Jump to content
Naimisiin.info

Varkaus ja lähialueet


Wilma83

Recommended Posts

Harmittaa ihan sikana kun ei Varkaudessa päästä vihille, mutta jos sais edes papin seiltä, nii ois ees jotain tuttua omasta synnyin kaupungista. Joka tapauksessa ei kyllä viitsi siirtää häitä yhden kirkon takia.

Jos yhtään lohduttaa, niin Joroisten kirkko on noin sata kertaa idyllisempi ja kauniimpi ja tunnelmallisempi kuin Varkauden kivimöhkäle. Paljon ihanempia kuvia saa mm. kirkon pihalta kesällä Joroisissa.  :) Niin ja Joroisissahan käsittääkseni on tällä hetkellä pappina Soile Palmu, joka on juuri vasta Varkauden seurakunnasta siirtynyt. Ja kirkkoherra osaa pitää tosi kauniita puheita.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nii, mä nauroinkin isälleni, että eipähän ole meillä niin helkkarin pitkä käytävä käveltävänä  ;D

Yritetään nyt kuitenkin eka varkaudesta pappia, tai sitten sitä joroisten kirkkoherraa. Vihki muutama vuosi sitten serkkuni, ja osasi kyllä pitää tosin hyvän puheen. Jospa nämä asiat tästä selviää pikkuhiljaa...

Äitilläni hirveä stressi puvustani, nähnyt jo painajaisia, että se oli aivan hirveä (äitini tekee puvun minulle), sellainen puolen sääreen, liian pieni hirvitys oli kuulemma ollu  ;)

Link to comment
Share on other sites

Saatiinkin Joroisiin vihkiminen klo 14. Tynkkystä kysyttiin, mutta hän on ikävä kyllä kesälomalla silloin vielä. Kehotti soittamaan muille papeille. Pitää keskustella porukoitten kanssa kuka olisi heidän mielestään hyvä. Tynkkynen olisi ollut mun mieleen, kun ei ole ihan perinteinen pappi, vaan persoonallinen. Ukkinikin (93 vuotias pappa) olisi pitänyt hänestä, vaikkei muuten niin kirkosta yms. niin perustakaan.

Link to comment
Share on other sites

Tynkkynen oli tainnu just eilen varata lomansa ja sanoi olevansa heinäkuun puolivälistä elokuun puoleenväliin lomalla. Pahoitteli itsekin ja totesi, että olisi mieluummin pitänyt lomansa jo aiemmin.. Lomakuukaudet kiertää ilmeisesti papeillakin siinä missä muillakin työpaikoilla :) Sanoi kyllä, että Varkaudessa on vielä pitkä rivi muita pappeja vapaana tuohon ajankohtaan, eli siitä ei jää vihkiminen kiinni. Tynkkynen vain olisi ollut vähän toisenlainen kuin ne muut..

Meillekin täti kirkkoherranvirastosta sanoi, että huhtikuun lopussa osaavat sieltä sanoa, milloin kukakin pappi pääsee esim. paikanpäälle tai toiseen seurakuntaan vihkimään.. Eli kannattaa soittaa suoraan haluamalleen papille ja kysyä, kyllä ne taitavat jo aika hyvin tietää tulevan kesän lomat ja muut menot.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jaa-a, vaihtelevasti menee. en tiedä muistaako joku, et meillä oli Kirvesranta varattuna juhlapaikaksi, vaan ei ole enää. Kävimme siellä eilen ja se on armottomasti liian pieni, eikä siellä saa tanssia!? Siis eihän se siinä tapauksessa mikään hääpaikka ole! Eteisen lattia on laattalattia, siinä on ainoa kohta jossa saa tanssia, siis vessan oven edessä pieni tila. EI TOD. KÄY!

Meillä on nyt Tämän viikon ajan varattuna vielä niemilomat sekä Tahkorannan rantatupa. Molemmissa omat hyvät ja huonto puolensa. Tahkorantaan sais viedä omat juomat yms. ja sinne otettais ulkopuolinen pitopalvelu, ja se on ihan tanssipaikka ja saattaa olla liian isokin meille, tartteis hirveesti koristeita.

Niemilomat on anniskelualuetta, eli ei omia viinoja, rahat ei kyl riitä tarjotakaan vieraille paljoo, tosin voivat ostaa sitten itse. Pihapiiri on kaunis, järvi on ihan rannassa  ;D jne. Aivan mahtava ruoka, eikä ole pahan hintainen! Paikkana ois sellanen ladontapainen, siitä ei ole vielä mitään heidän nettisivuillaankaan, olivat unohtaneet laittaa. Mut 100 hengen häät onnistuu nykyään siis Niemilomissakin.

Hieman ehkä olen kallistumassa Niemilomiin, mietitään nyt sulhon kanssa vielä. Pakkohan se on saada piakkoin päätettyä ja varmistettua!

Link to comment
Share on other sites

Todella harmi se Kirvesranta  :( onneks kävitte tsekkaamassa paikan.

Kukahan siellä sit häitään haluaa pitää jos ei ole tilaa tanssia  :-?

Tuli tässä just mieleen, että oletteko miettineet sitä Toimintakeskus Niemen paikkaa? Se on kuulemma iso paikka johon saa viedä omat juomat, eikä vuokrakaan paikasta ole huimaava.

Link to comment
Share on other sites

Guest vierailija(Guest)

Olen varmaan myöhässä mutta suosittelen lämpimästi Joroisten Kukkamäkeä. Siellä mahtuu päärakennuksessa syömään reilu 100 henkilöä ja vanhasta navetasta on tehty tanssipaikka. Paikalle voi viedä omat juomat ja paikan voi vuokrata vaikka koko viikonlopuksi :-) Alueella on myös pari aittaa ja sauna. Pitopalvelunkin saa heidän kauttaa.

Onnea hääjärjestelyihin   :)

Link to comment
Share on other sites

No nyt olemme päätyneet pitämään juhlamme Niemilomissa. Paikka on kaunis ja hyvällä kelillä (toivottavasti on) sillä on iso merkitys. Ruoka on siellä mahtavaa ja tila on myös kaunis. Ainoa on se, että nyt emme pysty tarjoamaan alkoholijuomia vieraillemme kun se on anniskelualuetta. Taskumattejahan ihmisillä kuitenkin on, eikä niitä voi millään estää ja sehän kuuluu mun mielestä ihan asiaankin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kirvesrantahan ei olekaan alunperin rakennettu häitä varten vaan kokoustilaksi. Ja me vietämme häämme siellä. Tanssi onnistuu kyllä, olemme nimittäin kattamassa terassia, ja olemme saaneet luvan tehdä siihen väliaikaisen lattiankin, joka soveltuu tanssiin. Suunnittelimme ensin teltan vuokraamista, mutta sihen lattian teko olisi ollut liian suuri urakka...mutta kunhan kesä tulee niin saa nähdä mitä keksimme. Jos on huono ilma (toivottavasti ei) niin tanssia voi rantamökissä

Me tykkäsimme Kirvesrannasta paikkana, ja emäntä mielestämme mukava. Vaikka ehtona onkin että omia ruokia ei saisi viedä, niin olemme nyt neuvotelleet niin että mm. kakun kanssa tarjottavia muita makeita saamme viedä itse.

Mutta onnea ja voimia kaikille tulevan kesän morsiammille (ja sulhoille) järjestelyissä

Link to comment
Share on other sites

Juu kyllähän se Kirvesranta on enemmän kokoustenpitopaikka. Tosi kiva pihapiiri yms. muihinkin juhliin. Teillä se tyssäsi vaan siihen, et orkesteri on sekstetti sekä kutsuvieraita on tällä hetkellä 105kpl, joten ei sinne olisi mahduttukaan.

Oikein paljon onnea kaikille valmisteluihin myös minun puolestani!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 2 months later...
Meillä oli viime kesänä hääjuhla Torstilassa Joroisissa ja voin suositella sitä lämpimästi. Torstilasta kiinnostuneet voivat kysellä minulta lisäinfoa ja kuvia.

Olemme menossa naimisiin Elokuussa 2008 ja juhlapaikka on vielä hakusessa. Laittaisitko minulle kuvia Torstilasta, vaikkapa sähköpostiini [email protected]? Kiva olisi nähdä millainen paikka on koristeltuna. :)

Toisena vaihtoehtona meillä on Kukkamäki, saa nähdä mihin päädytään :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Heidi(Guest)

Hei!

Kaikkia aiheeseen liittyviä vastuksia en käynyt läpi, joten en tiedä mainitsiko joku jo paikan nimeltä Pöyhölän pappila, joka sijaitsee Pieksämäellä.

Kauniilla paikalla oleva pappila, josta saa loistavaa ruokaa ja jossa on mahdollista viettää itsensä näköiset häät. A-oikeudet löytyy paikasta myös, mutta hinnat eivät silti huimaa päätä.

Suosittelen käymään paikan nettisivuilla www.poyholanpappila.fi ja tutustumaan tarkemmin.

Siellä on muuten häämessut tämän viikon sunnuntaina eli 11.3. jolloin halukkaiden on mahdollista tutustua paikkaan ja heidän tarjoamiin ihanuuksiin.

Link to comment
Share on other sites

Guest sussu(Guest)

Jos paikkakunnan ei tarvitse olla Varkaus /Joroinen ta iLeppävirta, kannattaa kokeilla Heinävettä.

Kerman Keidas on aivan upea paikka järven rannalla. Mahtuu n.150 hlöä. Hyvä ruoka ja palvelu. Kaverin häät oli siellä pari vuotta sitten.( ja edullinen.)

Kerman lava, jonka joku jo mainitsi, on myös tosi kiva häille. Mutta hankala..moni pitopalvelu ei lähde sinne..kokemusta on.

Link to comment
Share on other sites

Nostellaas tätä ylös päin.

Me tai minä varasin tänään Varkaudesta sen Toimintakeskus Niemen. Alun perin suunniteltiin, että häät pidettäisiin Kallioniemessä, mutta tuleva appiukko ei ole kuitenkaan varaamassa sitä ihan heti, ja voi olla mahdollista, että se on buukattu jo niin täyteen, ettei sitä voi enää varata.

Kuitenkin sinne tuntuu olevan vuoden, kahden jonotus, joten saatettais olla jo myöhässä koko asiassa.

Mutta mies kuitenkin on tykästynyt siihen Niemeen, joten se on nyt varattu.

Naureskelihan se nainen puhelimessa kun varasin sen paikan, että ajoissa olen liikenteessä :) mutta se on nyt varattu. Siitä ei tartte enää stressata.

Kirkon olen kans alustavasti varannut, ja nyt odottelen, että laittaisivat jotain tietoa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...