi sijoittamalla 67 istumapaikkaa, mutta paljon tosiaan tekee se että ruokapöytä on toisessa päässä.

Makasiinin vuokra on nykyään 202 € ei ole siis muuttunut mihinkään ainakaan viime vuodesta.

Tuo hyttyssavu oli hyvä idea  ;) Täytyy ostaa varastoon, että saadaan tarpeen vaatiessa käyttöön. Viimeistään kesällä mökillä käytetään jos ei häissä tarvita että ei ne hukkaankaan mene.

Ransu

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Moi!

Toivoisin taas löytäväni makasiinin tuntijoita... Luin tossa muita aiheita ja huomasin että en ole ollenkaan katsonut vessoihin kunnolla; siis mitä ovelta kurkannu. Mahtaako niihin koppeihin mahtua puvun kanssa ollenkaan vai pitääkö vallata kaason kanssa koko kahden hengen vessa asioille mennessään???

Ransu

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Moi!

Meillä on myös suunnitelmissa Irjalan makasiini, onko kellään kokemusta talvihäistä kyseisessä paikassa? Suunnitelmissa olisi häät maaliskuussa.

Mitä pitopalvelua olette Makasiinissa käyttäneet? Ajattelimme syöttää vieraillemme perinteistä karjalanpaistia jne. onko vinkkejä pitopalveluun? Makasiinilla ei varmaan ole omia astoita vai kuinka? Ja se vuokra, mitähän mahtaa nykyään olla?

Niin ja onnistuisikohan makasiinissa itse vihkiminen, saisiko helposti järkättyä  käytävän ja "alttarin" johonkin nurkkaan?

Link to comment
Share on other sites

Lueskelin tätä ketjua, sillä ensin ajattelimme myös Irjalan makasiinia, mutta me tahdomme, että kaikki vieraat voivat syödä samassa tilassa, joten tuo makasiini ei pohjaltaan ollut meidän mieleinen.

Ne ketkä hakevat samanlaista ratkaisua kuin me niin suosittelen Lamminpään osuuskuntataloa, vuokra 250 euroa perjantaista sunnuntaihin, itse joutuu siivoamaan. Sinne tarvitsee itse hankkia ruoka ja astiat. Lamminpäässä on yksi n. 10mx10m sali, jossa pitkät seinät on ikkuinoita. Edessä lava. Keittiö on salin vieressä ja noutopöydän saa sinne järjestettyä helposti. 'Vessat on siistit. Lamminpään osuuskuntatalolla on salin lattia uusittu n. vuosi sitten, joten se on loistavassa kunnossa jos suunnitteilla on tanssit. Ja naiset ovat usein huolissaan tuoleista ja sukkahousuistaan... tuolit on myös uusittu reilu vuosi sitten. Tykästyttiin paikkaan, vaikka ympäristö ei ole niin kesäinen - piha on jokseenkin "karu".

TRN

Link to comment
Share on other sites

Mitä pitopalvelua olette Makasiinissa käyttäneet? Ajattelimme syöttää vieraillemme perinteistä karjalanpaistia jne. onko vinkkejä pitopalveluun? Makasiinilla ei varmaan ole omia astoita vai kuinka? Ja se vuokra, mitähän mahtaa nykyään olla?

Niin ja onnistuisikohan makasiinissa itse vihkiminen, saisiko helposti järkättyä  käytävän ja "alttarin" johonkin nurkkaan?

Makasiiniä on haukuttu, koska vieraat joutuvat olemaan kahdessa huoneessa. Muuten makasiini on nätti, erityisesti piha. Makasiinillä on omat astiat. Pitopalvelu tilisanssia on kehuttu.

Link to comment
Share on other sites

Me olemme varanneet Irjalan makasiinin ensi kesälle. Meille tulee max 54 hlö morsiusparin kanssa, että mahdumme sinne mainiosti. Kaupungin bussit tulee ihan viereen ja on lähellä keskustaa. Astiat siellä on 120hlö:lle (Arabian KESTI ja Savonia aterimet) mutta tarjoiluastioita oli vähän. Sellainen iso 50hlö:lle kahvinkeitin ym.

Me laitamme pirttipöydät seinustoille ja noutopöydän keskelle salia (oikeanpuoleinen). Lisäksi tulee muutama pyöreä pöytä kulmiin. Täytyy sitten paremmin suunnitella, kun tietää lopullisen vierasmäärän. Me tykkäsimme tästä.

Hinta oli 230,-€ juhlapäivältä, mutta pääsemme sinne EHKÄ jo perjantaina, jos muita juhlia ei silloin ole.

Link to comment
Share on other sites

Moi!

meillä oli viime kesänä häät makasiinilla. Vieraita oli 55 ja hääpari päälle. Söimme toisessa salissa ja noutopöytä oli toisessa, mikä oli erittäin onnitunut ratkaisu; salissa on usein kuuma kesällä, ruoka ei lämmittänyt lisää, pitopalvelu (tilisanssi) sai touhuta rauhassa... yms. Ihana paikka kun vieraat voivat olla myös pihalla ja meillä kuistin pitkät penkit olivat illalla hyvin suosittuja.

Ransu-rouva

Link to comment
Share on other sites

Moi!

Onko kellään tallessa Irjalan makasiinin numeroa josta paikkaa voi kysellä? Hukkasin omani jonka sain kaupungin matkailuneuvonnasta!

Kuulin, että täyttä on jo ensi kesäksi joten oliko kellään vinkkejä edullisesta paikasta Tampereen seudulla?

Häät on loppukesästä 2004

****

Sainkin selville numeron ja viikonlopun varattua. Ensi kesäksi tuntui tilaa vielä olevan.

Numero löytyy muuten puhelinluettelosta I:n kohdalta :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Tämä ketju oli kyllä sen verran mielenkiintoinen, että tahtoisin tietää tästä makasiinista enemmänkin... yritin etsiä netistä tietoa, mutta en löytänyt mitään.. olisiko jollakin osoitetta tai puhelinnumeroa...  :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...