Jump to content
Naimisiin.info

naimisiin brasilialaisen kanssa


Guest Tina(Guest)

Recommended Posts

Guest Tina(Guest)

Suunnittelen brasilialaisen poikaystäväni kanssa avioliittoa - lähinnä siksi, että voisimme jatkaa seurustelua, sillä hän ei saa olla täällä kuin 3 kk kerrallaan... ..rakkausavioliitosta kuitenkin on kysymys, kun naimisiin mennään, että saadaan olla yhdessä.

Hän ottaa mukaansa esteettömyystodistuksen, jonka brasilian ulkoministeriö laillistaa - ja jonka suomen brasilian-suurlähetystö hyväksyy...ja joka käännetään suomessa vielä virallisesti. Tarvitseeko hän jotain muutakin mukaan - kuten syntymätodistuksen? Olisi kurjaa täällä huomata että koko homma karahtaa karille, kun yksi naurettava paperi puuttuu...

Kuinka kauan meidän täytyy odottaa oleskelulupaa avioliiton solmimisen jälkeen? Minulla on ammatti ja hänellä myöös kansainvälinen ammatti ja korkeakoulututkinto.

KIITOS TUHANNESTI VASTAUKSISTA!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

kannattaa kysyä suoraan maistraatista mitä kaikkea tulee selvittää. Poikaystäväsi tulee ainakin tehdä esteidentutkinta omassa maassaan ja sitten paperi(t) tulee käännättää suomessa VIRALLISELLA kielenkääntäjällä suomeksi. Onkos Brasilia apostille-maa?

Link to comment
Share on other sites

Poikaystäväsi tulee ainakin tehdä esteidentutkinta omassa maassaan ja sitten paperi(t) tulee käännättää suomessa VIRALLISELLA kielenkääntäjällä suomeksi.  

Me ainakin tehtiin esteidentutkinta ihan täällä Suomessa maistraatissa eikä jouduttu käyttämään virallista kääntäjää missään vaiheessa.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
  • 3 weeks later...

Moi! Täällä sama homma, eli lähetin juuri meilin Suomen lähetystöön Brasiliassa kysyäkseni neuvoa. Kirkkoherranvirastosta sanoivat, että jos hlö on Suomessa ilmoitettu kirjoille (ei vielä ole), niin esteettömyystutkinta tulisi 'helposti' Suomen järjestelmästä.....en oikein luota tähän.
Lisäksi meillä on kirkkohäät, millaisia papereita olette toimittaneet todisteena uskontokuntaan kuulumisesta? Me pyydetään sulhasen äitiä pyytämään kirkosta papilta tms joku paperi jossa lukee että hänet on kastettu ko. katolisessa kirkossa, en tiedä miltä se mahtaa näyttää. Sitten hän vielä täyttää sen Suomen lomakkeen, jossa vakuutetaan että hän on katolinen (ja tietysti lisänä syntymätodistus).

Entä avioliiton hyväksyttäminen Brasiliassa, kokemuksia?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Moikka!

Oon ite menossa nyt tammi-maaliskuussa Suomessa naimisiin brasilialaisen mieheni kanssa ja mulla on niin hirvee stressi papereista, että ahdistaa!

Oon yrittäny selvittää kaikki mahdolliset paperit ja silti tuntuu et jotain kuitenki puuttuu tai on unohtunut.

Naimisiin mentäessä täällä on mieheni hankkinut omasta maastaan siviilisäätytodistuksen ja nyt on menossa papereiden laillistaminen lähetystössä, Brasilia ei ole apostille maa. Seuraavaksi lähettää postissa kopionsa passista minulle ja tämän laillistetun paperin. Nyt mun pitää virallisella kääntäjällä kääntää paperit suomeksi täällä Suomessa, jonka jälkeen kun hän on Suomessa viemme paperit maistraattiin esteiden tutkintaa varten. Tämän jälkeen menemme naimisiin maistraatissa ja jäämme ainakin kahdeksi vuodeksi tänne asumaan. Joten hän tarvitsee viralliset luvat asuakseen täällä.

Itse olen ymmärtänyt näin: menemme poliisiasemalle hakemaan A lupaa asua täällä joka maksaa 422 euroa ja on aluksi vuoden voimassa. Luvan sitten saatuamme aikanaan menemme maistraattiin oleskeluluvan ja hääpapereidemme kanssa rekisteröidäksemme hänet tänne asumaan ja saadaksemme hänelle kela kortin ja sosiaaliturvatunnuksen. Onks tässä nyt oikeesti kaikki mitä pitää tehdä, että voimme jatkaa suomenkielen kursseja ja melko normaalia elämää?

Muokattu: , käyttäjä: Leipuritar
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...