Jump to content
Naimisiin.info

Painoa lisää


Guest GSM

Recommended Posts

en ainakaan nähnyt vastaavaa aihetta täällä aikaisemmin.. eli minulla taitaa olla vähän päinvastainen ongelma kuin monilla muilla, eli pitäisi saada hiukkasen painoa lisää. onko siihen mitään suht helppoa keinoa?

liikun paljon (thainyrkkeilyssä aika pitkälti pakollista) ja syön mahdollisimman monipuolisesti. syön oikeastaan suhteellisen paljon rasvaista ruokaa, mutta luut törröttää. kivasti näkyy kyllä lihakset, ei siinä mitään vikaa mutta olisi niin kiva että törröttävät solisluut ei hyökkäis vieraiden naamaan.

monesti olen joutunut kuuntelemaan sukulaisten kauhistelua siitä "kuinka kamalan laiha" olen, vaikka olen kuitenkin täysin terve..

eli toiveena olisi +5 kg kesään mennessä, vinkkejä vastaanotetaan :-X

Link to comment
Share on other sites

Hiilareiden lisääminen ruokavalioon ainakin voisi auttaa, sillä jos syöt rasvaista mutta et hiilihydaatteja, niin paino ei nouse. Toisaalta en kyllä tiedä paljonko esim. pastaa, perunaa, sokeria jne. syöt. Toinen helppo keino on alkaa juoda treenin jälkeen palautusjuomia. Valitse mahdollisimman energiapitoinen (mahd. paljon kaloreita) sisältävä juoma. Eiköhän sekin tuota tulosta :)

Link to comment
Share on other sites

Laita salaatteihin reilusti rypsiöljyistä salaatinkastiketta.

Syö paljon pähkinöitä ja avocadoja.

Jos syöt kevyttä kalaa, vaihda se rasvaisempaan. Vaihda kana rasvaiseen kalaan.

Pyri pitämään rasvan laatu hyvänä, eli lisää tyydyttymättömien rasvojen käyttöä

Lisää pastan/perunan/riisin määrää aterialla.

Lihotaksesi sinun pitäisi saada enemmän energiaa kuin kulutat. Laske tällä hetkellä saamasi päivittäinen energiamäärä ja pyri sitten lisäämään sitä yllä mainituilla tavoilla.

Link to comment
Share on other sites

Laita salaatteihin reilusti rypsiöljyistä salaatinkastiketta.

Syö paljon pähkinöitä ja avocadoja.

Jos syöt kevyttä kalaa, vaihda se rasvaisempaan. Vaihda kana rasvaiseen kalaan.

Pyri pitämään rasvan laatu hyvänä, eli lisää tyydyttymättömien rasvojen käyttöä

Lisää pastan/perunan/riisin määrää aterialla.

Lihotaksesi sinun pitäisi saada enemmän energiaa kuin kulutat. Laske tällä hetkellä saamasi päivittäinen energiamäärä ja pyri sitten lisäämään sitä yllä mainituilla tavoilla.

Lisäyksenä vielä, että älä syö silti "tyhjää" energiaa, vaan pyri lisäämään ruokavalioosi sellaisia tuotteita, jotka tuovat energian lisäksi myös muita hyödyllisiä aineita (vitamiinit, kivennäisaineet, rasvahapot). Tarkistuta myös hemoglobiini.

Link to comment
Share on other sites

Munkin pitäisi pitää tämä paino jonka olen saanut nyt lomien aikana ylleni :girl_sigh: Muuten tulee hääpuvusta liian isot ja tissit karkaa taas jonnekin ;) Nämä kilot on kuitenkin mässäilemällä ja sohvalla makoilemalla hankittu. Nyt on taas normaalit rutiinit (kuntoilu 5-7krt/vko ja normi terveellinen ruokavalio), joten paino alkaa todennäköisesti taas tippumaan hieman.. En haluaisi kiloja lisääkään, mutta en kyllä poiskaan.... :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Syö sokeria ja rasvaa sisältämiä ruokia, koska nämä sitovat toisiaan ja siitä niitä kiloja sitten tulee.

Siippa joskus ihmetteli, miksen lihonut vaikks söin pandasuklaa levyn päivässä. Kerroin vain, että ruokavalio on niin yksipuolinen, ettei suklaa jäänyt niin pahasti kiinni ( Kyllähän siis lihoin, mutten niin paljon kun olisin voinut)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En kaipaa painoa lisää, vaikka taidankin olla vähän alipainoinen, jos pelkkää painoindeksiä tuijottaa (18,0). Silti näytän ihan normaalilta, hoikalta toki kyllä (minulla ei siis ole sitä ongelmaa, että ihmiset erityisemmin huomauttelisivat painostani, ellei äitiäni lasketa). Jos painoa voisi määrätä, mihin osaan kropassa sen saisi, voisin ottaa muutaman kilon lisää ja sijoittaa ne rintoihini. Mulla on tosi siro ja kapea kroppa ja rinnat sen mukaiset. Ei kiva. :( Morsiuspukuja sovitellessakin koko 32 oli monessa mallissa todella iso eikä kokoa 30 ollut ainakaan niissä liikkeissä missä kävin. Päädyin teetättämään mittojeni mukaan.

Mutta ap, saitkin jo ihan ok vinkkejä painon lisäämiseen. Älä ala vetää levykaupalla suklaata, vaan syö ennemmin enemmän "terveellisiä" ruokia.

Link to comment
Share on other sites

Auringonkukka, tulihan sitä itsekin soviteltua monenlaisia pukuja. ja tuli mietittyä, että minkä mittojen mukaan tekevät, sillä mun hääpuku on kokoa 4. pienin mitä löytyi ja siihenkin olis tarttenut olla jotkut DD-kupit vähintään :girl_haha: että mahtaako suunnittelijoilla olla jotkut silikonimallit sitten, mene ja tiedä. onneksi ompelutaitoinen kaasoni pienentää pukua hyvin istuvaksi.

ja tuossa eilen vaa'alla kävin.. kappas, painoa on jo 47 kg! :girl_smile: eli hyvään suuntaan menossa.. tammikuussa oli painoa vajaat 43 kg ja aikalailla oli liian vähän.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...