Jump to content
Naimisiin.info

Varkaus ja lähialueet


Wilma83

Recommended Posts

Anopin tekele sanoi, että kyllä sinne porukkaa mahtuu, meillekin näillä näkyvin tulossa 100 henkeä, jos edes kaikki on tulossa.

Kannattaa kysyä sitä paikkaa, ja jos saat jotain tietoa isältäsi, niin tule tänne raportoimaan  ;D

Olisin itsekin kiinnostunut tietämään paikasta enemmän, ikinä en ole siellä käynyt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Teille joille tulee Sinun Savo, niin siinä on juttuja häistä ja samoin keitä kaikkia tulee häämessuille esittelemään palveluitaan.

Kyllä tuli tarkkaan luettua se lehti aamulla  ;D

Myöskin WL:ssä oli ilmoitus. Näissä ei lukenut sitä, että olisi näytöksiä, mutta aikasemmissa jutuissa sanottiin että näytökset on klo 12 ja klo 15. Näin myöskin kaupungilla sellaisen mainoksen, jossa sanottiin, että näytökset on noihin aikoihin.

Link to comment
Share on other sites

No nyt vasta huomasin, että täällä on muitakin Varkaudessa häitään viettäviä morsmaikkuja! Meillä on Kirvesranta varattuna tulevalle kesälle 29.7. Omat juomat saa viedä ja vieraita meille tulossa n. 80 . Kuulemma 100 hegellekin on järjestetty, sitten on ollut käytössä myös rantamökki, ja hyvin kuulemma pelasi.

Minua rupesi nyt huolestuttamaan tuo tanssitilan pienuus. Meille on tulossa nimekäs sekstetti (peruivat ihan Tulenlikein keikkansa meidän takia) ja olisi kiva, jos ihmiset pääsisivät tanssimaan kunnolla. pitää varmaan raivata kahveittein jälkeen pöytiä ja penkkejä sivummalle.

Meillä 1. vaihtoehtona oli tuo Kallioniemi, kun sulho on paperiliiton jäsen, ei siinäkään olisi ollut ongelmaa. Hän kysyi paikkaa tämän vuoden ensimmäisellä viikolla ja ei toivoakaan saada ensi kesälle. On kuulemma 1-1,5 vuotta etukäteen varattu koko kesä. Harmitti hirveesti!!! Sulho sanoi jopa, et jos meinaa viettää 50-vuotisjuhlansa siellä, pitää varata nyt (juhliin on kyllä vielä parikymmentä vuotta, hih). Paperiliiton eläkeläiset kuulemma viettää kaikki kissanristiäisensä siellä, niin ei sinne juuri muut pääsekään, ellei ole jo hirmu paljon hyvissä ajoin. Mut eihän sitä elämäänsä voi montaa vuotta etukäteen suunnitella. Minuakin kosittiin uutena vuotena ja samalla päätettiin mennä naimisiin ensi kesänä. Siis liian myöhään saadaksemme Kallioniemen. Syksylle olisi ollut vielä vapaata, mutta haluttiin kesällä.

Olen ollut siellä kahdesti häissä ja mun mielestä 100 hlöä on se määrä joka on sinne maksimi, ainakin jos haluaa, että vieraat ovat samassa tilassa. Sinne saa tosiaan viedä omat viinakset. Niin saa Kirvesrantaakin ja se oli meillä tärkeä kriteeri, siinä säästää paljon, jos on tarkoitus alkoholia tarjota. Tärkeää meille oli myös järven läheisyys ja Kirvesrannassa sekin toteutuu. Kuukauden sisällä olisi tarkoitus lähteä katsastamaan tuo Kirvesranta ihan kunnolla.

Link to comment
Share on other sites

Huomenta kaikille!

Isäni varasi meille alustavasti Kallioniemen 8-10.9. päiville, eli minusta olisikin sitten tulossa syysmorsian. No hyvällä tuurilla silloin on vielä hyvä sää.

Mutta onneksi varauksen voi perua, eikä rahaakaan mene hukkaan kun on tosiaan ilmainen. Ja kesälle tosiaan on aivan toivotonta yrittää saada, kun herrat viettää kaikkia kissanristiäisiään siellä. ja tosiaan jos 50 vuotis synttärit siellä haluais viettää, niin ois varmaan jo hyvä varata....aikaa n. 25 vuotta  ;D

Olemme tod.näk. ensi viikonloppuna menossa katsomaan sitä Kirvesrantaa, mutta siinä meille taitaa tulla tilasta pulaa...ollaan nimittäin tehty alustavasti listaa kutsuttavista vieraista, ja lista on jo mennyt yli 100, kohta jo 120. Tietty kaikki ei titetenkään tule, tiedän jo osan että eivät tule (pari tätiä ainakin), mutta onhan se kutsu laitettava ettei tule sanomista jälkeenpäin...Mutta saa nähdä mitä siitä kirvesrannasta tykätään.

Erään porukoitten tutun tytöllä oli Kirvesrannassa häät viime kesänä, ja kehuivat kyllä ruokaa oikein paljon. Heillä oli ollut vieraita n. 120, ja osa porukasta (kavereista) oli sijoitettu ns. sikaosastolle eli rantasaunalle ruokailun ajaksi. Tanssi tilaahan siellä ei hirveästi ole, oikeastaan laisinkaan. Me mietittiinkin sellaista, jos jostain sais teltan/katoksen vuokrattua, jossa siis olisi kova lattia, niin silloinhan humpata voisi ulkona. Olisiko kellään tietoa mistä jotain sellaista voisi vuokrata?

Kallioniemestä sen verran muuten, että vuokra-aika tosiaan pe-su, ja omat viinakset sinne saa viedä, ja ruuankin tietty. Ja tilaa on oikein hyvin reilulle 100 henkilölle. Ja nukkumatilaahan löytyy yläkerrasta.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos tiedoista Piipiainen  :-*

Pitääkin sitten hätyytellä appiukkoa varaamaan ajoissa Kallioniemen. Paitsi ettei se ikinä pidä millään asioilla mitään kiirettä jos sen pitäisi tehdä jotain  >:(

Minun tuurilla me ei sitä paikkaa saada tai siis ei keretä varaamaan tarpeeksi ajoissa.

Tuleva mieskään ei ota kuuleviin korviin koko asiaa, että se pitäisi varata hyvissä ajoin.

Joten taas pukkaa stressi tuollaisen asian takia.

Muutenkin olen tottunut, että kaikki hommat tehdään ajoissa valmiiks, niin ei myöhemmin tarvitse stressata niillä asioilla.

Pitääkin tänään mennä keskustelemaan anoppilaan asiasta.

Kyselenpä kaikilta teiltä, jotka aikovat omat juomat viedä juhlapaikalle, niin aiotteko ostaa alkosta viinat, vai lähdettekö Tallinaan tms. viinanhaku reissulle?

Me luultavasti, tai jos minä päätän, niin haetaan Tallinnasta  ;D

Sanoin viikonlopun aikana just toiselle kaasolleni, että saa sitten tulla kantoavuks mukaan, matka maksetaan.

Link to comment
Share on other sites

Hoksasin just, et hääpäiväksemme tulee 9.9., jos nyt silloin syksyllä menemme. lauantaina ollaan menossa katsomaan se kirvesranta. Just tuossa aamulla sen ilonan kanssa postittelin asiasta.

Me suunniteltiin kanssa viinojen ostoa Tallinnasta, koska aikas kalliiksi tulis kirkkaat, jos täältä ihan alkosta ostais. Oluet ehkä ostetaan juhannuksen aikaan, kun silloin niin halvalla niitä täältä ihan kaupoista saa. Onkos kellään tietoa viineistä, että onko halvempia Tallinnassa?

Kuohujuomat meille tulee tod.näk. Brysselistä, tai jostain sieltä päin, jos mieheni kummi ne vaan viitsii tuoda, mutta on kuulemma tuonut moniin muihinkin juhliin. ja sieltä kun saa ihan oikeaa shampanjaa samalla hintaa kuin täältä kuohuviiniä.

hassua muuten kun kaasoni on jo kamalan stressaantunut, ja suunnitellut kovasti kaikkea. Kaasonahan minulla on paras ystäväni, jolla on laskettu aika kahden ja puolen viikon päästä. Muuttivat just omakotitaloon, ja käytiin viikonloppuna katsomassa keittiöremontin sujumista...että luulisi olevan muutakin stressattavaa kuin meidän häät  ;D

Link to comment
Share on other sites

Meillä lähtee sulhanen ystävineen Tallinnassa käväisemään viinan haku reussulla. Tämä reissu vastaa polttareita (sulho ei halua mitään kotkotuksia). Minä olen ihan ajattelut, että saavat tuoda sieltä kaiken  ;). Kyllä isot miehet keinot keksii miten kantavat  ;D. No, katsoo ny...

Me kävimme viikonloppuna Turussa häämessuilla. Vähän sieltäkin saimme ideoita. Oikeastaan sormus selkeytyi täysin. Siellä näin jostain esitteestä ilmoituksen noista vuokrattavista teltoista ja katoksista. Olen nähnyt saman ilmoituksen hälehdissä ja törmännyt näilläkin sivuilla siihen. Tähän saattaa löytyä vinkkiä viikonloppuna Varkaudenkin häämessuilta.

Link to comment
Share on other sites

Kuinka paljon te varaatte vieraille juomista?

Miehen suvulle tuo juoma puoli kelpaa oikein hyvin, joten juomista tarvitsee paljon  :D

Kuitenkaan ei ole tarkoitus vieraita juottaa umpikänniin, mutta kuitenkin oon ajatellut jos muutaman boolin tekis, sit ruuan kanssa vinkkua, odottelumaljat, varmaan kahvin kanssa jotain ja sitten siideriä, olutta ja lonkkua. Sekä myös alkoholittomat vaihtoehdot. Ja tietysti sit kuoharia onnittelumaljaks

Kuinka paljon teidän mielestä pitäisi juomista varata n. 100 hengelle, tuskin kaikki kuitenkaan juovat jos ovat autoilla liikenteessä ja jos eivät halua jäädä juhlapaikalle yöksi.

Tuleeko teille ihan oikeaa shampanjaa vai kuohuviiniä? Itse oon ajatellut että ostan vain kuoharia.

Minä kun en viiinilöistä ymmärrä mitään, niin osaatteko suositella jotain hyvää ja halpaa?  ;D

Itse en kyllä vinkkujen ystävä ole  :)

Ja en osaa kyllä vastata tuohon, onko Tallinassa halvemmat viinit kuin Varkaudessa, tai ylipäätään Suomen maassa. Eihän ne viinit muutenkaan hirveän kalliita ole, mut ties jos vaikka muutaman euron voittais jos sais halvemmalla Tallinnasta.

Mitäs kaikkea hommia te olette kaasoillenne antaneet ja osallistuuko best man mitenkään teidän häätouhuihin?

Entäs miten teidän tulevat miehet ovat innoissaan tulevista häistä?

Minun tuleva ukko on saanut sentään valittua häänamut, siinäpä se sitten onkin. Ja autosta ollaan tapeltu jo, minkä merkkinen ja minkälainen se pitäis olla. Se haluaisi itse ajaa sitä autoa kaikenlisäks  :o

Ei tuu onnistumaan  ;D

Link to comment
Share on other sites

Meillä on kyllä vakaa aikomus lähteä kevään mittaan Tallinnaan viina-ostoksille. Kyllä siinä säästää ison rahan, jos on tarkoitus tarjota. Tarjoamme ainakin alkumaljat ja boolin. Mietinnässä on vielä, et pitäskö olla kahvin kanssa konjakkia, ruuan kanssa viiniä tms. Siidereitä ja kaljoja emme todennäköisesti tarjoa, koska sit menee budjetti yli ja reippaasti. Tosin unelmieni pukukin näyttää menevän... jota en siis ole vielä ostanut.

Link to comment
Share on other sites

Appi ukko oli iltavuorossa, en saanut kysytyksi josko se vois jo varailla Kallionimee.

Miekkoselle sanoin kanssa asiasta niin heti alkoi urputtaa että kerkiäähän sen vielä varata vaikka ensi vuonna, meinasin sitten hikeentyä täysin  >:(

Siitä minä pidän takuu varmasti huolta, että ensi vuonna tai viimeistään kesällä varataan se paikka.

Minkälaista hääpukua olet Mirva ajatellut?

Minä en vielä tiedä teetänkö puvun, vai ostanko vaiko vuokraan. Ihan liian kauniita pukuja on liikaa tarjolla.

Haluaisin kuitenkin joko hennon vaalean sinisen hääpuvun, tai sitten valkoisen, missä on yläosa kirjailtu sinisellä. Ja hihat pitää ehdottomasti olla  :-X

Tuleeko halvemmaks teettää hääpuku vai ostaa? jos teettäis, sais ainakin just sellaisen kun haluaisi...

Ja jos vielä kaverin äidin sais sen tekemään, niin ties vaikka halvemmalla sais.

Tuota kerkiää vielä murehtimaan myöhemminkin  :P

Link to comment
Share on other sites

Meillä isäntä ei ole vielä niin hirveästi innostunut tästä häähössötyksestä, kateltiin me eilen kuvia mahdollisista puvuista (tai oikeastaan malleista, kun äitini tekee mulle puvun, ja kaasolle kans), kampauksista, ja sulhon puvuista. Mutta jospa se ensi viikonlopun jälkeen innostuis, kun käydään siellä messuilla, ja katsomassa Kallioniemi ja Kirvesrantakin.

Kaasolle en vielä tiedä mitä kaikkea tehtävää keksisin. Kortit teemme itse sulhon kanssa, mutta jospa sitten muuta juhlapaikan koristelua, ja pääasia mielestäni että on minun tukenani juhlassa. BM on minun isoveljeni, ja hänen vastuulleen tulee tod.näk. häiden ohjelma, hommata meille hääauto jne. Lupasi ainakin pitää siitä huolen, että niissä polttareissa ei sitten stripparia ole...hih! ;D

Link to comment
Share on other sites

Minkälaista kampausta olet ajatellut?

Minä haluaisin että hiukset on auki ja niissä ois hieman kiharaa, tai sitten joku löysä nuttura. Liikaa vaihtoehtoja ja kaikki niin ihania kampauksia.

Koneelle olenkin kerännyt paljon puku, kampaus ja meikki vaihtoehtoja. Samoin kattauksista yms. Tiedän kyllä suurin piirtein minkälaiset kattaukset ja koristukset pöytiin haluan.

Minun tulevat kaasot haluavat olla apuna mahdollisimman paljon. Ei oo kauaa kun ne sanoivat, että en saa yksin tehdä mitään  ;D hyö haluaavat olla apuna. Ja hyvä niin, ukko ei ole mitenkään askartelun ystävä.

Kuitenkin haluan tehdä pöytäkoristeet ym. itse niin apu on tarpeen.

Saa nähdä uskaltaisko sitä yksin kävellä sitten alttarille kun hääpäivä koittaa. Isää en edes pyydä häihin kun emme ole olleet yli 10 vuoteen missään tekemisissä, enkä kyllä edes tiedä missä hän nykyään asustaa  ::)

Ja veljen kanssa emme ole oikein missään tekemisissä niin tuskin kutsun häntäkään häihin.

Mies puolisia tuttuja mulla ei oikein ole joita voisi pyytää, kinkkinen tilanne  :-[

Kuitenkin haluaisin että tuleva mieheni näkisi minut vasta alttarilla.

Toisaalta taas ajatus, että joku luovuttais mut tulevalle miehelle tuntuu kyllä aika hassulta, yhdessä ollaan oltu jo neljä vuotta ja häitten aikaan 7 vuotta.

Jos vaan pystyn, uskallan ja kykenen niin kävelen yksin alttarille.

Jos vaan miehen työporukka aikoo järkätä polttarit, niin epäilen että he vievät sen Kuopioon Puijon tornille ja pistäävät sen laskeutumaan sieltä alas. Niin he ovat kuulemma tehneet edellisillekin sulhoille.

Minua ei kyllä sais mitään tuollaista tekemään mistään hinnasta, sen verran paha korkeanpaikan kammo on.

Ja sit jos taas ukon oma kaveriporukka järkkäis sille jotain polttareita, niin aivan takuu varmasti veisivät sen johonkin strippariluolaan  >:( tai hommaavat jostain stripparin.

Siinä vaiheessa minäkin haluan sitten jonkin mies stripparin  ;) ;D

Link to comment
Share on other sites

Yhteen Sincerityn valmispukuun olen totaalisen ihastunut, pitää nyt tämä viikko vielä funtsata asiaa. Ensi lauantaina tosiaan ne häämessut Forumissa, pitää kattoo jos siellä ois vielä joku huipputarjous jostain huippupuvusta ;)

Minut luovuttaa kyllä isäpappa, vaikka häitten aikaan ollaan olut aika tasan tarkkaan 11 vuotta yhdessä. Sitä kun pienenä alottaa jnejne.

Link to comment
Share on other sites

Tuli taas vaihteeksi muutoksia suunnitelmiin. Emme sittenkään mene Kallioniemeen. Juttelin pitopalvelun ihmisen kanssa, ja sanoi, että 80 on aikas ehdoton maksimi sinne. Ja kaikki astioista ja liinoista lähtien joutuu pitopalvelu tuomaan tullessaan. Ja käytyämme paikanpäällä totesimme, että paikan ns. pirtinpöydät pitkine penkkeineen on hameväelle hieman hankalat. Nyt on sitten Kirvesranta alustavasti varattu. Paikan omistaja tuntui todella mukavalta, ja palvelualttiilta.

Mietimme Juhanalan Kartanoa. Onko kellään kokemuksia? Ruokaa täällä on jonkun verran kehuttu ainakin, mutta onko muuten tiloista, palvelusta yms. kokemuksia?

Link to comment
Share on other sites

Juu tosiaan Kallioniemessä muutamissä häissä olleena nuo pitkät penkit on todella hankalat hameen kanssa. Nyt kotiuduin juuri noilta Forumin häämessuilta ja tapasin sieelä aka kertaa Kirvesrannan Ilonan ja ihna mukavalta ihmiseltä vaikutti, kyllä me siellä ne juhlat sit vietetään. Käydään parin viikon päästä tutustumassa tiloihin, pitää nyt lapulle ruveta laittamaan kysyttäviä/tsekattavia asioita.

Juhanalan kartanosta ei ole mitään tietoa, näytti messuilla olleen esillepanijana. Kävitkö muuten?

Link to comment
Share on other sites

Juu kyllähän me messuilla käytiin, ja jututettiin sitä Juhanalan omistajaakin. Vaikutti ihan mukavalta, ja ruokahan siellä olisi halvempaa kuin Kirvesrannassa. Tosin tilavuokra on sitten 300,00 euroa suurempi kuin Kirvesrannassa. Mua viehätti siinä Juhanalassa se navetan ylinen, kun olisi kunnon tanssitila, mutta sitten taas yrittäjä oli sitä mieltä että puolenyön aikaan tulisi olla juhlapaikalta poissa, joka taas on aikas aikainen, ottaen huomioon että meille tulee paljon vieraita Rovaniemeltä, ja Ruotsista. Pitkästä matkasta tulevat vieraat haluavat varmasti olla mahdollisimman pitkään, heidät tuntien.

Kirvesrannan etuna se, että sinne saa vaikka jäädä yöksi, niinkuin mekin varmasti jäätäisiin. Päärakennuksesta vaan tuli olla noin puolen yön aikaan poissa, mutta rantamökissä ja pihalla juhlia saa vaikka seuraavaan päivään.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Meillä viime kesänä häät Joroisissa, vihkiminen Joroisten kirkossa ja juhlat Rantatuvalla. Paikka kiva, edullinen ja itse sai viedä omat juomat sekä valita pitopalvelun. Tosin Rantatupa tarvitsi mielestäni paljon töitä ennen kuin päästiin häitä viettämään, koristelua se vaati ja samoin hommasimme muualta tuolit ja pöydät(en voi kehua paikan omia pöytiä).

Kuvassa käytiin Peuralla, mahtavat kuvat. Hinta ja laatu vastaavat. Kukkakauppaa voin vain kehua mahtavaksi, meillä kaikki kukat tulivat päiviönsaarella sijaitsevasta kukkakaupasta, Veijon kukka. Tosi osaavaa työtä ja palvelua.

Tässä vähän omia kokemuksia teille. Häiden suunnittelu oli ihanaa...

Link to comment
Share on other sites

Meidät vihitään kanssa nyt sitten Joroisten kirkossa. Ainoat vaihtoehdot 5.8. olisi ollut klo 12 tai 17. Toinen aivan liian aikaisin, ja toinen liian myöhään. Tosin ei meillä ole varattu Joroisiinkaan aika ku vasta klo 16. Yritetään nyt sitten saada pappi Varkaudesta, joka vihkisi meidät klo 14. Ei kirkkoherranvirastossa Joroisissa uskaltanu luvata klo 14, jos sattuu olemaan jotkut hautajaiset, nii pappi ei oikein ehdi muistotilaisuudesta pois.

Todella töykeää palvelua saatiin Varkauden kirkkoherranvirastosta. Ei sitä niinku oois voinu vähempää kiinnostaa minun asiani. Mutta yllätyin kyllä kuinka täyttä Varkauden kirkossa on, ja ei olisi tullut kyllä mieleenikään, että haluamamme päivä voisi olla täysi. Harmittaa ihan sikana kun ei Varkaudessa päästä vihille, mutta jos sais edes papin seiltä, nii ois ees jotain tuttua omasta synnyin kaupungista. Joka tapauksessa ei kyllä viitsi siirtää häitä yhden kirkon takia.

Meillä kans varattu kuvaus Peuralta. Ei oikeastaan edes mietitty muita vaihtoehtoja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...