Jump to content
Naimisiin.info

Hääparin muisteluhetki!!


sirsir

Recommended Posts

Järkkään ohjelmaa eräisiin häihin ja hääpari on toivonut ohjelmanumeroa jossa hääparia muisteltais.

Ihan perinteistä puhetta en nyt halua pitää vaan mukana voisi olla morsiamen useampikin ystävä. (Bestman hoitaa sulhasen muistelun kavereineen..)

Olisiko kellään ideaa, millä tavalla tällaisen muistelohetken vois hoitaa.

SE voisi olla hauska, koskettava ja kaikkea siltä välitä, ei mitään nolojen juttujen kertomista kumminkaan.

Kiitos jo etukäteen!! :-*

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No yksi tapa olisi käydä läpi morsiamen elämänhistoria kronologisessa järjestyksessä. Tiivistetysti (ei mitään puolen tunnin esitelmää) voisi poimia hauskoja asioita ja sattumuksia lapsuuden ja nuoruuden varrelta, esim. kertoa harrastuksista, tempauksista, muistella silloisia mielenkiinnon kohteita, lukea jotain morsiamen "koottuja lausahduksia". Huumoria voi käyttää siinä suhteessa kuin tilaisuuden luonteeseen sopii: jos hääpari on huumorintajuinen ja juhlat oavt rennot, voi esille tuoda vähän nolompiakin kommelluksia. Aivan helmiä olisivat tietysti sellaiset jutut, jotka liittyvät jollain tapaa tilaisuuden aiheeseen, eli parisuhteeseen, avioliittoon ja rakkauteen. Itse ainakin oon neljävuotiaana selittänyt antaumuksella kasettinauhurille, mitä rakkaus mun mielestä on... Morsiamen perheeltä ja ystäviltä saa varmasti apua muisteloissa sekä myös mahdollista rekvisiittaa! :)

Valokuvat on kans hyvä keino muistella hääparia. Oon ite ollut toteuttamassa viime kesänä yksiin häihin häävisaa, joka esitettiin PowerPoint-muodossa. Yhdellä slidellä oli aina yksi kysymys ja kysymyksen aiheeseen sopiva valokuva/-kuvia hääparista yhdessä ja yksin. Toisissa häissä oli koostettu PowerPointilla pelkkä kuvakavalkadi ilman tietovisaa.

Voisko myös musiikkia käyttää apuna? Soittaisitte aina nauhalta pätkän tiettyyn aikakauteen/elämänvaiheeseen liittyvää musiikkia, jotka olisivat morsiamelle jollain tavalla merkityksellisiä. Sitten voisitte aina siihen liittyen kertoa jonkun jutun, tai vain yksinkertaisesti kuljettaa tarinaa eteenpäin musiikin avulla.

Hauskaa olisi, jos lopussa saisitte nidottua sulhasen ja morsiamen kaveripiirien tarinat yhteen jotenkin. Siinähän voisi esim. kertoa, missä hääpari on tavannut, soittaa heidän ekan hitaan tms. Tällaisia ideoita tuli mulla mieleen, toivottavasti saat jotain vinkkiä... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...