Jump to content
Naimisiin.info

Hääpäivän mietintää


Guest Jn

Recommended Posts

Oon haaveillu uuden vuoden häistä tai ainakin talvihäistä mutta on pari asiaa mitä mietiskelen sen suhteen (häät ei kylläkään olis ku ehkä 3 vuoden päästä, mutta ei kai sitä voi liian aikaisin alkaa miettimään).

-Meillä ei tulis olemaan häitä sinne 00.00 asti tiettyjen syiden takia, mikä tavallaan ehkä tuntuis hassulta ettei päivä loppuis ilotulitukseen? Haluaisin kumminkin kilistellä ainakin kahdestaan vuoden vaihtumiselle ja naimisiin menosta ilotulituksen aikana.

-Meillä olis ravintolahäät ja luultavasti ne loppuis siihen ku hääpari eli me lähdetään kun haluttais mennä viettämään hääyötä sinne paikkakunnalle missä me nykyään asutaan, noin 2 tunnin ajomatkan päähän, eli jos haluaa ilotulituksen nähdä siellä pitäs 9 aikaan lähteä ja muutenkin jos pitää matkustaa juhlan jälkeen ois kiva ettei oo aamulla perillä..

-Toisaalta vois olla päivällä mutta ois mukavampaa ku ois pimeetä ja kynttilät valaisis ihanasti jne. ja olis mukavasti aikaa käydä kampaajalla jos häät olis myöhemmin.

-Jos juhlat olis alkuillasta aina sinne 9 asti niin miten ne juhlat sais sopivasti sillon loppumaan ja miten tietäis millon juhlat alkais että ei loppuis kesken?

-Mietin kans 1.1 mut sillon ois taas ongelmana se että ois vaikea löytää kampaajaa jne sille päivälle...

Mä en oikeen saa näitä juttuja käymään yhteen tai tuntumaan järkeviltä.. :P Eikä ketään kenen kans pähkäillä näitä. Enkä mä toisaalta tiedä miten paljon aikaa pitäis varata juhlaan. Ei meillä kyllä olis ku ruokailua, seurustelemista ja korkeintaan joku pieni ohjelma, tyyliin visailu, eli ei leikkejä eikä tanssia. Oisko kellään joitain vinkkejä tai ideoita?

Pahoittelen jos meni väärään paikkaan.. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Onko ne häät juuri pakko olla uutenavuotena tai uudenvuoden päivänä? Jos menisittekin ennen uuttavuotta naimisiin niin voisitte sitten kilistellä niitä laseja kahdestaan avioparina, mutta jos tosiaan haluat päivän 31.12 niin voit laskea aikataulun niin, että n.30min menee kirkossa ja kätelyihin/onnitteluihin 15-30min (yleensä juodaan kerta siinä ne onnittelumaljat ja aika riippuu tietenkin siitä onko tervetulopuhetta), ruokailuun n. 2-3h ja tuohon samaan menee ruokailun/kahvituksen yhteydessä puheet ja ohjemaan voi varata tunnin. Vaikka noitten mun sanomien aikojen mukaan meneekin 5h niin varaisin 6h päivään. Elikkä kirkko voisi olla silloin 15 jos 21 haluatte lähteä tai 16 niin että itse lähdette 21, mutta vieraat voisivat tuolloin jäädä juhlimaan jolloin varaisin pidemmän ajan juhlaan (eihän sitä teidä jos ne vieraat viityisivät sinne ilotulitukseen 00.00 asti varsinkin jos juomaa on tarjolla, mutta nuokin kaikki asiat riippuvat ihan siitä minkälaiset juhlat haluatte järjestää). Onhan mielestäni tuolloin 15-16 jälkeen jo aika pimeää joulukuussa. Vielä sen verran, että en nyt laskennut tuohon kirkolta ajomatkaa juhlapaikalle, mutta sehän riippuu ihan siitä kuinka lähellä/kaukana sitten juhlapaikka tulee olemaan, mutta vaikka kirkossa olisi vielä valoisampaa niin juhlapaikassa se ehtii jo kyllä pimentyä. Tällöin jos kirkko on esim 30min ajomatkan päässä juhlapaikasta niin ehkä itse vielä siirtäisin kirkko aikaa joko 14.30 tai 15.30, mutta nää on vain mun ajatuksia tuosta aikataulusta.

Link to comment
Share on other sites

Minusta sinun kannattaa ottaa muutamia juttuja huomioon tuollaisten uudenvuodenaattohäiden suunnittelussa.

-Vieraat. Kuinka moni vieras tahtoo lähteä häihin uudenvuodenaattona, jos häät päättyvät "kesken kaiken", eli siis klo 21.00. Itse en ainakaan kovin paljon innostuisi tuollaisista häistä, kun tavallaan menisi uusivuosi "hukkaan". Jos häiden on pakko päättyä tuohon aikaan, niin antakaa nyt edes vieraille mahdollisuus jatkaa juhlimista ainakin puoleen yöhön! :girl_impossible: Voittehan laittaa ohjelmaan että hääpari poistuu hääyötä viettämään klo 21.00, mutta halutessaan vieraat voivat jäädä juhlimaan klo.XX.XX asti.

-1.1. vietettävät häät voivat olla vähän laimeat, juuri tuon vuoden vaihteen juhlimisen takia. Et varmasti toivo kovin paljon krapulaisia ihmisiä omiin häihisi ja on epäreilua odottaa, etteivät vieraat juhlisi vuodenvaihdetta koska teillä on häät seuraavana päivänä. Tuollaiset yleisten juhlimis päivien jälkeiset päivät ovat jokaisen tiedossa jo hääpäivää valittaessa.

-Kampaajan ja muut käytännön jutut saa kyllä järjestettyä, kunhan on liikkeellä hyvissä ajoin.

Itse aikatauluttaisin tuollaiset juhlat suunnnilleen näin:

-Kampaajalle muutama tunti ennen vihkimistä

-Vihkiminen 14-14.30

-Siirtyminen juhlapaikalle ja onnittelut 14.30-15

-Ruokailu 15.30-16.00 aikoihin (kesto riippuu hlö määrästä, mutta n.80hlön buffetruokailu kestää kuulemma n.2h)

-Kakun leikkaus ja kahvitus 18.00

-Ohjelmalle, puheille ym. jäisi aikaa reilut 2h ennen kuin poistutte klo 21.00 aikaan

Liian tiukkaa aikataulua ei kannata tehdä.

Minusta sinun kannattaa miettiä tuota ajomatkaa toiselle paikkakunnalle ja häiden lopettamista noin aikaisin. Teillä on vain nuo yhdet häät, joten ettekö halua juhlia niitä "loppuun asti"? Teillähän tulee tuossa tapauksessa olemaan hääpäivä uudenvuoden aattona, joten voitte kilistellä ja katsella ilotuksia kahdestaan vuosikymmeniä (toivottavasti).

Link to comment
Share on other sites

:girl_smile: Siis: meillä ei oo erityisemmin mitään kavereita vieraina koska kummallakaan ei sellasia tärkeitä ketä kutsuis, niin vieraat koostuis lähinnä vanhemmista ja isovanhemmista ja tädeistä ja sedistä ja niiden lapsista, jotka tosiaan on pieniä vielä jne. Meidän suku ei todellakaan oo mitään bileporukkaa. Sulhasen suku tapaa nukahtaa ennen puolta yötä enkä mä välttämättä jaksais kattoa ku puolet vieraista on ihan väsyneitä. :P Oon kyllä tietoinen siitä että tuntuis hassulta ku ei kilistelis vuodenvaihdetta vieraiden kans mutta

a)sulhasen sukulaiset ei ehkä jaksa sinne asti, niin kilisteleekö vaan osan porukan kans?

b)jaksaako sitä sen jälkeen matkustaa kaks tuntia?

Sulhanen on ihan ehdoton asian kans että pitää päästä sinne toiselle paikkakunnalle... Meidän suvussa se 1.1 ei kyllä siinä mielessä tuottais ongelmia koska meidän sukulaisilla ei oo mitään tiettyjä perinteitä ja tiedän ettei kukaan juo itteensä krapulaan, ja sulhasen suku taas ei juo ollenkaan. Ainaostaan tuo kampaaja ja valokuvaaja mietityttä..

Tuo uusivuosi tuntuis vaan niin ihanalta päivältä. Mutten tosiaan oikein tiedä miten nuo asiat ratkois. Auttaa kyllä kovasti miettiä "ääneen" täällä. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

En tienny miten muokata mutta piti vielä lisätä että tosiaan, ite ajattelin aluks että iltahäät jotka loppuu ilotulitukseen mutta sitten avokki sano että a) se haluaa viettää hääyön siellä toisella paikkakunnalla B) sen suku ei ehkä ainakaa kaikki jaksa kilistellä sinne 12 ja ne joilla lapsia ei ehkä myöskään..

Tähän on kai ainakin nämä ratkaisut:

a) Vietetään ne häät sinä päivänä ja ne jotka jaksaa jaksaa 12 ja sitten kilistellään ja mennään se kahen tunnin matka vaikka menee myöhään.

B) Aikaistetaan häitä ja lähdetään ennen vuoden vaihtumista

c) Valitaan toinen päivä mitä en ehkä kumminkaan haluais koska toi tuntuu niin hyvältä päivältä... Ku on saanu jonkun asian/haaveen päähän sitä on vaikea saada sieltä pois.. :P

Link to comment
Share on other sites

Jos vieraiksi on tulossa vain sukulaisia, niin sitten teette niin kuin tykkäätte. Sukulaisten "velvollisuutena" on tulla häihin, oli ne milloin ja millaiset tahansa. ^_^

Kyllä tuo kampaaja ja valokuvaaja järjestyy, kunhan ajoissa varaatte ne. :) Voi olla että ottavat ekstraa normaali lauantaihin (häihin) verrattuna, mutta toisaalta tuolloin ei ole pahin hääsesonki.

B) Nämä hymiöt tulee kun kirjoitat B ) (yhteen)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...